Jump to content
martinhristov

Не е дизел, бензин е ! - странни звуци от K24 (видео) и теч на масло

Recommended Posts

Здравейте,

 

Относно странните звуци :

 

Както заглавието на темата подсказва, текущият ми проблем е свързан със звуци които са типични за доста износени и стари дизелови двигатели, но не и за бензинови.

 

Трудно е да се опишат определени звуци, затова направих следното клипче.

 

Според моят слух, звукът наподобява метално тракане.

 

Появява се при следните условия :

 

- Натоварен двигател на празен ход (без движение на автомобила) - скоростният лост е на позиция P, климатика е пуснат и завъртане на волана.

- Скоростният лост е на позиция D, спирачката е натисната, колата не се движи (така е и заснет клипа). Оборотите на двигателя са 650, колкото трябва да са според производителя.

 

НЕ се появява при следните условия :

 

- Колата е току-що запалена, двигателя работи на 1200-1300 оборота, скоростният лост е на позиция D (на място с натисната спирачка), климатика е пуснат и въртене на волана.

 

Знам, че е много трудно да се диагностицира такъв проблем чрез клипче и текстово обяснение. Допитвам се до вас с цел да разбера дали някой е имал сходен проблем с K24 и как го е отстранил. 

Не мисля, че проблема е свързан със скоростната кутия, както съм описал, чува се и при позиция на скоростният лост P и натоварен двигател, чрез климатик и въртене на волана. 

 

Относно теча на масло :

 

Намира се около компресора на климатика, опитахме се с моят майстор да го открием, но без успех.

 

Не знам дали теча на маслото е свързан по някакъв начин със странните звуци !

 

Въпроса ми е, има ли често срещани случаи на течове на масло за този двигател около климатика или моят е изключение ?

 

Данни за автомобила :

 

- Хонда Акорд

- Модел на рама: CM2

- Код на двигател: K24A3

- Година на производство: 2003г.

 

Благодаря на всички включили се в темата !

 

Поздрави,

Мартин  

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилича на тракащи клапани. За съжаление на Акорда се регулират тъпо, с разни подложки/шайби...

За да разбереш къде е източника на звука, взимаш половин метър дървена или метална пръчка, допираш до ухот, а другият край местиш по подозрителните места... Така ще установиш къде се чува най -силно...

  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, JapCar написа:

Прилича на тракащи клапани. За съжаление на Акорда се регулират тъпо, с разни подложки/шайби...

 

Мани повече не пиши! , Да се срамуваш. 

Към автора откачете пистовия и ако пак трака така и пишете смъртен акт.

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, JapCar написа:

Прилича на тракащи клапани. За съжаление на Акорда се регулират тъпо, с разни подложки/шайби...

За да разбереш къде е източника на звука, взимаш половин метър дървена или метална пръчка, допираш до ухот, а другият край местиш по подозрителните места... Така ще установиш къде се чува най -силно...

 

Благодаря за отговора,

 

Не мисля, че е от клапаните. Регулирани са преди 1500 километра. Идеята с дървената пръчка е добра, ще я пробвам !

 

преди 1 минута, fenabg написа:

Мани повече не пиши! , Да се срамуваш. 

Към автора откачете пистовия и ако пак трака така и пишете смъртен акт.

 

Благодаря за отговора,

 

Идеята да се откачи пистовият ремък е добра, срещнах я в Интернет някъде.

Смисъла е да се идентифицира дали шума идва от самият двигател или нещо от периферията му, ако правилно разбирам ?

Не съм напълно сигурен, но водната помпа се задвижва от този ремък, но не вярвам за 30 сек работа без ремък да е кой знае какъв проблем, може и да греша.

 

Относно смъртният акт...може и да настина да е така. Но, като си има предвид, че освен това метално тракане от клипчето на празен ход, пали добре, върви добре, когато е над 1000 оборота тракането не се чува.... може би ще го изчакам да си отиде по естествен път.

 

Поздрави,

Мартин

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Преди 22 часа, fenabg написа:

Мани повече не пиши! , Да се срамуваш. 

Опитай да спазваш правилото, прието в Нета- коментирай написаното с някакви аргументи, но никога пишещият...

 

 

Редактирано от dindin
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Преди 1 час, JapCar написа:

За съжаление на Акорда се регулират тъпо, с разни подложки/шайби...

 

Бъркаш се с Тойота, както и да е.

За протокола шумове се диагностицират най-точно със стетоскоп. Ванката е дал насоки.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, fenabg написа:

Дадох ти съвет . А правилата са следните като не знаеш не пишеш глупости.

 

И аз ти дадох, отново не коментираш написаната глупост, а знанието... Ако знаех, че е глупост, нямаше да го напиша/сбъркам...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Преди 21 часа, dindin написа:
  Скрий съдържанието

Бъркаш се с Тойота, както и да е.

 

Сори, прав си... Повече от година не съм си виждал Хондата, в БГ карам Тойота, много се занимавах с нея, за това стана грешка... :)

 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същите симптоми на К20А6 и се оказа счупен обтегач на малката верига

FB_IMG_1589652576685.jpg

 

FB_IMG.thumb.jpg.cd86c2fa6e00e80bdf059ba9831b4ad4.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, yanko_83 написа:

Имах същите симптоми на К20А6 и се оказа счупен обтегач на малката верига

 

Здравей,

 

Благодаря за отговора !

 

Наистина може и при мен да е същият проблем. По слух (все още не съм пробвал метода с пръчката препоръчан по-горе) изглежда, че тракащият шум идва от пасажерската страна на двигателя, където се намира веригата.

 

Има ли някакви особености при махане капака на веригата ? Предполагам, че K20Z6 (този от снимката) и моят K24A3 са доста сходни.

 

Поздрави,

Мартин

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста да се разглобява, като се започне от пистовия ремък, обтегача на ремъка, демферната шайба на коляновият вал, капак клапани, тампона на двигателя и после капака на веригите. Ако нямаш необходимите условия и инструменти те съветвам да не се захващаш. По добре е дай в някой доверен сервиз. 

FB_IMG_1589652604035.jpg

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост, когато отговаряш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да е по-лесно от на дизела... Там освен описаните неща от Янко, има и дюзи, смъкване малко на събфрейма от долу, за да се махане на картера... Като трудност е махането на шайбата на маховика ... с малък пневматичен пищов не става, трябва по-голям. Не знам дали става с  друго, но е стегнат яко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам колата е над 250-300 хил км. по описаните неща при които се появява този шум (загряла кола, ниски обороти и някакво натоварване) най-вероятно е шум от малката верига на маслената помпа. Като си правил реглаж на клапаните ангренажната веригата ако е била в допуски, значи е малката.

Редактирано от maistora88
Дооточнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.04.2021 г. at 16:01, yanko_83 написа:

Има доста да се разглобява, като се започне от пистовия ремък, обтегача на ремъка, демферната шайба на коляновият вал, капак клапани, тампона на двигателя и после капака на веригите. Ако нямаш необходимите условия и инструменти те съветвам да не се захващаш. По добре е дай в някой доверен сервиз. 

FB_IMG_1589652604035.jpg

 

На 18.04.2021 г. at 18:29, JapCar написа:

Би трябвало да е по-лесно от на дизела... Там освен описаните неща от Янко, има и дюзи, смъкване малко на събфрейма от долу, за да се махане на картера... Като трудност е махането на шайбата на маховика ... с малък пневматичен пищов не става, трябва по-голям. Не знам дали става с  друго, но е стегнат яко...

 

На 18.04.2021 г. at 22:42, maistora88 написа:

Предполагам колата е над 250-300 хил км. по описаните неща при които се появява този шум (загряла кола, ниски обороти и някакво натоварване) най-вероятно е шум от малката верига на маслената помпа. Като си правил реглаж на клапаните ангренажната веригата ако е била в допуски, значи е малката.

 

Благодаря за отговорите !

 

Изглежда има доста мнения свързани с малката верига и това има резон. Може би ще трябва да поръчам целият комплект заедно с дългата верига и т.н."банани", така или иначе ще го отворим за да видим какъв е проблема.

 

Относно извършването на ремонта, дори и за миг не си помислям, че такова нещо може да се случи пред блока :)

 

Благодаря за помощта ! 

 

Поздрави,

Мартин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любопитно е дали има развръзка по темата? Установи ли се каква е причината на това тракане?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Terje написа:

Любопитно е дали има развръзка по темата? Установи ли се каква е причината на това тракане?

 

Здравейте,

 

Краткият отговор е "няма развръзка", по-дългият е има малък напредък :)

 

Решихме с моят майстор да махнем махнем пистовият ремък за да разберем дали шумът изчезва или не, оказа се, че със свален пистов ремък и скоростният лост на позиция D, звукът ("тракането") го няма.

Това ни навежда на мисълта, че някой от агрегатите задвижван от пистовият ремък го издава.

 

Разгледахме водната помпа, има усезаем луфт, но няма теч, нито при въртене издава тракащ шум, така, че не мислим, че е от нея.

 

Ролката на обтегача изглежда да се върти свободно без луфт, а самият обтегач има доста стабилен натиск върху ремъка, затова изключваме и него.

 

Продължихме да оглеждаме и да "ослушваме", изглежда, че шумът идва от по-ниската част на двигателя, та се насочихме към демфертаната шайба на коляновият вал. На външен вид не изглежда да има дефекти или луфтове, но по думите на майстора, докато не я свалим не можем да сме сигурни.

 

Така стоят нещата за момента, изчаквам моят майстор да се съгласи да свалим шайбата и да видим дали е от нея.

 

Ако някой има предложение или съвет за решаването на проблема, всички предложения и съвети са добре дошли !

 

Поздрави,

Мартин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен малко след покупката на колата се появи шум от долната част в дясно на мотора и по метода с металната тръба набедихме водната помпа. Теч не е имало а за  луфт незнам, смениха ми я в сервиз, но шума изчезна. Прецени чисто финансово дали не ти е по-изгодно да смениш помпата щом има луфт, пред това да сваляш демпферната шайба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен след сваляне на пистовия ремък тракането изчезна и реших че проблема е там, но не. Когато включа климатика двигателя се товари и веригата прави "корем" и трака

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Ivan_Ch написа:

При мен малко след покупката на колата се появи шум от долната част в дясно на мотора и по метода с металната тръба набедихме водната помпа. Теч не е имало а за  луфт незнам, смениха ми я в сервиз, но шума изчезна. Прецени чисто финансово дали не ти е по-изгодно да смениш помпата щом има луфт, пред това да сваляш демпферната шайба.

 

Благодаря за отговора, има резон в това, но просто не смятаме, че шума идва от водната помпа, не е изключено и да грешим, просто не знаем как да тестваме водната помпа по-нататък освен да я сменим с друга. Помпата има луфт, но не тече, нито издава "странните" тракащи звуци от видеото при въртене на ръка, тези неща ни карат да си мислим, че не е от нея.

 

Преди 3 часа, yanko_83 написа:

И при мен след сваляне на пистовия ремък тракането изчезна и реших че проблема е там, но не. Когато включа климатика двигателя се товари и веригата прави "корем" и трака

 

Благодаря за отговора, какво означава "прави корем" ? Също така, доколкото разбирам от предният пост, става въпрос за малката верига която свързва маслената помпа с коляновият вал, правилно ли разбирам ?

 

Имам и още един въпрос, целият ангренажен комплект ли смени, ангренажни вериги, притискатели и т.н. или само обтегача който правеше проблем ?

 

Поздрави,

Мартин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А компресора изключихте ли го като източник на този шум?

Имах преди време подобна ситуация с една Мазда, която издаваше подобни звуци на умиращ двигател (тракане, хлопане и виене) и се оказа, че е от компресора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Terje написа:

А компресора изключихте ли го като източник на този шум?

Имах преди време подобна ситуация с една Мазда, която издаваше подобни звуци на умиращ двигател (тракане, хлопане и виене) и се оказа, че е от компресора.

 

Да, компресора на климатика го елиминираме.

Същото тракане се получава при позиция на скоростният лост D и въртене на волана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Реших да дам ъпдейт на темата!

 

Днес с моят майстор се захванахме сериозно да намери причината за това прословуто "тракане".

 

Проблема е по-явно изявен при добре загрят двигател, затова го оставихме да работи на място за 15 мин. 

 

Забелязахме следното:

 

Добре загрят двигател :

 

- Климатика НЕ е включен.

- Волана НЕ се върти.

- Скоростният лост е на позиция D.

 

Има прословутото тракане.

 

Добре загрят двигател с махнат пистов ремък :

 

- Климатика НЕ е включен.

- Волана НЕ се върти.

- Лоста е на позиция D .

 

Тракане няма, въпреки, че оборотите на двигателя достатъчно ниски. 

 

След като сложихме отново ремъка, остановихме, че тракането изчезва при 800 - 900 оборота, демект при леко докосване на педала на газта.

 

Ремъка задвижда следните неща :

 

- Шайба на колянов вал - Изглежда, че е била сменяна, марката и е BGA, някой преди нас явно си е мислил, че е от нея. Изглежда в перфектно здраве, натиснахме я внимателно на пресата за да видим дали има дефекти по самият демфер, но не. Категорично я отписагхме.

 

- Водна помпа - Както вече споменах, има лек луфт, но не тече, нито издава каквито и да било шумове при въртене на ръка. Може би някой от вас знае дали луфта при водната помпа е нещо нормално ?

 

- Алтернатор - Няма луфт, не издава шумове при въртене на ръка.

 

- Компресор на климатика - Изглежда, че шайбата има лек луфт като се пипа с ръка. Но шума го има пак дори и при изключен климатик.

 

- Хидравлична помпа - няма луфт, имаше минимален теч, който изчезна след като я пристегнахме. Не се губи хидравлична течност.

 

- Обтегач - Тук са са най-големите ни съмнения, самият обтегач, а не ролката. Изглежда, че при натиск с ключ, не се движи напълно около оста си, а по лек ексцентрик, въпреки, че има доста силен натиск върху ремъка. Самият обтегач изглежда да е оригиналният, за ролката най-вероятно е сменяна. 

 

Така стоят нещата в момента, ще търся друг обтегач за проба, въпреки, че нямам обяснение как е възможно този обтегач да издава такива тракащи звуци.

 

Поздрави,

Мартин

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Дори този проблем да не е от обтегача и ролката но имаш някакви съмнения относно това дали обтегача работи както трябва, защо не ги смениш. Аз наскоро купих кола и ги смених. 104 лв. струва комплекта - ролка + обтегач. Колко е труда не мога да кажа понеже правих цялостно обслужване.

Като я купих имаше шум. Не знам дали е бил като твоя и майстора ми каза, че се е оказало, че обтегача изобщо не се движи. Като сменихме вече нема шумове. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва, че такъв силен шум много лесно ще го хванете дори на око ако е от обтегача. Отделно, че може и по метода с отвертки и прътове. Аз имах проблемен обтегач и някъде из форума даже може да намериш видео от мой пост как звучеше и изглеждаше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 5/31/2021 at 11:07 PM, martinhristov said:

Така стоят нещата в момента, ще търся друг обтегач за проба, въпреки, че нямам обяснение как е възможно този обтегач да издава такива тракащи звуци.

 

 

Има ли развитие по проблема, че и аз го имам абсолютно същият, сега поръчах ролка, но почвам да се съмнявам дали ще се оправят нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.07.2021 г. at 16:41, gmarinov написа:

Има ли развитие по проблема, че и аз го имам абсолютно същият, сега поръчах ролка, но почвам да се съмнявам дали ще се оправят нещата.

 

Здравей,

 

За да има по-голяма видимост и сред останалите колеги, ще споделя какво ти отговорих на лично.

 

Проблема при мен не е отстранен. Ходих до Истанбул и обратно с колата и не видях да има никакво влошаване или подобрение.

 

Идея си нямам от какво е, нито как да го диагностицирам, вариантите пред мен са два, да сменя абсолютно всичко и да се надявам да изчезне или да го оставя да трака докато не се счупи, каквото трака...

 

Та, на мен просто ми досади да го търся този проблем и да занимавам майстори, затова го оставих да трака и това е.

 

Ако някой го открие и сподели, евала !

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда проблема е много вероятно да е от обтегачите на веригите - на ангренажната или на маслената помпа

Специално този на ангренажната верига е доста логично да дава проблема понеже тракането се появява при загрят двигател - ниски обороти. Това е момент, в който обтегача си върши работата с помощта на пружина, която съответно дефектира и не се обтяга добре веригата. Обратно - при потегляне оборотите се вдигат и с това налягането на маслото, което пък вече включва хидравличния принцип на работа на обтегача и веригата се обтяга.

Това поне прочетох из нета и ми звучи логично. Въпроса е, че щом се заемем да сменяме обтегачи е добре да се смени направо всичко, защото труда си е цифра. Аз лично мисля да покарам така още известно време. От хонда ми дадоха цена ~ 2500лв общо труд и части.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Благодаря за отговора !

 

Всичко това което казваш е така, но едно не мога да си обясня в моят случай, ако е от веригите или техните обтегачи, защо шума спира при махане на пистовия ремък.

 

И при двете положения, с ремък и без ремък, натоварването идва само от скоростната кутия, която в момента на теста е на положение D.

 

Махахме и слагахме ремъка два пъти за да сме сигурни в това.

 

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Dennis написа:

От хонда ми дадоха цена ~ 2500лв общо труд и части.

Смених двете вериги с обтегачите/бананите. Не сложих оригинална а такава, каквато ми препоръча майстора ми. Части 300 лв., труд 300 лв. Защо е нужно да даваш за такова нещо 1/3 от цената на автомобила, когато има нелоши алтернативи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да това си е огромна разлика в цената, но да имаш фактура за такъв ремонт от официален сервиз мисля, че би било доста ползотворно, когато дойде време да се продава колата.

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук това не се цени особено толкова, колкото в западни държави/щатите, и поради факта, че малко хора си пазят тези документи, или пък им се изискват по време на продажбата (може би, защото не може да се спекулира с пробега на автомобила :) ).

Факт е, че сервизната история на автомобилът е важна за неговата продажба, но предвид това, че представителните сервизи работят с международна ставка, а не локална, и купените от там оригинални части са с допълнителна надценка, с качествени части и добър майстор, би постигнал същия резултат за доста по-добра сума.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се съмнявате в обтегача на ангренажната верига, ами свалете го. Сваля се за 10-15 минути. Проверявате го и готово, ако е от него (силно се съмнявам) сменяте го и газ. Това ако веригата не е разтегната. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Dennis написа:

Ами да това си е огромна разлика в цената, но да имаш фактура за такъв ремонт от официален сервиз мисля, че би било доста ползотворно, когато дойде време да се продава колата.

Аз нямам нужда от такава информация. Жена ми каза, че за парите, които съм дал за покупка на колата и да я стегна - ще трябва да я карам поне 20 години 😂 Не мисля, че на вторични ще им е нужна актуална информация за пробег и фактури за сменени части 😂

 

преди 49 минути, jijane написа:

Като се съмнявате в обтегача на ангренажната верига, ами свалете го. Сваля се за 10-15 минути.

Не съм много сигурен но обтегачите на ангренажната верига май не се свалят за 15 - тина. мин. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегача се сваля за толкова. Не говоря за водачите/плъзгачите/бананите/както там всеки си ги нарича. Обтегача на ангренажната верига си има капак с 3 болтчета 6 мм, а самия обтегач се държи на 2 болтчета 6 мм. Сваляш го, гледаш го и ако е прецакан го сменяш. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, jijane said:

Сваляш го, гледаш го и ако е прецакан го сменяш. 

Какво ще рече прецакан?

Ако трака от него, то вероятно е защото веригата се е разтегнала.
Със сваляне на капака на клапаните по белезите разбира ли се дали е разтегната?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема е от 4 месеца.

Няма вариант нещо в колата ми да трака така и да го трая толкова време.

Какво стана с обтегача на пистовия ремък, защото подозирам него. Моят смених преди 5 г. защото се разтрака. При работа на мотора виж дали му "танцува" белега (има 1 триъгълниче за маркер).

На угасен мотор хвани ремъка и го дръпни нагоре. Ако става трудно и при леко отпускане ремъкът се изпъва плавно е ОК. Ако е по-лесно и се изпъва на ситни тласъци - от обтегача е (не от ролката му).

Вътре има пружина, която с времето "се уморява" и омеква, а звукът е подобен. Моя смених с втора употреба и още си работи.

Снимай клипче до обтегача, а не отдолу на мотора.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 11.08.2021 г. at 12:05, ceco_accord написа:

Тая тема е от 4 месеца.

Няма вариант нещо в колата ми да трака така и да го трая толкова време.

Какво стана с обтегача на пистовия ремък, защото подозирам него. Моят смених преди 5 г. защото се разтрака. При работа на мотора виж дали му "танцува" белега (има 1 триъгълниче за маркер).

На угасен мотор хвани ремъка и го дръпни нагоре. Ако става трудно и при леко отпускане ремъкът се изпъва плавно е ОК. Ако е по-лесно и се изпъва на ситни тласъци - от обтегача е (не от ролката му).

Вътре има пружина, която с времето "се уморява" и омеква, а звукът е подобен. Моя смених с втора употреба и още си работи.

Снимай клипче до обтегача, а не отдолу на мотора.

 

Благодаря за отговора !

 

Не ми изглежда този обтегач да танцува. Доста е стегнат ремъка, дори пробвахме на да отхлабим или натегнем при работещ мотор, никаква промяна в звука. Много се съмнявам да е този обтегач, но може да грешка, докато не го сменя няма как да съм сигурен !

 

Ще се опитам да направя клипче на обтегача !

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Та, след близо 4000 километра навъртени през последните 2 месеца, звука си е там, дрънка си щастливо и никой не знае от какво е .... :)

 

Забелязах, че шайбата на съединителя на климатика "играе" и веднага си помислих, край, намерих го !

Закарах колата днес при майстор на климатици, взе ми 100 лева да ми смени лагерчето на съединителя и изненада, шума пак си е там ! :( 

 

Майстора на климатици има предположения, че е от хидравличната помпа, но "тракането" се чува и когато не се върти волана, демект няма никакво натоварване, а и шума се чува ниско долу, затова и клипчето е правено под колата.

 

Общо взето май докато не сменя всичко което се задвижва от пистовият ремък няма да разбера какво е, затова го оставям да си "трака" както на клипчето и това е !

Редактирано от martinhristov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на разтегната верига или лошо масло, но ще те изчакам да ревизираш всичко, тогава и аз ще оправя и моят шум :D

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...