Jump to content
borko 30

Хондата дигна температурата

Recommended Posts

На зъболекар е вероятно :D 

  • Нагоре 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като четох колко емоционално е обвързан с автомобила си, или е изпаднал в екстаз, че моторът ще може да бъде възстановен, или са му потънали гемиите понеже повредата се е оказала необратима :).

И в двата случая сигурно няма да му е до писане.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До момента главата е шлайфана и ревизирана -смяна гумички ,напасване клапани -не е имало нужда от смяна на клапани или водачи ,надувана е за проба ,ренгенова снимка за пукнатини -всичко е добре .Пробойната в гарнитурата  е била на 4 ти цилиндър към охладителната течност .Коляновия вал е като нов ,основните лагери нямало нужда да се сменят -само биелните ,цилиндрите са кaто нови,бутала -отлични , -никъде няма да се шлайфа ,няма да се минава на ремонтен размер ,маслените сегменти -пълен блокаж.Чакаме да пристигнат частите -поръчани били от различни магазини и ще пристигнат някои тази ,някои другата седмица .Кое какво е и каква марка е не знам ,както писах ,майстора каза че знае какво да търси да купи и да не се бъркам .Вече не ме болят зъбите -на нервна почва е било явно .За пари още не знам какви ще са .

п.п Мислех да сложим оригинални сегменти от хонда за 600 -700 лв ,ама майстора вика ,ти за 8 години 50-60 хил навърташ ,и тея от 200лв ща искарат над 100хил км .По мои груби изчисления общия масраф ще иде на 2 бона ,а дано не прескочи ,ама надали .

Редактирано от borko 30
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не ти "избият зъбИте", ама пък ще караш нов мотор, а и този след теб.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ,няма ,аз като знам вече ,че мотора е добре и съм по-спокоен ,утре идват сегментите ,другата седмица лагерите ,бавно става ,ама хубавата работа бавно се прави -не се бърза ,бързо се пуска водата в тоалетната и аидеее всичко в канала ,пък тука мотор се прави ,отговорна работа .Таман докато идват частите съм поръчал да огледат окачването от-до ,докато е колата в сервиза на подемника всичко да се прегледа на спокойствие и да се оправи -има някво хлопане ,да го отстранят .Каквото и да струва всичко ,осигурил съм парите с горница за по-сигурно ,искам да се кача в колата която купих преди 8 години -усещане за нова кола и като возия и всичко .

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм ,че хонделовите катализатори се самопочиствали -вярно ли е това ?Моя вече хубаво се е насмукал на масло и чека все ми свети за неефективен катализатор,обаче като карам с 90-100 извънградско след 30-40 километра изгася ламбата ,като карам над 120 и пак светва ,майстора каза ,че е свалил цялата генерация гърнета долу за да се работи по мотора отдолу ,да го карам ли да навие втулката на ламбда сондата на катализатора ,преди две години я купих от фена ,ама в един сервиз не можаха да отвият ламбадата и я заоблиха  тогава  ,да го мъча ли да я отвие -може пък да се счупи ,или вече с новите сегменти като не гори масло и катализатора ще се възтанови и да не барат сондата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализаторът няма да се самопочисти. Можеш да опиташ да го дадеш за почистване или (по-добре според мен) да го продадеш и да си вземеш читав заместител. Не знам по колко вървят на твоя модел, но с оглед цените последно време, сигурно дори ще си на плюс и ще и покрие малка част от ремонта.

 

Не се занимавай с втулки и залъгване. Освен околната среда, ще имаш ядове с ГТП от следващата година.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борко, ако си с 1.6 можеш да питаш в ЕМ Комплект. 

На един приятел със същия Сивик му откраднаха катализатора и там му сложиха заместител в много кратък срок, че беше около Коледа. 

Не се е оплаквал от светещ чек. 

 

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за насоката dindin ,проверих в емкоплект -366 лева  е .Дали е истински за тея пари .Реших да пробвам как ще е хавата след ремонта -светне ли пак заради ката ,сменям го веднага с този от ем комплект .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да не е обикновена керамика, че ще се види в чудо, догодина, с ГТП-то.

А емкоплект са "като шоколад в целофан", ама без шоколада...;)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov, с втулка проблеми няма да има ако му е наред моторЯ. Данните са в норми със и без cat при изправен двигател. Друг е въпроса ако му е много задръстен и сега е момента да го махне и да сложи заместител някакъв. Ако може да се продуха и не е натрошен, аз бих си го върнал ОЕМ-ският даже.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.08.2021 г. at 20:57, borko 30 написа:

проверих в емкоплект -366 лева  е

image.png

Ако не се лъжа карате еднакви коли, и той е с D16.

Без труда и ламбдата е 150 лева макс.

Каза, че му свети чека (защо толкова време не ми е казал - не знам), ще му изчистим грешката и ще видим след това какво ще стане.

 

Остави катализатора за накрая ако изобщо се наложи ...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мои наблюдения за последната ~1 година цените на афтърмаркет универсални катализатори са се увеличили с до 50%. Така че е възможно цените от снимката да са поостарели.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dindin и аз реших в крайна сметка така да направя ,днес се съветвах с майстора ,каза като я затворим -качаш се и хубаво да я развъртиш до вилата на албена ,ама хубаво ,да почервенеел ката от газ ,като дигнел голяма температура и се почиствал така ,ако не станело после ще мислим .Само каза да не е стопен досега .

Нещо бавна разработка -няма разработка каза ,шлайф на валове и цилиндри не е правено -газ до прекъсвач  😮 да видим сега колко може да бяга .

Купил е хондово масло 5на 40 и него ще налее-150лв ,след 500 км яко газ идваш да сменим филтъра с нов и пак газ .

Аз обаче първите 1000 км мисля да я карам полека до 2-3 хил оборота -то и за после мисля да я карам кротко де ,дигам високи скорости само като изпреварвам някой тир или някой катил ,тя сега във високите като няма да  смуче масло да дига компресията дали ще дига 200 вече ?

Ама аз всъщност и не искам да знам -обещах ,че вече ще карам полека !

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С днескашния транш ,минах хилядарката ,това без да съм платил за сегменти лагери гарнитури и каквото още остава ,после ще си смята труда общия и майстора като я подкарам .Колкото излезе ,толкова -заслужила е колата !

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам ще питате какво струваше ремонта .Ами 1360 лв части консумативи по мотора и ревизия на главата ,400лв труд на майстора .

Поръчал ми е накладки и нова задно гърне -не му харесвало нещо ,семеринг на скоростите някъв дето сълзял ,по окачването се съмнявал в нещо ,но това другата седмица ще е -като доидат нещата ,пък и да разкарам малко мотора дотогава насам натам .

Те гарнитурите семерингите и антифриза щели да бъдат към сметката с гърнето и накладките ,начи все пак стъпихме на 2 хилки по хамалогията по мотора .

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-сетне добри новини!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за частите, но за труд определено си минал тънко. И ако майстора е свършил добра работа, имаш да минаваш още 200К+ :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да проверя и климата как е ,че много често изключваше и включваше компресора .Отидох на сервиз с машина ,изтеглиха 900 грама фреон ,това е дооооста повече от колкото трябва -системата е вдигала постоянно свръхналягане и изключва .Заредиха както трябва и сега си прави студено постоянно без да изключва през 10 секунди .Фреона по принцип трябва да е 550 грама в системата -тука правилото на мечо пух ,колкото повече толкова повече ,не важи ,последно ми я зареждаха без везна едни майстори  -по манометри ,виждате какво отклонение има като се зарежда на око дето се вика .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за колата, дано майсторът е свършил добра работа. Дано и колата ти върне вложеното в нея със спокойни, безаварийни километри 👍.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря !

За сега всичко е на 6 .Утре ще я разкарам до Албена да видим как ще е ,ма тя се усеща колата ,една жива такава -развърта мотора за нула време само като пипна газта -много съм доволен ,сега и климата е в час вече .Колко му трябва на човек ,да върви хонделата ,радиото да свири и път за каране да има .

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И без нерви на пътя, че ядове и за тебе и за Хондата. ;)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А-а-а-а няма вече ,обещах че ще си я кътам вече -да ме вози до където съм тръгнал и да ме слуша:)

Благодаря ви колеги ,че се радвате заедно с мен за колата -оценявам го  !

Прави ми впечатление ,че Фена като баш майстор на хондите един ред не драсна в темата ,да даде акъл нещо или да ме укори за нещо -ниищо .Дръпнал се е нещо от нас ли ,сърдит ли е за нещо ?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и със здраве да си я караш ;) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече минах 200 км извънградско -върви хонделата ,грешка няма ,дигах до 100 ,веднъж до 120 да мина един ,няма го сега тоя шум от мотора да ти става на кошер главата като настъпиш -вече като карам със 100 можем да си чуваме приказките в колата с хората .Тоя човек-майстора , ми върна вярата в ремонтите -значи все пак може да се направи това нещо-двигателя  като хората и да върви .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моженето - може да се направи . Аз като правих моя автомобил и двата пъти в началото беше супер . Първия път изкара 30 хил. км и пак духна гарнитура , втория - 15 хил. км.

Дано при теб са ОК нещата , а не като при мен .

Редактирано от CNC Setter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тя гарнитурата се сменя -няма да трябва вече сегменти лагери семеринги клапани и така нататък-една гарнитура колко ще струва да се смени -тез коли се стягало на нютони и после на градуси картуната ,после нямало дозатягане -ти елринг ли сложи гарнитура .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам марката гарнитура , тъй като не я правих аз . Смяна на гарнитура с всичките процедури от това ( шлайф глава , напасване на клапани и т.н. ) излиза средно около 600-700 лв. , може и повече зависи от майстора . 

А по въпроса за стягането на главата  - всеки производител на автомобили дава точно определена схема в ръководствата за всеки конкретен модел , като е много препоръчително , да не кажа задължително да се спазва въпросното предписание .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да кажа ,че като е правена вече пълна ревизия на главата и мотора ,следваща евентуална смяна -недай боже ,на гарнитура ,гарнитурата метална елринг е 100лв ,за труд де да знам сигурно едни 100лв пак ще има поне ,шлайф глава 50 кинта ,значи 250 лв за смяна гарнитура .Като съм дал 2 бона за ревизия на мотора ,ако се наложи след време 250 за нова гарнитура -пак ще ги дам .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече минах 600 км и върви пушка мотора ,обаче се появи нещо ,което мисля   и преди ремонта го имаше ,но го приписвах на гарнитурата все .Та значи при каране примерно с 60 и само се подържа скороста с газта без да се ускорява ,почва едно микроскопично придърпване ,отначало мислех че е от неравния път и така ми се струва ,ама и на баш хубав път така прави ,натисна ли газта да ускорявам лашва леко и ускорява плавно до колкото настъпя ,отпусна ли газта пак така лашва цялата кола и все едно сега се уча да карам и не знам как да ползвам съединителя ,свещите са на 2000км оргинални ,слагах бардал в бензина за почистване -няма промяна .Като карам със 100 извънградско -не прави така ,само при ниски скорости и като че ли като като му е леко на мотора да върви и тогава прави магарията -какво е това нещо ,не знам ,ако имате идеи -пишете ,чека за катализатора и той пак свети и ми вади очите -сега не бута маслото ,ама след дъжд качулка -свършил е ката ресурса си явно .

п.п Като карам по булеварда и стигна кръстовище и спра на светофара ,оборотите падат под 500 притриса леко и се вдигат сами до 750 и там седят до потегляне .Сетих се за това -ако има значение де ,за да може да се ориентирате евентуално откъде е проблема -повтарям това е от преди ремонта още ,не е свързано с него .

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях при майстора и сложихме новото гърне и накладки ,стана въпрос  за лекото придърпване ,покара я и каза че е от съединителя -така че не ме мислете вече ,аз пролетта го бях подпалил на един голям байр -може и от това да е ,съединителя е комплект зелено валео на 50 х км ,докато не го изпиля напълно ,няма да го сменям .Пък за оборотите дето пропадат от време на време при идъл -каза да се почисти дросела и ще се оправи ,ама кога ще го направя и имам време -бог знае .Така ще си я карам засега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основен ремонт целия двигател на парчета,да не почисти дросела.?????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не знам ,казвам това което ми каза майстора ,как придърпва от съединител -нямам представа ,пък за дросела -може да се плаща отделно за него ,аз това за оборотите не съм му го споменавал преди ремонта ,мислех че всичко е свързано с проблема с гарнитурата .

От какво тогава може да е придърпването ?

Откачах ламбдата ,егр-а ,не е от тях .Давайте предложения -ще ги пробвам .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти дросела,да видим после.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той всъщност какво точно му се почиства -като детайли ?Не съм го правил и затова питам .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за HONDA CRV 1

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес почистих дросела и шашмата за идъл ,резултата е стабилни обороти като пусна газта ,идъл клапана имаше нагар и се въртеше на ръка на пресекулки -задираше от боклуците ,изчистих го и сега се върти като шантав на ръка ,обаче пресекулките при каране с постоянна скорост пак ги има .Явно и друго нещо има .Да не се ебава някоя от бобините -ако е така как да я хвана ?

п.п Колата обаче забелязах вчера ,че и във високите обороти върви повече,отпуснах се малко повече с газта -тегли яко  -сега сигурно всичките коне са във мотора вече  ,да знам поне що плащам толкова данък .

Редактирано от borko 30
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе разхода извънградско е 5-6 литра в момента ,вече минах хиляда километра ,очертава се близките 10 дни да направя пътека до Варна от отивания и връщания до онкоболницата в Аспарухово ,ще навъртя сигурно още хиляда ,ще следя и разхода да видим как е .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...