Jump to content

Recommended Posts

Здравейте колеги,

отварям тази темичка, защото смятам, че ми е дошъл моментът за смяна на возилото и след лутане из марки и варианти, все повече започвам да клоня именно към Сивик 8-ма генерация, хечбек вариантът. Прочетох доста по темата, но първо малко предистория.

 

В момента карам кола от друг производител, която е в категория миниван и вече откровено остаря. Разходът й ми идва височък, започна да гори масло, стандартните болежки при конкретния производител. Все пак говорим за кола, която тази година става на 21, та няма какво кой знае колко по-различно да очаквам. Идеята ми е да се опитам да я продам, докато все още има някаква стойност, преди да си е станала вечно моя. А какво целя с покупката на нова кола:

 

1. Да си купя кола с надеждна автоматична скоростна кутия. Това е единственото абсолютно задължително нещо, с което не бих направил компромис. Ръчната скоростна кутия не е в уравнението.

2. Да си купя по-малка кола, тъй като в момента не използвам преимуществата на минивана. Нито имам нужда от толкова място, нито от 6 и 7 седалка(които никога не съм виждал в извадено състояние, 5 години си стоят сгънати в багажника)

3. Да си купя по-икономична кола, тъй като тази, която карам в момента, ми гори без никакъв проблем 30 лева бензин за 120-130 километра. В същото време за този разход не ми предлага кой знае какво поради тежкото купе и тромавият характер на минивановете.

4. Да си купя надеждна кола, чиито части са на достъпни цени и няма да я гледат като космически кораб като се наложи да влезе в сервиза.

 

Бюджетът, който бих похарчил за подобна покупка е в рамките на не повече от 8000-9000 лева. 

 

Интересно ми е да чуя какво бихте ме посъветвали. Какво бихте ми казали за CVT скоростната кутия, с каквато до момента не съм си имал вземане-даване и общо взето всичко, което сметнете за важно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами предлагам ти да пробваш и хибрида.Като гледам отговаря на повечето ти изисквания.Ако си от Пловдив мога да те повозя да видиш как е CVT.

 

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,

за съжаление не съм от Пловдив, на около 200тина километра от там съм, иначе бих се радвал да видя каква е возията.

Иначе след като стабилно се поразрових за отзиви и за цялостна информация, разбирам, че CVT скоростната кутия се кара строго и задължително с оригиналното масло на Honda, което според сайтовете е около 40 лева литъра, тоест значително по-скъпо. Зафирата се кара с Dexron III, който е около 20 лева литъра.

 

Тук възниква логичният въпрос, какво се случва, ако този, който е карал колата е карал с различно от оригиналното масло, за да си спести пари или не е обслужвал колата редовно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпроса ти какво се случва,както всичко механично зле поддържано,следващия собстветик  му побелават косите  от ремонти.

По надеждния при хонда е стандартния автомат,също добре поддържан.

Незнам дали се влага при твоя модел и генерация.

Трабва да се внимава,при закупуването и да се тества,тоест да се кара.

Да се види на студена кола,да се кара и ниска и висока скоротс,те минимум от 30 мин и  повече .

Незнам в коя автокъща ще го позволят.

Недостатъци като притрисания,прдърпвания и тн. трудно се прикриват при такъв тест.

Тоест теста е му е майката,но не от 5 мин или на място.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчаха го и други хора седан вариантът на civic, който е с класическия автомат, но просто не ми харесва. В крайна сметка първото нещо, поради което купуваш една кола е вънъшният вид. В случая не ми грабва окото, та по-скоро съм се насочил към хечбека.

 

Иначе задължително ще изискам тест драйв, като преди изобщо да отида на оглед, ще проверя за такава възможност по телефона. В крайна сметка говорим за кола на 250-300км с автоматична скоростна кутия. Да я купя на сляпо, дори след преглед в сервиз, би било глупаво.

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, първо сивик 8ма генерация, хечбек няма СВТ кутия, единствено хибрида мисля, но не съм сигурен. При сивик 8 вариатните са два - традиционен автоматик или роботизирана ръчна кутия(с която е моят). Пробвай преди да се хвърлиш да купуваш, защото сивика хечбек вози много твърдо, на повечето хора това не им допада. Роботизираната скоростна кутия е леко странна, но се свиква. С бюджета който си определил, няма да намериш традиционен автомат те започват от 11000лв и нагоре... Като разход ако вземеш 1,8 бензин, което е препоръчително, ще се върти около 8-9 до 10л/100км.

Ако имаш въпроси съм насреща.

Редактирано от cucy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, cucy написа:

около 8-9 до 10л/100км

Ако това е разход на бензин на 1.8 i-shift, aз ще я купя без да се замислям. Същият двг в Сивик 9, със 6-степенна ръчна кутия ми гореше 7-8/100 бензин.

 

И да, препоръчително е двг да е 1.8 (от личен опит). Съпругата ми имаше два Сивика 9, единият 1.3, другият 1.8. Твърдото окачване за нас не беше проблем.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I-shift-a харчи колкото ръчката и двете са с механична трансмисия. Този разход ако е градско е ок, но за смесено ми се струва много. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова ми харчи, само градско, аз я ползвам само за градско в София. Извън градско си бръмча с Црв-то. Най-много ми е стигала до 10л на 100км зимата и по сериозен трафик. Лятото стига до 7-8л на 100км. Но тя си е ръчка, просто компютъра сменя скоростите вместо теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.02.2021 г. at 12:39, Krasi-mir написа:

Ако това е разход на бензин на 1.8 i-shift, aз ще я купя без да се замислям. Същият двг в Сивик 9, със 6-степенна ръчна кутия ми гореше 7-8/100 бензин.

 

И да, препоръчително е двг да е 1.8 (от личен опит). Съпругата ми имаше два Сивика 9, единият 1.3, другият 1.8. Твърдото окачване за нас не беше проблем.

Ако предложиш добра цена може и да се договориме. 🙂

Редактирано от cucy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.02.2021 г. at 9:54, cucy написа:

Така, първо сивик 8ма генерация, хечбек няма СВТ кутия, единствено хибрида мисля, но не съм сигурен. При сивик 8 вариатните са два - традиционен автоматик или роботизирана ръчна кутия(с която е моят). Пробвай преди да се хвърлиш да купуваш, защото сивика хечбек вози много твърдо, на повечето хора това не им допада. Роботизираната скоростна кутия е леко странна, но се свиква. С бюджета който си определил, няма да намериш традиционен автомат те започват от 11000лв и нагоре... Като разход ако вземеш 1,8 бензин, което е препоръчително, ще се върти около 8-9 до 10л/100км.

Ако имаш въпроси съм насреща.

 

По ред на нещата.

 

Все още не съм се отказал от Civic-а, но вече започвам стабилно да клоня натам, главно заради скоростната кутия. Доста изчетох именно по темата i-shift и доколкото разбирам, има 2 основни момента там, които на мен не ми харесват. То е валидно дори за CVT вариантите, които в крайна сметка така и не разбрах има ли ги при тези Сивици или ги няма в 8мо поколение.

 

1. Кутиите им се карат само и единствено с оригиналното Хонда масло, което след бърза справка в интернет, разбирам, че струва около 40 лева литъра или с други думи за една цялостна смяна, която изисква да речем 5 литра, трябват 200 лева за масло, отделно работата. От това възникват 2 проблема, както виждам аз нещата:

 

- Тъй като оригиналното масло е скъпо, а говорим за покупка на кола на 250-350к километра, рискът тази кола да е карана с по-евтин, неоригинален заместител е значителен. При въпрос към хора, които са имали или имат такъв автомобил в момента "Какво се случва, ако в автоматика е наливано не оригиналното, а по-евтин заместител"?, отговорът винаги е един и същ "Главоболия и ремонти на кутията, защото тя си иска оригиналното".

 

- Дори да приемем, че предишният собственик е бил съвестен и е карал с оригиналното масло, от хилядите теми в наши и чуждестранни форуми, които намерих, разбрах че това масло се подменя абсолютно задължително на 60, максимум 70 хиляди километра. Нещо, което на практика е абсолютно невъзможно да разбера дали се е случвало, защото да разчитам само на цвета на маслото е несериозно. Резултатът от несменянето му навреме е като този в горното тиренце.

 

2. Тези скоростни кутии i-shift не ми вдъхват доверие. Определено предпочитам обикновен автоматик, тъй като такъв шофирам и в момента и ми е познат.

 

Относно твърдото возене, в момента карам Зафира първо поколение, която е пословична с твърдата возия. Не мисля, че това ще ми е проблем. Общо взето основното нещо, което ме притеснява е автоматичната скоростна кутия и по-точно нейният вид. Ако обикновеният автоматик е по-дуракоустойчив и има вариант да не ти създаде проблеми, дори преди това да не е обслужван както трябва, то този е в пъти по-капризен.

Редактирано от nedqlkow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик 8ген. с нормална автоматична кутия под 11000лв няма да намериш. Докато с роботизираната, която е ръчна просто робот я управлява ги има и за около 8000лв. За маслото в автомата сигурно е около 5литна, но в робота е само 2литра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз скоро избирах малка кола (не взех Хонда, но проучвах сивик и джаз), мога да кажа следното:

На 7.02.2021 г. at 16:40, nedqlkow написа:

по темата i-shift и доколкото разбирам, има 2 основни момента там, които на мен не ми харесват

И аз бях събрал мнения, че не са толкова надеждни, колкото класическия автомат

На 7.02.2021 г. at 16:40, nedqlkow написа:

Кутиите им се карат само и единствено с оригиналното Хонда масло, което след бърза справка в интернет, разбирам, че струва около 40 лева литъра или с други думи за една цялостна смяна, която изисква да речем 5 литра, трябват 200 лева за масло, отделно работата.

Не мисля, че има драма. Ако колата е обслужвана редовно няма защо да се сменя цялото масло. Но тук отиваме на по-важното:

Високи изисквания (автомат, надеждна марка, външен вид) + нисък бюджет = лотария и потенциални проблеми. Спестените пари ще отидат в голямо първоначално обслужване и ремонти.

Аз бих вдигнал бюджета за обслужвана кола с един собственик или бих търсил нещо по-скромно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом те притесняват цените за маслото в автомата, търси ръчна кутия. На всяка една марка съвременен автомобил, цените за обслужване на автоматичните кутии от масло до работата да се смени са като база Сивика и тръгваш нагоре. Няма евтин за обслужване сравнително нов автмобил, особено автомат. Ти търсиш 10-тина годишна кола от японска марка с не много голям бюджет. Насочи се към Джаз или Сивик с малък двигател с ръчна кутия или друга марка кола. За тези пари може да вземеш и други не лоши автомобили ( Алфа, Фиат, Хюндай, Киа, Дачия, Рено, Волво V50  ), е да няма да са Хонда или Тойота но ще са по-нови и ще ти вършат добра работа. Ако искаш да е точно Хонда и точно този Сивик, този бюджет стига за 1.4 с ръчна кутия с евентуално по-сериозно обслужване.

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, cucy написа:

Сивик 8ген. с нормална автоматична кутия под 11000лв няма да намериш. Докато с роботизираната, която е ръчна просто робот я управлява ги има и за около 8000лв. За маслото в автомата сигурно е около 5литна, но в робота е само 2литра.

 

Този автомобил с каква кутия е?! 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I-shift е трансмисията.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек роботизирана ли?! Или е автоматик?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, 5 GTT написа:

Демек роботизирана ли?! 

 Да.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, cucy написа:

Сивик 8ген. с нормална автоматична кутия под 11000лв няма да намериш. Докато с роботизираната, която е ръчна просто робот я управлява ги има и за около 8000лв. За маслото в автомата сигурно е около 5литна, но в робота е само 2литра.

Тези роботизираните и CVT-тата категорично не искам да си ги причинявам, освен ако не е кола от шоурума. Няма как да знам как и дали е обслужвана, а от цялото ровене из форуми, наши и чужди, останах с впечатление, че са страшно капризни и не толкова устойчиви като конвенционалния автоматик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, note написа:

Понеже и аз скоро избирах малка кола (не взех Хонда, но проучвах сивик и джаз), мога да кажа следното:

И аз бях събрал мнения, че не са толкова надеждни, колкото класическия автомат

Не мисля, че има драма. Ако колата е обслужвана редовно няма защо да се сменя цялото масло. Но тук отиваме на по-важното:

Високи изисквания (автомат, надеждна марка, външен вид) + нисък бюджет = лотария и потенциални проблеми. Спестените пари ще отидат в голямо първоначално обслужване и ремонти.

Аз бих вдигнал бюджета за обслужвана кола с един собственик или бих търсил нещо по-скромно.

Общо взето ще се опитам да направя така, че хем да попадна на нещо в добро състояние, хем да е в рамките на бюджета ми. За съжаление колкото и да ми се иска, няма как да си повиша бюджета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Mkilla написа:

Колега, щом те притесняват цените за маслото в автомата, търси ръчна кутия. На всяка една марка съвременен автомобил, цените за обслужване на автоматичните кутии от масло до работата да се смени са като база Сивика и тръгваш нагоре. Няма евтин за обслужване сравнително нов автмобил, особено автомат. Ти търсиш 10-тина годишна кола от японска марка с не много голям бюджет. Насочи се към Джаз или Сивик с малък двигател с ръчна кутия или друга марка кола. За тези пари може да вземеш и други не лоши автомобили ( Алфа, Фиат, Хюндай, Киа, Дачия, Рено, Волво V50  ), е да няма да са Хонда или Тойота но ще са по-нови и ще ти вършат добра работа. Ако искаш да е точно Хонда и точно този Сивик, този бюджет стига за 1.4 с ръчна кутия с евентуално по-сериозно обслужване.

 

Ръчната скоростна кутия както казах и в началото не стои на дневен ред. Няма да купя автомобил с ръчни скорости.

 

Иначе благодаря ти за другите марки, ще ги прегледам всичките :)

Редактирано от nedqlkow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи на традиционния автоматик може да му се е случило нещо неприятно ако не е обслужван навреме. На роботизорания няма какво да му стане дори и да не е сменявано никога маслото, защото е нормална ръчна кутия. При него проблема е, ако може да се нарече проблем, че се усеща превключването на скоростите и се налага веднъж годишно или по-рядко да се прави обучение, защото при мене като е много студено на студен мотор се усеща при тръгване леко претрисане, което не е нещо кпй знае какво, но дразни. Ако искаш може да направиме едно кръгче с мойта, за да видиш как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, cucy написа:

Значи на традиционния автоматик може да му се е случило нещо неприятно ако не е обслужван навреме. На роботизорания няма какво да му стане дори и да не е сменявано никога маслото, защото е нормална ръчна кутия. При него проблема е, ако може да се нарече проблем, че се усеща превключването на скоростите и се налага веднъж годишно или по-рядко да се прави обучение, защото при мене като е много студено на студен мотор се усеща при тръгване леко претрисане, което не е нещо кпй знае какво, но дразни. Ако искаш може да направиме едно кръгче с мойта, за да видиш как е.

Успях да се повозя в такъв Сивик, на познат, и да ти кажа не ме грабва возията. Наистина ми е като мотокар. Определено бих карал такава кола, но с конвенционален автомат.

Редактирано от nedqlkow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи приготвяш още 3 хиляди над определения бюджет и чакаш да изпадне нещо, защото в момента се продават само 2 такива.

Редактирано от cucy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, cucy написа:

Значи приготвяш още 3 хиляди над определения бюджет и чакаш да изпадне нещо, защото в момента се продават само 2 такива.

А как се познава какъв е автомата в даден Сивик в обявата? След определена година ли го слагат, определена вариация на двигател? Защото едва ли ще мога да се ориентирам само по цената?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че го слагат само в последния фейслифт на модела, но скоростния лост е съвсем различен.

789846420_.thumb.png.7311222f51b268bfc5544cbd54f06534.pngАвтоматик

1726930500_.thumb.png.c394d0e5ef7ece548ed251da3ee45cf0.pngishift

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и предполагах. Благодаря! :)

 

А иначе може би не е само в последния фейслифт, защото той мисля, че е 2011-та(поне това прочетох), а в момента има обява в Mobile - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11612792221822045&slink=ixqy9x, в която е написано, че колата е 2010, а лоста е 1 към 1 с този, който е на снимката.

Редактирано от nedqlkow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва е последният фейслифт. Изглежда добре, какво те спира? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фейслифта е от 2009 година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Rakeem написа:

Toва е последният фейслифт. Изглежда добре, какво те спира? 

Обявата я нямаше, снощи я видях  за пръв път. Чисто нова е. Враца ми е близо, та ще се разходя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, бих искал да попитам 3 въпроса. 

1.Следсмяна на съединител и преминато обучение след смяната , колко би издържал съединителя с правилното (MTF 3)

2.На колко време се прави въпросното обучение(калибриране)

3.Само в София ли е възможно да се настройва i-shifta.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Поне към 200к. трябва да издържи.

2. Препоръчва се на 50к., хубаво е да се направи и адаптация на дросела. 

3. Всеки с HDS, който разбира, може да го направи, друг е въпросът къде ще намериш такъв и дали да му се довериш. 

4. Течността на съединителя задължително се сменя на всеки 2г. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Rakeem е напълно прав. Единственото, което ще добавя, е че обучението трябва да се прави на студен и на загрял мотор. Защото аз направих само на топъл мотор и като е студена леко ми придърпва от време на време, но все не ми остава време да я закарам да я обучат и студена. Като загрее е супер, на моменти превключва като истински автомат. Ха-ха-ха

Редактирано от cucy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен на студено понякога придърпва леко при потегляне, но не знаех, че се прави и на студен, и на топъл двигател.

Иначе да, като загрее се държи много добре, особено като сваля предавки, не се усеща въобще, само виждам как оборотите се качват и го прави толкова умело, че не вярвам някой с ръчка да успее по-добре. 

Мен лично много ме е яд, че Хонда абдикираха от тази трансмисия, това си е най-яката трансмисия и трябваше само да я доизкусорят малко и щеше да стане идеална. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А беееее, далече е от идеалната, ама става, свиква се и е дуракоустойчива. Трябваше да й сложат един двоен съединител, като на мерцедес и щеше да заспи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...