Jump to content
Sign in to follow this  
Drone

Каква кола да си купя ?

Recommended Posts

Ауди+Врачански джамбазин = минус 5-6к лева. 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ми се влиза в полемики и спорове. Втора употреба кола си е на късмет :) 

 

Дори и да не беше от Враца, като не е сменяно маслото на скоростите и е на 170к км, няма как аз да знам какво ще стане като го сменя. 50 на 50 е. В случая изтеглих късата клечка :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дано се оправи след смяна на пакетите и ново масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Къде си я оставил да я правят? Ако е при Мишо, всичко би трябвало да е тип топ след ремонта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мишо го преслушах след смяната на маслото, но тогава не беше в България. Сега също не знам къде е. Оставих я при Коко в Малинова долина. Декември като му звънях, имаше 3 такива кутии да прави. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Скоро попаднах на един германец, който се осъзнал, че му доставя повече удоволствие да се рови в маслата и да ремонтира кутии, отколкото да чертае и проектира пред компютъра. И сега има сервиз специално за сервиз на AT.

Та в неговите видеа се намеква, че около 200К е нормално ZF кутии да се сервизират.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А тогава защо са толкова прехвалени тея ZF ?

Или вероятно е нормално, ако не са обслужвани?

Ама нали така ги продават - само караш и после сменяш колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Повечето не ги обслужват и се чупят на 200-250к.  Нали маслото е Longlife вечно уж :D 

 

Един колега имам с а5-ца със същата кутия, звънял в Ауди, казали му: Ами не се сменя маслото, като умре се прави хахах. 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Drone написа:

Ами не се сменя маслото, като умре се прави

Интересно, дали пък няма да умре, щото не е сменяно маслото.

 

Това ми напомня на оня, дето питал кардиолога, дали сърцето му е в добро състояние, а докторът му отговорил:

- Спокойно, сърцето Ви ще Ви изкара чак до края на живота Ви.

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

То и аз се чудех откога Longlife = вечно, ама след тоя цитат вече ми се изясни. :D

 

ZF recommends a transmission oil change every eight years or 50,000 miles

 

Changing transmission fluid after the vehicle is out of warranty is important for the life of the transmission. The issue of helping the customer understand that their vehicle’s transmission needs servicing is something different. Especially when we’re talking about the ZF 8-Speed.

1. The dealer says that the transmission fluid and filter last the life of the vehicle.

2. You must tell the customer that the Fluid and Filter Change on their vehicle will cost them 3 to 5 times what it did on their last vehicle.

How do you overcome these obstacles?

The first problem is relatively easy to fix. If the customer is coming to you, the vehicle is probably over its 100,000-mile warrantee. In most, if not all other vehicles that have the 8 speed ZF transmission, the manufacturer recommends a transmission fluid and filter change at 70,000 to 80,000 miles. This is also the interval that ZF themselves recommend.

 

На различни места се споменават различни интервали - 5 години, 8 години, 50к мили, 80к мили, но никъде не пише вечно.

Ако си се подвел от някой майстор при обслужването ... потвърждаваме правилото.

Edited by dindin
допълнение
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Longlife не е същото, като Lifetime. А разбирането за Lifetime на даден автомобил е доста субективно: не запад може да е 7-8 години, а на изток - 20-30 :).

И Хонда препоръчват смяна на масло в AT на 80К, както и в двигателя на 15К, но масово ги сменяме преди този пробег.

В препоръките на производителите от доста време преобладава маркетинговия елемент, така че аз не бих се оповавал особено на тях.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ли развитие, колега? 

Надявам се положително. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има, ама той ще си каже. Сега е добре - дано задълго.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прочетох го на друго място, но май са се наакали тия дето са му обслужвали кутията. 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 21.02.2022 г. at 13:36, Drone написа:

...и торк конвертор-а. 

 

 

 

Целия или го разглабяха? Любопитно ми е, дали има такива сервизи в България, които да рециклират торк конвертори

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има, но номера е не да го срежеш и изкормиш, а да го завариш после елегантно и да го балансираш прецизно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Процедурата ми е известна, по-скоро предвид нужната прецизност на този процес, и като знам как масово се работи в нашите сервизи, бих имал известни притеснения

Share this post


Link to post
Share on other sites

Праща се в Германия в ZF и те го рециклират. 

 

Има едни във варна, които знам че са добри, те предлагат тази услуга също. 

Рязане, смяна на всичко вътре, след това заваряване с машина. Има доста клипчета в youtube как се прави. 

Edited by Drone
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Над 1000км минати след ремонта, проблеми не съм имал никакви. Колата се държи по коренно различен начин. Раздадох й малко газ 1-2 пъти и си приключи отлично. 

За 3500км средния разход ми е 11.5/100 

 

Тъй като следя един американски форум и има екземпляри с по 200+к мили, на които само са им правили редовно обслужване. При правилна поддръжка този двигател изкарва много. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди 2 седмици ходих до Банско и реших да си направя кефа. След Симитли превключих на dynamic mode, колата става като лагерна количка в завоите. Такова нещо не бях очаквал, а най-якото е като й се даде газ на излизане от завой :) 

 

Днес слагам летните гуми и Другата седмица ще я пробвам по подбалкансия да видя как ще е :) 
 

А тази седмица карах на сестра ми CR-Vто, та имам пряка прясна съпоставка между двете коли. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Супер, кажи за съпостваката между двете коли, интересно е да се чуе пресен анализ.

Благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами съпоставката е следната: В града CR-Vто дава разход около 10, моята дава различно но най-често около 15-16.

Извънградско CR-Vто трябва да му се тъпче газта, че да изпревариш някой камион. Вариатора се държи много странно. Иначе разхода както споменах в другата тема е еднакъв и на двете коли. около 9 при скорост 140. Не съм си правил експерименти да карам с 90, защото нямам нервите за това :) 

 

 

Сега си взех новите летни гуми и ще видя с тях какъв разход ще дава. Пресни, пресни 0622 им е Дота. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, Drone написа:

... а най-якото е като й се даде газ на излизане от завой :)

Само не давай газ вътре в завоя, че изправя траекторията към банкета с това куатро.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е не разбира се :) Няма торк векторинг, но пак се усеща като се излиза от завоя. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Off Topic

Longlife не е същото, като Lifetime.

Off Topic

 

Сетих се, че вече почти всички производители (няма значение на какво) дават "Lifetime Warranty". А какво се оказва? "Доживотна гаранция" значело, че продуктът има гаранция докато работи...  Ха, ха, ха! :lol:

...Съвременни търговски похвати, ала стил "Измивам си ръцете"... И било напълно законно!

Горко ни и тежко!

 

 

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@dandilov не беше от маслото в случая. Има доста народ, който не сменя масло на кутията до 150-170к км и след това нямат проблем. 

 

Сложих летните гуми, На първо впечатление, усещането е малко странно. Не знам дали се дължи на факта, че цяла седмица карам Хондата или че джантите са 19ки. 

Edited by Drone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Нямах предвид маслото, а "гаранцията" по принцип...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом гумите са чистак нови, покарай ги спокойно 50-тина км. Имат консервиращ слой с който малко мажат. Като се отърка, ще се оправят.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така изглежда. 

IMG_20220409_181933.jpg

IMG_20220409_183459.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах едно леко тропане, оказа се от 2 болта на скарата, която е под колата. Сложих си и оригинални секретни болтове. Сега ще се раздава само газ и края на юни ще се ходи до Гърция. 

Може би ще отида края на Май да й проверя фреона, та да ми е спокойно лятото :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 8.04.2022 г. at 15:33, ceco_accord написа:

Само не давай газ вътре в завоя, че изправя траекторията към банкета с това куатро.

:plane:! Куатрото се кара лесно, но с по висока скорост си има специфика. Който знае да сподели!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Продължение на размисъла за гумите: За сега се държат повече от добре :) Няколко пъти ми се наложи да спирам на мокра настилка и поведението им е супер. 

Взех си нови свещи и другата седмица ще ги сменя. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

10000км изминати, направих една смяна на маслото февруари месец и след това минах 5000км. Така като гледам ще си направя годишния пробег какъвто правих и с хондата(около 18000км).

 

Есента ще ходя в Един сервиз да ми изчистят нагара и да сменя всичко под charger-a. След това, ако цената на бензина падне, след нва година ще й сложа stage 1 :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Една година измина :) Като изключим простотиите с кутията, колата си е супер. Изминал съм около 12000 км, края на другия месец мисля да сменя маслото. 
Цената на Каското ми се вдига с 1000лв, което е супер безумно. Застрахователна стойност 45000лв, миналта година я застраховах на 33000лв. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как лети времето - и цените!

Важното е че колата е добре и ти носи радости.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...