Jump to content
popfan

Евтин сивик или по-скъп сивик

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, имам следната драма и се нуждая от съвет. Повечето сивици 8 в Германия са под 4,5—5к  евро. Запазените под 100к км (ако това е показател изобщо) са около 6к. При положение че Хонда сивик е здрав като цяло бихте ли платили допълнителните 1 000 евро над средната цена или  бихте заделили тези 1000 евро за ремонт ако има нужда. Гледам  само бензинов и само ръчка. Няма значение 1,4 или 1.8, основно ми е надежността. Колата ще се кара в София до Лидл и до метрото. Под ремонт нямам предвид обслужване.

Редактирано от popfan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл,

Цената сама по себе си нищо не означава, без да се види конкретният автомобил. Пробегът също не казва всичко за колата. Не пишеш дали сам ще купуваш колата или чрез приятел/роднина/посредник. Задължително е някой да я огледа съответното возило на място и тогава да вземеш решение.

За средната цена, която виждаш по автомобилните сайтове - независимо български или западни - обикновено можеш да купиш трошляк с проблеми или с предстоящо голямо обслужване. Офертите за наистина запазени автомобили, които стигат до масовия пазар, са в горния ценови диапазон. И дори там трябва да си подготвиш екстра кеш  за непредвидени разходи и ремонти - все пак говорим за втора употреба.

Накратко, аз бих платил 1 000 евро отгоре за запазена бройка и бих заделил дори още малко отгоре за обслужване и за ремонти.

Има и вариант с участие на търг чрез посредник, където евентуално може да излезе по-добра цена, но се чака доста.

Препоръчвам ти да говориш с хора, които внасят коли, има и във форума такива, те ще те ориентират доста точно за цената по твоите конкретни критерии.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, note said:

или с предстоящо голямо обслужване. Офертите за наистина запазени автомобили, които стигат до масовия пазар, са в горния ценови диапазон. И дори там трябва да си подготвиш екстра кеш  за непредвидени разходи и ремонти - все пак говорим за втора употреба.

 

Благодаря за подробния отговор, колега. Винаги съм смятал, че на Сивиците няма какво да им се чупи, но коментарът ти ме накара да се замисля - кола 2ра ръка си е 2ра ръка и наистина не може да се очаква повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е здрав,но всички бъдещи ремонти до голяма степен зависят от това,как предишният собственик се е грижил за колата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ни видиш 2-рата кола, ще кажеш, че е на 500 000км а тя е на 140 000 вече. В същото време Сивика на 175 000 е в страхотна кондиция. Всичко е до това как ползваш нещо. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая, когато се купува автомобил "втора ръка" от западна Европа, трябва да се знае, че там обикновено минават по 25 - 30 хил. км за година, минимум! А има доста, които минават и по над 50 хил.км. за година - тези дето много "щъкат" насам - натам...

На бензиновите двигатели сменят масло (Гаранционно!) на по 15 - 20 хил.км... !!! При което запичат сегментите на буталата, а от там и разход на масло, и необходимост от ремонт на давигателя! Допълнително и катализаторът е скапан вече (в следствие на изгореното масло) и е необходимо да се смени, както и да се почисти EGR цялата система.

Аз се водя по една житейска истина. А именно:

1. Няма нещо, което е създадено от човешка ръка, да не може да се оправи!

2. А дали си струва, зависи от желанието, средствата и усилята, които са нужни, за да стане... ;)

Успех! :thumbs1:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съгласен съм с всичко казано, но вариант освен втора ръка автомобил нямам поради финансови причини. Сега карам 1.8 TSI(изминал съм около 60/70 к км без проблеми, но не ми е по джоба вече). Спрях се на този модел, защото каквото и да счупи е доста по- евтино от на немски автомобил. Маховик няма, съеднинител 300-400лв, на немски 2000лв( даже имах нещастието вече да съм сменял) . Прост двигател SOHC - 1 верига, комплекта към 500лв, на немските е 2 или 3 вериги в двигателя-800лв. Тука двигателя атмосферен, няма турбо, няма директно впръскване. Дори да гори масло и да е заминал катализаторът, афтърмаркет 600, на немските 1000лв. 

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост, на които отговаряш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях пред същата дилема.20 години съм карал само немски бензинови автомобили.Карам 90% градско, на къси разстояния и исках бензин 1.8 140 коня.Немските бензинови станаха много скъпи за обслужване и поддръжка.Гледах 2 месеца бензинови Сивици в Бг и нищо не си харесах.Един приятел ми докара от Германия, на 143000км регистриран декември 2008г.Обслужен от-до, с тюф на 5 месеца, гаражен, два чифта джанти с гуми, един собственик - жена 49 набор.С пълна сервизна история.Всяка година е минавала 12-13к километра.Платих 4700евро + 1000евро за докарване на ход.Колата си я избрах от частна обява.Платих 500лв. регистрация.Дали ми е излязла скъпо?Да  в сравнение с колите на нашият пазар.Дали съм доволен?ДА.Карам я вече почти година, и разхода ми е само за гориво.Сигурен съм, че е на реални километри,че не ми харчи масло, че не е блъскана и оправяна, сигурен съм, че е обслужена там с консумативи за техния пазар.Трябва само да си намериш правилният човек, който да я провери преди да я плати!!!

Между другото, за малко по малко пари излизат доста запазени 1.4 100коня.Но моят съвет е - след 1.8 тси си за 1.8 140кс.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скъпия автомобил може да предполага, че е в по-добро състояние, или е поддържан по-добре, но това не се гарантира. Може и търговеца да е решил да направи повече печалба от добре изглеждаща бангия. Така че със сигурност човек трябва да гледа, преди да купува нещо. Препоръчвам преглед в сервиз, по-възможност да се покара с/от някого, който има същата кола и т.н. Но дори и кола, която е карана много и е злоупотребявано с нея, може да е в по-добро състояние от такава, която през целия си живот е карана от възрастна жена и не е надвишавала 3000 оборота.

Моят подход в годините е бил като на @asassin, но за кола под 8-10К лева по-скоро няма смисъл.

В крайна сметка хората са казали - жена, диня и кола са на късмет: колкото да гледаш, почукваш и проверяваш, винаги може да останеш излъган :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и да не го излъжат, чиляк понякога има склонност да се самозалъгва.

За това - оглед с доверен и опитен (към модела) човек, и трезва преценка, но пак не бива да се "цепи стотинката", щото си оставаш пеш. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...