Jump to content
KroGh

Рециклиране/почистване на фарове отвътре

Recommended Posts

Здравейте, колата е 2006 година, като фаровете са отвратителни отвътре.
Полирани са отвън, но вътре са много зле.
Някой отварял ли  е фаровете за чистене и ако може да споделите как става и с какво да се изчисти вътре пластмасата.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става ли да си купиш нови/втора употреба/?

Аз скоро ги носих моите за полиране и лакиране отвън. Не са отваряни до рефлекторите! Взеха  ми 70 лв. и станаха добре. Но скоро гледах втора употреба в отлично състояние двата за 60 лв!

Иначе е пипкава работа това! Разлепят се с опасност да се счупят, защото са лепени истински а не със силикон за тоалетни. Сваля се рефлектора и се напластява във вана с ток нова амалгама. Мъчна и скъпа работа е това. По-лесно е с втората употреба според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рециклираш рефлектора. А фирмата която се занимава от доста дълго време с тази насока ЕВЕРТ - ЛАК ЕООД. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах обяви, но фарове за 60 лв двата не видях :)
Може би аз не се изразих правилно... Рефлекторите са добре вътре, но пластмасите са зле.
Отвън пластмасата е полирана, но отвътрешната страна е много зле.
Пак повтарям ПОКРИТИЕТО на фара е окей, само стъклото на фара отвътре е зле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В алито се продават стъкла за фарове :), но не съм пробвал да видя как е. Има видеа как се демонтира стъклото. На всички автомобили е що годе еднаква процедурата. Нагряваш лепилото като внимаваш да не разстопиш фара и внимателно щипка по щипка откчаш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го играл това понеже фаровете на джана на жената са били отваряни някога. Разбира се не са затворени като хората и постоянно се потяха. Нагрях ги леко, след което бавно отделих пластмасата от фара, почистих добре навсякъде включително и стария силикон. От Практикер взех един силикон, които е безцветен и стоеше доста меко дори след изсъхването му. Не си спомням дали не беше Бизон, но просто обясних за какво ми трябва и че искам да е гъвкав и те ми го препоръчаха. 

От тогава никакви ядове с потене то. Колкото до външната защита най-доброто и изпитано срецтво е фолио на 3М с УВ защита. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъклата от вътре с какво ги изчисти ? Самата пластмаса ли беше изгоряла или просто бяха замърсени ?
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От потенето бяха много мръсни и на изсъхнали капки. Почистих ги добре и понеже имам пълен набор гъби и пасти им одарих една фина Паста и станаха като нови. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, играл съм го филма (не на джаз, а на сивик), няма оправяне, освен нови фарове. Най-вероятно са ги карали с по-силни крушки (поне при мен това беше проблема) + старостта на фара. Получават се микропукнатини в самата пластмаса и няма нито чистене, нито полиране. Рефлекторите се рециклират като се изпращат за никелиране във вана (20-30лв на рефлектор). Стават като нови, но това решава проблем свързан само с изгорял рефлектор. Отвън капаците се полират + запечатват с фолио/лак спрей. Но колегата най-вероятно говори точно за първото нещо, което за жалост, пак казвам няма решение освен нови.

Самото отваряне на фаровете, които не са запечатани с т.нар "перма сийл" или перманенто лепило, се отварят лесно. 
Фара се слага в предварително загрята фурна на около 160-180 градуса за 3-4 минути, като внимавате да не се допират някъде по фурната ушите за захващане. След като го извадите (с ръкавици) внимателно го отваряте с отвертка, лепилото трябва да е като дъвка.Ако не е --> пак във фурната и проверявате през 2-3 мин. 

Затварянето се прави по два начина - или гледате да си запазите старото лепило, като там където сте го напластили при отварянето го нагрявате и разстилате по цялата фуга на фара, или изчиствате старото и слагате ново. Лепи се със специално лепило на битумна основа, като това позволява да повторите процедурата за отваряне след време, ако се наложи. (Прикачвам снимка на лепилото).

На последната снимка се виждат микропукнатините, за които говоря.
 

 

product_25023-400x400.jpg

20191224_102104.jpg

120345444_2826183137650953_2326835872553737654_n.jpg

Редактирано от PetioHonda
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара, но да я раздвижим...

Както споменах преди в темата "Вече и с Акрд 8...", при покупката, ударих греда с фаровете... При купуването видях, че трябва да се полират, но не очаквах, че ще е такъв проблем, защото са замърсени и отвътре, може би са били прашни и се е стичал конденз, а може и да не е само това...

За полиране много хора го правят, има много предложения, но в Плевен никой не прави разглобяване и почистване отвътре...

Някой спомена, че можело като се свалят фаровете, да се пълнят с малко вода и с разклащане да се опита измиване, накрая изплакване с дестилирана вода, да не остават капки по рефлекторите, но не съм убеден, че няма да се съсипе нещо...

На много коли стъклото е лепено с черен битум и не е проблем да се нагрее с пистолет или във фурна, но на Акорд 8 е залепено с някакво бяло лепило и вероятно изисква друга технология, не знам с нагряване дали ще стане... Целият фар е дълъг над 60см, та в обикновена фурна не става, трябва специализирана...

В София вероятно на няколко места правят разглобяване/рециклиране, но не е бърза операция за един ден, а не мога да остана няколко дена/ седмица...

Не знам и как да преценя предварително дали и рефлекторите са в  ред, дали не е нужно рециклиране/ никелиране...

В Алиекспрес продават комплект нови стъкла за около 150 кинта, но ще дойдат след повече от месец, а и пак ще трябва разглобяване и ново залепване...

Някой имал ли е подобен проблем с Акорд 8 ?

Относно полирането, известно е, че след него има три начина на защита- химическа защита, лакиране и фолио. Някъде коментирано ли е предимства/недостатъци на тези методи? То е ясно, че всеки ще хвали, това, което е направил, но колко траен е всеки метод?

Вероятно повечето ще похвалят фолиото, но не съм сигурен дали е приложимо, защото фарът не е равен, има изпъкналости... Освен това, когато и фолиото се скапе, махането му е изключително трудно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! 
То фабричното лепило на фаровете на сивика, също са с подобно на това, което казваш - изглежда като дъвка, светло със леко сив цвят. Ако някой преди теб не ги е побългарявал, трябва да стане номера с нагряването. 
Вариант за който се сещам, щом не ти се остава без кола е да си намериш 2ри чифт фарове и да ги завъртиш докато си направиш твоите и след това да продадеш единия комплект, а ако ти се получи добре, може да рециклираш и втория.
Ако стъклата са ти нагорели, както съм описал по-горе, поръчвай нови от Алито, ако рефлектора ти е кофти или го пращай за рециклиране или направи ретрофит с лупи.

Това с водата вътре не те съветвам да го правиш, когато си правих първия сет фарове (бяха 15-16 годишни), но забелязох че много лесно падаше хромираното покритие, ако му вкараш вода да го миеш според мен шанса да изпада на петна покритието е много голям. 

Виж тази тема, на снимките е показано, че се отварят по същия начин. Метода с фурната е да се нагрее равномерно и да не разтопиш нещо по самият фар като работиш с пистолета, ако се чувстваш уверен и не нагряваш прекалено много на едно място, ще успееш и без фурна.

https://www.drive2.ru/l/592840178096217366/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, PetioHonda написа:

Здравей! 
То фабричното лепило на фаровете на сивика, също са с подобно на това, което казваш - изглежда като дъвка, светло със леко сив цвят. Ако някой преди теб не ги е побългарявал, трябва да стане номера с нагряването.
Виж тази тема, на снимките е показано, че се отварят по същия начин. Метода с фурната е да се нагрее равномерно и да не разтопиш нещо по самият фар като работиш с пистолета, ако се чувстваш уверен и не нагряваш прекалено много на едно място, ще успееш и без фурна.

https://www.drive2.ru/l/592840178096217366/

Варианта с втори чифт не става... Ще разгледам руския вариант... Освен от Алито, дали няма другаде нови стъкла...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...