Jump to content
Steee

Кормилна рейка и евентуална подмяна

Recommended Posts

Здравейте. Накратко - имам от доста години бензинов сивик 7 генерация. Рейката, с която дойде колата изкара, около 5 години и се появи сериозно метално стържене при навиване на волана. Преди години я рециклирах и металното стържене изчезна (според сервиза били разбити лагери към рейката). За жалост  рециклирането не беше много успешно и се появи едно супер досадно гумено стържене след заграване на колата, което напоследък доста се усили, а и създава леко съпротивление при навиване на волана. Също така  и луфтът и тропането си останаха.  Предвид цената на рециклирането и съмнителният резултат, взех да разглеждам вариантите за афтърмаркет рейки. Колата е в сравнително добро състояние и все още не ми се иска да я сменям. Някой има ли опит със заменя рейката с нова афтърмаркет и евентуално има ли наблюдения за марките (основно из сайтовете се намира вариант на Lizarte)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,
При мен имаше скърцане, което оправих с гресиране на рейката.

Тази новата е на цена около 900 лв!!!

Изпратено от моят M2007J3SG с помощта на Tapatalk

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. Преди да я рециклирам бях пробвал тази манипулация (гресиране в двата маншона спрямо чуждите форуми) и не помогна, но може би ще пробвам пак. Гуменото стържене се появи след рециклирането. Уж го регулираха и беше поотихнало, в някой дни изчезва, в други скъра доста дори на място, винаги след като колата загрее.  Ако са забравили да я гресират при рециклирането ще е доста абсурдно. Връщах се няколко пъти да я дооправят, но след 4-тата манипулация ми писна и я карах така година и половина. Предвид цената от 560 лв за рециклирането, която оставих 2019, тези 900-1000 лв (предполагам с монтажа ще се добавят едни 200-250лв) започват да звучат все по-ОК, ако ще се закърпи проблема за някой друга година. Ако се и понамали проблема с тропането направо ще е супер. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не абсурдно а почти очаквано може да са сложили много малко грес

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак днес успях да стигна до проблема с рейката. Определено рейката вътре беше доста суха.  Сложихме грес от двете страни на маншоните спрямо сервизното описание. Като че ли се позакърпи положението - днес минах 300 км и засега не е скърцала изобщо, а последната седмица преди гресирането положението беше зле - осезаемо скърцане при леки корекции на волана. Дано да се задържи така с времето.  Благодаря за помощта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз близо 2 години след гресирането не съм чувал скърцане. Зависи и каква грес е използвана.

Изпратено от моят M2007J3SG с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвах високотемпературна литиевокомплексна. Гледам, че тубата е била около 400 гр и отиде почти цялата. Би трябвало да свърши работа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте ли ми казали къде в Пловдив са ви рециклирали рейките.И ако може някакъв контакт.

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз я рециклирах в София преди година и половина, оставих я при Омбре, уж работили с някой, а при тях се правил монтажа и демонтажа. Имах разбити лагери и стържеше на метал - това се оправи след рециклирането. За жалост няма промяна с луфта и потропването и се появи гадното гумено скърцане (да се надяваме, че няма да създава вече такъв проблем след гресирането).  Ако днес ми се наложи същият избор - по-скоро бих се насочил към нова афтърмаркет.  В Пловдив имаше сервиз на Карловско шосе, специализиран в рециклиране на рейки, но не знам дали все още съществуват. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята не скърца ,а тропа като стрелба с автомат е :) отпред от ляво :) ,когато се движа по паваж или неравен път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А проверил ли си водачите на спирачния апарат, когато са износени има такова типично тракане по паваж .

Обери леко спирачния педал и ако тропането изчезва е от тях . Ако пак си го има, тогава се насочвай към рейката .

За сервиз съм чувал някъде до КАТ, че има, но точно къде не знам .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с потропването на паваж си е май стандартното потропване от рейката. В началото обаче имах потропване и от окачването при преминаване по неравности - оказа се от тампоните, но след като ги смених с оригинални (в последствие смених и аморисьорите с оригинални, че старите отпред заминаха) основното потропване изчезна. При мен тропаше осезаемо десният тампон. При преминаване например през малки последователни слягания на асфалта се чуваше осезаемо тупкане от дясната страна. С лявата нямах проблем. 

 

Оказа се че оригиналните са различни отляво и отдясно (с отделен каталожен номер и отделна цена в Бултрако), а повечето афтърмаркет ги продават с един и същ номер за лявата и дясната страна. Също има някакъв номер при монтирането - описан е в сервизното ръководство, нещо свързано с ъгъла на монтиране. За тампоните и лагерите за мен не си заслужава да се взимат афтърмаркет - цената не е толкова по-голяма и издържат доста повече. За жалост в Бултрако ги нямат налични и се чака около две седмици. 

 

За остатъчното тропане бях пробвал с  обтягане и спирачните апарати - и това не помогна. Преди години пробвах да сменя и слайдера - честно казано нямаше никаква промяна. В един сервиз ми обясняваха, че просто рейката е проектирана кофти, евентуално и корпусът се деформирал с времето. По чуждите форуми съм виждал, че сменят и някакви втулки. Чувал съм, че някой колеги обтягат болта на рейката и се обирал луфта при гребена леко, но тогава волана става твърд и не се връщал при завой. Явно проклетата рейка има доста места, откъдето може да се прецака - слайдера, корпуса, втулките, луфт в гребена, луфт при мотора. 

 

 

Редактирано от Steee
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше тракане и се оказаха задните спирачни апарати. Отделно рейката си тропа, но е така откакто съм я взел преди 7 години. Смених по-голямата част от окачването и колата е значително по-тиха, но тропането по павета остана.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и тампоните на предните амортисьори се разтропват на тея годинки .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички 

и при мен е така, сменил съм всичко по окачването и тропането си остава когато минава по неравности а у нас много . Започнах да не обръщам внимание вече на тропането, музиката малко по височко и така. Явно тия рейки са такива ще си я карам така. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя малко инфо - за момента след гресирането (вече 6-7 месеца) не се е чувало нито веднъж гумено скърцане. Дано да се задържи така.

Съветът с гресирането беше супер адекватен и ми спести доста излишни пари, за което благодаря на колегата honda_ks.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата, при мен няма скърцане, но пък усещам как малко по малко се губи хидравликата ми сякаш. Иска повече корекции в права линия и ако мина по няква по голяма неравност си криви леко, и не е толкова чувствителен волана. 

Какво бихте ме посъветвали, благодаря! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си караш колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.10.2021 г. at 14:05, M. Bonev написа:

Да ползвам темата, при мен няма скърцане, но пък усещам как малко по малко се губи хидравликата ми сякаш. Иска повече корекции в права линия и ако мина по няква по голяма неравност си криви леко, и не е толкова чувствителен волана. 

Какво бихте ме посъветвали, благодаря! 

Нямаш хидравлика, а електрическо моторче на волана. Отиди на стенд да ти замерят сходимоста. Може и криви гуми да имаш.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...