Jump to content
deianr

Къде ми отива охладителната течност?!?

Recommended Posts

Пф.

Т.е. здравейте, ама съм ядосан, много ядосан!

Акорд 2007 г, бензин/газ, K20Z2, на 220 000 км. Започна да ми намалява нивото на антифриза в разширителния съд. За 1.5 години, откакто е при мен колата, беше все по средата между Min и Max и даже не го и проверявах вече. Наскоро забелязах, че нивото е паднало 2 пръста под MIN. Така и така антифризът беше за смяна, че беше и неоригинален (така я купух), та сменихме всичкия антифриз с Хонда такъв. 1500 км след смяната, антифризът ми е на дъното на казанчето на студен двигател (доста под MIN), а на топъл - 2-3 пръста под MIN. Течове не се забелязват!!! Под колата е сухо. Колата не загрява, стрелката се вдига до малко под средата. Явно не изчезва с голям темп, но къде отива? Има ли някакъв стандартен дефект при тези Акорди - да се знае къде се появява теч? Не знам, да карам и доливам, или какво да правя 😖

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Аз имах същият проблем. Обадих се на майстора ми за консултация при което той ми каза да отида при газаджията. Като отидох при него пича затегна нещо не съм сигурен какво и от тогава всичко е наред.

Поздрави.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега де? Какво общо има? Все пак, благодаря за инфото, но нищо не ми хрумва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, blagicha написа:

 Обадих се на майстора ми за консултация при което затегна нещо

Каквото и да затегне, трябва да е ясно къде отива и не се връща течността...Да беше попитал, та следващият път да не ходиш при него, а сам да затегнеш..., а и да си полезен на други...

Единствено, което ми идва на ум е, слаб теч, върху гореща част и се изпарява преди да отиде на земята... На времето на соц колите съм откривал със създаване на някакво налягане в системата и заничане на канал и с огледалца... Бях си направил щуцер на стара капачка за радиатора и надувах до 0.7-0.8 бара на студено с помпа за гуми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега JapCar газовата ми е в гаранция, не го споменах но според мен не е удно да правиш сам нещо което е гаранционно. Съжалявам че не съм полезен на другите но поне е насока.

Поздрави.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@blagicha Не казах да правиш сам в гаранция, но е чудно липсата на какъв да е интерес какво ти правят по колата дори в гаранция...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш кора под двигателя, и да има теч, няма да го видиш. Особено ако е слаб. Гледаш под колата- чисто, няма теч. ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, blagicha написа:

Колега JapCar газовата ми е в гаранция, не го споменах но според мен не е удно да правиш сам нещо което е гаранционно. Съжалявам че не съм полезен на другите но поне е насока.

Поздрави.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Всъщност колега, мисля че си много полезен и аз бих се насочил към газовата на мястото на колегата @deianr

Газовата е "закачена" за охладителната система, такава е връзката. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем.

Гарнитурката на V-TEC клапана имаше лек теч. Минималното намаляване на маслото (около 0.1л на 1000км) смятах за разумно. Антифриза също намалявяше (около 0.3л на година), което бе подозрително, но неоткриваемо.

Та значи капе масълцето върху 1 антифризено маркуче под него и го разяжда. Сълзи антифриз само 1-2 мин след гасенето на мотора и със изравняване на налягането спира. Изтеклият антифриз е минимален и неоткриваем, но "капка по капка - вир става".

Така карах година и нещо и накрая случайно го откриха в комшийското сервизче. 

Смених галнитурката на клапана (има я на доста места) и маркучето (нямаше го никъде в БГ) и всичко се кротна.

Споделям го за да се провери и тая хипотеза.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста съм "бос" по темата и нямах никаква представа, че газовата има връзка с охладителната система. Бранко също се насочи натам, но преди да вкараме колата в сервиза, долях 350 мл антифриз, маркирах докъде е положението и ще следя с какви темпове се губи.

Нещо друго в тази връзка искам да попитам - радиаторът целият е в "ямички" (намачкан) от предната страна от каквото срещне по пътя предполагам - насекоми, камъчета и т.н. По принцип трябва ли да има нещо, което го защитава от такива удари, което при мен да липсва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление няма какво да го предпазва. Даже наскоро обсъждахме с колеги варианти за преправяне с някаква неръждива мрежа, която хем да не пречи на дизайна и хем да пази радиатора. Насекомите сякаш не са толкова проблема, но камъчетата със 100+ км/ч. със сигурност кривят отворите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Япония сигурно нямат камъчета и затова :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам-еднакви ли са разшерителните съдове на дизела и бензина, защото на моята печка не й се вижда нивото,и трябва да развивам капачката,за да видя има ли, няма ли? Мерси предварително! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.03.2021 г. at 10:54, deianr написа:

Нещо друго в тази връзка искам да попитам - радиаторът целият е в "ямички" (намачкан) от предната страна от каквото срещне по пътя предполагам - насекоми, камъчета и т.н. По принцип трябва ли да има нещо, което го защитава от такива удари, което при мен да липсва?

Сигурен ли си че това което виждаш през отвора на бронята е радиаторът за антифриза?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А евентуално радиаторчето на парното да се е спукало и там да се изпарява антифриза

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което вижда колегата през бронята под номера е радиатора на климатика... Моят е на същото дередже , за смяна е..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя няма грам ламели останали, 4 години е така, като не съм допълвал дори фреон. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка се оказа, че просълзява от връзките към редуктора на газовата уредба. Оттам малко по малко ми се губеше антифриза. Пиша го като обратна връзка. Колегата, който пръв спомена газта, беше прав :)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...