Jump to content
serafim4e

Въпроси на новобранец за първи път с хонда

Recommended Posts

Здравейте!  Имам няколко въпроса, ще се опитам да е по накратко, но не съм майстор на късия разказ, за което  предварително се извинявам.

1. Имам теглич на Анкер, слаган още от швейцареца. Предният (втори) собственик не го е ползвал, но без да иска при някаква маневра е скъсал ел.буксата за ремаркето. Беше в багажника - много ръждясала, а планката за която се е застопорявала е откъсната също.  Тегличът е Анкар - рових в нета и не можах да намеря такъв модел като моя. Сегашните са по-елегантни, този е много голям и груб, но пък изглежда стабилен.  Стърчеше около 35-40 см отзад  и понеже не ми трябва и няма да ми затрябва,  един приятел го демонтира. За съжаление нещо не се разбрахме с него, но е свалил само половината един вид. Някаква част от него е останала в бронята или под бронята. Връзката беше лоша и не можах да го чуя, само разбрах че не мога сама да сваля останалото и че ще влиза мръсотия. Когато се върне от път и има време ще ми свали и другата част, ама май няма да е скоро...

Та някой да ме светне - някакви дупки ли остават като се махне теглича, ако да - не може ли да се затапят с нещо. И какво толкова сложно има да се свали една греда? Може би се сваля и бронята, което е далеч от моите способности и  само с ентусиазъм 😊 няма да се справя и тогава ще трябва да го чакам. Искам да го продам ако има интерес, но сега не е цял, а и ще ми заема място вкъщи... Щях да го снимам, но още е в багажника, а тежи доста пущината и се отказах да го мъкна.

2. Кога се включва парното? Като запаля, не тръгва. Минава време, според мен доста и тръгва. Нагласено е на авто режим и само връткам градусите. 

3. Как да разбера, че амортисьорът на багажната врата е тръгнал? При покупката ми казаха, че е за смяна. Гледах в нета, излиза ми само тази  марка Stabilus-inter-stop, тоест като сегашния ми повреден амортисьор и цена между 104 и 124 лева.  Има ли някаква друга марка освен тази и ако - да, коя е по-добрата? И кой номер ключ ми трябва за него - 10 ли е, защото пише на болтовете 10?

4. Как да извадя радиото/СД-то? Дали ще стане друго - това е доста голямо/високо? Искам да има вход за USB флашка, не държа да е оригиналното. То проблемът е, че и от старата кола не мога да си  го измъкна, но по мога да намеря инструкция, че е новичко.

5.  Приятелят ми е 190см и му опират краката в жабката,  бутаме седалката назад но не е голямо разстоянието което се освобождава, а като погледна отзад има доста място между предната седалка и задните. Бърках отдолу, махнах чекмеджето, не мога да разбера дали не се заклинява в нещо -да е повреден механизма...Ако не е проблем някакви сантиметри да дадете, примерно при пълно назад остава еди колко си от задните седалки.

Благодаря на отзовалите се за отделенато време и енергия, а на въздържалите се - споко, ще има още по- нататък и за вас 😉

 

Редактирано от serafim4e
граматични грешки и добавяне на текст

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно ще стане ако си намериш по-къс приятел,който има поне малко познания и мозък за да оправи останалите неща.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2
  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На хондата багажната  врата се отваря настрани...ако не държи амортисьорът предполагам ще се затваря или... Иначе не  е виснала вратата. И не ми каза нищо за марката амортисьор. Бързо ли се скапва този амортисьор? А ако сваля гумата от вратата, ще изкара ли по-дълго? Което ме подсеща, че не съм отренирала как се сваля гумата...ама времето не предразполага.                       

Ще си купувам  куфар с инструменти - днес разглеждах разни и не мога да реша кой точно  да си купя ( с колко джаджи да е вътре) и каква марка. Иначе имам други отверки, които досега са ми вършили работа и само веднъж ми трябваше  глух ключ за дросела и нямах, но пък имам приятели, които помагат:) 

Радиото не е ли с някаква букса отзад, беше на някакви шини доколкото си спомням, но не знам от къде да го подхвана. Ще ходя в сервиз за радио...майтапиш се нали.

Ами ето още един - ужасно лекьосана тапицерия - готовите калъфи дали ще станат, големички ми се виждат седалките. Колата е чистена старателно, но не помагат препаратите -  на  някакви бели петна е.  

 

 

Редактирано от serafim4e

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Най-вероятно вътре в бронята има греда, която е част от теглича. Най-вероятно бронята е изрязвана за да се монтира теглича. Най-вероятно, ако се махне гредата ще останат дупки в бронята. Тези дупки, най-вероятно ще се оправят като се смени бронята.

Без снимки, толкова ... най-вероятно.

 

2. Щом имаш auto значи си с т.нар. климатроник. Аз не съм, затова ... най-вероятно ... не знам, к'ъв ти е проблема.

Все пак, какво не му тръгва на парното - жегата, или вентилаторът? 

 

3. Паркираш на страничен наклон, така че десните гуми да са по-високо от левите (колко по-високо не знам, не съм пробвал). Като отвориш вратата трябва да не се затваря сама, амортисьора да я държи.

 

4. Нямам представа, как се вади? Друго ще стане, ама, доколкото знам оригиналното има връзка с имобилайзера, или алармата, или и с двете. Трябва човек, който знае, как да свърже новото.

 

5. От жабката до предния край на седалката е 280mm. От гърба на предната седалка до задната е 250mm. Ние, машинните инженери работим в милиметри, в сантиметри работят дърводелците. :P

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тапицерията пробвай, има автомивки които перат такива.

Редактирано от dindin
Оставил съм единственото що годе полезно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В автомивка е прана, но е зле. Иначе съм жена:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно седалките, на моята още като я взех си купих калъфи и паснаха идеално. Минуса е само, че на задната седалка не може да се ползва подлакътника.

За радиото ако държиш да има само mp3 аз си сложих това https://www.aliexpress.com/item/32650766062.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dtVzwMc   работи като  CD changer и се монтира за секунди. Ако искаш да е с 2DIN и други екстри махаш го и монтираш друго, но тогава 90% губиш управлението от волана. Ето и как става демонтажа https://www.youtube.com/watch?v=WfTCrFd7jhA.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, serafim4e said:

В автомивка е прана, но е зле. Иначе съм жена:)

Извинявам се мое недоглеждане.

Имах едно такова петно упорито на предната кола.

Продавят едни спреьове за тапицерии излиза препаратя на пяна ,с такъв го третирах и после на автомивката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.01.2021 г. at 23:08, serafim4e написа:

..........Което ме подсеща, че не съм отренирала как се сваля гумата...ама времето не предразполага......

 

.........Ще си купувам  куфар с инструменти - днес разглеждах разни и не мога да реша кой точно  да си купя ( с колко джаджи да е вътре) и каква марка. Иначе имам други отверки, които досега са ми вършили работа .....

 

........Радиото не е ли с някаква букса отзад, беше на някакви шини доколкото си спомням, но не знам от къде да го подхвана. Ще ходя в сервиз за радио...майтапиш се нали.....

 

Колежке, развесели ме много и четейки те , много се изкефих, че отдавна не съм попадал на мъжки момичета.

Та хайде да помогнем с това онова:

- Капака/калъфа на резервната гума е с два ципа , а машинките им обикновено са отдолу. Внимателно ги разкопчаваш нагоре , защото плата може да е прегорял и циповете да се скъсат. Резервната гума е захваната на стойката с три гайки , които са същите като на колелата. Отвиваш ги и я сваляш. Гледай винаги да ти е напомпана, че знае ли човек. Също е хубаво, ако слагаш секретни гайки на гумите, да предвидиш и за там една - за всеки случай.:)

- Куфар си купи какъвто ти харесва и ти отива на очите,:)  а и не го пълни с много инструменти (евентуално две отверки , едни клещи , и някой друг ключ за кураж), че само ще ти тежи в колата. Едва ли, ако се счупи нещо по път,(естествено не го пожелавам) ще можеш да го отстраниш на място - освен ако не е супер елементарно, затова е хубаво в куфара, да имаш и визитка на някоя пътна помощ.

- CD/Радиото , че е с букса е така, свалянето му е лесно и ще се оправиш, но за новото евентуално ще ти трябва преходна букса, но тя зависи от това каква нова медия ще сложиш. Обикновено в Авител , се намират всякакви преходи. Ето ти клипче , от къде да го подхванеш:), въпроса е да свалиш внимателно рамката - твоето може да не е същото, а от двойните, но пътя е същия:

 

Успех и продължавай да ни радваш !

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.2.Колежке за да тръгне да духа топло парното колата трябва да е загряла,а това отнема известно време,малко повече ако е дизел.Климатроника в колата не е,като климатика в къщи,той прави само студено,топлото идва от антифриза в двигателя когато загрее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 3 часа, zograffa написа:

за да тръгне да духа топло парното колата трябва да е загряла

 

@serafim4e не пожела да отговори на въпроса, който зададох в предишния си пост - какво не тръгва, топлото, или вентилаторът.

Аз обаче тази сутрин си направих експеримент с климатроника на Авенсиса и мисля, че не й тръгва вентилаторът ... най-вероятно.

 

Нормалното положение в Авенсиса ми е - вентилатор на 1-ва чертичка (от 10 възможни), посока на обдухване "предно стъкло+крака".

Тааа, сутринта запалих колата, натиснах "auto" и нагласих температурата на 22°С. Посоката на обдухване си остана в положение "стъкло+крака", но вентолаторът изключи. След около 2мин. вентилаторът отиде на 8 чертички, а посоката си остана "стъкло+крака". От отворите започна да духа лееееко топло. След още около 5мин. вентилаторът отиде на 5 чертички, а посоката се смени на "крака". При това положение, духането през страничните отвори на таблото не спира, а продължава да си духа към стъклата на вратите. Така е и при Авенсиса, и при CRV-то ми. Топлото се беше увеличило, предполагам на колкото го настроих -> 22°С.

 

След този експеримент си мисля, че е нормално 

На 30.01.2021 г. at 19:49, serafim4e написа:

Като запаля, не тръгва. Минава време, ... и тръгва

:)

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.1 Теглича се държи на 8 болта през пода на багажника (по 4 от двете страни). За да се свали е небходимо да се махнат корите - на щипки са. 

т.2 Пробвай да смениш режима да не е Auto. По пътя на логиката когато е на Auto е възможно да не се задейства вентилатора на парното докато антифриза не е достигнал определена температура за да не духа студено.

Редактирано от Plamen-CRV
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви момичета,страхотни сте!!!😃😃

  • Благодаря 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам - добре дошла!

Щом ЦРВ-то е бензинка, ще стопля бързо. Палиш, оглеждаш се и тръгваш полекинка, без да чакаш колата да загрее напълно, но нещо ми подсказва че тоя номер го знаеш. Ако климатроника е на АУТО, за 2-3 мин. ще почне да духа топло, а след 5-6 ще те грее.

Амортисьорът на багажната врата я придържа в положението до което я отвориш - тя няма 2 фиксирани позиции като страничните. Тежестта на вратата и резервната гума се носи от пантите и, а амортисьорчето е за удобство. И да махнеш гумата, няма да му помогнеш, или да го подмладиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, serafim4e написа:

Благодаря ви момичета,страхотни сте!!!😃😃

:):D:lol: пак ми оправи деня ....

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

За миг се пренесох в БГ мама :D

 

  • Харесвам 1
  • Хаха 8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Писала е момИчета по инерция. :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се много, Момчета! Не е по инерция,аз в бг мама нямам регистрация,чета бг татко - Офроуд България:))) Бързах и през телефона пиша с доста грешки. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега от вкъщи на компа, където ми е най-удобно да кажа, че вентилаторът не тръгва веднага. Разбрах вече защо, понеже сравнявам с другата - при нея веднага започва да работи вентилаторът, а топлото идва малко по-късно като загрее двигателя. Но тук вентилаторът тръгва по-късно и се чудех дали е нормално така.

А какъв ключ ми трябва за гумите - 19 или 20-ка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, serafim4e написа:

......А какъв ключ ми трябва за гумите - 19 или 20-ка?

Ако оригинални го няма под масичката в багажника, го потърси евентуално при крика, ако не са го откраднали джамбазите.

Крика, трябва да ти е  в нишата отдясно в багажника, имаш един капак с врътка, та провери там. 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крик имам в хондата и имам още един от другата кола, ключ също имам от другата кола 19. Остава значи да проверим резервната как е. Иначе все още не съм вдигала масичката да видя какво има там... Но ще се наложи щото някъде там са болтовете от някакви странични планки на теглича. Да видя какви са болтовете и каква част аджеба все още има от този прословут теглич да му се не види...ей така поне за визуалната представа. Не знам дали да не сменяме резервната,че е с алуминиева джанта...като гума пък хич не знам. Предният собственик никога не я е ползвал...При мен на предната кола поне по 2 пъти годишно се случва да се пука гума, а веднъж направо се сряза в един камък насред нищото в Пирин. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.02.2021 г. at 19:38, serafim4e написа:

А какъв ключ ми трябва за гумите

В отделението, където е крика трябва да имаш и торбичка с лула за гумите и една пръчка с ухо за навиване на крика.

 

преди 15 минути, serafim4e написа:

Иначе все още не съм вдигала масичката да видя какво има там...

Сега и на мен ми стана любопитно какво може да има там. :D Да снимаш ако е нещо интересно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, serafim4e написа:

...... Не знам дали да не сменяме резервната,че е с алуминиева джанта...като гума пък хич не знам.....

Останалите джанти железни ли са - ако да, значи някой е прибрал алуминиевите? Ако си с железни джанти, купи си 4 алуминиеви и си ти.

Да ти кажа само, че е хубаво всичките гуми да са еднакви като размер, за да няма после "мяу".... на някои неща:).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам торбичка, но само с дръжката на крика. Ами какво може да има под масичката - очаквам някакви вдлъбнатини, в които има примерно аптечка. Веднъж като срязохме гумата на  м.....та си  и ходих да стопирам на асфалт някой за ключ, ми спря някакъв опел джип и като взе да рови в багажното - на пода му имаше такива вдлъбнатини и там имаше ключ за болтовете на гумите, но супер бутафорен, но още по-зле от моя, който тогава беше купен  от майстора ми и който ние усукахме зверски, но не развихме болтовете. Затова ходя при  гумаджии, които дозавиват с динамометричен ключ дори и да не са ми на удобно и близко място. Само дето се чудим къде да сложим теглича, че запълних терасата с гуми за лятото  и от старата ми кола (още са новички), а не го ли махна от багажника - няма задоволяване на любопитството:))) 

Джантите са ми железни. Имам по 4 еднакви гуми среден клас за зимата и лятото - вече ги проверих по дот и марка. Добри са.

Другият ми проблем днес ме вкара пак в чуденка. Когато е студено понякога не се вдига стъклото на шофьорската врата - така ми каза продавачът. Аз не смея да си сваля стъклото като примерно влизам в паркинг с бариера, да не би да не се вдигне и да остане така. Гледахме  с един колега за вратата -  някакъв стъклоповдигач   и беше с хубава цена 220лв примерно и още един по-скъп...https://www.autopower.bg/стъклоповдигач-honda-cr-v-2-rd-2.0-d7341c144.html

Та не разбрах, това цялото -стъклоповдигачът  съдържа ли моторчето или нещо оплетох частите.Нямаше време да питам още по въпроса колегата - все пак трябва и да работим:) Ако не е моторчето може да ми го ремонтират при Микрон Доцев - били много добри, но ако е моторчето - само ново така ми каза друг. А според мен тази кола е удряна тъкмо от тази страна - има малка вдлъбнатина на панела под фара и кората на вратата е доста изпочупена... Може  затова да не се работи винаги коректно, от къде да знам кой ми казва истината.  Тук чета разни хора как си ремонтират примерно редуктор и съм възхитена и аз искам да мога,но няма да смея да разглобя дори и дори да има клип,  защото няма да мога да сглобя. Трябва ми супервайзор:))))

Хайде споделете какво може да му има на това стъкло, че да се реша при кой майстор да отида - специализиран тясно или при приятел, който ремонтира тойоти.Благодаря отново!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вода, ръжда, тиня, кофти грес в редуктора и жилото. Като е студено се спича и затруднява движението. Отваряне на вратата и оглед преди да започнеш да купуваш нови части. Евентуално почистване и смазване.

От студа може да се удърви и уплътнението в рамката на стъклото.

 

п.п. Не съм виждал на живо стъклоповдигач на CR-V 2, ама като гледам снимката моторчето мноооого ми прилича на това на CR-V 1, Сивик 6 англичанка и близнакът й Ровър 400.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май бяха едни и същи актуаторите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли, че в постнатия по-горе линк за стъклоповдигачи, стъклоповдигчът съдържа и моторчето? Моторче и редуктор едно и също ли са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На картинката от линка ти е цялата система. Това в което влизат 2-те въжета е редуктора, а в него (от ляво) е монтирано и моторчето.

Обикновено по моргите я дават цялата - за 50-60 лева (мързи ги да разглабят), но първо провери дали с почистване и смазване на водачите на стъклото ситуацията няма да се оправи. Също зависи как ляга рамката на вратата в леглото на купето (А и Б колоните и тавана). Ако там е имало удар, или пък вратата е отваряна без ключ или дистанционно, може да е крива (цялостно, или локално).

По обясненията ти диагнозата е механично затормозяване (на обратния ход нагоре) на стъклото, а не ел. проблем, водещ до необходимост от подмяна на компоненти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, махнете кората първо и вижте какво е дереджето преди да скачаш на покупки.

Дори да ти се наложи да подмениш всичко цената на целия комплект е ~120 лева ново с моторче или наполовина без (линк - регистрацията дава 25% отстъпка).

Но това в краен случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Момчета да се похваля - сложих си радиото от старата кола, което беше с флашка. Колега по- горе ми изпрати клип как става и там имаше една пластмасова джаджа за сваляне на радиото. Оказа се,че това са комплекти от различни джаджи все за сваляне на радио на кола. Аз не си купих такъв,безсмислено е от финансова гледна точка, затова пробвах със стара кредитна карта - влизаше ъгълчето, но е меко и се нащърби, с шпатула за преглед на гърло - дебели са и не влизат. Стана с пръсти - като отвъртях винтовете,си пъхнах върховете на пръстите в дупките на винтовете,напънах и стана- панелът се отдели.  Радиото, от предната ми кола, също излезе лесно, с две плоски отвертки, много халтаво стоеше на шините, които са доста бутафорни. Въобще радиото на Хондата и шините са класи над радиото,което сложих. Купих преходна букса - 15 лв. От елдибг и всичко е ок. Странното е, че букса за Хонда црв 1 има на много места, за црв 2 само в един магазин,имам предвид в интернет. Не било толкова трудно, само си трябват инструменти и ако не беше излязло с пръстите като го дръпнах, вече се чудех с какво друго  мога да го излъжа. 

Редактирано от serafim4e
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...