Jump to content
Sign in to follow this  
Димитър Масленски

Акумулатор

Recommended Posts

В гараж ли я държиш?

Да , нали?

А, заключваш ли я в гаража?

Предполагам, не.

Вероятно, може да НЕ заспива всичко от системите когато я оставиш отключена , ако е така де. 

Ако е с безключово палене (В което съм 98% че е така) също може да харчи.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както е казал колегата ако се з измери утечката,ще имаме отговора.

Вземи си автоматично зарядно ако си в гараж.

Когато знаеш че няма да я караш 10 дни включваш го то зарежда  акумулатора,и после влиза в режим на поддръжка.

Винаги ще имаш зареден акумулатор.

Но е важно все пак утечката да се измери.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е нормално да се разрежда за такъв кратък период от време. По принцип, ако се кара главно на къси разстояния със няколко палене и гасенета ,има шанс да се натрупа едно разреждане на батерията и да се усеща слабост, особено във студено време, възможно е и да не може да запалиш. Може и батерията да е дефектирала, не е невъзможно. Най добре да се замери. Тоя филм да закачаш подържащо зарядно за 10 дни ?! Нова кола 2018 и в гаража да опъваш кабели 😄 Това се прави ако ще я зазимяваш за 4ри месеца , или живееш в Сибир. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не би трябвало толкова бързо да пада. Преди време изкарах 14 дни в карантина и запали от раз.Говоря за 4та ген. бензин. И след около 5 мин всички системи се изключват.Правил ли си скоро междуградско каране?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защото наскоро имах проблем за който писах в раздела за 4-та ген. И бях подведен от Бултрако за проблем с акумулатора се наложи доста да почета за акумулатори зарядни и т.н. На няколко места пише че принципно на хонда не слагали много големи акумута (моята е 2.2 дизел с 70Ah 720A efb) служебната ми е dacia doker с абсолютно същия акумулатор и е 1.5dci. Идеята на EFB акумулаторите и на AGM е такава като изгасне колата на светофара великата система старт стоп тези акумулатори да издържат целият този ток (подгряващи седалки, фарове, мултимедия и т.н.) който се харчи в момента за по-продължително време. Според мен консумацията на дачията и на хондата няма да имат нищо общо а са с еднакви акумута. Та идеята е, че карането на кратки разстояния гасене палене на светофарите акумулатора не може да се възстанови и зареди както трябва отделно може да има колата GPS има застрахователи без gps  не правят каско ето ти една оттечка. Та като цяло всички които карат кратки разстояния със НЕ изключен старт стоп смазват акумулатора с гаснене и палене по светофарите и той не може да се възстанови пълноценно. Отделно има значение дали се кара колата със пуснато ECO режим защото ако е пуснат режима така разбрах, че  не зарежда винаги електрониката акумулатора с правилният волтаж и трябва да пуснеш фарове за да се вдигне консумацията и алтернатора да зареждал както трябва. Това последното за еко режима го четох някъде но не съм 100% сигурен така ли е. За да нямам подобни проблеми си взех ctek ct5 start stop зарядно https://www.ctek.com/uk/products/car/ct5-start-stop-uk за да си го зареждам 1-2 пъти в месеца ако нямам големи пътувания. Това с оттечката на чисто нова кола или много нова ми е малко странно ако няма gps.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Quote

(моята е 2.2 дизел с 70Ah 720A efb)

Това оригиналния акумулатор ли е.

EFB  и AGM  акумулаторите имат  малка разлика разлика,по -добрия за старт стоп системата е AGM .

Защо не я изключиш старт стоп системата освен да скапва двигателя и акумулатора и ред  други агрегати,тя е само за екология.

Последно замерена ли е утечката.

Хубаво е зарядното,малка е тази характеристик-аOutput 3.8 A но ще свърши работа за дозаряд.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен да този е оригиналният 70Ah.

Знам каква е разликата м-у EFB и AGM. Може да се ъпгрейдне от EFB към AGM. AGM са подходящи за хибриди които дозареждат акумулатора допълнително когато се натискат спирачките. 

Няма как да изключва старт стопа перманентно има вариант ама е с една платка която се монтира допълнително може да се спира всеки пъткато се пали но се забравя. За зарядното това е  оптимизирано за AGM и EFB защото предишният модел го критикували заради някакво възстановяване и цикъл който прави но не е нужен за тези типове батерия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е за CR-V, ама е горе-долу по темата.

 

Съпругата ми имаше два Сивик 9. Караха се предимно на късо градско. Първото нещо след запалване на двг беше да изключа старт-стопа и ЕСО. Ако случайно забравя, на първото спиране го изключвам. Та на този режим на каране ми се е случвало да падне акумулатора, ако колата не се кара дори 2-3 дни. Явно на късо градско няма време да се зареди напълно. От друга страна, колите са престоявали на паркинги по летищата 1-2 седмици и няма проблем, акумулаторът си е ОК. Ама престоя е бил обикновено след около 300км магистрала, със изключен ECO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...