Jump to content
mexes

Връзка между катализатор и масло

Recommended Posts

Здравейте колеги.От скоро съм собственик на Акорд К20А6 2003г.Колата е нов внос и търговеца е премахнал катализатора и е заварена тръба.След около 1000км пробег видях,че маслото е паднало на минимума.Някъде прочетох,че някой японски автомобили след премахване на катализатора започват да имат сериозни проблеми с горене на масло.Въпросът ми е може ли този разход на масло да се дължи на катализатора или всичко е ясно,двигателят се нуждае от сериозен ремонт?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червен ли е акорда?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горенето на масло не зависи по никакъв начин от катализатора.

Но, животът на катализатора приключва бързо, ако двигателят гори масло.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е червен.

Друго което усещам е  миризма на изгорели газове на отворен прозорец дори в движение с 60-80км.На затворен прозорец не се увеща.От ауспуха не забелязвам  син пушек,бял пушек или нещо такова.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е маслото ,понякога трябва да се пробва различни марки и вискозитети.

Докато намериш това което ще гори най - малко.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С различни марки може да промениш разхода малко. Но авторът казва „След около 1000км пробег видях,че маслото е паднало на минимума“, което звучи като че е било поне около средата преди това. @mexes, какво беше първоначалното ниво? Предполагам си го проверил? Но май нещата отиват по-скоро към ремонт.

 

А относно миризмата на изгорели газове дори при висока скорост – звучи като пробойна в двигателния отсек, която влиза през вентилацията в купето, макар това да не е често срещано при конкретния модел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В пост 4 авторът пише че не се усеща миризма на затворен прозорец и че няма признаци на горене от ауспуха.

Значи няма проблем с купето или вентилацията.

Миризмата може да е свързана не с горене на масло в мотора, а с теч на масло, което изгаря върху колектора, или генерацията!

Пак ще има разход по щеката, но първо се търси теч на масло, а после се пише некролог на мотора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, mirott написа:

Червен ли е акорда?

Колега, някой конкретен Акорд с такъв проблем ли имаш предвид? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се забелязва теч на масло от картера или от друго място,но трябва да огледам по внимателно.Относно маслото изчетох доста теми из форума и го смених.Первоначално сложих 5W 30 Xado,но го изгори от максимим почти до мимимума за 1000км. Миналата седмица смених маслото с Amsoil 5W 40,но за около 500км. горенето продължава.Трябва да кажа,че 60-70% от този пробег е каране по магистрала.

Относно катализатора чека свети постоянно и мисля да купя такъв от ebay,но незнам дали ще помогне с миризмата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не държиш да имаш катализатор, по-добре си сложи резонатор и да ти заварят втулка за ламбда сондата, за да не ти свети чека.

За горенето на масло, ако нямаш наистина никъде теч, значи си за ремонт. 

Успех! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

... не се усеща миризма на затворен прозорец ...

Значи няма проблем с купето или вентилацията

 

Аз мисля точно обратното.

Всеки път, когато возя нещо дълго на отворена врата на багажника и отворен преден прозорец в купето започва да мирише на изгорели газове. Това и на Авенсиса, и на CR-V. Завихреният въздух зад колата, смесен с изгорели газове, започва да влиза в купето като отворя преден прозорец.

Значи, според мен, тук коментираната кола, най-вероятно има проблем с вентилационните клапи, които са под задната броня. Доколкото знам те са еднопосочни, позволяват на въздуха да излиза от купето навън, но не и обратно. Целта е да не се създава свръх налягане в купето от жегата в слънчев ден, или от силно тряскане на врата. Таааа, ако някоя клапа е постоянно отворена или липсва ....

 

п.п. Изгорели газове от чист бензин, изгорели газове от бензин с масло и изгоряло масло върху генерацията миришат по различен начин.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, mexes написа:

Друго което усещам е  миризма на изгорели газове на отворен прозорец дори в движение с 60-80км. На затворен прозорец не се усеща.

Цитирам дословно пост 4 !

Аз пак не виждам проблем с вентилацията, ама знае ли човек, може и вол да се отели.

Иначе си прав Краси - вентилацията и клапите работят точно по този начин - изкарват еднопосочно въздуха от купето, дори "климата" да не е вкл. а когато е отворено, вече не играят и сичко влаза вътре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за пръв път чувам за такива клапи.Колата сигурно е със сменена задна броня защото има извод за втори ауспух явно е от К24.

За съжаление и това го видях след покупката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dindin написа:

Колега, някой конкретен Акорд с такъв проблем ли имаш предвид? 

Да. Понеже написа, че отскоро е собственик и колата е нов внос. Та ако беше червен щях да му разкажа на човека.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, mexes написа:

.Колата сигурно е със сменена задна броня защото има извод за втори ауспух явно е от К24.

Всички имат и на К20 е с капаче от ляво.За маслото,няколко смени на къси интервали до 5к. и чак тогава ще се разбере,дали ремонта е неотложен.Прегледай си клапите ,които са от двете страни под задната броня!Можеш и сам да ги прегледаш (да не те "орешат" някъде),не е сложно свалянето на бронята!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалих една от свещите и видях,че има сериозен нагар.Ще пробвам да направя някаква промивка да двигателя и да сложа нови свещи.

За бронята може и да е оригинална,но обърнах внимание на други Акорди и видях,че няма капаче от ляво.

Предишната ми кола Хонда Сивик 7 я карах на отворен прозорец и не съм усетил никаква миризма.Явно Акорда има 2-3 различни проблема.

Няма да бързам с ремонта,защото ще е доста скъп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам с небързането за ремонта, но разход от литър на 1000 не смятам за реалистично да спадне неколкократно след няколко къси смени на масло или оправяне на теч (освен ако течът не е огромен, но предполагам, че щеше да се забележи, а авторът не споменава).

 

Според мен се консултирай със, или най-добре иди лично на оглед при някой от майсторите с положителни отзиви във форума. Мисля, че ще получиш по-практичен и реалистичен поглед над нещата.

 

Относно катализатора – подкрепям смяната с нов, но реши/оправи разхода на масло преди да го слагаш, за да не му съкратиш живота бързо бързо и скоро след това да търсиш нов.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, както са описани симптомите - само ремонт на двигател!

Няма да се оправи с различно масло, промивки, баене, леене на куршум и други подобни.

Питай fenabg за възможност да ти я вземе за ремонт, или търси друг майстор, който знае и може!

А после сложи нов катализатор.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...