Jump to content
omax

Неприятно и странно пътно поведение на Акорд 7 2003

Recommended Posts

Добър ден колеги,

ще се опитам да опиша поведението на Акорда от подписа ми, което за моето усещане при близо 30 години шофьорски стаж и сменени над 10 автомобила ми се струва странно.

Също така, преди да реша да пусна темата съм се опитал да изчета почти всички подобни теми в този форум (за което благодаря на всички участници). Автомобила също така е минал през ръцете на хората с добра репутация в този форум, но ясно дефиниран проблем не беше открит. Но, след вчерашното ми пътуване извън София с пробег от около 300 км, проблемите си остават. Поне според моето усещане за тях. А именно:

 

1. Неприятни вибрации във волана, започващи при около 40 км/ч и продължаващи през целия диапазон до към 150 км/ч. над тази скорост си е страшно да я карам:-)

Вибрациите са константна величина, независимо дали е при ускорение, равномерно подаване на газ или по инерция. Гумите като комплект, както и само джантите отделно са минали прецизен динамичен баланс.

 

2. Първото усилие при опита за ляв или десен завой изисква по-голяма сила. Ще се опитам да го опиша така: При шофиране в права посока, волана в средно положение е някак като вдървен (не се смейте). Липсва типичния за всеки друг автомобил "празен ход" на волана, при който можеш без усилие да обираш леките отклонение от правата посока на движение. Тук волана е твърд и изисква сериозно усилие да поддържам автомобила да се движи в права посока. За около 300 км лявата китка ме заболя ужасно и е супер дискомфортно. Ако сте се състезавали с картинг, ще ме разберете за какво иде реч.

Предприети действия, без подобрение:

Рециклирана хидравлична помпа с ОЕМ компоненти и изцяло ревизирана и почистена хидравлична система. Подменена изцяло хидравлично ОЕМ масло.

Няма течове на хидравлично масло от никъде. Сигурен съм че системата е обезваздушена по всички правила.

 

3. При движение на скорост над 130/140, Акорда сякаш олеква, като волана сам променя своята траектория при най-малките неравности по пътя. Ужасно усещане при тази скорост, сякаш карате по заледени коловози. Разбирате какво  усещането при тази скорост, волана, респективно колата сама да променя траекторията си. Изисква постоянни корекции от мен, които костват усилие и дискомфорт при управление. Доста често си мисля, че просто колата ще изпусне завоя. Най изявено е при широки завой по магистрала, когато волана е в диапазона между "12 и 14 часа" или между "10 и 12" часа. Тогава се забелязват и леки пулсации на хидравликата (така мисля).

 

4. При необходимост от агресивно спиране при тази скорост и рязко натискане са спирачката, волана тръгва рязко на дясно, респективно автомобила го следва:-)

Предприети действия без подобрение:

Ревизирани спирачни апарати и подменена спирачна течност по спецификация.

 

5. При маневри с ниска скорост (паркиране) се чувства едно накъсване в работата на волана. Изключително изразено при потегляне за маневра на заден ход с навит волан.

Предприети действия без подобрение:

Преглед на хидравличната рейка по отношение на течове, хлабини и натегнатост. Не бяха установени проблеми в нея.

 

6. Като цяло тежък за управление волан, изискващ постоянно усилие, дори при опит да шофираш в права посока.

 

Всички известни сервизи, прегледали колата, казват че няма проблем и това е нормално поведение на Акорда.

Това е първи мой досег с Хонда и втори с Японски автомобил (За три години като младеж караха една Мазда 626 2.2 бензин) но някак не мога да се примиря с мисълта, че вместо удоволствие от шофирането, Акорд ще ми причинява напрежение, умора и усилие. В града: тежък за маневри волан, а извън града: олекване на предницата, недозавиване, невъзможност да поддържаш една траектория, усилие да държиш волана на "12 часа". 

Това е първия автомобил, с който изпитвам дискомфорт, на моменти и страх да вдигна 140/150 км/ч. Баси, полския фиат 125р на баща ми, още докато нямах книжка не ми причинявал подобен дискомфорт по пътищата:-)

 

Ситуация, коато би могла да е причинила скрит на пръв поглед проблем в кормилното управление:

 

След покупката му и прибирането му към София, Акорда блокира ролка и респективно скъса ремък на изключително неприятен участък по пътя Пампорово-Асеновград. Наложи се авариино, без хидравлика и с много усулия колата да се покара през няколко завоя, преди да се намери отбивка, на която да се чака репатрак. Знаете какъв е пътя и завойте по него. Нямаше как да спра в нищото.

 

Та, след цялата тирада по-горе, реших да потърся и тук допълнително мнения/помощ за последващи действия. Че не се влюбихме един в друг с тази кола е ясно, ама не мога и да си примиря, че това може да е нормално пътно поведение на една Хонда....а съм много инат човек:-)

 

Благодаря за търпението на всички доказани със своята репутация в този форум Човеци (не ги наричам майстори, защото определено та са нещо повече за мен) но....Акорда не се кара по магистрала със скорост над 130. Може, ама от тук до Пловдив и обратно излизам от колата, сакаш съм направил 100 обиколки на Konza с дебалансиран RX250:-)

 

Ако на някой нещо му хрумне като съвет, ще бъда много благодарен. Парите са без значение. Важното е удоволствието от шофирането

 

 

 

Редактирано от omax
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само предположение без претенции за единствено възможни варианти. 

Вероятно е рециклирана рейката и нещо е объркано!

Възможен вариант и за неправилно събрана хидравлична помпа при рециклирането.

Не споделяш дали преди скъсването на ремъка се е усещал този дефект.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колата скъса ремък буквално след 30 км след като я взех. И нямах наблюдения. Но при тестовото каране мисля не забелязах подобно поведение. Но и не съм я карал дълго време с висока скорост:-(

Освен да я оставя в някой сервиз, който може да я рециклиара рейката на ново и по правилата. Започвам да се отчайвам.

Относно помпата, не мога да допусна подобно нещо. Човека е изключителен професионалист и съм сигурен в неговите действия.

Не знам, хидравличиня маркуч дали е оригинален (из темите и него обвиняват за пулсациите), а не някой от китайските алтернативи. Но при преглед на око, мнението е на сервизите е, че маркуча си е ОК:-)

Редактирано от omax

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз мога да споделя опит с подобни неприятни усещания при управление на магистрала, но от Сивик 7. Реката е електрическа, но припознавам ужасното усещане и нуждата от постоянна корекция на прав път. Рейката беше изцяло рециклирана, но нито тропането, нито управлението се подобри. Реших проблема с управлението с нова/стара/ рейка, която прави управлението по-поносимо, но си трака. Не е натягана, но волана е тежък. Нямам намерение да я правя обаче.
Та съвета ми е - провери си рейката отново. Знам няколко сервиза в Пловдив, но ме е страх да дам препоръка, особено когато става въпрос за ремонт на рейка.

Изпратено от моят M2007J3SG с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега явно всичко отива към рейка но там където се нявият да я правят (предпочитам сервиз, ремонтиращ хонди. Те да я демонтират/монтират и дадат за ремонт) ще ги помоля да проверят и цялата кормилна уредба от волана до рейката в какво състояние е. Да не е повредено нещо и там при напъването на волана по завойте без хидравлика. Не знам....просто гадая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неприятно усещане и знам за какво говориш (описал си проблемите, много точно и подробно).

За жалост, нямам претенции да познавам поведението на въпросния Акорд , но имах същото поведение и симптоми, с едно Есперо. Като изключим тежкия волан при теб (при Есперото беше доста лек), леката предница беше голям проблем и при скорост над 120/130 , направо колата ставаше неуправляема, както в леки завои така и на прав участък - все едно всеки момент ще отлепи предницата от пътя. Пълен кошмар и дори на малки разстояния ,винаги слизах от колата като пребит.

Относно тежкия волан и аз смятам, че има нещо по рейката - нещо неправилно регулирана, нещо пренатегнато  и т.н , но доколкото знам това си иска стенд.

Бих ти препоръчал да направиш и качествен оглед на цялото окачване отпред и отзад , както и един качествен реглаж на стенд  за наклони , сходимост и т.н., от човек който разбира. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за насоките....да, точно тове е усещането, което и вие добре описахте:

 

"...., направо колата ставаше неуправляема, както в леки завои така и на прав участък - все едно всеки момент ще отлепи предницата от пътя. Пълен кошмар и дори на малки разстояния ,винаги слизах от колата като пребит."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както някои споменаха- рейката...

Вибрациите обаче може да са от каре/полуоска...

Не държи права посока- сходимост на предните колела, не знам на задните регулира ли се...

За помпата, казваш майстора разбира. Бях споменал, че като разглобявах моята, имаше една плочка, която можеше да се обърне на 180 гр, бях я сглобил грешно и един ден все едно беше без хидравлика, така отидох на работа, наблизо... После я обърнах и се оправи.  Вътре имаше и една много дребна пластмасова джаджа и ако не познава точно тая помпа, може да я изгуби/пропусне... Спомените са ми от няколко години...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо казано, симптомите са от различни болежки.

С волани не съм патил, но относно управляемостта влияние има и задния мост.

1 година (кой ме би по главата) реших да го проверя у наше село при един "спец" и после по магистралата взех да намалям до 100, щото задницата олекваше и бегаше настрани. Та Бранко ме прати при 1 пич в Русе и той като видя онзи колко е "отворил" задния мост, вика - "бравос че си стигнал до тук жив". :) Извади "чичо Лазар" и бетонира Акорда за асфалта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета. Сега ще трябва да търся и " у наше село" някой да го провери този Акорд:-) 

Па ако го залепи за асфалта, ще има много много черпня:-)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По стъпка 4, ако всичко е наред с апаратите, остава да се видят и тампоните на носачите, това е причина да се получава точно такова извъртане на волана при спиране. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо за вътрешни кормилни накрайници? Според мен няма да е зле да си ги подмениш всичките преди да тръгнеш по рейката да правиш интервенции,които може да са с неясен резултат... Но като цяло и тя си е крайно подозрителна.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.04. е записана за пореден оглед с евентуално подмяна на шарнири и тампони на стаб щанга (по съвет на сервиза след направен пореден оглед вчера). Сервиза обслужва само Хонди и се надявам да отстранят проблема. Отново с тях ще изговоря да анализират и поведението на рейката. А след това ще търся и добър стенд. Дано и от въпросния сервиз ме насочат към стенд с добра репутация.

Ще ви държа в течение какво се случва, ако няма да е досадно за читателите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, кой е сервизът, ако не е тайна? Също, каква марка шарнири ще слагат. За тампоните - сигурно ще са Febest?

Иначе за реглаж, като му дойде ред, в София препоръчвам Стефан (Люлин - тунела).

Редактирано от note
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, omax написа:

Ще ви държа в течение какво се случва, ако няма да е досадно за читателите.

Това е добре, не е досадно... 

Очевидно до сега не са диагностицирани проблемите...,(по описнията ти не е само един) Сервизите имат интерес- сменяй наред докато се оправи..., но всички проби са за твоя сметка. Как да не може да се оцени шарнир, тампон без да се сменя с нов?

Е, пак добре, че тук нямаше дежурните съвети- смени всички филтри, масла, консумативи и то с оригинални, (нищо, че скоро си ги сменял) пък после ще го мислим... :)

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сервиза е в Овча купел, под носа ми е. При огледа от тях установиха и предложиха да се подменят шарнири и тампони на стаб щанга. Тампоните ще са ОЕМ поради добрата предложена от тях цена. Шарнирите ще са алтернативни, предложени и ползвани от тях, защото не са имали рекламации. Ще разбера марката като се видим и поговорим. Те ги предложиха, защото офертата за ОЕМ доста ми накиселя.  Но поне ми предложиха избор хората.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано в края на месеца се похвалиш че си я "вкарал в пътя".

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички ви. Беше ми полезно да чуя всички ваши мнения, насоки и съвети.

Надявам се и аз при шофирането през предстоящите великденските празници да изпитвам И удоволствие:-)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сервизът е Мотобокс, на Акорд 7 предлагат шарнири Moog. Аз също нямам оплаквания от същите – сменил съм двата горни с такива досега.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е сервиза. Не исках да го споменавам, защото не знам дали е позволено от правилата.

Другите два сервиза, които бих искал да ползвам, за съжаление в момента не мога да се възползвам от техните услуги. Русе ми е далеч за подобна интервенция, а в Дупница месец април е в заслужена почивка.

Други не познавам. Дано не ми се и налага да познавам:-) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.04.2021 г. at 14:06, ceco_accord написа:

Общо казано, симптомите са от различни болежки.

С волани не съм патил, но относно управляемостта влияние има и задния мост.

1 година (кой ме би по главата) реших да го проверя у наше село при един "спец" и после по магистралата взех да намалям до 100, щото задницата олекваше и бегаше настрани. Та Бранко ме прати при 1 пич в Русе и той като видя онзи колко е "отворил" задния мост, вика - "бравос че си стигнал до тук жив". :) Извади "чичо Лазар" и бетонира Акорда за асфалта.

 

Аз да споделя един проблем, който имах с моята C-class преди години, свързан с подобно рязка смяна на траекторията при движение с по-висока скорост - след неколкократна проверка на окачването и неспособност за установяване на проблема от различни монтьори, отидох за реглаж при един препоръчан майстор, работещ по old school начина - с канапи. И той установи тогава разбит шарнир на една малка щанга на от многоточковото окачване отзад, с която се регулира сходимостта на задния мост (spurstange на немски).

И понеже и акорда е с многоточково окачване отзад, добре е да погледнеш и това.

Не малко вероятно е описаните от теб проблеми да не са породени от само един компонент.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито едно от тия неща няма да ти поправи поведението на пътя. Може да ти намали лопането, скърцането, ама гореописаните проблеми, по-скоро не. Даже и без биалетки и щанга, колата ще си спира нормално в права посока и набира по същия начин, пък лопащ шарнир съвсем, ама нека видим какво ще стане. Интересното е че няма хванати тампони от значение, които да са проблемни, било то на горен или долен носач, както и кормилни накрайници. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах, тъкмо се канех да се похваля - какво съм свършил по колата си тия дни и защо. Реших да пиша в тази тема, защото в крайна сметка не аз извърших манипулациите, но по-важното - симптомите бяха същите (без тресене или вибрации на волана щото си смених дисковете и накладките преди месец).  

 След като си рециклирах хидравличната помпа имах чувството, че колата се държи странно(неравномерно услилие при въртене на волана, шари из пътя както и скимне и постоянно трябваше да коригирам с "геврека". Глождеше ме мисълта, че нещо съм объркал при сглобяването, но в крайна сметка го отдадох на много старите ми зимни гуми. В понеделник дойде реда за летните и с голем кеф са преобух. От 16" на 17" с прясно боядисани джанти, чисто нови гуми, по-широки...а'е шукария. Ма т'ва само докат бех при гумаджията - после стана страшно. Разходих колата до близкото село и така и не посмях да дигна 100, и не беше заради пътя:(. Викам си - така или иначе трябва да сменям шарнир(от време на време скърцах кат Латвия), а и съм с нови гуми/джанти, ще взема да мина на стенд. Преди да купя шарнира реших да мина през сервиза и майстора вика - чеки да скръцне и другия, да ги сменим на куп(злорадства щот му бъзикам гоУфа).... миии вече съм с нова предница😀 Горни носачи, тампоните на долните, накрайници, шарнири, тампоните на щангата...а'е шукария. Оня от стенда вика - ти си шес'. Аз пък си мисля, че съм шес' без десет, щото уж си купих Акорд 7ма серия, ама на разпечатката от стенда пише, че карам 8ца.😍 Както и да е...сега колата се държи повече от чудесно. Вече нямам нито един от споменатите проблеми и усещането е коренно различно.

Таа, на автора пожелавам успех и  дано намерите проблемната част (освен ако решиш да се скараш с джобовете си и да смениш всичко наред де😃

Редактирано от I_Yordanov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оттървах един сингъл малц мамка му....:)

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааааа не, няма такова нещо?:-)

Само дай знак и е отмък при теб

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, sashua написа:

Нито едно от тия неща няма да ти поправи поведението на пътя. Може да ти намали лопането, скърцането, ама гореописаните проблеми, по-скоро не. Даже и без биалетки и щанга, колата ще си спира нормално в права посока и набира по същия начин, пък лопащ шарнир съвсем, ама нека видим какво ще стане. Интересното е че няма хванати тампони от значение, които да са проблемни, било то на горен или долен носач, както и кормилни накрайници. 

В моя случай не става дума нито за биелетки, нито за стабилизираща щанга, а за тази, с която се настройва сходимостта на задния мост - в единия си край е с ексцентричен болт, а в другия - шарнир (подобно на кормилните накрайници). Точно този шарнир се беше разбил и позволяваше на гумата да променя рязко ориентацията по посока на движение.

Редактирано от Terje
допълнение
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама твоя случай не се коментира в тая тема, както и моя отговор не е насочен към теб.

 

И само да вметна, че всеки шарнир сам по себе позволява въртене около оста си, но не и нагоре и надолу, при разбиване можеш сам да познаеш какво се получава, и интересно как ще повлияе именно ходенето му надолу и нагоре на сходимостта, но тия размисли и страсти на теб оставям.

Та.. карал съм с разбити шарнири, сменял съм разбити шарнири, нито един от проблемите със сходимостта на автора няма да се оправи със смяната на разбити шарнири, единствено лопане и скърцане.

Ии за последно, ако добавим, че напрактика немския ти термин spurstange е чисто и просто казано, с и без тва в скобите, (кормилен) накрайник, вече доста неща се изясняват, а разлика между термина, които използваш на немски и шарнир - огромна.

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе то, като се разбие един шарнир, камо ли да започне да "лопа" както казваш, освен в посока нагоре и надолу, "лопа" и наляво и надясно, а също и напред и назад, ама това ще го усетиш като е свален. :) 

Оставям размислите и страстите на теб, но само ако искаш - и да не си помислиш, че се заяждам :D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sashua, аз говоря от личен опит какво се беше случило, какво беше породило поведението на колата на пътя със скорости 80+ км/ч и как се реши проблема. И преди да оборваш твърдението, е добре да се запознаеш със задното окачване на мерцедес от тези години, за да разбереш какво имам предвид.

В случая си прав, това е кормилна щанга на задното колело, но не използвах този термин, защото не е напълно правилен за задната ос. Тя изпълнява роля за настройка на градусите на задното колело (т.е. toe angle), като шарнира се захваща в предната част на задната главина, а не горе или долу. Така че неговото разбираване води до колебания на колелото спрямо хоризонталната ос, т.е. в посока на движението. Точно това причиняваше колата да си "фръцка" задника рязко при умерено високи скорости.

А че шарнир може да се разбие по различни начини, @Emicha е напълно прав..., зависи от начина на натоварването му и движението му, дефекти в материала и др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен "ходенето" наляво надясно при спиране се оправи след смяна на горни носачи, тампони на долните и  амортисьорите. Като тампоните  сякаш бяха най-важни.  Май и една биалета смених сега като се замисля :) След всичките тия интервенции влезе в пътя, но като цяло пътното поведение на 7-цата не е особено впечатляващо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер. Ъпдейт на ситуацията.
За съжаление, ефект нулев след смяна на шарнири и тампоните на стаб щанга. Всичко друго било "бетон". Позволявам си да кача клип и да ми кажете, този звук дали е нормален при движение на волана на ляво-на дясно при спрял и изгасен автомобил. Звука идва от долу, ниско при педалите. Същия звук има (това глухо притропване) при по рязко потегляне (когато купето се накланя назад от тягата) и при преминаване на леки неравности.

Благодаря предварително за мненията ви


https://mega.nz/file/C88ElDIT#gUQO6juXWBoQTxu0rM5PMta1rlhkG1xARvv6ZiDzUeQ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Споменах, че файда няма да има, не ме послуша, дали ОЕМ, дали шарнир за 12 кинта, все тая, няма общо с тия проблеми. 

Сега ще ти кажа, че тоя лек луфт е нормален, пък нека ми скачат гурутата, на които разбитите им шарнири лопат наляво и дясно.

Редактирано от sashua
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление...но, продължавам да не мога да си реша проблема. Ще се гледат явно и тампоните на долни носачи. Вече се изчерпвам от към идеи

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на предното окачване ли сменя тампони и шарнири? Провери ли задното?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...