Jump to content
Sign in to follow this  
isp

Accord 2.4 Автоматик - смяна на масло на скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте,

Миналата година (октовмри месец) закупих Хонда Акорд 2.4 (2003 година) и не бях сменял маслото на скоростната кутия.

Сега искам да сменя маслото на скоростната кутия, която е автоматична и да попитам - може ли да ме насочите къде да го сменя в София?
Също така бих благодарен ако ми кажете какво трябва да е маслото и долу горе каква е цената на литър или както върви, че не съм много запознат.

Благодаря предварително на всеки отделил време да отговори.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Само оригинално Honda ATF - DW1. Ако не намериш къде, или ти дадът час за след седмица/две, иди в Юби-Ко. В нета ги има и първо все пак звънни да се уговорите. Масло имат, около 40 лв за литър, а ще ти трябват 3л. за опресняване. Добре е да смениш и филтърчето.

Ако не ти е спешно, поръчай си маслота от темата в раздел "общи поръчки ..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всеки сервиз може да извърши процедурата. На същия принцип е като смяна на двигателното масло.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте :)

Пиша в тази тема, понеже са засегнати въпросите, които ме вълнуват :)

Вчера опреснявах и аз маслото на автоматичната скоростна кутия. Не съм имал оплаквания - кутията работи перфектно според мен. Не усещам ритане и при плавно каране не се усеща кога приключва скоростите. Реших да започна да опреснявам маслото, понеже имам колата от скоро и не е ясно какво е правено по нея, и дойде и нейния ред :) Източването масло излезе супер бистро и чисто. На магнитчето почти нямаше стружки. При източване изкараха 2900 мл. масло и съответно наляха толкова. При проверка на щеката, при загрят двигател е на максимума. От сервиза ми бяха поръчали маслото - Хонда АТФ. 40 лв. за литър. Но не успяха да открият къде е този външен филтър. Огледахме всички маркучи и не го открихме. Казаха ми, че гледали и по рама или модел, не се сещам точно, излизало да има такъв филтър колата. Но след като не намерихме филтър, решихме да не правим допълнителни интервенции и да не объркаме нещо. Колата е Акорд 7, фейслифт, 2,4.

1. Някой може ли да ме насочи къде да погледнем за филтъра? Може и да не сме видели къде е.

2. Възможно ли е колата да е без такъв филтър фабрично или предишния собственик е правил нещо? 

3. Ако няма филтър, да слагам ли такъв и къде и как точно трябва да се сложи? Така, като гледам как изглежда филтъра, който ми излиза в интернет, следва да е надянат някъде по маркучите. А в следствие на това тези маркучи ще трябва да се режат. 

Моля ако някой знае и може да сподели опит :)

ПРедварително Ви благодаря :)

 

Edited by Г.Писаров

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако има се намира над самата кутия и под корубата на въздушния филтър за мотора.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.youtube.com/watch?v=nZAmcEf9LrY&list=LL8_hGGf2AJRqAVocyuv1cJw&index=105&t=321s&ab_channel=NutzAboutBolts

Тука можеш да видиш къде и как се сменя филтъра.

 

https://www.youtube.com/watch?v=EVshkNcwXVo&list=LL8_hGGf2AJRqAVocyuv1cJw&index=104&ab_channel=ProjectX

Тука ще разбереш защо да си сложиш оригинален филтър - миналата година съм го купил за 68лв. от Хонда.

 

Ако изглежда скоро сменян и е оригинален може да не го сменяш.

 

 

249953723_418840999891928_6960279791507644150_n.jpg

250010202_944914206145347_8781217396257159121_n.jpg

Edited by gmarinov
  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Г.Писаров

Няколко снимки могат да помогнат много.

Как измерваш маслото на щеката.

На студен мотор,на току що изгасен????

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото на скоростната кутия го меря като спра след каране автомобила на равно място. Гася двигателя. Вадя щеката забърсвам и пак я връщам. Тогава отново вадя да проверя нивото. Поне така са ми казвали да го правя а и така съм го разбрал от темите във форума. Но аз нямам проблем с нивото на маслото. Мисля, че всичко си му е наред. Както и всички е наред със скоростната кутия. Въпроса ми беше относно филтъра и това къде да го търся. Вече го разбрах, за което благодаря на отзовалите се :)

А нивото на маслото го отбелязах, понеже коментарите по темата затова колко масло се точи и сипва все са различни числа въртящи се около 3 л. При мен колата я качиха на подемник и така източиха маслото, на самотек. Не знам това ли е правилния начин. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко ти е наред. Щом сега не е над макс, а източеното е бистро и по пробката няма много полипи - автомата ще живее дълго.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

При смяната на моето в БТ отидоха пак малко под 3 л, така че това като количество, би трябвало да е ок.

И не съм чувал при източването на маслото на автомобил, той да не е поставен на равно място... :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

То, че е равно мястото е равно :) Но ако колата е на земята под тежестта на двигателя може да е леко наклонена напред и евентуално да се източи повече или по - малко масло. А като е на подемник вече не стои върху окачването и няма да има никакви наклони. Просто мои разсъждения, в които може и да няма нищо вярно 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Често идвам до Варна може да хвърля едно око и да го намерим тоя филтър.

Ако ти пътуваш до  моя град ще помогна.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предполагам, че ще го намеря :) Колегата по горе е дал линк за клипче, където е показано къде е и какво се прави :) Много благодаря за предложението за оказване на съдействие :)

Днес закарах колата на бояджия и като се прибрах видях клипа. Ако беше при мен, веднага щях да проверя дали си е на мястото :)

Благодаря отново на всички за напътствията :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Г.Писаров написа:

То, че е равно мястото е равно :) Но ако колата е на земята под тежестта на двигателя може да е леко наклонена напред и евентуално да се източи повече или по - малко масло. А като е на подемник вече не стои върху окачването и няма да има никакви наклони. Просто мои разсъждения, в които може и да няма нищо вярно 😁

 

Има логика в твърдението ти, още повече че нивата зависят от това колко са ти омекнали пружините с възрастта на автомобила, колко ти е пълен резервоара, дали преди това си ходил да купиш зеле от пазара да направиш зимнина и т.н., но това е толкова пренебрежимо малко, че едва ли ще е повече от някой друг грам.

И аз бях останал с впечатление, че при опресняване трябват 3л.+, даже така твърдяха и от БТ, но сега проверих и Service Manual и се оказва, че са всъщност 2.8л. Така че всичко трябва да е наред ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ли да го постнеш този Service Manual за въпросната кола  тук.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте! Това е от 2.4 АТ 2007 година. 

IMG_20211030_093716.jpg

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CARPERA, ето:

 

image.thumb.png.7ad07aded4eb990bba366be2339b13c5.png

 

съвсем просто:

1. двигателя трябва да се загрее до нормална работна температура, т.е. да се изчака да се включи перката

2. автомобилът да се спре на равно място и да се изключи двигателя

3. развива се пробката и се източва маслото; после се подменя шайбата на пробката

4. новото масло се налива през отвора за щеката, докато се достигне горната маркировка на щеката; и в удебелен шрифт са количествата на нужното масло - при опресняване и при ремонт на кутията.

 

И прогледнах в моята кола - има такъв филтър и незнайно защо Бултрако твърдяха, че няма и няма нужда от смяна. така или иначе ще опреснявам на пролет, тогава ще го сменя и него

Edited by Terje
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бултрако отдавно не са знаещи,точно пък за тази филтър външния на автомата.

Но пък требва от тях да го вземеш,там трябва да е оригинален.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, Terje написа:

1. двигателя трябва да се загрее до нормална работна температура, т.е. да се изчака да се включи перката

Ако двигателя не е загрят до такава степен - голям проблем ли е? При мен двигателя със сигурност не беше с включена перка. То и при тези температури сутрин вече трудно се стига до включване на перката де, при нормални условия. А аз бях в 08:00 в сервиза. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже се сменя маслото на скоростната кутия, то трябва да е достигнало работна температура. Но понеже няма такава видима индикация, се приема температурата на двигателя като показател. Т.е. ако двигателя е загрял, вероятно и температурата на маслото е стигнало работна температура.

В твоя случай щом си пътувал до сервиз, това е станало.

Но дори и да не е стигнало работна температура, това влияе по-скоро на времето, за което се източва то, а не на количеството.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Даже в движение се вдига по-бързо, отколкото на място да чакаш перката на мотора.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...