Jump to content
pet71

Кола от Корея

Recommended Posts

   Здравейте колеги! 

  От известно време се ровя в  Autowini и ми прави впечатление,че излизат интересни предложения за автомобили втора употреба от Корея.

   В процес на доизясняване на допълнителните разходи по внос и регистрация съм ,та да обсъдим ,ще е от полза на колеги решили да минат по този път.

    Към момента съм стигнал до следното:

   Имаме основна цена за автомобила ( не зная има ли допълнителни такси от тази цена за транспортиране и натоварване на колата- не съм осъществил контакт все още)

      След регистрация в сайта  излиза и сумата за транспорт - между 800-1000$

за доставка до Пирея с Ро-Ро. 

(В процес на доизясняване на детайлите и при този вариант. Намерих фирма в Бургас,която се занимава с агентиране и спедиция на стоки и товари от Пирея ,но най-вероятно ще ги посетя след  Лок дауна

   Това което разбрах на първо време е че може да се транспортира колата  и на собствен ход с предварително издадени транзитни номера и застраховки в България, предполагам ще има само такса разтоварване и време престой в пристанището.

 Има вариант и с транспорт ,но предполагам ще се  ускъпи доста.

     Вариант с контейнер от Корея до България също има, но за един автомобил   ще излезе скъпо .

     В България дължим

  10% мито върху стойността по фактура и транспорт

   20% ДДС върху стойността+транспорта+мито ( няма такава държава)

 Технотест - до 1000 лв.  

 Май има някакви такси митница

 И останалото Екотакса и Кат.

    След като направя всички тези калкулации грубо една кола от  5000 $ обявена цена в сайта излиза малко над 15000 лв. Да стане нашенка.

 

Основния въпрос е за състоянието?

   По снимки изглеждат много добре, информация от хора , които са внесли- много оскъдна , но пишат че Корейците са коректни.

     Споделете опит и премеждия колеги.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1000 USD, това  CIF ли е? Много малко ми изглежда. Баща ми навремето си внесе кола от Япония и по спомен цената беше доста по-висока. Но това през 2006, а сега и с ЕС нещата са различни. Като цяло няма голям смисъл от цялата разправия. Плащаш луди пари за мито/ДДС, спедиция, митническо обслужване/заяждане и непредвидими проблеми, а получаваш непроверен автомобил, избран по картинка. Защо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, pet71 написа:

сумата за транспорт - между 800-1000$

 

image.png за Сивик

 

~ $3500 и нагоре за CR-V

~ $5000 и нагоре за Odyssey 

~ $6000 и нагоре за Hyundai Tucson ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tucson си бих взел само, ако ми го подарат :) 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Това ми излиза за тази легенда. Имаше до скоро и за 1900 $ 2008 г.

  Качвам госамо като пример. От Корея бих си взел тяхна марка.

   Не зная дали в Германия и Швейцария може да се намери Кия и Хюндай Корейска сглобка. Всичко тук е Словакия и Чехия.   Затова аз бих си взел кола от там.

Screenshot_20210321-180904.png

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, това е бил тотала, не само доставката. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно Пирея или Корея ? Че в заглавието пише друго ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите са от Корея, транспортът е през Пирея.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Явно имат постоянна Ро-Ро линия до Пирея. С контейнер мисля към 2000 долара до Бг -40 фт за три коли (непотвърдена информация)

    

  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай 3 Ледженда - твоят ще ти излезе без пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Used-2009-Honda-Legend

Само като видях подлакътниците и изтръпнах 😬

Борса като борса, на нея продават различни търговци - някои по-коректни, други сигурно не толкова. Както навсякъде по света.

Ако говорим за корейски коли, на нашия пазар има доста такива, купувани нови в БГ - и се обезценяват по-бързо от хондите.

 

Иначе като куриоз, едно време с японците имахме голям проблем с езиковата бариера. Обявата беше пак в подобен сайт, но самият продавач не говореше бъкел английски. Превеждаш парите и звъниш...Отсреща някакво мънкане...Пишеш мейл и чакаш с дни за отговор...Разгеле, дочакахме кораба, но колата дойде с документация изцяло на японски и гледай чудо! 😁

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тея км е нормално подлакътниците и волана да са в такова състояние - претапицират се. По-големият въпрос е светещата еърбек система?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих си купил кола по картинка!

В сайтовете за употребявани автомобили има фирми доставящи коли от Корея.

Има доста съблазнителни цени и модели!

Комисионната е ясна от самото начало! 

НО 7000лв. за кола от САЩ или Корея ми се виждат много.

За до 5г кола си заслужава, но за 10г. Хонда, едва ли....

А и със седем бона и нов двигател мога да сложа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, ceco_accord said:

По-големият въпрос е светещата еърбек система?

 

Ами може да се пита. Поизгорял на силното корейско слънце ми се вижда този Леджънд,  но цената определено е много привлекателна,  а и ръжда няма да има .  Определено ми "потекоха лигите"  :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рисковите операции винаги изглеждат по-изгодни. Въпросът е, колко ГОЛЕМ е риска, от "малките камъчета".

Същата кола (в по-добро състояние) тук е 22 хилки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола така си я купих,  по снимки. Само че от частно лице,  комуникацията също беше проблем,  испанците не говорят грам английски. С онлайн преводач приказвахме :D Но човекът беше снимал цялата сервизна история: изцяло в Хонда.  Най-вече заради това се навих и заради произхода  (топла държава) Надявах се колата да е ОК,  и (горе-долу)  така се оказа,  макар че още се мъча да поправям глупости с ненормално скъпи части. Ако може да се разбере защо свети ербег системата на този Легенд ,  защото това наистина си е сериозен проблем.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Да наистина е доста рисковано да се купи автомобил по този начин.

    А този Ледженд го качих просто като пример за цена и доставка. Аз се чудя за Спортидж 3, но засега излиза  колкото СРВ- та ще видим.

   Основната причина да ги гледам от там е ,че може би качеството ще е по добро.

    Тези Словашки в нашия пазар не ме кефят нещо.

  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам всички стъкла,  вкл.  предното са затъмнени. Лично на мен това ми допада, защото много мразя любопитни (и нахални) погледи.  Но дали затъмнението е фабрично или с фолио? И дали нашите глáви ще направят проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 В зависимост от това, къде ще се кара/регистрира колата, може и да се разминеш. Но това не променя факта, че затъмняването на челно и предни странични стъкла, е забранено в България( и не само).

 

Quote

Основанията затова се съдържат в чл. 105 от Закона за движение по пътищата, където се казва следното:

Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през предните странични стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Китай,  а явно и в Корея не е забранено. В Калифорния също съм виждал доста да карат с изцяло затъмнени стъкла.  Предполагам заради много по-горещия климат.  Но въпросът е,  ако това затъмнение е фабрично, какво правим с тези стъкла в хубавата ни Европа? Дори се сещам преди време имаше подобни казуси за затъмнени с фолио и то задни стъкла: собствениците имаха проблеми с КАТ, но ако затъмнението е фабрично,  не ги закачаха.  Аз самият карам с незатъмнени стъкла,  защото искам да запазя оригиналния вид на колата, малко и доверие нямам каква ще я свършат а и антената за радиото е ецната на задното стъкло, а всъщност Трябва да имам затъмнени стъкла ,  защото имам и проблеми с прекалено бяла кожа, и риск от кожен рак има,  но на "регулаторите" какво ли им пука.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек с много бяла кожа има минимален риск от рак на кожата. Хората които имат тъмен цвят на кожата са най податливи на този вид рак (не говоря за негри и цигани) за това техният организъм отделя веществото меланин за да предпази кожата, или иначе казано -Тялото отговаря като започва да поправя щетите и защитава кожата, като произвежда повече меланин в кожните клетки. Това води до потъмняване на кожата в топлите месеци когато увето е високо, но дойде ли Зима организма им веднага намалява производството на меланин и кожата им бързо избелява, пак си стоят тъмни в сравнение с много белите но разликата не е голяма. Понеже имаме човек във фамилията който е така и то само той за това съм се интересувал за този феномен. 

Но както и да е мисълта ми е, че ти колега ако си много бял това с рака на кожата при теб е много малко вероятно, организма ти не лъже и щом не реагира веднага на увето  на Пролет значи, че не трябва да се тревожиш толкова за рака на кожата. Между другото бялата кожа си има и много минуси но да не влизаме в теми които не са за тук. Дано съм ти бил полезен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е бяла чак като на албинос, но си е по-бяла от средното. Често ми обръщат внимание че съм бил "блед" ,  но това не е така,  просто съм по-бял.   Там е работата че при мен се образуват и много бенки. Всяко лято намирам по някоя нова. Ходил съм при доста доктори и всички препоръчват да се пазя от слънцето, което щеше да е по-лесно зад тъмни стъкла,  но..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Слънцето само по себе си не пречи, то си е живот, UV-то му е отровата, от това трябва да се пазим.

Знам, че сме от един град и ако искаш мога да помогна. Миналата Пролет фолирах люка с фолио с най висока степен срещу UV лъчите. Избрах си прозрачно защото люка си е леко тъмен. Преди не можех да махна щората на люка защото слънцето ми опичаше мозъка а сега се живее. На Хонда стъклата са отвратителни а би трябвало да са атермични особено на по високите класове на марката. Можеш спокойно да си фолираш предните странични с прозрачно и задните с по тъмно. Можеш да отидеш в Тоягата за консултация.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже яко отклонихте темата ...

 

В Англия са много разпространени колите втора употреба от Япония, т.е. JDM.

Първите ми 2 CRV-та бяха такива - RD1 JDM. Повечето, бих казал даже всички, JDM-ки са със заводски затъмнени стъкла, без предно и предни врати. Имат и тъмни ветробрани на всички врати. Много добра екстра.

 

Но не това ми е мисълта (по-скоро се хваля :D), а тъмното фолио, за което си говорите. Привлякохте вниманието ми.

 

От 2-3г имам очила за далечно виждане, които са поляризирани и с най-ниско ниво затъмняване. Направо се родих с тях, защото съм светло-синеочко и ми е страшен проблем т.нар. "синя светлина". Ползвам ги само, когато карам, т.е. през повечето време слънцето не свети директно в очите ми. Приказка.

 

Та в този ред на мисли реших да попитам - има ли поляризирано фолио такова фолио и може ли да се ползва за автомобилни стъкла? Ако да, какъв ще е ефекта от едно такова фолио, полезно ли е?

 

Може и да се смеете на въпроса ми, но изобщо не съм наясно и питам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би аз не съм толкова чувствителен, но и на 2-та си Акорда, както и сега на Ледженда усещам осезаема разлика при отворен шибедах и при затворен, но с дръпната щора. Тоест, стъклото си има УВ защита.

В Азия е друго. В Китай масово колите бяха фолирани, предимно с огледално транспарентно фолио.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Краси изобщо не е смешно. За мен има огромен смисъл. Кожата усеща увето и с пареното си ти подсказва, че нещо не е наред, с очите е същото.

Забележи предното стъкло на някои коли как лилавее а на други синее а на повечето нищо, все едно си е прост прозорец, Едното е соларно а другото е атермично а последното си е прост триплексов "джам". Имал съм и от трите и знам как се чувства и на топлина и на умора в очите. Повечето производители си маркират стъклата какви са но при Хонда такъв маркер не открих. Жалко, че на предното не може да се сложи но при едно счупване може да се замени с такова каквото си поискаш тоест платиш, разликата в цената понякога е до 300 лв.

http://news.foliatbg.com/

 

pilk2.png

Снимки от телефон-2016 1816.jpg

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Автора: 

 

Здравей колега,

 

в крайна сметка скочи ли в неизвестното с поръчка на кола през autowini ? В момента имам абсолютно същите притеснения, каквито си споделил и ти преди 6 месеца. Многото неизвестни при мен са:

 

1) Дали ще ми изпратят всички необходими документи за да успея да си я регистрирам след това - ако при теб са били коректни, супер. Просто те пишат, какво ще ми изпратят но не съм сигурен дали е достатъчно.

2) Дали трябва да ги преведат те на английски или аз да ги преведа тук, тъй като ще е доста по-евтино. 

3) Не съм вносител на коли и нямам опит по митниците - ти използва ли посредническа фирма и доволен ли си от цената - услугата ? Също така транспорта от Пирея до Бг, солен ли излезе и кой се занимава с тази част - посредническа фирма или ти си търси автовоз. 

 

Всякаква допълнителна информация е добре дошла. 

 

Поздрави,

Йордан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

   Да, така и не успях да довърша темата Не съм поръчал кола от там по няколко причини.

  Основната е ,че наистина има риск при този вид покупка въпреки,че не срещнах негативни мнения на хора които са купили коли от там.

 Другата е че след като заседна контейнеровоза в Суецкия канал ,доставката скочи почти двойно.

     Изводите,до които стигнах за себе си са ,че бих използвал посредническа фирма за доставката (включително и  да съдейства за документите и пристанищни такси и други разходи.

   Тук в Бургас четох за lodi-sped , които оказват пълно съдействие за доставка на автомобили до Бургас или Варна.

 Предполагам че може да има вариант да се комбинира  в контейнер с друг товар.

    Това ми беше и замисъла да взема точна информация от тях и да може да се изясни  и финализира темата,но така и не ми остана време. 

  По времето когато се интересувах за покупка на кола от Корея  имаше за продажба в Бургас КИЯ К5 от Корея.

  Реших да я видя и да разпитам човека за подробности. Като звъннах на номера  ,телефона ми изписа точно тази фирма.

   Според мен имат опит с това .

      

    

Редактирано от pet71
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, колега. 

 

Честно казано и аз съм в дилема все още. До Пирея транспорта ми е над 2к Долара, до Бургас/Варна го дава някаква космическа сума, която дори не я мисля. Ако поръчвам ще бъде през Пирея. 

 

Разговарях с фирми които се занимават с логистика и те споделиха, че скока в доставката е поради липсата на контейнери. Азия работят и бълват много стока и изнасяли, но Европа била постоянно под карантина и много се бавел обмена на стоки и много често дори корабите пътували обратно натоварени само с празни контейнери. Съответно някой трябвало да плати празния курс и този някой е този който си е поръчал стока от Азия т.е. ние. Ама както и да е. 

 

Трябва да преспя ощя няколко дни с идеята, ама май май ще я пиша в графа "хубави пожелания". 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Хубава тема сте отворили, бих искал да споделя и аз моите впечатления. Autowini  го наблюдавам от две години, бих казал, че налагат сериозен стандарт за представяне на автомобили за продажба. Съжалявам, че по това отношение няма такъв сайт у нас. Предполагам, че сте прочели, че те предлагат и допълнителна оценка на посочен автомобил срещу не много голяма сума. Изключвам съмненията относно продавача, но една странична експертиза би дала добра достоверност. Освен това, притежанието на автомобил в Корея е свързано и с известен статут/платежоспособност на собственика и. При високият стандарт, в който живеят, амбициите са за сравнително често обновяване на автопарка. От преки наблюдения мога да споделя, често ще попаднете на коли над 10г експлоатация с пробег под 100к км. При това бих добавил, че често нивото им на оборудване е по-високо от това на европейският пазар, или Горублянският 😁. Доставка, най-евтината е с Ро-ро, и Пирея се посещава регулярно от големите чартьори. И аз се интересувам, как да взема кола от Гърция до БГ и преминаването през всичките административни урдурми. Цените са силно конкурентни, благодарение на търговските споразумения между ЕС и Корея/Япония. Дали кола от Корея? Някак си ми се струва, че автомобил от там би бил по-реален в техническото си състояние, спрямо такъв внесен от Запада.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен внос на кола от страни извън Европа - Корея/Япония/ОАЕ/САЩ/Канада си заслужава само за редки, екзотични или премиум модели, които трудно се намират или не се намират запазени тук, при бюджет около 30 хил. лв. и нагоре. Такава кола хем ще си струва усилията, хем ще си запази стойността след вноса, ако наистина дойде добре запазена.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Привет колега!  От Пирея има и вариант колата да се предвижи и на собствен ход ( някъде по другите форуми бях срещал подобна дискусия,обаче нямаше конкретизиране на процедурата)

  Мисля че с пакета от документи могат да се вземат транзитни номера . Добре е и ако има съдействие от наша фирма за освобождаване на автомобила от Пирея порт ,както и какви такси се плащат за обработка на товара там. Митница в България (мито +ддс) 

   За километрите също четох някъде,че може би не са реални,но Корейците го правели едва ли не от благородна кауза един вид като бонус😃.

      За състоянието съм на същото мнение още повече че техните марки за Европа се произвеждат  извън Корея. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За километража трудно може да се говори, не съм запознат с ГТП системата им, но мога да попитам. Мисля, че при тях подобни манипулации са също подсъдни, но след като колата е при големият дилър всичко е възможно. Единствено мога да кажа, че съм заглеждал десетки корейки ( и сред тях има много красиви 😁), често с богато оборудване и добър външен вид. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ми, вземи си някоя от тях за съпруга, а тя ще ти докара кола, като част от зестрата си. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Свърши тя мойта отдавна, но необвързаните колеги може да направят нещо за нас, за форума 😀

 

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

... да намерят някоя "корейша" да ни обслужва. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...