Jump to content
Jenti

Ниво на маслото на автоматична скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте колеги,

На студен двигател/кутия какво трябва да показва ви показва на щеката? Нормално ли е да е на максимума или над него?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На студен двигател не те интересува какво показва щеката. Мери се на загрят двигател и кутия(т.е. да си минал някой друг километър).

Иначе на студена кутия престояла по-вече от ден ... маслото е над максимума

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един шум на 3-та, при подаване на газ и ускорение само. Пуснеш ли газта или смени ли на 4-та изчезва на мига. Шума наподобява ел. мотор. Колкото повече настъпя газта да ускорява толкова по-силно се чува. Не знам нормално ли е....

От скоро имам колата и сменях маслото на автомата с филтъра в Бултрако. Мислех да не би да са го препълнили нещо и за това да се чува това виене. Кутията сменя добре, не рита, не боксува.

Върнах се отново да го погледнат, мериха - беше на максимума. Източиха все пак 200 мл. да видим дали ще има промяна - пак същото. 

Интересното е че техника каза, че и с 200мл. по-малко като го е замерил пак е показало на максимума на щеката.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шума ... не знам от какво може да е, а може и да си е някакво лично усещане и да те вкарва в заблуждение. Един тест: мини на "S" и с перцата включи до 3-та, подавай и отнемай газ да видиш дали го има този шум.  Нивото можеш да си го измериш и сам: връткаш на колата някой друг километър, така че да докараш двигателя до работна температура и по възможност да изредиш няколко пъти скоростите. Спираш някъде на равно, включваш на Р, не гасиш двигателя, или в рамките до 1 мин дърпаш щеката, забърсваш я хубаво, натикваш я обратно, така че да се "заключи", вадиш я и веднага я хоризонтираш  и отчиташ нивото. Ако случайно не можеш да видиш до къде е мокра щеката, можеш да си помогнеш с пръст, пърченце хартия ...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих теста и на S както си описал - шума го има. Премерих маслото, както си описал - малко над точката на MAX е. Възможно ли е от повече масло турбината на кутията да се тормози и издава шум?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е точно на максимума карай си така. Ако е над ... дръпни някой друг мл. през щеката за да влезеш в границите. Лично аз не мисля че нивото има връзка с шума.  Шума го има само на 3-та предавка или 1-3?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3-та, под товар се усилва, пуснеш ли газта изчезва. Включи ли 4-та веднага изчезва, все едно спираш музика. На 1-ва и 2-ра не го забелязвам или дори и да го има не се чува осезателно.

Странното е че в Бултрако сменяха маслото, върнах се че се усъмних, че беше над максимума. Там го замериха - излезе точно на max. Накарах ги да дръпнат 200мл. за мое успокоение да падне по средата, да видим ще изчезне ли звука. И след източването на тия 200мл пак стои на максимума и звука също..

Редактирано от Jenti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам маслата на двигателя и автомата винаги на МАКС и мааалко  отгоре вече трета година, и няма драма с шумове. Така карам и другите коли. Не е от маслото.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще карам така докато не излезе нещо по-сериозно, на този етап освен звука, няма нищо друго проявено - ритане, придърпване, боксуване и прочие. Сменя плавно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поиграх си все пак да дръпна малко от него да видя как ще е. Това ковто ми направи впечатление е цвета. Нормално ли е да е опреснено преди 1500км и да е с такъв тъмен цвят? Необходимо ли е да направя още едно опресняване при това положение как мислите?

 

248FDCA6-FCFF-4431-A4EE-DCA571BCBEC7.jpeg

32483569-5E70-4301-8DC8-B4B682C89341.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Задължително още един път,много е черно явно предния собственик не е спазвал интервалите.

На салфетката трябва да има червено розов отенък.

masla-cvetove-avtomatici-1024x525.thumb.png.f35ce67987fc5ed48fe67f2f9623d2f1.png

Ето ти цвета на новото

20210117_175225.jpg.dd9943dcf099859f0bbce10531735b7b.thumb.jpg.f53827d098a0e1c7be690ff9d1f84bf4.jpg

20210117_175210.jpg.322ed8ab38c57b1c14dee0ed33aad8cd.thumb.jpg.3a7d151b5411c32c1d54806ace6c2f62.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Jenti написа:

Поиграх си все пак да дръпна малко от него да видя как ще е. Това ковто ми направи впечатление е цвета. Нормално ли е да е опреснено преди 1500км и да е с такъв тъмен цвят? Необходимо ли е да направя още едно опресняване при това положение как мислите?

 

248FDCA6-FCFF-4431-A4EE-DCA571BCBEC7.jpeg

32483569-5E70-4301-8DC8-B4B682C89341.jpeg

 

 

https://www.facebook.com/watch/live/?v=1123353451426041&ref=watch_permalink

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези неща не се правят в Бултрако. Източва се маслото в чист бял или светъл съд и се оставя да се отаи 48 часа.Отлива се бавно и внимателно от него докато се покаже дъното.По това ,което се вижда се прави диагностика. Стружки,утайка ,жълти частици и т.н. После по магнита се виждат всички магнитни отпадъци. Ония какво са направили и видели един господ знае...

Аз не мога да направя диагностика без старото масло...т.е. сега никой не може.Сменяй всичко на машина с промивка и си занеси ти маслото.По възможност оригинално ,а не от Бултрако. Ще ти коства 6,5 литра ......около 200 лв. Звука от 3-та скорост си е типичен проблем за градско каране и несмяна на масло. Може да се направи и без машина с един трик около 4,5-5 литра ще вземе,но това не е цялото масло.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е в Бултрако не продават ли най-оригиналното, което може да се намери в България?! Основно заради това я закарах там да го сменят...Откъде иначе може да се купи оригинално масло в такъв случай щом и там е менте? 

Вече ми е повече от ясно е, че втората смяна ще си я направя сам за да знам, че всичко е както трябва. Не ми се струва по-сложно от смяна на двигателно масло.

Машинната смяна на маслото няма ли да създаде проблеми специално за нашите автомати? Четох из темите в форума, че не е препоръчително поради налягането, което се създавало при самата промивка от машината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цвета на маслото не е добре. Прекалено тъмно е. Трябва да розовее, както са описали по-горе. Количеството при мен винаги е било на макс, че и малко отгоре. Не е проблем. Аз лично не препоръчвам машинната смяна. На предният ми автомобил след машинната смяна стана проблем. Бях минал едва 3 - 4 хиляди километра и 3-та скорост взе да изключва при повече товар. Докато се прибера и спря тотално да включва. Може и да е съвпадение, но преди смяната на маслото, скоростите включваха перфектно, а след смяната малко по-твърдо. Сега на 8-мицата не пипам. Само гледам от време на време цвета и количеството. Засега е перфектно, но ако промени цвета ще направя 2 -3 опреснявания. Мнението ми е лично. Всеки сам да преценя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 3/25/2021 at 11:33 PM, Markony said:

Тези неща не се правят в Бултрако. Източва се маслото в чист бял или светъл съд и се оставя да се отаи 48 часа.Отлива се бавно и внимателно от него докато се покаже дъното.По това ,което се вижда се прави диагностика. Стружки,утайка ,жълти частици и т.н. После по магнита се виждат всички магнитни отпадъци. Ония какво са направили и видели един господ знае...

Аз не мога да направя диагностика без старото масло...т.е. сега никой не може.Сменяй всичко на машина с промивка и си занеси ти маслото.По възможност оригинално ,а не от Бултрако. Ще ти коства 6,5 литра ......около 200 лв. Звука от 3-та скорост си е типичен проблем за градско каране и несмяна на масло. Може да се направи и без машина с един трик около 4,5-5 литра ще вземе,но това не е цялото масло.

 

Под "трик без машина" да нямаш предвид по този начин с разкачане на маркуча на охладителя за да може да изтече и това от torgue converter-a и охладителните линии както е показано в този клип? - 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След още една смяна цвета стана такъв. Вече би трябвало да е ОК нали?

Шума си остана на 2-ра и 3-та при ускорение...

63BA6F17-6888-4CCD-A329-56938514C2E0.jpeg

image.jpg

24E20D12-B25E-4FDB-A81A-7268CDA0F1D3.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...