Jump to content
popaay

Различни бобини L13A1 CVT

Recommended Posts

Здравейте, малко предистория.... 

Имах прекъсване  на загрял двигател най осезаемо около 2000 об. Колата е купена скоро и нямам наблюдения във времето. Купих NGK по каталог, и се заех да ги сменям, предните свещи от към всумакателя бели като сняг, но бобините различни по номера, задните видимо не работели добре свещи особенно на 1 цилиндър защото бобината е някаква дялана, правена абе играл е майстора :D

Снимки https://photos.app.goo.gl/GSZpUErNsbSfgija7

 

 

IMG_20210219_193933.jpg

IMG_20210219_194655.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт по темата, колата сега е с 8 нови свещи NGK BKR6E-11, за 20-30 км градско не ми  е направила проблем със забиването , но поръчах 4 задни бобини за да сменя нарязаната. Като ги сваля ще погледна и свещите пак. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често се случва задните свещи на този двигател да не се сменят, къде от незнание, къде от по-сложната процедура. 

Какви бобини поръча? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, Rakeem написа:

Често се случва задните свещи на този двигател да не се сменят, къде от незнание, къде от по-сложната процедура. 

Какви бобини поръча? 

Бобините са втора употреба от колега. Свещите са били сменяни, но с тази рязана бобина, тя чак окислена. А и процедурата не е никак сложна, само се откачат снопа кабели за бобините от двете планки. Но свещите бяха и осемте  бош! 

 

IMG_20210219_195021_copy_971x728.jpg

IMG_20210219_194829_copy_728x971.jpg

IMG_20210219_194753_copy_728x971.jpg

IMG_20210219_184000.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може пък това да е нормално състояние на задните свещи, тъй като са много по-близо до изпускателния клапан. 

Малко е странно и 4-те свещи да са в еднакво състояние, тоест и 4-те бобини да са сдали багажа. 

Като сложиш новите бобини и направиш 10к, свали ги за проверка. 

То и без друго на 20к пак трябва да ги сменяш. 

Помисли за иридиеви, по-надеждни са и имат живот към 100к. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа задна е супер зле, ще ги кача всички задни, но колата я запалих студена и я вкарах в гаража за смяната им. Предните бели като нови. 

IMG_20210219_194829_copy_728x971.jpg

IMG_20210219_194848_copy_971x728.jpg

IMG_20210219_194912_copy_728x971.jpg

IMG_20210219_194938_copy_728x971.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този двигател по книжка предните свещи са NGK IFR6G-11K с Heat range 6.

Задните са Denso SK20PR-L11 с Heat range 20, заради това, че работят близо до изпускателния колектор. 

Свещите, които ти си сложил в момента са NGK BKR6E-11, които са с Heat range 6. 

Сложи отзад свещи с Heat range 20. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях че така ги дават, но от четенето тук останах с убеждението, че или 8 дензо,или 8нжк.Но със сигурност ще го имам в предвид, понеделник ще слагам задните бобини и ще пусна снимка на свещите как са работили. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде намери нови бубуни?Интерсувам се от задни?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, denods написа:

Откъде намери нови бубуни?Интерсувам се от задни?

Втора употреба са! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
При този двигател по книжка предните свещи са NGK IFR6G-11K с Heat range 6.
Задните са Denso SK20PR-L11 с Heat range 20, заради това, че работят близо до изпускателния колектор. 
Свещите, които ти си сложил в момента са NGK BKR6E-11, които са с Heat range 6. 
Сложи отзад свещи с Heat range 20. 
 
Heat range 20 на DENSO е същото с NGK 6

DENSO 16=NGK 5
DENSO 20= NGK 6
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прав си, изглежда това не е някакъв стандарт, а всяка марка си има свое обозначение. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите задни винаги изглеждат по-зле от предните...в смисъл почернели. Сменял съм 3 комплекта на Джазката - само NGK. Първите бяха ок от Щатите с доставките, вторите френски и след 15-16К почнаха да правят пинизи. В момента съм с NGK V-power , донесени ми от Щатите и до тук са супер. Сменям ги на 30-40К

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към края на другата седмица ще ги сваля 8те свещи и  ще постна снимка. По думите на съпругата(защото тя кара колата) придръпването го няма вече, а сега усещала при намаляне,нещо като лашкане. Ама какво усеща само тя си зане :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, stojkovskimarjan написа:

Стандартът е еднакъв, номерата са различни emoji6.png

Не знам какъв е този стандарт, при който всеки си ги обозначава както си иска и трябва да питаш гугъл, за да разбереш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.denso.com/global/en/products-and-services/automotive-service-parts-and-accessories/plug/basic/diagnosis/

Eто тук е описано какви може да са причините за състоянието на свещите на колегата (carbon fouling)  и като една от възможните е по-късно запалване, което е типично за i-dsi двигателя, особено когато се кара предимно в ниските обороти и къси пробези на студен двигател .

Eто тук е показано как функционира системата, и ясно се вижда, че първо предните свещи сработват и след това задните, като при ниски обороти тайминга е по-дълъг. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.ebay.com/itm/8-pcs-NGK-V-Power-Spark-Plugs-for-2003-2009-Lexus-GX470-4-7L-V8-Kit-Set/173609944641?epid=1811846446&hash=item286bf58641:g:sfkAAOSwVYhb06oc

Това са свещите ми в моомента. Шипингът е малко дебел, но доставката в Щатите /вътрешна/ е безплатна. Ако имаш хора които си идват, пращаш ги до тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко това е реално + 5 пъти по-дългия живот на иридиевите свещи, то не виждам смисъл да се слагат обикновенни. 

Denso IK20TT e около 14лв. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ето и обещаните снимки на свещите, след смяна на бобините. Следваща задача, почистване на ЕГР и пътищата му и регулиране на клапаните. Но преди това трябва да си поръчам гарнитури и О пръстените 

 

1615134297114_copy_1500x2000.jpg

1615134297058_copy_1500x2000.jpg

1615134297080_copy_1500x2000.jpg

1615134297103_copy_1500x2000.jpg

1615134297092_copy_1500x2000.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картинката е същата, и то за 10к., само сменя бобини на вятъра. 

За къде ти трябват О-пръстени? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Rakeem написа:

Картинката е същата, и то за 10к., само сменя бобини на вятъра. 

За къде ти трябват О-пръстени? 

Много по добре са сега свещите(задните),особенно 1вата! Преди беше отвсякъде черна,а сега от към всмукателните се вижда че е работила, а и разхода падна! А Опръстените за всукателния колектор,м/у колектора и гарнитурата номер 11 https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=21486&nplgrp=1&cmodnamepc=JAZZ&xcardr=5&dmodyr=2002&carea=KG&ctrsmtyp=CVT&xgrade=1.4LS&nplblk=E__0300

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги покараш още 20к тогава ще правиш заключения. На мен 2-та, в момента, ми изглежда като предходната 1-ва. 

Старите на колко бяха? 

Не забравяй и гарнитура за ЕГР-а ако и него ще чистиш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да на ЕГРа и към блока голямата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...