Jump to content
HistamineSHOT

Виене - лагер главина или гуми?

Recommended Posts

Здравейте, похвалвам се с новата ми количка 2.4 бензин, автоматик 2005 и веднага към въпроса.

Забелязах, че след 50-60км/ч, колкото се увеличава скоростта на движение, толкова се засилва и 

едно виене, което наподобява такова на лагер, но като че ли не е толкова силно.

Работата е там, че преди да взема колата я прегледа майстор и нямаше никакви луфтове никъде

и съответно провери за шум като въртя всички колела, докато беше на подемника и каза, че 

лагерите са ок. Реално го търсеше, защото и на предишния собственик е направило 

впечатление виенето и го спомена, за да се види ако има нещо. Той и преди да отидем

към майстора твърдеше, че най вероятно е от гумите - зимни с привидно добър грайфер, но 

мисля че бяха над 5годишни от ДОТ-а. Въпроса ми е ако е тиха при въртене на колелата във въздуха

има ли как да е лагер и има ли начин да разбера освен със смяна на 4-те гуми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Лагер главина! При мен се оказа задна дясна. Същите симптоми и даже сменях гумите, защото не ми се искаше да е от лагера, ама на... Смених и двете и всичко е наред. Между другото, на същото колело спирачката задържаше. Може и съвпадение да е било де.

Редактирано от I_Yordanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при въртене на колелата на подемник може да не се хване, така ли излиза?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен така се получи. Карах с виенето 3 месеца, докато се наканих да ги сменя и при вдигането на крик за смяната, вече се чуваше лек шум при въртене на ръка. Но при мен още в началото се чуваше виене отзад, по-скоро в дясно. 

Редактирано от I_Yordanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Dennis написа:

Значи при въртене на колелата на подемник може да не се хване, така ли излиза?

Да.

Ако е лагер, в полегат завой шумът ще се усилва, а на подемник няма как да се приложи странично усилие.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.03.2021 г. at 18:57, Dennis написа:

Въпроса ми е ако е тиха при въртене на колелата във въздуха

има ли как да е лагер и има ли начин да разбера освен със смяна на 4-те гуми?

Има, засилваш я на някой прав участък и  започваш да криволичиш ляво- дясно, ляво- дясно, ако увеличава шумът е лагер .

Ако при натискане на спирачката увеличава шумът, няма смисъл да ходиш на подемник, от гумите е .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След сменен преден десен лагер и минус 150лв за съжаление положението е абсолютно същото.

Майстора беше казал, че има още ресурс и се оказа прав... Положителното в цялата работа

е, че най-накрая погледнах обстойно какви са гумите и на какво дередже са и се оказа, че задните

са някакви безизвестни, на които на мястото на ДОТ-а няма нищо просто празно поле

същата работа и с "made in..." не става ясно къде са произведени :X

Отделно най-фрапиращото, което дори не искам да повярвам е,че пише "rethread",

което ще рече според мен, че това са рециклирани гуми със подновен грайфер.

Скоро ще взимам нови гуми и ще видим дали там е бил проблема.

 

П.С. За да не отварям нова тема набърже да вметна още един въпрос. 

Трябва ли да ме впечатлява 20л/100км разход газ градско? Извънградско по ограниченията замерих 9л/100км

и се зарадвах, но вече 2ро зареждане си дава 20 на 100 в града...

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък 20... За мен не е нормално. Моята гълта макс 15 и то ако я карам нервно. Мини през някой сервиз, да ти прегледат газовата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кажи на газаджията че това е зимен разход на Ледженд V6 / 4x4 - да пипне нещо. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай на друга бензиостанция

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.03.2021 г. at 18:32, Dennis написа:

След сменен преден десен лагер и минус 150лв за съжаление положението е абсолютно същото.

А можеше да послушаш съвета ми по горе и тези пари да ги инвестираш в гуми .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докладвам, че с четирите нови гуми виенето вече е в историята. Сега задължително ли е да се мине стенд, за да се профилактира евентуално неравномерно износване? Питам понеже срещах из теми, че на нашето окачване не можело да се регулира всичко и не знам дали в случая има смисъл.

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително,но в предвид,че си обул колата с нови гуми е препоръчително.Аз бих направил реглаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и предполагах оказа се, че има отклонение в задните гуми. Излязоха -1.4 при норма до -1.3. Това много ли е? Означава ли, че гумите бързо ще се износят неравномерно? Майстора каза, че се монтират афтърмаркет части, които да позволяват корекция на страничен наклон. Общо взето прочетох каквото има из форума, но ме интересува на този етап трябва ли да го мисля с тези стойности или може да кара така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 hours ago, Dennis said:

Както и предполагах оказа се, че има отклонение в задните гуми. Излязоха -1.4 при норма до -1.3. Това много ли е? Означава ли, че гумите бързо ще се износят неравномерно? Майстора каза, че се монтират афтърмаркет части, които да позволяват корекция на страничен наклон. Общо взето прочетох каквото има из форума, но ме интересува на този етап трябва ли да го мисля с тези стойности или може да кара така?

Пропуснал съм да отбележа, че става въпрос за страничен наклон/camber.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички са така, включително и моя Акорд. По спомени едната гума е 1.7 и за 30к км няма видими щети по гумите (въртя ги). Ако стане много зле, вече може да помислиш за смяна на носачи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...