Jump to content
Drone

Каква кола да си купя ?

Recommended Posts

Ауди+Врачански джамбазин = минус 5-6к лева. 

  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се влиза в полемики и спорове. Втора употреба кола си е на късмет :) 

 

Дори и да не беше от Враца, като не е сменяно маслото на скоростите и е на 170к км, няма как аз да знам какво ще стане като го сменя. 50 на 50 е. В случая изтеглих късата клечка :) 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано се оправи след смяна на пакетите и ново масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде си я оставил да я правят? Ако е при Мишо, всичко би трябвало да е тип топ след ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо го преслушах след смяната на маслото, но тогава не беше в България. Сега също не знам къде е. Оставих я при Коко в Малинова долина. Декември като му звънях, имаше 3 такива кутии да прави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро попаднах на един германец, който се осъзнал, че му доставя повече удоволствие да се рови в маслата и да ремонтира кутии, отколкото да чертае и проектира пред компютъра. И сега има сервиз специално за сервиз на AT.

Та в неговите видеа се намеква, че около 200К е нормално ZF кутии да се сервизират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тогава защо са толкова прехвалени тея ZF ?

Или вероятно е нормално, ако не са обслужвани?

Ама нали така ги продават - само караш и после сменяш колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето не ги обслужват и се чупят на 200-250к.  Нали маслото е Longlife вечно уж :D 

 

Един колега имам с а5-ца със същата кутия, звънял в Ауди, казали му: Ами не се сменя маслото, като умре се прави хахах. 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Drone написа:

Ами не се сменя маслото, като умре се прави

Интересно, дали пък няма да умре, щото не е сменяно маслото.

 

Това ми напомня на оня, дето питал кардиолога, дали сърцето му е в добро състояние, а докторът му отговорил:

- Спокойно, сърцето Ви ще Ви изкара чак до края на живота Ви.

  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз се чудех откога Longlife = вечно, ама след тоя цитат вече ми се изясни. :D

 

ZF recommends a transmission oil change every eight years or 50,000 miles

 

Changing transmission fluid after the vehicle is out of warranty is important for the life of the transmission. The issue of helping the customer understand that their vehicle’s transmission needs servicing is something different. Especially when we’re talking about the ZF 8-Speed.

1. The dealer says that the transmission fluid and filter last the life of the vehicle.

2. You must tell the customer that the Fluid and Filter Change on their vehicle will cost them 3 to 5 times what it did on their last vehicle.

How do you overcome these obstacles?

The first problem is relatively easy to fix. If the customer is coming to you, the vehicle is probably over its 100,000-mile warrantee. In most, if not all other vehicles that have the 8 speed ZF transmission, the manufacturer recommends a transmission fluid and filter change at 70,000 to 80,000 miles. This is also the interval that ZF themselves recommend.

 

На различни места се споменават различни интервали - 5 години, 8 години, 50к мили, 80к мили, но никъде не пише вечно.

Ако си се подвел от някой майстор при обслужването ... потвърждаваме правилото.

Редактирано от dindin
допълнение
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Longlife не е същото, като Lifetime. А разбирането за Lifetime на даден автомобил е доста субективно: не запад може да е 7-8 години, а на изток - 20-30 :).

И Хонда препоръчват смяна на масло в AT на 80К, както и в двигателя на 15К, но масово ги сменяме преди този пробег.

В препоръките на производителите от доста време преобладава маркетинговия елемент, така че аз не бих се оповавал особено на тях.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли развитие, колега? 

Надявам се положително. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, ама той ще си каже. Сега е добре - дано задълго.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох го на друго място, но май са се наакали тия дето са му обслужвали кутията. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.02.2022 г. at 13:36, Drone написа:

...и торк конвертор-а. 

 

 

 

Целия или го разглабяха? Любопитно ми е, дали има такива сервизи в България, които да рециклират торк конвертори

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, но номера е не да го срежеш и изкормиш, а да го завариш после елегантно и да го балансираш прецизно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата ми е известна, по-скоро предвид нужната прецизност на този процес, и като знам как масово се работи в нашите сервизи, бих имал известни притеснения

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Праща се в Германия в ZF и те го рециклират. 

 

Има едни във варна, които знам че са добри, те предлагат тази услуга също. 

Рязане, смяна на всичко вътре, след това заваряване с машина. Има доста клипчета в youtube как се прави. 

Редактирано от Drone
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над 1000км минати след ремонта, проблеми не съм имал никакви. Колата се държи по коренно различен начин. Раздадох й малко газ 1-2 пъти и си приключи отлично. 

За 3500км средния разход ми е 11.5/100 

 

Тъй като следя един американски форум и има екземпляри с по 200+к мили, на които само са им правили редовно обслужване. При правилна поддръжка този двигател изкарва много. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 седмици ходих до Банско и реших да си направя кефа. След Симитли превключих на dynamic mode, колата става като лагерна количка в завоите. Такова нещо не бях очаквал, а най-якото е като й се даде газ на излизане от завой :) 

 

Днес слагам летните гуми и Другата седмица ще я пробвам по подбалкансия да видя как ще е :) 
 

А тази седмица карах на сестра ми CR-Vто, та имам пряка прясна съпоставка между двете коли. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, кажи за съпостваката между двете коли, интересно е да се чуе пресен анализ.

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами съпоставката е следната: В града CR-Vто дава разход около 10, моята дава различно но най-често около 15-16.

Извънградско CR-Vто трябва да му се тъпче газта, че да изпревариш някой камион. Вариатора се държи много странно. Иначе разхода както споменах в другата тема е еднакъв и на двете коли. около 9 при скорост 140. Не съм си правил експерименти да карам с 90, защото нямам нервите за това :) 

 

 

Сега си взех новите летни гуми и ще видя с тях какъв разход ще дава. Пресни, пресни 0622 им е Дота. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Drone написа:

... а най-якото е като й се даде газ на излизане от завой :)

Само не давай газ вътре в завоя, че изправя траекторията към банкета с това куатро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не разбира се :) Няма торк векторинг, но пак се усеща като се излиза от завоя. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Longlife не е същото, като Lifetime.

Off Topic

 

Сетих се, че вече почти всички производители (няма значение на какво) дават "Lifetime Warranty". А какво се оказва? "Доживотна гаранция" значело, че продуктът има гаранция докато работи...  Ха, ха, ха! :lol:

...Съвременни търговски похвати, ала стил "Измивам си ръцете"... И било напълно законно!

Горко ни и тежко!

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov не беше от маслото в случая. Има доста народ, който не сменя масло на кутията до 150-170к км и след това нямат проблем. 

 

Сложих летните гуми, На първо впечатление, усещането е малко странно. Не знам дали се дължи на факта, че цяла седмица карам Хондата или че джантите са 19ки. 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Нямах предвид маслото, а "гаранцията" по принцип...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом гумите са чистак нови, покарай ги спокойно 50-тина км. Имат консервиращ слой с който малко мажат. Като се отърка, ще се оправят.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така изглежда. 

IMG_20220409_181933.jpg

IMG_20220409_183459.jpg

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах едно леко тропане, оказа се от 2 болта на скарата, която е под колата. Сложих си и оригинални секретни болтове. Сега ще се раздава само газ и края на юни ще се ходи до Гърция. 

Може би ще отида края на Май да й проверя фреона, та да ми е спокойно лятото :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.04.2022 г. at 15:33, ceco_accord написа:

Само не давай газ вътре в завоя, че изправя траекторията към банкета с това куатро.

:plane:! Куатрото се кара лесно, но с по висока скорост си има специфика. Който знае да сподели!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължение на размисъла за гумите: За сега се държат повече от добре :) Няколко пъти ми се наложи да спирам на мокра настилка и поведението им е супер. 

Взех си нови свещи и другата седмица ще ги сменя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10000км изминати, направих една смяна на маслото февруари месец и след това минах 5000км. Така като гледам ще си направя годишния пробег какъвто правих и с хондата(около 18000км).

 

Есента ще ходя в Един сервиз да ми изчистят нагара и да сменя всичко под charger-a. След това, ако цената на бензина падне, след нва година ще й сложа stage 1 :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една година измина :) Като изключим простотиите с кутията, колата си е супер. Изминал съм около 12000 км, края на другия месец мисля да сменя маслото. 
Цената на Каското ми се вдига с 1000лв, което е супер безумно. Застрахователна стойност 45000лв, миналта година я застраховах на 33000лв. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как лети времето - и цените!

Важното е че колата е добре и ти носи радости.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах си масло и филтри, другата седмица ще ги сменя. Тъй като си смених работата и ходя до Офиса с колата, въртя по 15км градско в посока. Разхода ми е около 12.5-13 по борд компютър :) 

Другия месец ще сменям PCV, термостат, водна помпа и масло на чарджъра. След това ще съм спокоен, че нямам никакви драми и колата ще е готова за засилване :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На къде ще я засилваш?

Пак ли е актуално заглавието на темата? ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hahah, не. На къмто 430 коня. Ама все още не съм убеден, че съм готов за тези глупости. Все пак идва криза и не е най-удачния вариант да дам 5 бона за части за засилване :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...