Jump to content
Misho74

Оптимална икономична скорост

Recommended Posts

Здравейте, нов съм във форума и от скоро собственик на хонда акорд 2.4, 2004г. Засега съм доволен, но разхода на бензин ми е малко висок, а не съм почитател на газовите уредби. Въпроса ми е, коя е най икономичната скорост. Предполагам 90-100 на 5та скорост или 110-120 на 6та. Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-високата предавка е по-икономична, но е важно предавката да отговаря и на наклона на пътя. По-скоро е важно колко газ подаваш.

Икономия ще постигнеш, ако ускоряваш плавно, не натискаш колата и да ти се налага да използваш колкото се може по-рядко спирачката.

 

Но аз не знам как изобщо ще устоиш на изкушението на 190-коня и да се опитваш да караш икономично.

Какъв ти е разходаът, които си засякъл до момента?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грубо казано най-икономична е скоростта, при която на най-високата предавка си на възможно най-ниските обороти, които ти позволяват да поддържаш скорост без натискане на педала додолу. При равен път това е примерно около 80 км/ч +/– 10. Не точно скорост, подходяща за магистрала. Но към 110–120км/ч моторът трябва да е прилично икономичен.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си колело и карай десетки километри по равно и баири. ще усетиш как да си пестиш енергията и как да я инвестираш в изминато разстояние. Това е добър учител, понеже 7-ма префейс няма инфоборд за моментен разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А през ELM или подобно устройство не се ли вижда тази информация за моментен разход? Моята е префейс и добавянето на такова ми е в списъка с дооборудване - предимно да следя състоянието на колата, но евентуално бих използвал и за получаване на текуща информация по време на движение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип настъпвам доста, но този мотор ме предразполага към много плавно и постепено каране. Има мощност и в ниските обороти има много хубава динамика. Почти му хванах цаката на по икономичен разход. Има резерв от мощност като трябва да издрапаш бързо. Ясно, че е въпрос на каране, но реших да попитам, дали някой се занимавал да пробва да кара по икономично. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Относно OBDII скенерите:

Зависи от софтуера, но принципно може да го изчислява на база показанията на MAF сензора и скоростта. Според мен така изчисленият разход няма да е много близо до истината, защото вероятно се разчита на предварително зададено твърдо съотношение въздух/гориво.

Но реално и показанията на вградения бордови компютър не са много точни. При мен бордовият компютър дава отклонение спрямо колонката до около литър на сто при средния разход, а какво остава за моментния.

Така че аз лично игнорирам показанията за разхода и гледам да шофирам бензинова кола така, че да не се мъчи и да има динамика, тоест при активно шофиране или неравен терен задължително я държа в обороти.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми стига да гледам стрелката как бързо се завърта към 0, та още едно показание на моментния разход само би ми понижило удоволствието от шофирането :). Така че разчитам на собствената си преценка за оставащ пробег и в краен случай като светне лампата - се зарежда.

@Misho74 до сега на дълъг път колата е доста икономична за нейната мощност - последно натоварена и при сравнително пъргаво шофиране, ми даде разход около 8/100, което е добре в сравнение с предишната c-class 220 cdi, която в подобни условия би дала 6/100. Проблемът е в градското шофиране, където разликата е над 50%.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Субективна работа е, ако се движиш с 70км в час на шеста предавка 1700 оборота по равен път сигурно е най-икономично,  друг въпрос е къде и за какво време може да поддържаш такава скорост. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-нисък ще е разходът на най-високата предавка за оборотите на двигателя, за които той е най-ефективен. Като кривата на ефективност е различна за всеки отделен двигател и автомобил и не е константна величина. Затова и производителите дават най-добър разход при 90-110 км/ч на най-високата предавка, а не на най-минималните допустими обороти за тази предавка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между икономично и нормално шофиране винаги има разлика и първото е само при възможност, а второто е приоритет.

Между 2-та типа при К24 има около 1,5-2л. на 100км разлика и това при извънградско. Градското е двойно.

Правил съм опити и с Ледженда. Икономично под 8/100 не мога, без да падне средната скорост (за 200-300км преход) под 90км/ч, а падне ли под 80 - нищо не прайм. :)

Има много тънкости и чиляк требе а си познава колата, както за да я "изцеди на макс", така и за да я "гали по педалите (не само десния), та да връви на изпарения".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от стила на каране . Грубо казано , ако караш като баба - ще ти падне разхода и пестиш . 

Ако обичаш агресивно каране и кеф от ускорение - плащаш за това , кеф цена няма .

Та така....всеки си избира .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си едно устройство като това за да се научиш да караш икономично 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София почти не пускам 6та. Пускам си waze и си карам малко по-динамично. 15 градско ГАЗ е перфектно. Сложи газ и си свиркай. Като я купих, беше на бензин и за 4 дни трябваше два пъти да сипя 40лв - сори ама няма как. Нито е с директно впръскване че газовата да ти е 2бона. 1к газ и се изби за под една година. Извънградско 160-180 ми гори 13.  Като нямаш пари за бензин си купи джаз 1.5 и да ти харчи малко. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...