Jump to content
Sign in to follow this  
meneldor

2017 Honda Pilot Touring

Recommended Posts

Здравейте,

Да добавим още един Pilot Touring във форума. От 10на дена съм собственик на Pilot 3-та генерация произведен 2015г. Предстои ми да сменя масло на двигател, скоростна кутия (прословутатa "проблемна" zf9), масло в раздатката, течност диференциал и филтри тези дни. След седмица две, след като пристигнат ще сменя ангренажен и пистов ремъци + ролки / обтегачи. Никъде не мога да открия на какъв пробег се подменят свещите. Според мен трябва да ги сменя? Автомобила е на близо 170к км. Ще ми се като че ли да сменя и спирачната течност, макар че не Акорда (8ген), който карам вече близо 12 години (171к км) не съм сменял никога. Нито в Бултрако първите 6 години в гранация нито след това. Моля за съвет.

Благодаря предварително!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честита машина!!!
Свещи 120-140к км грубо смятай. Иридиеви.

Спирачна течност се сменя на 30-40к км или 2-3г според експлоатацията. 

Пусни някоя снимка!

Успех 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доста на лимита е 120к., да не говорим за 140к..

На около 100к. е най-оптимално да се сменят иридиевите(Денсо, НЖК).

Все пак рискуваме бобина и няма смисъл от подобни експерименти за нещо толкова евтино и елементарно за подмяна на този ДВГ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ок, в БГ бих казал 100к км заради качеството на горивото. Ако е нов внос, затова казвам грубо както по книжка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На Акорда по спомен сменях свещи на 120хил. Може и по-рано да е било, но при всички случаи, както е предписано за модела. Ясно, ще ги сменя при първа възможност и на Пилота.

Благодаря! Снимки качих в темата създадена за това. Линк към нея има на предната страница, най долу.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 120к. ги дават по книжка, но там се визират ОЕМ свещи, които минават обстоен качествен контрол и тест на всяка една свещ.

По спомен една от двете компании имаха такива афтърмаркет свещи, на по-ниска цена от ОЕМските, но все пак на по-висока спрямо останалите.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, n100ev написа:

Никъде не мога да открия на какъв пробег се подменят свещите.

Моите ги смених на 130000 заедно с газифицирането. Това им беше състоянието:

1215694543_viber__2023-01-27_14-57-32-824.thumb.jpg.3a503f05b6fce90eb9070af954e447e8.jpg

Електродите изглеждаха добре, обаче керамичната изолация се вижда в какво състояние е.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въобще не изглежат добре. 

Гапът трябва да е 1.1, а този на свещите изглежда като 2.0 и нагоре.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, Rakeem написа:

Въобще не изглежат добре. 

Не съм се задълбочавал да ги меря. Бранко ги беше сложил в багажника заедно с други стари части и аз директно ги изхвърлих. Имах купени нови от рокауто и сложи тях.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 16 часа, Rakeem написа:

Гапът трябва да е 1.1, а този на свещите изглежда като 2.0 и нагоре.

 

Лъже те окото, колега. Виждам, че гапа е колкото/около стъпката на резбата, а тя е 1.0мм. или 1.25мм.

 

Честито и безаварийно на пилота;).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря! Днес смених маслата и течностите, както писах по-горе. Тези в диференциала и раздатката са били чисти и прозрачни. Чакам с нетърпение да пристигнат ремъците и ролките. Относно свещите, обсъждахме днес в сервиза, че колата е била в Канада и е много малко вероятно да не са ги сменили на 120хил. Ако не са го направили и свещите са за смяна, на дисплея би следвало да излиза сервизно съобщение. Ще ги сменя така или иначе, но да видим първо каква цена ще ми обявят от БТ другата седмица. 

Чувството да караш такъв автомобил е много различно. Не съм сменял и карал кой знае колко коли, но определено съм впечатлен.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не разчитай в Канада да са я обслужили на 120000. Моята я взех на 130 и си мислех, че е обслужена докато не я закарах да й сложат газова. Оказа се, всичко е от завода.
От къде поръча частите по ангренажа и ако може цена?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Поръчах всичко без маслото за ДВГ от БТ Пловдив. Нямах време да ползвам и чакам проверен канал от USA. За следващото обслужване живот и здраве ще имам време да се подготвя. Сега даже не съм ровил за цени за да не ме заболи главата, като видя разликите с БТ 🙂

Ето 20230324_203453.thumb.jpg.9d49a3c3cc2cbf5f495f14669b47d21e.jpg

 

Edited by n100ev
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, kvd74 написа:

 

Лъже те окото, колега. Виждам, че гапа е колкото/около стъпката на резбата, а тя е 1.0мм. или 1.25мм.

 

Честито и безаварийно на пилота;).

Възможно е, ето това е моята на 110к., оригинална, гапът е 1.1, а стъпката на резбата 1.25. 

thumbnail_20230324_182759.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Поръчах всичко без маслото за ДВГ от БТ Пловдив. Нямах време да ползвам и чакам проверен канал от USA. За следващото обслужване живот и здраве ще имам време да се подготвя. Сега даже не съм ровил за цени за да не ме заболи главата, като видя разликите с БТ
Ето 20230324_203453.thumb.jpg.9d49a3c3cc2cbf5f495f14669b47d21e.jpg
 
Не видях в списъка водна помпа и семеринги на разпределителен вал. Водната помпа според мен е важно да се смени при такъв ремонт.
Казвам това с условието, че твоят двигател е различен от моя и не искам да подведа никой.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам представа! Благодаря за мнението. Колегата автор на темата ако има опит, ще съм благодарен ако сподели. Може би и това ще трябва да се сменя. Ще попитам за мнение и човека, при когото съм обслужвал акорда а сега и пилота.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Водната помпа не се ли проверява за теч преди да се сменя? Колата не е на много км и не би трябвало да има проблеми.

Иначе за оригинални части от Япония имаш алтернатива и във форума. Виж в раздела!

Като имаш вече наблюдение, сподели за разход на този автобус, с тази 9 степенна ще е интересно 😊.

Поздрави 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито за придобивката! Аз водна помпа и свещи не съм сменял, но моята я взех на 60к км. В американския форум не съм виждал да сменят помпа като консуматив(ако няма проблем). Там има качен и един график кое кога се сменя, мога да го потърся и да ти го пратя. По принцип смених каквото ми казаха от БТ. Само инжекторите не купих от тях, а от щатите, защото в БТ излизаха с 1000лв по-скъпи. Спирачна течност сменяй на 2г нормално каране.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Намерих в Piloteers страничка от ръководството, където се вижда кога, какво..Свалих и цялото ръководтство от 661 стр. :rolleyes: Общо взето за много неща пише, че се проверяват / сменят след като излезе сервизно съобщение на таблото. Това се отнася и за свещите. За водната помпа пише, че само се проверява при смяна на ангренажния ремък. Ако е необходимо тогава се сменя. 

Интересно ми е до какво може да доведе несменянето на спирачната течност?

Screenshot_20230326_202856_Drive.jpg

 

Относно разхода, на първо четене е много под това, за което "специалистите" около мен ме подготвяха. Няма да мога да кажа с точност, защото никога не меря по пробег между две пълно-пълно зареждания. Както и автора на темата беше писал, 9ст автомат реално държи мотора в много ниски обороти при спокойно шофиране. При плавно подаване на газ оборотите не превишават 2000, и така до 140км/ч. Грубо градско по компютър е около 14-15л/100км. Извънградско около 10л. Една снимка от архива на бордовия компютър, която изрових в системата. Явно е карана основно магистрално.

20230311_115220.jpg

Edited by n100ev
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 8 минути, n100ev написа:

Интересно ми е до какво може да доведе несменянето на спирачната течност?

До смърт. 

Сп.теч. е силно хигроскопична и с времето % съдържание на вода нараства, а в тази система водата няма място. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някакви признаци за вода в с-мата? Възможно ли е течноста да се е влошила а автомобила да спира като нов? Задавам смешни въпроси най вероятно, но ми е странно, защо на другата ми кола, никой никога не ми е сменил течноста - 12г!!! Нито първите 6г в БТ, нито след това при човека, при когото винаги съм обслужвал колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Не знам дали писах тук, но миналата година заради приятел с натоварена кола се наложи да карам със 100км/ч по магистрали доста време. С тази скорост разходът падна на 8л/100км.

Edited by meneldor
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 12 минути, n100ev написа:

Някакви признаци за вода в с-мата? Възможно ли е течноста да се е влошила а автомобила да спира като нов? Задавам смешни въпроси най вероятно, но ми е странно, защо на другата ми кола, никой никога не ми е сменил течноста - 12г!!! Нито първите 6г в БТ, нито след това при човека, при когото винаги съм обслужвал колата.

Признаци няма, докато не е станало късно.

Течността се сменя на около 3г..

Имаш апарати, помпа, АБС и подобни неща, които струват по-скъпо от една бутилка сп.теч.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На кола не, но ми се е случвало на мотор. Завира спирачната течност и хлътва спирачката. Не можеш да спреш. Това става при прекомерно ползване и лоша спирачна течност. Отделно вода в нея води до корозия на части от системата.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще прегледам пак сервизната книжка на Акорда, дали не е сменяна без да съм разбрал. Ако не ще сменя и на двете при първа възможност. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега проверих, на 3 години и е задължително а не препоръчително. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A как спира нов пилот ? Защото реално погледано няма как да знаеш :) 

Една смяна на спирачна течност не коства много усилие и средства. Моята я сменях 2 пъти за 2 година. Декември я смених, защото задните апарати ми бяха задържали и дисковете бяха станали на нищо. Сложих рейсинг течност с по-висока точка на кипене :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Как спира нов Пилот не знам, но знам как спира нов Акорд 🙂

Не ви ли се струва странно, производителя да не предвижда смяна на спирачна течност!?....и то за толкова важна система, най важната свързана с безопасността! Проверка качеството на течността да, но смяна не. И това в Америка, където те съдят за щяло и нещяло... 

Edited by n100ev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не го мисли.

Колата спира много по-добре отколкото можеш да я накараш, но това зависи от радара, който активира аварийното спиране, ако засече ситуация.

А спирачна течност (както и другите флуиди) се сменят профилактично.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-лесното нещо, което можеш да направиш е да видиш колко мръсна е течността. Ако е черна сменяй възможно най-скоро 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и електронен "влагомер" - по читавите сервизи.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Поръчах водна помпа (310лв), свещи (60лв/бр) вкл и спирачна течност (55лв/л) в БТ. Добавиха ги към предната заявка. В резултат получих 20% отстъпка. Правят такава на всеки ако сметката е 2к+. Доставка до 10 дни. 

Водната помпа на този двигател е закачена към ангренажния ремък и след като ще се сменя ремък + ролки (не малко работа) е добре да се смени и в.помпа, макар, че състоянието и може да не го изисква. Ако се окаже, че е добре, ще си имам резервна вт.употреба 🤣

 

Edited by n100ev
  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Водната помпа сега може да изглежда добре, но не се знае в кой момент може да протече и да се наложи същата процедура по разглобяването.

Ето какво ми отговори дилъра в Канада при мое запитване дали са сменяни тези неща:

We replace the timing belt, water pump, accessory belt, oiling tensioner, coolant, spark plugs and lastly we perform a valve adjustment.

 

Относно стойността на частите:

 

Къде ще правиш смяната на ангренажа?

Edited by Plamen-CRV
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за споделената информация, Пламене. Не знаех, за тази опция с OEM части през Аутофикс партс. Дано да са истински ОЕМ, че то в наши дни...

Винаги съм ходил при Дидо в кв.Левски и съм доволен. Там ще обслужвам и Пилота. Виждам, че си от Шумен. Интересен автомобил караш. Обади се някой ден ако имаш желание и идваш към Варна. 

Поздрави

Николай о88877783о

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, n100ev said:

 

Винаги съм ходил при Дидо в кв.Левски и съм доволен. Там ще обслужвам и Пилота. 

Поздрави

Николай о88877783о

Кв. Левски в София ли? Ако да къде е това?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Варна 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, във Варна. Галин ме е изпреварил 👌 Има и още един Дидо, който обслужва марката, но него не го познавам и нямам впечатления. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 29.03.2023 г. at 22:05, n100ev написа:

Да, във Варна. Галин ме е изпреварил 👌 Има и още един Дидо, който обслужва марката, но него не го познавам и нямам впечатления. 

Дидо ще има да обслужва още един Пилот освен моя. Преди месец някъде видях един почти същия бял, но Touring. Твоя ли е?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравей,

 

Предполагам съм бил аз. То във Варна май сме само двама 😀

Не бях влизал доста време и едва сега виждам, че си писал.

 

Поздрави

Николай

Edited by n100ev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес си бих собствения рекорд за разход. 6.4л по компютър и 6.6л по колонка. Това при 115км/ч на темпомат. Съжалявам за размазаната снимка, но щракнах докато карам.

 

20230704_095827.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...