Jump to content
ivan047

DPF филтър?

Recommended Posts

Здравейте, преди няколко дни ми зветна тази лампа на таблото,искам да попитам дали това означава, че DPF-а е запушен или може да е друго?Само да кажа преди това си мих колата и я мих отдолу с водоструйката защото беше бая мръсна и да не съм намокрил някой датчик, дайте мнение моля.

9A59FC87-06AA-48AD-B541-6FA01C1F14D4.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ДПФ -а ти е запушен. Минах по този път. Ако случайно си намокрил нещо, би трябвало да изсъхне, но не вярвам да е от това. Все пак изчакай. Ако се окаже филтъра, ще трябва да решиш  дали машинно почистване или премахване. При мен когато светна и удивителната колата мина на авариен режим. Премахнах го, но това решение е индивидуално за всеки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами минаха няколко дни и стои така.Ще отида все пак днес да ми прочетат грешката, но ако е това ще мисля какво да я правя, може би почистване.Иначе мисля, че си върви или аз не я усещам, но вдига си обороти, пробвах на магистралата 3000-3400оборота на ниска предавка повечко време и си свети още

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом влиза в обороти, значи ще мине с принудителна регенерация. Ако не може да минеш 2к об, си за ДПФ. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, дори сега я карах по магистралата и сипах добавка за ДПФ и я карах на 4-скорост със 120 почти 4к оборота, но още свети.На 2-ра като я настъпя стига до 4к оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш удивителна (!) след иконата, само с принудителна регенерация ще я оправиш. 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами дано, днес ще я правя в един сервис, дано стане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия пробрем. Изключи ми се само турбината. Решението е първо опит в сервиз за принудителна регенерация. Втора серия е чистене на машина. И трета серия е рязане - никой не може да каже кога ще се случи, защото всичко е на късмет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като направих принудителна регенерация и се оправи.На 1-ва и 2-ра предавка сега като я натисна до край върви много, а преди явно все едно е скопена и без турбо!Съвет сега как да гл запазя чист?Било с добавки или методи?Мисля утре малко магистрално да я покарам, за да я продухам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма шанс. Тръгнал ли е веднъж, ще си запушва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега и моите 5ст.

Опитай се да я хванеш, когато прави прави сама регенерация и се постарай да не я прекъсваш. Няма лампа когато е в процес на естествена регенерация,(което е гадно) затова гледаме две три неща - първо колата става по-шумна от включването на вентилатора на климатика, второ вдига с 1 до 2 литра временния разход по борд, при потегляне - примерно от светофар, отзад може да има пушеци и миризми и последно при спиране и за слизане от колата, ако усетиш голяма жега да излиза от под купето, със сигурност си в процес на регенерация.

И последно, ако те интересува имам такава тема в раздела за 3-та ген.СРВ  , която може да прочетеш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя на скоро ми изби същата грешка. Карах на магистралата с над 3000 оборота около 60 км. Никакъв ефект. Пуснахме ръчно през компютъра регенерация 20тина минути с отворен капак, включени дълги и пуснат климатик. Оправи се за сега :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами освен ще я следя за тези симптоми, а дали си прави сама на определен период или кога започне да се запушва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е светнала само индикацията, но без !  - с каране ще се оправят нещата, но горивото трябва да е поне на половината в резервоара. И с 3000+ обороти се "отпушва" катализатора, а за ДПФ-а , се кара  с 60+ км/ч за около 10/15 минути и би трябвало, да си завърши регенерацията и да изгасне индикацията.

 

п.п. В понеделник, свалих от колата на детето ДПФ-а (Хюндай Туксон ) и го пратих във Варна за почистване.

Въпреки че , не се беше "осветкала"  - на диагностика показваше лоши данни и от ауспуха почти не излизаше нищо, колкото и газ да и даваш, едвам се усещаше с ръка на 5 см. от ауспуха, някакви леки газове. Днес вече е на колата и всичко е отпушено. Цялата галимера излезе 330лв.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прикачвам тема от CRV раздела.

 

На втора страница Емича е дал координати на сервиза.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравйте,аз съм поредният със запушен ДПФ. От прочетеното във форума разбрах,че с принудителна регенерация трябва да се отпуши. Искам да попитам след какъв пробег да очаквам неприятната индикация за проблем с ДПФ-а да се покаже на отново?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е сигурно, че ще се оправи с принудителна регенерация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да знам но се надявам да се оправи. От прочетеното тук разбрах,че ако колата вдига над 2000 оборота би трябвало да мине с принудителна регенерация. Благодаря!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен за 5 хиляди км 4 пъти ми се запушва. Карам градско колкото и извън. Чистехме го с химии и след 500 км пак. Понеделник ще го махам. Най интерестното е, че като стойности дава, че е чист, а се запушва. Четох в английски форуми, че самия софт имал дефект. Интерестно е, че винаги ми светва лампата с принудителна регенерация, а никога без удивителната.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправя се с принудителна, но не се знае кога пак ще се запуши. Дали 300 км, дали след 1000. Запушва се, влиза в режим без турбина, а не е приятно да караш чист дизел :) мислех да си вземам диагностика да си я правя сам, но не е много хубаво за двигателя през 1000 км да го правиш. Или махаш или слагаш нов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел работещ на пункт за ГТП. Та от него знам, че от догодина се обмисля да не можеш да минеш преглед, ако фабрично автомобила има ДПФ филтър, а е свален. Та по-добре помисли за нов или за почистване на този. Има човек във Варна с читава машина, който върши работата добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като го премахнах софтуерно, махнах питата на дпфа, като оставих катализатора. Това е питата след регенерация и чистен с химия. На слънчева светлина се вижда от другата страна питата, но тези розови неща явно няма как да се изчистят и реално според мен те запушват дпфа с времето.

Не се махат с отверка, а камо ли с химия. Мисля да мина тези дни газанализатор да видим какво се случва. Реално 7ма генерация е без дпф, но пак е евро 4. Егр и катализатор са си на мястото.

20210810_144535.jpg

20210810_151155.jpg

20210810_151200.jpg

Редактирано от cool24

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен. И аз имам проблем с този дпф.

Както ускорява нормално, в даден момент губи мощност, чек-а светва и мощността пада. Ако я изгася и включа, имам мощност за кратко.

Закачихме я и показа "P2002 DPF EFFICIENCY BELOW THRESHOLD".

 

Изчистиха дпф-а, пуснаха регенерация, но няма промяна.

Казаха, че може би е от сензора за налягане към дпф-а, аз пък се чудя дали ламбдасондата не прави някакви мизерии.

 

Някакви предложения, как да подходя, това за премахването хард. и софт. на дпф-а може би, но като краен сценарий.

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как изчистиха дпф-а? Рано или късно ще стигнеш до премахването му, освен ако не закупиш нов. Моя след регенерация си караше нормално, но в диапазона на макс 500 км се запушваше отново. Нямам възможност в момента да дам 3к за нов и го премахнах, иначе бих дал. Поне оставих катализатора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах си същите ядове, ето ти темата да прочетеш. Там малко нещата стигнаха до дразги ма всеки си има мнение и е затворена темата.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как, трябва ти софтуер 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервиза ми казаха, че трябва задължително да сменя маслото и м.филтър. Така ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това във връзка с DPF-а ли е? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пуснаха принудителна регенерация на ДПФ за 40 мин. и ми казаха, че е хубаво да сменя маслото и филтъра. Смених го в сервиз на Хонда, преди около 4000 км (6 месеца). Какво масло да сложа, че доста пари ми взеха? Искам сам да си купя маслото и да ми го смени кварталния сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, inaydenov1981 said:

 Какво масло да сложа

Потърси @fenabg за масла и филтри ще ти предложи ,ако си близо до Дупница може направо и да ти ги смени.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.11.2021 г. at 17:36, inaydenov1981 написа:

Да, пуснаха принудителна регенерация на ДПФ за 40 мин. и ми казаха, че е хубаво да сменя маслото и филтъра. Смених го в сервиз на Хонда, преди около 4000 км (6 месеца). Какво масло да сложа, че доста пари ми взеха? Искам сам да си купя маслото и да ми го смени кварталния сервиз.

Забелязал ли си да ти е вдигнало нивото на маслото? Когато затапва филтъра вкарва гориво в маслото, за това е препоръчително да се смени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец в сервиз на Хонда ми правеха принудителна регенерация на ДПФ, маслото не е сменено.

Задължителна ли е смяната, или само ако е вдигнато нивото на маслото. В сервиза се предполага, че ако имаше нужда щеше да го сменят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължителна, ако не покачва нивото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих щегата и установих, че е доста над 2-ра дупка на щеката. Води ме мисълта, че се е дигнало нивото.

Ще сменям 100 % масло :( 

Става ли Total 5w30 - 6 лт.?

Редактирано от inaydenov1981

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, inaydenov1981 написа:

Става ли Total 5w30 - 6 лт.?

Не,пълен боклук

Редактирано от 323f-fan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/4/2021 at 10:54 PM, cool24 said:

Как изчистиха дпф-а? Рано или късно ще стигнеш до премахването му, освен ако не закупиш нов. Моя след регенерация си караше нормално, но в диапазона на макс 500 км се запушваше отново. Нямам възможност в момента да дам 3к за нов и го премахнах, иначе бих дал. Поне оставих катализатора.

 

И аз минах през тези "мъки" с DPF, дори си купих заместител, който изкара твърде малко. Заместителят беше BM catalysts. Цената на оригинален беше твърде висока.

 

Смяната с нов трябва да е само с оригинален. Но всичко опира до цена.

 

Накрая го махнах софтуерно и премахнаха "питата".

 

Писал съм всички подробности в темата, цитирана по-нагоре, за CR-V.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...