Jump to content
bogomildimov

Консумация на масло мотор К20А

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

Собственик съм на Хонда Акорд 2.0 2003г. газ/бензин.

Това, което ме притеснява е консумацията на масло около 700мл на 1000км всички километри извънградско, като 60% на магистрала със скорост между 120 - 140 км/ч.

Колата не пуши, което (като стар Нисанаджия) ме навежда на мисълта за картерна вентилация!

Малко предистория:

Колата я купих преди около 2 месеца. Това което ми направи впечатление бе:

- Последната смяна на масло бе с 10W40 Castrol - реших да го оставя до края на това лято, след това 5W30!

- При сваляне и профилактика на дроселова клапа, генератор (смяна на четки), стартер (Смяна на втулки) и др. части ми направи впечатление омаслените смукателни колектори. Буквално се бяха стеснили от маслени наслагвания!

- Смених и свещи - състоянието им бе перфектно т.е. керемидено червени!

 

Та въпросите са няколко:

1.  Възможно ли е такава консумация на масло през картерната вентилация (при Nissan с двигатели GA16 например е възможно заради едно уплътнение за 7 лв.)?

2. Как се профилактира системата за картерна вентилация?

 

Благодаря предварително за отзовалите се!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разходът не е нормален за такъв мотор и не е от картерна вентилация. При ваг може да стигат такива цифри, но не и при хонда. Минералното масло 10в40 от преден собственик може много да ви говори как стоят нещата с мотора. Гумички на клапани може да ви изяждат от половин до един литър  масло на десет хиляди километра. За жалост сте изтеглили късата клечка , колега, моторът ви е за ремонт. Всичко е от това ,че предходният е искал да уплътни нещата, но реално го е донас*Ал. Свещите може да са сменяни и затова да изглеждат добре. А омасленият колектор може да е от мазалката на клапаните, ако има такава. Картерната вентилация се отваря в общ с егр-а път, в края на колектора близо до включването му към мотора. Все пак сменете pcv клапана , цената му е към 60 лв и вижте какво ще се промени .

П.п има ли катализатор , пушене няма да видите . Издайническо за маслени сегменти е консумацията при магистрална скорост. Ако беше друго, при тия скорости нямаше да има консумация или щеше да е незначителна.

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за отговора. 

Катализатор няма!

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост, на който отговаряш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Във форума има много Хонди , които не пушат и ядат масло. Масово се среща разход от литър на 5-10 хиляди. Картерната вентилация е простичка , има едно уплътнение, клапан и маркуч към горната част на колектора. Уплътнението държи Клапата и е точно над алтернатора. Клапата е много малка, пласмасова и се управлява от разлика в наляганията в колектор и картер. Вижте и за течове все пак, но ...

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора.

Гледах един клип, в който се казва, че ако маркуча е прегънат и няма проходимост се получава разход на масло като моя. Решението е нов клапан и нов маркуч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 10в40 и като струна да опънеш маркуча по добре няма да стане. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди на нисаните съм забелязал, че каквото и масло да сложиш след 6-7к километра започват да го пийват!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова му е бил ресурса.

 

Относно клапана за картерна вентилация – предполагам е идентичен с клапана от 2.4 мотора. Пазя стария ми – в напълно работещо състояние. Мога да ти го дам да тестваш, ако искаш. Поне да не вкарваш пари за нещо, което по всяка вероятност няма да ти е решението.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си мисля, че при постоянна скорост и неработеща система за картерна вентилация се вдига картерното налягане и започва да гори масло! Разбира се много зависи и от характеристиките на маслото при тази ситуация. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Все едно картерната вентилация е някаква високотехнологична система... Буквално цялата работа е клапанчето дали работи нормално. Ако е прецакано имаш два варианта- или е спекло затворено, или е спекло отворено. При първия вариант ще си повишиш картерното налягане и от там ще почнат да пропускат здраво разни уплътнения ...ще текнеш като лейка. Кой знае, може и някоя по сериозна щета да стане по мотора...не знам . Но няма как да имаш висок разход. При втория вариант ще гориш масло ,ама само на място или при спускане под наклон,тоест когато налягането в колектора е най ниско(вакуум). В нормани условия клапата ще е затворена тогава , а ако е спекла отворена, високия вакуум ще дърпа и от маслото и от парите му и така ще има завишен разход, но... Никога не можеш да докараш такъв разход 0.700 на 1000. Ориентирай се към подходящ механик .

П.п по между другото ако е спекъл отворен ще имаш и грешка за бедна смес p0171 и придърпване при подаване на газ. Казвам го от първа ръка. 

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за отговорите на всички.

Логиката, която следвам е следната:

- Ако гумичките на клапаните са заминали т.е. има пропуст от там в общия случай ще изпуши при първото палене за деня!

- Ако са сигменти при този разход ще пуши постоянно!

- Ако е картерна вентилация ще го има този разход и няма да пуши. Лично тествано на Nissan Primera П10 GA16DE, тогава за около 450 км магистрала изгори 2.5 литра масло през картерната вентилация!

 

Ауспуха е черен, но изгорелите газове не са мазни (т.е. при разтъркване върху пръстите на ръката се изчиства, а не се замазва и да остава)

 

 

Та поради тези няколко неща си вадя извода, че е картерна вентилация. 

А маркуча, който излиза от капака на клапаните и влиза между филтъра и дросела? И той е част от картерната вентилация, инфо как работи някой има ли? Може ли да шунтира (чрез затапване) картерната вентилация т.е. маркуча след PCV клапана да се затапи?

Редактирано от bogomildimov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като поразсъждаваме май ще се наредят нещата: директен отговор-от въпросния маркуч вкарва филтриран въздух в системата по някакъв път към картера. Ако няма такъв въздух ,като се отвори клапата ще почнеш да вакуумираш картера, понеже реално ДВГ си е една вакуум помпа. Ако вакуумираш картера май не е добре :) Този въздух подсигурява циркулацията на изгорелите газове, които са се вмъкнали покрай сегментите. Като почнат да се движат посока колектора в един момент трябва да се заменят от някакъв въздух от някъде. Затова се казва вентилация. Самия процес разчита на вкарване на въздуха. Ако  затапим маркуча след клапата ще имитираш спекла клапа в затворено положение  и ефектите вече ги споменах. Ако си зададем въпрос : не може ли да тръгне това налягане обратно по пътя на настъпващия въздух към включването след въздушния филтър, отговорът е ,че може и ще го направи само дето вече няма да е вентилация, а повръщане на изгорелите газове, които като се омешат с масло става гняс, която освен в картера, ще ти се натрупа навсякъде по пътя си чак до капака на клапаните. Така че и да затапиш клапата и да отвориш на въздуха в атмосферата само лоши неща ни чакат. Сменяш клапата и гледаш колко ще ти намалее разхода. Според мен с малко. Друго няма какво да се развали в тая система и да продължи тоя висок разход. Така че , то ще си покаже.

Сега като се замисля като смениш клапата, може да сложиш евентуално един маслен утаител след нея и да видиш какво ще стане, но аз бих го направил само за да задоволя любопитството си, нищо друго. Колкото до баснословния разход на нисанчето, не знам как му е проектирана системата - откъде минава филтриран въздух и т.н. Сигурно е била повредена клапата, ок ,разбирам, и тук я смени и виж резултата, после ще споделиш.

Успех!

 

 

 

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замислих съм объркал разхода (извинявам се за което). Та за около 3000 км съм долял около 1.2 литра, което е малко по малко от 0.4 л на хиляда! 

 

Та това което ще направя:

- промивка на двигателя;

- смяна на клапан "картерна вентилация"

- смяна на масло с 5W30

 

Ще Ви държа в течение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди четох,че при дизеляците на фв, тоя клапан давал огромен разход и като го подменят ставало алелуя. Обаче като се зачетеш по дълбоко по кодовете на моторите дето се хвалят( там работят само с кодове на мотора , понеже изглежда вариантите са десетки и никой не уточнява бензин ли, дизел ли...) , разбираш ,че няма никой с бензинов мотор, който да се е похвалил за значително подобрение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А клапана за картерната вентилация смени ли го? Или направи само промивката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапан не съм сменял, само го промих с обезмаслител за спирачни системи.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та реших да сменя и клапана. Съответно на 2 пъти по- ниска цена намерих от Сузуки :)

IMG_20210803_085958.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали е същият?
След като размера е същият, има ли вариант за друга разлика?

Редактирано от kvd74
Не цитирайте предходно мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно към едно са с оригиналния! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде го поръча колега ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, може ли още информация за това,  което си направил (къде, как, колко е струвало, подробил ли се е разхода)?

Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

Моля да прочетете темата от начало. Всички мероприятия са описани в хронологичен ред!

Относно разхода на масло ще дам по- пълна информация след около 10 дена, тъй като ми предстои пътуване (около 1000 км).

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

След смяна на маслото около 2000 км не го "бутна" и грам, но през следващите 1000км започна отново да го похапва. Първите 2000 км бяха смесено каране включително и магистрала. Като последно преди да започне да го гори я понастъпах на 40 градусова жега по магистрала! 

Поне за мен извода, е че маслото си е заминало т.е. е прегряло и са му заминали характеристиките. :) 

Та най- вероятно съм попаднал на масло менте (не искам темата да се превръща в "поредната за масла").

Следващата смяна на масло мисля да се доверя на "Addinol" 5W30 (https://addinol.de/products/product-finder/addinol-mega-power-mv-0538-c4/?lang=en)

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм... А защо избираш масло по АСЕА С4?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то и C3 не е особено подходящо. Изискванията за вискозитет на C3 и C4 са еднакви. Но беше прав, за дискусии на масла си има тема :)

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята от както я купих съм минал около 5 к. км. Не е много. Смесено каране. Градско по задръствания в жегите, магистрала без голямо юркане - около 130 - 140. Първокласни пътища около 110 - 120. До скоро я карах и с една неработеща перка на радиатора. Маслото е MOTUL 8100 X - CLEAN 5w30. Да чукна на дърво, още не е мръднало. Правил съм реглаж на клапани и напасване на леглата на клапаните, сменял съм и гумичките на клапаните. Може да си оказва влияние. Може да си попаднал и на калпаво масло. Колата е 2,4 автомат.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.07.2021 г. at 21:45, ivailopp написа:

Преди четох,че при дизеляците на фв, тоя клапан давал огромен разход и като го подменят ставало алелуя. Обаче като се зачетеш по дълбоко по кодовете на моторите дето се хвалят( там работят само с кодове на мотора , понеже изглежда вариантите са десетки и никой не уточнява бензин ли, дизел ли...) , разбираш ,че няма никой с бензинов мотор, който да се е похвалил за значително подобрение...

При VW е ясно, че 2.0 двигателя им е маслояд. чак към 2014 оправят проблемите със сегментите. Виж 3.0 е друга бира и се лекува с PCV клапа. 

 

 

Колегата да си смени маслото първо и да покара малко. Тогава ще стане ясно къде е проблема. Ама да не сложи пак кастрол или Мотул 5/30 щото и те са боза :) 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще бъде добре да чуем с колко му се е намалил разхода, ако изобщо се е намалил, след тези интервенции. В крайна сметка всички искаме магически да ни спре разхода или да се намали възможно най много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата, но само да кажа, че като Нисаните, повече такива коли няма да караме, за съжаление! Тотал 10w40,10000 км. не пипа и грам. Но тук нещата са различни! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Данчо82

Off Topic

Моята 22 годишна Хонда, 5W30 също не го пипва и грам, без да й е правен никакъв ремонт на двигателя. Не е от марката на колата, а от качествената изработка едно време... ;)

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.09.2021 г. at 20:45, Данчо82 написа:

Малко извън темата, но само да кажа, че като Нисаните, повече такива коли няма да караме, за съжаление! Тотал 10w40,10000 км. не пипа и грам. Но тук нещата са различни! 

Така е, но Нисаните свършват 2003 с Primera П11-144:) На баща ми Primera-та е 1992 година 1.6 бензин - ами няма такава кола - колата върви на "бургия" и всичко електрическо си работи даже и ел. антената :)

 

Та по темата с разхода на масло.

Както съм писал по- горе след смяната на масло и изминати около 2000 абсолютно никакъв разход! Като през тези 2000 км колата е карана по магистрала с активиран Vtec т.е. между 4500 и 6000 оборота :)

 

След тези 2000 км изминах едни около 1000 км и се наложи да доливам беше спаднало от максимума с около 1/4.

 

Сега съм на около 700-800 км след последното доливане 80% градско и 10 извънградско на къси разтояния (15-20 км) - разход няма

 

Преди 2 дена свалях стартер за профилактика. Та махайки смукателните колектори и тръбата между филтъра и дросела ми направи впечатление, че имаше масления отлагания от картерната вентилация.

 

Извода към момента е калпаво масло и неподдържан двигател (разбирай с маслени отлагания)

 

Следващото, което ще направя е сваляне на капака на клапаните (на пролет) и почистване. 

 

Или ако трябва да отговоря за описаните процедури по- горе дали имат ефект - Да имат ефект разхода спадна драстично!

 

Поздрави

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали и аз да се поинтересувам за този клапан. Сигурно и моята има, ама кой знае къде е забит.

При реглажа на клапаните бе чистен и дросела и мярнах че входящите колектори не са чисти.

Разход на масло (5w 30 Ravenol DXG) 1.2л за 14000 км. По мое наблюдение чезне при каране с високи обороти.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/18/2021 at 2:58 PM, ivailopp said:

Все едно картерната вентилация е някаква високотехнологична система... Буквално цялата работа е клапанчето дали работи нормално. Ако е прецакано имаш два варианта- или е спекло затворено, или е спекло отворено. При първия вариант ще си повишиш картерното налягане и от там ще почнат да пропускат здраво разни уплътнения ...ще текнеш като лейка. Кой знае, може и някоя по сериозна щета да стане по мотора...не знам . Но няма как да имаш висок разход. При втория вариант ще гориш масло ,ама само на място или при спускане под наклон,тоест когато налягането в колектора е най ниско(вакуум). В нормани условия клапата ще е затворена тогава , а ако е спекла отворена, високия вакуум ще дърпа и от маслото и от парите му и така ще има завишен разход, но... Никога не можеш да докараш такъв разход 0.700 на 1000. Ориентирай се към подходящ механик .

П.п по между другото ако е спекъл отворен ще имаш и грешка за бедна смес p0171 и придърпване при подаване на газ. Казвам го от първа ръка. 

 

с друг двигател съм, но да попитам - свалих клапана да го изчистя и частта вътре в него си дрънкаше свободно при движение. Значи не е спекло и си е така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.09.2021 г. at 19:06, ceco_accord написа:

Дали и аз да се поинтересувам за този клапан. Сигурно и моята има, ама кой знае къде е забит.

При реглажа на клапаните бе чистен и дросела и мярнах че входящите колектори не са чисти.

Разход на масло (5w 30 Ravenol DXG) 1.2л за 14000 км. По мое наблюдение чезне при каране с високи обороти.

Има, ама гняста влиза само в едната кратуна...чийто капак е по-мръсен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съживим темата.

Та... от Октомври миналата година до сега нито грам масло не е изгорила! Каране предимно градско! 

Пак си стигам до извода за качеството на маслата в България!

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то и аз съм с вносни масла и градско нямам разход, но като я изведа наволя ...

Другаде е "заровено кучето".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...