Jump to content
Borislava

CR-V 2014 2.2 дизел. Проблем с паленето

Recommended Posts

Здравейте на всички.

   Имам проблем на CRV-то, модела е 2014г., 2.2 – дизел. Купувана е нова, в момента е на 86000КМ.

Декември месец, жена ми ми звънна, че когато е натиснала бутона за запалване (кийлес старт-стоп), светнали няколко лампи:

1.волан с удивителна;

2.Check engine;

3. System chek (изписва в кръглият дисплей на скоростомера)

Kолата не запалила. Снима ми лампите, прегледах ги и позвъних на Бултрако Пловдив, да си запазя час и да я качвам на пътна помощ, да им я закарам. След кратък разговор с приемчика, доста разбран човек, ми каза, че това, както съм му го обяснил, е акумулатор и е за смяна. Да отида и да подам ток с кабели и ще запали. Така и направих. Колата след малко изчакване и подаване на ток си запали. Купих нов акумулатор, старият беше 70Аh 720A EFB (Varta), а новия който взех беше 70Аh 760A EFB blue VARTA. Всичко беше ок. След 1-2 седмици, пак същата работа:

1.волан с удивителна;

2.Check engine ;

3. Като тук вместо „system chek”, вече има стрелка с посока по часовниковата, с удувителен (engine start)

Ходих да ми замерят новият акумулатор, беше на 100%... мерих за оттечки след заключване и около минута престой да се изключат разните там неща... тока падаше на между 10-17мА. След изключване на блутуут модула от буксата (предишни модели се бъгва от време на време и си похарчва ток), пак нямаше разлика. На 1-2 седмици се случваше да не запали (като тук искам да вметна, че говоря за нормално натискане на бутона, ако го задържа за 4-5 секунди си пали). Въпросните лампи светят за 30-40 секунди и изгасват. Това със задържането на бутона го пробвах, налучках го случайно, просто 4-5 секунди задържах бутона и запали.

Миналата седмица(да отметна акумулатора, че не е в него проблема) го зареждах 6 часа в петък. Събота ходих от Пловдив до Стара загора, после го зареждах 12 часа.

В понеделник пак същата работа... пак въпросните лампи... понякога пали с първия път без проблем, понякога си решава, че ще прави проблеми. Абсолютно рандом.

Колата си зарежда нормално, замервал съм я - 14.48v някъде там зарежда след палене, с около 3,6-3,8А. Това  го меря с амперклещи за оттечката, когато беше меренето  с мултицет на разряд 200мА.

Една вечер слизам до гаража, натискам бутона, не пали. Изключвам контакт и пак така, без задържане на 4 път запали и след това я запалих 34 пъти (smiley) и я изгасих без проблем.

 

 

 

Запазих час в Бултрако, но все пак пиша тук, ако  някой се сеща нещо и има идея от какво може да е... аз си мисля хлабава връзка ама къде, не се знае.

Благодаря предварително...

0-02-05-2ec4b733c1d217d88d5e724c58cb3eef8f5db9fe99d371adf3c8f3127f31305c_9b236268.jpg

0-02-05-27bc20878e12e0d9c167b5f871b328327b24bbd63cca28f063e72ae7472a779d_683d748f.jpg

0-02-05-58157832ef8475e22361ca6543c137b370715419343b2ddd6b307bffce3ffb93_fad62984.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Update: Мисля, че горе съм заблудил с това колко е зареждала колата. Вчера на всяко едно палене даваше грешките, тотално започна да пали  със задържане на бутона, не издържах и започнах наново да меря всичко. Това което забелязах е, че след запалване, колата зареждаше 14.21-14.23 макс, което да кажем, че е в нормата... след което свалих акумулатора, стойката под него и намерих къде е хваната. Минусовата клема за купето, с тресчотката я натегнах около един оборот, защото беше на половинки. След това свалих всички релета едно по едно в кутията в двигателната част, всички предпазител, малки, а големите се натягат с ключ или отвертка, донатегнах и тях. Те не искаха много. Отделно от гредата където е минус клемата на акумулатора до двигателя има още един дебел кабел, който оригинално е оголен  минус. Към двигателя болта на клемата се затегна около половин оборот. Това е, което направих за  двигателната част. След това влезнах в купето, свалих жабката и под волана, където видях модул, на което има релета и предпазители, всичко беше разкачено, пръснато с контактен спрей и закачено пак, освен модула за power steering за волана, че е доста навътре. Всички куплунги от модулите в купето бяха разкачени, напръскани с контактен спрей  и закачени. След тази цялата операция, колата зарежда м-у 14.38-14.43 (това с зареждането, не знам дали е нормално,  че преди това беше по-малко). Не знам дали всичките тези упражнения, които направих са разрешили проблема, ама все си мисля, че е хлабава връзка някъде и нещо пропада напрежение.

   Засега си пали с първият път, мисля да отложа засега часа в Бултрако, но все пак до сряда има време да видим какво ще се случи. Днес цял следобед обикалям, паля, гася, няма проблем.

   Никой не се включи, предполагам проблемът не е масов...

 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно си решил проблема със затягането на силовия кабел(минусовия проводник към купето)-един оборот си е много. Трябвало е да развиеш болта и да огледаш обувката дали няма натрупан окис и ако има такъв да го почистиш и стегнеш. Между другото прекаленото стягане пак не е желателно, понеже води до други последствия.
Не отказвай часа в бултрако, най-малкото за да видиш каква грешка е записана...за да си спокоен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болта на силовата клема е развит, сложен е нов от неръждавейка и всичко е почистено с контактен спрей в самата клема и там, където се завива...

За часа, може и да не го отложа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Update: Нямам късмет това е от днеска.

IMG_20210308_163910.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно все пак ще ходиш в Бултрако.Това предупреждение на дисплея много ми напомня на старт-стоп системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ще ходя така и така съм запазил час да я видят. Колегата горе беше прав да видим каква ще е грешката утре ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема вероятно е свързан със старт/стоп системата. Тя проверява много параметри на автомобила и вероятно някой датчик или връзка не са наред. Дано излезе грешката и се разбере какво става!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава обаче смяната на датчика и ъпдейт-а на софтуера практически да докажат,че това е проблема.Стискам палци за това. В БУЛТРАКО ли ти правиха диагностиката и там ли ще сменят датчика?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да това е проблема датчика е 100% старт стопа пали със съединител натиснат. 3 датчика са на педала проблема е в този за положението на съединителя от него зависи и круйз контрола. Ъпдейта е пожелание (това няма отношение с проблема). Да за Бултрако говоря. Нямат датчика 10 дни се чака. Общо взето колеги запомнете и вижте лампите и грешката която е проблема и това да ви помогне в даден момент ако случайно имате същия казус.

 

Редактирано от Borislava
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Borislava написа:

.....пожелание ъпдейт на софтуера 2 вер. нагоре 90лв....

 Това, при желание, обикновено може да мине и като сервизна акция (безплатно) , та защо не си направиш устата евентуално.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами да си кажа аз малко им сипах защото първоначално след като им казах след първото светвсне на нещата да им закарам колата на платформа защото не знаех това със задържането на бутона. Отговорът беше смени си акумулатора проблема е там не ела да я видим. Аз започнах да търся проблема там и в токове. Сега им казах за един датчик от 30.44лв. 150лв. диагностика е малко нали не е ок. Не съм питал кажете ми тея лампи защо светят без да идвам не питах за инфо само. (предложих да я закарам)Сега стана така че всех акумулатор ей така напразно.И няма проблем ще си платя диагностиката че даже и ъпдейта но дадох едни пари за акумулатор ей така. Нямам намерение да им казвам нищо повече. Плащам си и следващият път правя диагностика другаде ще им казвам какво знам да ремонтират или ако не е сложно ще си взема частите от тях и да си сменя примерно датчика аз.

Редактирано от Borislava

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И тъпото в ситуацията е че след като смених акумулатора ноември(30.11.2020) мисля беше след това беше при тях Бултрако м-у 10-18 декември за смяна на масло и попитах всичко ок ли е казаха да нали им правят преглед някакъв ама ще говоря с дати точни като я взема днес по-късно да видя на обслужване кога е била имам фактури. Даже ми бяха казали, че има 5мм накладки и ще се сменят по някое време. Интересно ми е при смяна на масло и спирачна течност сменяха и мисля нали правят някакъв преглед не я ли вързват към диагностиката? Нали я преглеждат окачване и други неща?

Редактирано от Borislava

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Последно взех си колата от Бултрако платих си като пич.

диагностика : 150лв.

ъпдейт           : 90лв.

капаро датчик :10лв

Попитах ги хора вие при смяна на масло и при самото обслужване вързвате ли колата на диагностиката? Отговорът беше ДА!

 Добре де казвам аз сменям акумулатора на 30.11.2020 като няколко пъти имах проблема докато ми пристигне акумулатора за 3 дни. Минавам обслужване на 16.12.2020 като часа беше запазен в първият разговор(за проблема така и така се чухме запазих и час за масло) който имах с въпросният приемчик Краси (който ми обесняваше как е акумултора проблема и след като го смених и имах проблем отново как новият акумулатор може да е виновен и това, че е нов нищо не означавало как са имали и други такива проблеми и как гризачи са били яли кабелите на някаква кола и да не е акумулатора проблема бил, че някъде нямало ток). Как така на обслужването не са видяли грешката не е ясно. Както и да е стана роман това цялото от тука нататък ще знам едно вземам си някаква диагностика и при тях ще ходя директно с проблема ако въобще ще ходя обмислям го.

п.с. Същия господинчо друг път ми звънеше, че е готова или ако имаше нещо да се уточнява имам само неговият номер днеска ми звъня другото момче как ще ме таковат..... с 300 не му знам името мишкарска работа.

Редактирано от Borislava
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

И при мен се появи при палене грешката с удивителния знак в кръг със стрелка за проблем със стартовата система.

 

Capture.thumb.JPG.deb72248ad3cbd72b758558926150b47.JPG

 

CRV 2013 , dizel 2.2, автоматик, палене с ENGINE START/STOP

Някой с автоматик да се е сблъскал с този проблем. При липса на съединител, може ли този датчик да е обвързан със спирачния педал?

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, да.

Над педала на спирачката трябва да има датчик който показва дали педала е натиснат или не. Имай на предвид, че това не е и датчик а един прост пружинен ключ като стоп машинката която отговаря за задните светлини моето мнение е, че се е разместил и не показва реалната позиция на педала на спирачката, трябва да може да се регулира и най вероятно е на винт. Почисти го и си го регулирай сам. Трябва да представлява нещо такова281305538_----FACET-Made-in-Italy-OE-Equivalent-71134-Renault-Laguna-2-Grandtour-KG0-1-1.9-dCi-KG1V-imagetabig-845520911094283-FACET.thumb.jpg.8b678d1b20c509323f4b35069ce1c5bd.jpg

 или img-1.thumb.jpg.c2f34f0e320c68afeea533e1243e2f44.jpgimg-9.thumb.jpg.17a71543f41ff6a5149b8d63a0fa7a85.jpg почиства се така  лесно е. Трябва да имаш и проблеми с круиза.

 

 

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 10/17/2023 at 9:44 AM, Plamen_Honda said:

Здравейте,

И при мен се появи при палене грешката с удивителния знак в кръг със стрелка за проблем със стартовата система.

 

Capture.thumb.JPG.deb72248ad3cbd72b758558926150b47.JPG

 

CRV 2013 , dizel 2.2, автоматик, палене с ENGINE START/STOP

Някой с автоматик да се е сблъскал с този проблем. При липса на съединител, може ли този датчик да е обвързан със спирачния педал?

 

 

 

След смяна на акумулатора, проблема не се е появявал вече втори месец. Предполагам, че е било от слаб акумулатор грешката за стартовата система.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...