Jump to content
stanislavnba

Едната зона на климатроника не духа топло

Recommended Posts

Здравейте, тия дни забелязах, че шофьорската половина не ми духа топло. Пасажерската част си работи нормално, като намаля градусите си е хладно, като вдигна е топло. Но на шофьорската е все едно и също. Има ли шанс това да се оправи без да се разглабя цялото табло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разглобявай нищо..., макар, че  е логично да търсиш там.

Дозареди фреон и си ОК 99%. Не е много логично, дискутирано е многократно, не помня имаше ли обяснение защо е така.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм без климатик :) От над година вече. Имам един компресор в багажника , но все не ми остава време да ида на майстор да го сложи и си карам без климатик. Освен 1 година да съм бил така и да не съм разбрал. 

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, по инерция написах, за случая когато не духа студено от двете страни... :) Забравих, че е зима и  става дума за топло... :)

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наведи се при педалите и погледни към централната конзола. При мен клапата топло/студено беше залепнала поради употребата на пяна за почистване на климатика и беше излязла от улея, по който се движи. Като се сменя температурата и се гледа към конзолата си лочи дали лкапата се върти или не

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще го погледна утре това, ако стане супер :)

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята се движи по същия начин, което е още по странно. Променям температурата и се движи клапата. Защо духа студено тогава , вместо топло от шофьорската страна? Някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също се движеше белия лост, но беше излязъл от улея на клапата и реално тя не се отваряше. Ако не е това, нямам други идеи. Като дебит въздуха еднакъв ли е през левия и десния въздуховод?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като дебит няма разлика. После ще ида да проверя, и това с клапата пак. Но ми се стори , че всичко се движи както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, обърнете внимание на правилата и не цитирайте целият предходен пост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stanislavnba  Можеш да махнеш капака на централната конзола и през въздуховода да видиш дали клапата се движи физически. Не знам какво и е устройството и възможно ли е оста да е  превъртала и клапата да не отваря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, на Сивик 8, 2.2, беше точно така и се оправи с дозареждане с фреон. Вече близо 2 г няма никакъв проблем.

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Legal написа:

При мен, на Сивик 8, 2.2, беше точно така и се оправи с дозареждане с фреон
 

Това го предположих, но е когато става дума за охлаждане, тук е за отопление...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи клапата се движи. Когато регулирам на 20-30 градуса духа едно леко хладно към топло, на пасажера духа горещ въздух. Когато дам до 16 градуса на шофьора духа леден , на пасажера леко хладен. Което значи че клапата си работи и вътрешно а проблема е нещо друго. А и външно като погледна двете страни си работят еднакво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи пробвай с фреон, както са писали колегите да видиш и това. Разглобяването ще е тегава работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Ivan_Ch написа:

Значи пробвай с фреон, както са писали колегите да видиш и това.

Струва си да пробва, ако и на охлаждане е работело на ръба.

И нека накрая да каже как се е оправил проблема...това е валидно за всички питащи в някоя тема.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, фреона ти е най-малкия проблем и няма нищо общо с духането на топло !

Неприятно но, по всяка вероятност отиваш на частично запушено радиаторче, "или въздушна възглавница".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Emicha написа:

........... по всяка вероятност отиваш на частично запушено радиаторче, "....

 

Да не съм лош пророк, но на 99,9% е това проблема ! 

 

Ето за какво иде реч:

 

 image.png

 

Ето и тема по въпроса https://www.drive2.ru/l/545235172904141525/

 

За съжаление често срещан проблем, съпроводен с много трудности по отстраняването му.  В 99% се дължи на нередовна смяна на антифриз или използването на евтини и некачествени такива с фосфати и амини.

 

П.С. ето една добра тема за антифриза: https://www.drive2.ru/l/7495990/

Редактирано от Olmy
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се отстранява този проблем? Цялата охладителна система ли трябва да се чисти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе имаше тема тук, с какво и как се промиваше и системата и радиаторчето, ама не си спомням коя е. Разрови се малко, може да я видиш. Иначе смяна на радиаторчето , ама било тегаво и скъпо, пък и май не се намирало лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти примерно една тема:

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, значи не е супер сложно, ще видя дали аз ще го свърша или майстора. Не ми е прекалено спешно все още, колата все пак загрява що годе бързо пък и то студеното мина. Но след някой друг месец, като го промия ще пиша дали се е оправил. Че гледам колегата в другата тема е забравил да напише. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допиша , че този проблем го оправих отдавна ама не съм писал. Запушен радиатор беше проблема. Ама яко запушен. С машинно почистване се оправи проблема , като 1 буркан мръсотия излезе. Ако някой му се случи за напред да знае с машинно почистване се оправя много лесно. 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.08.2023 г. at 12:16, stanislavnba написа:

Да допиша , че този проблем го оправих отдавна ама не съм писал. Запушен радиатор беше проблема. Ама яко запушен. С машинно почистване се оправи проблема , като 1 буркан мръсотия излезе. Ако някой му се случи за напред да знае с машинно почистване се оправя много лесно. 

Къде го прави това почистване и какво струваше?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...