Jump to content
Varz

Проблем със съединителя

Recommended Posts

Колеги, ето и ситуацията: 
снощи се качвам, натискам съединителя да паля, при което все се чу звук като от чупене (все едно нещо механично се счупи) и педала потъна. Вдигнах го с крак, припомпих няколко пъти, педала се връщаше, запалих и при опит да включа на задна (щях да излизам от паркинга) - не ще да включва, въобще не искаше да помръдне от 1ва. Изгасих я, при неработещ мотор - включва всички скорости. Пробвах няколко пъти запалена, не става и реших да не мъча лоста със сила. 
Отварям капака, в казанчето почти нямаше спирачна течност. Ако трябва да съм съвсем честен никога не съм го гледал това казанче понеже на старата ми кола бяха заедно (за спирачките и съединителя) ама дето се вика като ти дойде на главата тогава се сещаш ...
Както и да е, днес на светло я помъчихме. Купих течност и долях. Намерихме къде е пробката, отворихме я уж да обезвъздушим системата, доливам и помпя педала и тая течност тече отнякъде, но незнайно откъде. Не е откъм долното цилиндърче, не се вижда и да е някъде в купето при педала. От казанчето тръбичката влиза някъде в купето. Намерих тука една схема ама не мога да се ориентирам къде е този Master цилиндър (би трябвало да е този при педала). Отделно от това в момента нямам и абсолютно никакъв педал - при натискане потъва и не се връща сам. Мисля си, че проблема е в този горен цилиндър и се надявам да е някаква простотия тип гумичка, но този първоначален звук като от чупене ме притеснява.

Някакви идеи ? То е ясно, че ще я карам на майстор ама все пак. 

IMG_20210509_112511.jpg

IMG_20210509_112341.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Горна помпа (master cylinder) най-вероятно. Има плочка на която е избило едно от колчетата сигурно. Точно там е зад педала. Сменяш цялата преди години сложих trw към 130лв.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Счупило се е нещо по съединителя - я лагера, я притискателния диск, я... .. 

Долната помпа, движи ли вилката при натискане? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Планката на педала здрава ли е?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Emicha написа:

Счупило се е нещо по съединителя - я лагера, я притискателния диск, я... .. 

Долната помпа, движи ли вилката при натискане? 

Не съм сигурен, че знам кое е вилката. Ако имаш предвид това, което е като някакъв палец - при натискане само на педала не се мести. Не съм пробвал от снощи при смяна на скорости как е.

 

Преди 2 часа, s.s.d.d. написа:

Планката на педала здрава ли е?

Да, по самия педал няма демидж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вилката на лагера на съединителя (снимката е примерна - № 3)

1083775539_.thumb.gif.74127eb56abc624b666e6b9b69f1a8f3.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Emicha написа:

Вилката на лагера на съединителя (снимката е примерна - № 3)

1083775539_.thumb.gif.74127eb56abc624b666e6b9b69f1a8f3.gif

Благодаря,  разбрах какво е, но не съм го гледал.
Така или иначе вече е в сервиза и чакам епикризата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели моля те след време, ако се сетиш разбира се, как се държи помпата. На мен ми бе обяснено, че нищо освен оем помпата (която имала подобрена версия с друг парт номер) не вършело дългосрочно работа. 

Предвид, че е характерен за модела проблем ще е супер да се знае, че има и по-евтини работещи решения, както например колеги споделиха за хидравличните маркучи от алиекспрес, че са ок за употреба (а са 6 пъти по-евтини от оригинала) 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.05.2021 г. at 13:20, isullivan написа:

 Горна помпа (master cylinder) най-вероятно. Има плочка на която е избило едно от Бколчетата сигурно. Точно там е зад педала. Сменяш цялата преди години сложих trw към 130лв.

Аз карам 2.5 години и 35000км вече с такава. Наскоро смених и съединител, че вече боксуваше, и педалът осезаемо омекна. Една от теориите е, че колкото е по износен съединителя толкова повече натоварва помпите, но не се наемам да давам становища.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...