Jump to content
stosto

Нестабилност

Recommended Posts

Здравейте, имам Акорд 2.2 cdti седан Sport от 2005 година. Карам колата вече седем години и винаги ми е харесвало усещането за стабилност при каране и при завои. Вчера по магистралата, обаче усетих нещо много странно. При преминаване през неравност колата започна да става нестабилна и имах много странното усещане, че съм в лодка. Мислех, че нещо си внушавам, защото след това на равен път пътното поведение беше нормално. Но при следващата неравност отново усетих едно по-продължително и отчетливо клатене в задната част към багажника.  Някой може ли да ме насочи какъв може да бъде проблема. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортисьори

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, и аз така смятах, а каква марка бихте препоръчали 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих избрал  KYB

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сменяш, консултирай се със сервиз, който не пипа Хонда за пръв път. Може да се окаже, че има нужда от обслужване само. Последния път като имах проблем с амортисьор ми казаха, че смяна много рядко се прави, но всеки с неговите си случаи все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще рече "смяна много рядко се прави"? Това е елемент от който пряко зависи безопасността на колата: стабилност,спирачен път. Това че примерно не са омаслени не означава че са годни. Щом има клатене и забавено потушаване на амплитуда при преминаване на неравност ... смяна

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амовете са консуматив - имат си ресурс. Когато е към края си, на празна кола поведението си е нормално, но при пълна и на по-висока скорост, вече се усеща неадекватно гасене на обратния ход. Това не значи че не трябва да се прегледат и другите компоненти на окачването.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих при моите майстори днес и в действителност единият заден амортисьор е за смяна. Бих искал да попитам, тъй като ще оставям колата на ремонт така или иначе, какво бихте ме посъветвали относно наклона на задните гуми, за който е писано във форума. Какъв е най удачния вариант за изправяне на задните колела, защото забелязвам, че сякаш с годините станаха малко по-отворени. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз така си разреших този проблем с наклона на гумите - https://www.hardrace-europe.com/rear-camber-kit-6379.html 50 000км не са мръднали.

Има и по-евтини, бях чел, че и сегашните ти носачи можели да се преправят, така че да се регулират. Варианти всякакви.

Редактирано от Cap_Slow
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поразгледах разни теми във форума, но не видях никъде да се споменават пружините като евентуална причина за промяна на camber ъгъла. С годините омекват и се свиват, та евентуална смяна би следвало да подобри параметрите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се стигне до смяна, моля те да споделиш някоя друга цена за да знаем :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, съветвам те преди да започнеш да пипаш каквото и да е по окачването много внимателно да помислиш дали има реална причина да ги изправяш задните гуми и дали това няма да повлияе на пътното поведение на автомобила.  Още от Завода си излизат с negative camber:

OE Camber = -1.3 deg (+/-0.5 deg)

OE Toe = 0.3 deg. (+/-0.3 deg)

Едни умни японци са го преценили, че трябва да бъде така и честно казано съм склонен да им се доверя и да не пипам, където не ми е работа. :) Вече ако си избягал прекалено много от заводските показатели, тогава мисли как да ги върнеш.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, SvetlinMarkov написа:

Още от Завода си излизат с negative camber

Това ми е минавало през акъла, ама не съм проучвал.

Има логика да са с негатив камбър за по-добра стабилност. При завой, колата се накланя и заради камбъра гумата ляга на цялата си площ. Ако няма негатив, ще легне на ръба, или даже на страничния борд. Вижте камбъра на болидите от F1.

Пружини - сменявал съм задни пружини на 17-годишното ми CR-V 1, точно заради големия негатив камбър. Колата се повдигна с 10mm, ама негатива си остана но вече по-малък. Така че може и да се сменят, ама задължително проверка в сервиз преди и след смяната. Чак тогава пипане на окачването. 

Настоящето ми CR-V 2 също е с негатив, ама нямам желание да се занимавам с пружини и раздвижни щанги.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, оказа се че нестабилността е била от спаднала задна гума, набол съм нещо и след като я оправихме, вече карам една седмица и всичко е наред. Всичко по окачването и ходовата част е добре. Ходих на стенд днес и ми казаха, че задните колела имат отклонение с един градус(при норма 1.3 при мен е 2.4) казаха ми , че можело да карам колата така, иначе трябвало да търся нови щанги или стругар да преработва старите. Какво е вашето мнение, да оставя ли нещата така или да изправям този наклон и по какъв начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Това с меката гума беше яко! Тук сме все спецове - кой да се сети. :)

 

За "/ \" на задницата имаше тема, но дай снимка - да видим колко се е разкрачила?

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...