Jump to content
evgeniymanev

Едва доловим шум при потегляне

Recommended Posts

Здравейте, преди седмица смених старото фейслифтово ЦРВ, втора генерация с ЦРВ, но 4та генерация, 2014 година. Бензин, автомат, 2.0, 114 кв. Премиум модификация. Смених всички масла, филтри, скоростна кутия, заден диференциал в Бултрако. От няколко дни, само при потегляне започна да се чува много тих звук. Все едно се чува фю-фю-фю-фю-фю-фю с вдигане на тона по-височина. Много тихо, почти изчезващо в звука от набиране на оборотите на мотора. Като свирене с уста, но само с въздух, без тон. Винаги е 6 пъти и е само при потегляне от спряло положение. След това го няма при набиране в движение. Няма придърпване, няма тласъци от скоростната кутия, не светят никакви лампи по таблото. Реди си плавно и мазно всички скорости, няма забавяне и замисляне при превключването им. Даже мислех, че си фантазирам, но го чуха и други. Отидох в Бултрако да го чуят. Покарахме, чуха го. От третия опит. И заявиха категорично, че е проблем в скоростната кутия. Нямаше друга диагностика. Предложиха ремонт започващ от 1600 лв. за сваляне и качване на кутията и след диагностициране на точния проблем, конкретна цена варираща от 4000 до 16000 лв. Два или три месеца престой на колата в Бултрако, докато дойдат части и успеят да я оправят. Предполагам, че безумния ми поглед бе достатъчен да спре по-нататъшното ми убеждаване и сами предложиха да не я ремонтират те, а да потърся сервиз, в който правят скоростни кутии и да питам при тях. Даже споменаха, че имало някъде сервиз в Младост, който бил специализиран в ремонт на скоростни кутии Хонда, но без повече подробности. Тръгнах да звъня по сервизи за ремонт на АСК. Имах чувството, че питах за диагностика и ремонт на совалката на Вейдър, вкарана "нов внос" от планетата Татуин. Получавах: от предложение само за диагностика до категоричен отказ да се занимават с АСК на Хонда. Разбрах, че Хонда имали техен си автомат, който не приличал на нищо друго, имало проблем с доставките на части и на никой не му се занимавало с ремонт, който щял да приключи за месеци с неясен резултат. Искам да ви попитам наистина ли не може да се намери сервиз в София (а и не само в София), който да се наеме да извърши диагностика и ремонт на тази кутия? Бултрако, очевидно, няма да го правят. Благодаря за отговорите!

Редактирано от evgeniymanev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага са те изплашили и загубили като клиент, с цените си :).

Само да попитам , не допускаш ли, че този шум може да е от нещо друго в двигателния отсек, примерно някоя ролка, шайба, ремък и т.н., та веднага се насочваш към скоростната кутия ? И само в движение ли се чува това фю  - на място как е?

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При новопоявил се неестествен звук, първо се гледа за камъче в ламелите на протектора на някоя от гумите - намирането му спестява много нерви.

Но явно не е от това, щом е само 6 пъти и винаги смо 6 пъти? Няма как и да е от кутията, а хондови автомати има кой да прави - просто ти е далече.

Локализация на звук наистина е трудна работа, но опитай различни режими на тръгване, включително на N по инерция надолу.

Дигни я на подемник и повтори стандартното тръгване, а някой да слуша и гледа отдолу. Щом се чува в купето, отдолу ще е по-доловимо, а вероятно и повече брой пъти, а не само 6. Достатъчно е да сложиш на D и просто да пуснеш спирачката - колелетата пак ще се развъртят с достатъчна скорост и няма да пречи звукът от мотора.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Emicha написа:

Веднага са те изплашили и загубили като клиент, с цените си :).

Само да попитам , не допускаш ли, че този шум може да е от нещо друго в двигателния отсек, примерно някоя ролка, шайба, ремък и т.н., та веднага се насочваш към скоростната кутия ? И само в движение ли се чува това фю  - на място как е?

Не мога да твърдя, че съм безстрашен, но и при това анонсиране тип "реконтра" от страна на Бултрако, вече се замислих дали ще мина и 500 км преди да я пусна за продажба. За допускане, дали е от друго, да - допускам всичко, в това число и скоростите. И понеже трябва да се започне отнякъде, реших, че ще е от там, тайно надявайки се да не е. Не съм си и помислял, че ще разглобя кутията, за да се убедя, че не е от нея и после ще търся от какво друго може да е. Но и при тази категорична диагностика...

На място колата мърка незабележимо, като коте. Без значение дали е на P, R, D, S или N. При потегляне на D и на S си изпява въпросното "фю" 6 пъти и млъква. Днес ще пробвам да тръгна назад да видя дали го има. Но монтьорските ми умения се изчерпват горе - долу дотам.

Та, затова питам за помощ тук и търся човек, който би се наел да помогне. Благодаря ти, Emicha за отговора! Често те чета и се надявах и ти да се включиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

При новопоявил се неестествен звук, първо се гледа за камъче в ламелите на протектора на някоя от гумите - намирането му спестява много нерви.

Но явно не е от това, щом е само 6 пъти и винаги смо 6 пъти? Няма как и да е от кутията, а хондови автомати има кой да прави - просто ти е далече.

Локализация на звук наистина е трудна работа, но опитай различни режими на тръгване, включително на N по инерция надолу.

Дигни я на подемник и повтори стандартното тръгване, а някой да слуша и гледа отдолу. Щом се чува в купето, отдолу ще е по-доловимо, а вероятно и повече брой пъти, а не само 6. Достатъчно е да сложиш на D и просто да пуснеш спирачката - колелетата пак ще се развъртят с достатъчна скорост и няма да пречи звукът от мотора.

 

ceco_acord, благодаря за отговора! Още вчера се разбрах с един от сервизите, който не ми отказа категорично, но и се съгласи само на диагностика, да направим точно това. Плюс компютърна диагностика на кутията. Но ме предупредиха, че могат да помогнат само до там. И ще го направим. Затова попитах тук, във форума, дали пък няма да се намери някой, който да ги направи тези неща, но ако в крайна сметка се окаже кутия да не вдигне рамене и ..... дотам. Би ли споделил, кой ги прави тези хондови автомати, пък макар и "...през девет планини - в десета...", ако трябва ще отида до там. Започнах да си мисля за хондовите майстори на автоматици, като за някакви митични герои от приказките, за които човек само е чувал, но няма как да ги види. Дано повече хора да се включат в темата и да ме опровергаят. Ще бъда много щастлив и благодарен!

Каквото и да се случи ще описвам в тази тема и дано помогнем и на някой друг колега със същия проблем да си върне съня отново. То и за това е този форум, де. Благодаря за отговорите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това което го чуваш колега е от турбината на автомата. Чува се леко и мазно все едно пускаш струг в началото. Чува се само при потегляне и изчезва, чува се само от водача и почти никой друг не може да го чуе. Същото е и при мен и с една консултация с колега с този автомат и той сподели същото. Проблем с автомата нямаш а с шумоизолация но купето. Не ръчкай по колата и не си внушавай проблеми, защото и да я отворят никакъв проблем няма да открият. 

Добър слух имаш. Леко и безаварийно ползване.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, evgeniymanev написа:

 Би ли споделил, кой ги прави тези хондови автомати, пък макар и "...през девет планини - в десета...", ако трябва ще отида до там. Започнах да си мисля за хондовите майстори на автоматици, като за някакви митични герои от приказките, за които човек само е чувал, но няма как да ги види.

Любо се казва човека, от с. Мартен (близо до Русе). Прави ги всякакви - най-рядко хондови, защото са здрави и само канска немърливост може да ги съсипе.

Правилно си разбрал - АТ на Хонда е като нищо друго - Механична кутия (с валове и зъбчатки), с пакети фрикциони (вместо синхронизатори) и хидротрансформатор (вместо дисков съединител).

Виж какво ще научиш от огледа в "твоя" сервиз и пиши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Любо се казва човека, от с. Мартен (близо до Русе). Прави ги всякакви - най-рядко хондови, защото са здрави и само канска немърливост може да ги съсипе.

Правилно си разбрал - АТ на Хонда е като нищо друго - Механична кутия (с валове и зъбчатки), с пакети фрикциони (вместо синхронизатори) и хидротрансформатор (вместо дисков съединител).

Виж какво ще научиш от огледа в "твоя" сервиз и пиши.

Ако имаш някакви по-точни координати на този майстор Любо, би ли ги споделил или изпратил на лично съобщение. Да се чуя с него и да се разберем за една разходка до Русе. Поне да я погледне, чуе и каже мнението си. Мисля, че имаше и един доста активен член на форума от Русе. Маркони. Дано и той се включи в дискусията. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Да, това което го чуваш колега е от турбината на автомата. Чува се леко и мазно все едно пускаш струг в началото. Чува се само при потегляне и изчезва, чува се само от водача и почти никой друг не може да го чуе. Същото е и при мен и с една консултация с колега с този автомат и той сподели същото. Проблем с автомата нямаш а с шумоизолация но купето. Не ръчкай по колата и не си внушавай проблеми, защото и да я отворят никакъв проблем няма да открият. 

Добър слух имаш. Леко и безаварийно ползване.

Митко, благодаря за отговора ти. Точно това се чува. Дано да излезеш прав!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта, когато тръгвах за работа направих още тестове. Какво установих: На задна скорост няма никакъв звук. На директна се чува между 1500 и 2000 оборота. На S режим, при потегляне на първа и без да превключвам ръчно на втора си се чува пак, дори за по-дълго време. При потегляне директно на втора скорост няма никакъв шум. Всичко е тишина. Чуват се само оборотите на двигателя. Явно, когато се тръгва на директна, кутията превключва сама на втора скорост при около 2000 оборота и тогава този шум изчезва. Следобед ще я закача на Делфи, за да видим дали няма да излезе някоя грешка. Ако не излезе нищо ще я закача и на диагностика в Бултрако. Нищо, че ще ми вземат още 150 лв. Тъкмо ще видим и друг проблем с електрическото отваряне на багажника. От дистанционното отваря и затваря, от бутона на таблото също, от бутона на багажника затваря, но отвън бутона на багажника само отключва, но не вдига врата. Но това е бял кахър в този момент. Дано това ви насочи нанякъде! Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, evgeniymanev said:

Здравейте, преди седмица смених старото фейслифтово ЦРВ, втора генерация с ЦРВ, но 4та генерация, 2014 година. Бензин, автомат, 2.0, 114 кв. Премиум модификация. Смених всички масла, филтри, скоростна кутия, заден диференциал в Бултрако. 

 Можеш ли кажеш кои масла смениха.

Освен заден диференциал,предна раздатъчна кутия имаш ли.

Филтър на автомата имаш ли външен смениха ли го.

Имаш ли фактура на извършената услуга,може ли да я снимаш.

Какъв вискозитет масло сложиха на двигатела и какво като марка.

 

п.п. не е точно по темата но ще се помогне на друг потребител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, CARPERA написа:

 Можеш ли кажеш кои масла смениха.

Освен заден диференциал,предна раздатъчна кутия имаш ли.

Филтър на автомата имаш ли външен смениха ли го.

Имаш ли фактура на извършената услуга,може ли да я снимаш.

Какъв вискозитет масло сложиха на двигатела и какво като марка.

 

п.п. не е точно по темата но ще се помогне на друг потребител.

Смениха маслото на скоростната кутия с тяхно си. Във фактурата пише 4 литра. Обясниха ми, че е толкова, защото предната раздатка използвала маслото на скоростната кутия. Имали общ картер. Гледайки ги от витрината отгоре в Бултрако видях, че наляха 3 от четирите литрови шишета, а другото си го върнаха обратно без да го отварят. Платих си за 4 литра. Не съм се заяждал. За филтър нищо не пише във фактурата. 225 лв. с труда. Фактурата е вкъщи и не мога да я снимам в момента. Маслото на двигателя и филтрите не съм ги сменял при тях. Маслото за задния диференциал си го купих от тях. 2 литра. Влезе малко по-малко от литър и половина. Маслото в двигателя е Мотул хибрид. 0W20 по тяхна препоръка след уточнение, че не съм спортист и карам с около 110 извън града. Иначе щели да ми предложат 0W30. Филтри Мале. Въздушен, купе и маслен. На горивния му дават LIfetime.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Евгений (дано правилно съм разгадал името),

Притежавам 4та ген фейс 2015 2.0 автомат,PREMIUM от една година. 

От самото начало имам подобен звук ,подобен на този който описваш и той е само при потегляне.

Разбира се ако имаш възможност да направиш клип ще разпозная звука.Може и аз да се опитам.

Друга характерна особеност при мен е ,че звука се появява ако тръгвам от място в първите 100-200 м. и то само при изкачване на наклон 

Хубаво е,че повдигаш този въпрос понеже и аз съм се чудил дали е проблем, но пък нямам никакви забележки и съм навъртял вече около 10 000 км.

Дори си мислих дали да не обслужа автомата въпреки, че по книжка го дават да е на 120 000, а колата е на 80 000 км. И да ,за да спестя излишни коментари това са реални километри понеже купих колата в гаранция от първи собственик,а той  я е взел от Бултрако.Обслужвана е навреме и за съжаление с 5w40, но това е друга тема.

Дано не те подвеждам, но на база изминатите километри ако звука е същия и е само той без други проблеми като тласъци и тем подобни си карай така. Можех да взема и 5та ген, но малката кубатура CVT кутията ме отказаха, а точно обратното - надеждноста на 5степенната АСК на Хонда и R20 и високото ниво на оборудване ме накараха да взема тази.

Обърни внимание дали е само при наклон или и на равно го чуваш.

Ще следя темата с интерес.

Поздрави

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, AzSum написа:

Здравей Евгений (дано правилно съм разгадал името),

Притежавам 4та ген фейс 2015 2.0 автомат,PREMIUM от една година. 

От самото начало имам подобен звук ,подобен на този който описваш и той е само при потегляне.

Разбира се ако имаш възможност да направиш клип ще разпозная звука.Може и аз да се опитам.

Друга характерна особеност при мен е ,че звука се появява ако тръгвам от място в първите 100-200 м. и то само при изкачване на наклон 

Хубаво е,че повдигаш този въпрос понеже и аз съм се чудил дали е проблем, но пък нямам никакви забележки и съм навъртял вече около 10 000 км.

Дори си мислих дали да не обслужа автомата въпреки, че по книжка го дават да е на 120 000, а колата е на 80 000 км. И да ,за да спестя излишни коментари това са реални километри понеже купих колата в гаранция от първи собственик,а той  я е взел от Бултрако.Обслужвана е навреме и за съжаление с 5w40, но това е друга тема.

Дано не те подвеждам, но на база изминатите километри ако звука е същия и е само той без други проблеми като тласъци и тем подобни си карай така. Можех да взема и 5та ген, но малката кубатура CVT кутията ме отказаха, а точно обратното - надеждноста на 5степенната АСК на Хонда и R20 и високото ниво на оборудване ме накараха да взема тази.

Обърни внимание дали е само при наклон или и на равно го чуваш.

Ще следя темата с интерес.

Поздрави

Здравей, да, правилно си предположил за името ми. Чува се и на равно, и на наклон. И само докато колата е на първа скорост. От седмица съм с тази кола след смяната и звука ВИНАГИ е един и същ. Не се променя. Колата си набира нормално, сменя плавно, без удари и придърпване. Нито в града, нито извън него. И нищо по таблото не мига, не свети. Следобед ще я пусна и на диагностика. И други съфорумци писаха по-горе, че имат същите звуци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо му няма на автомата, да не те излъже някой да отваряш. Но така и така си имаш уговорка вече за диагностика, направия за твое успокоение.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Митко Йотов написа:

Нищо му няма на автомата, да не те излъже някой да отваряш. Но така и така си имаш уговорка вече за диагностика, направия за твое успокоение.

Оф, Митко, дано да излезеш прав! Сутринта ме притесни факта, че при потегляне на втора скорост този шум го няма. Иначе си прав за слуха. Аудио инженер съм от близо 30 години. 🙂

Редактирано от evgeniymanev
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подозирам,че е същия звук. Може би се усеща повече при изкачване на наклон,защото оборотите са по-високи.Инак тръгвайки от паркинга пътувам около 5 км по надолнище и там звук няма, но почти не подавам газ. На връщане обаче имам няколко светофара на изкачване и като съм спрял и потегляйки подам повече газ и оборотите скочат(не съм обръщал внимание колко) се чува и вече като мине на 2ра или 3та край. 

Щом толкова хора имаме нещо сходно явно е от спецификата на самия автомат. Аз не бих го отварял, а диагностиката не е излишна .

P.s. Като се успокоиш и ти остане време искам да те помоля да качиш фактурите от Бултрако или пък може и на лично съобщение, за да видя какви цени да очаквам при обслужване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евгени ти ще ни побъркаш всичките. Не казвай повече какво чуваш защото ще почнем всички да слухтим. 

Дано имаш чувство за хумор.:thumbs1:

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно Митко, във всеки от нас спи по един параноик.Аз съм същия. И сега недай си диагностиката покаже нещо ( и да покаже аз няма да повярвам), почвам да човъркам и аз :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен констатацията от Бултрако, че има проблем с трансимисията ме озадавачава. През тях са минали кой знае колко от тези автомата и те да не знаят как трябва да звучи, ами кой тогава. И ей така да ги хвърлят в пространството тези 'диагнози' и някакви космически суми за ремонт. Ами нормално е човек да се шашне, още повече, че този звук му се е появил след обслужването и то предполагам не веднага, тоест преди това или го е нямало или просто не е обърнал внимание, заради първоначалното вълнение. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, AzSum написа:

Подозирам,че е същия звук. Може би се усеща повече при изкачване на наклон,защото оборотите са по-високи.Инак тръгвайки от паркинга пътувам около 5 км по надолнище и там звук няма, но почти не подавам газ. На връщане обаче имам няколко светофара на изкачване и като съм спрял и потегляйки подам повече газ и оборотите скочат(не съм обръщал внимание колко) се чува и вече като мине на 2ра или 3та край. 

Щом толкова хора имаме нещо сходно явно е от спецификата на самия автомат. Аз не бих го отварял, а диагностиката не е излишна .

P.s. Като се успокоиш и ти остане време искам да те помоля да качиш фактурите от Бултрако или пък може и на лично съобщение, за да видя какви цени да очаквам при обслужване.

Ще се опитам да ти направя запис и да ти го пратя. Ще кача и фактурата за смяната, както и фактурата за маслото на задния диференциал. По спомени 2 шишета по литър бяха около 70 лв. Колко ще ти вземат за смяната на диференциала не знам. Помня, че цената на смяната на скоростната кутия и на смяна на диференциала отзад бяха по 36 лв., като услуга, но към тях се прибавя и цена на човеко час. ПРедполагам, че цената за задния диференциал ще е подобна на смяната на маслото на скоростната кутия. Т.е. около 230 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@AzSum  Точно така, лекият шум се чува само при подаване на газ в началото при потегляне. Ако потеглиш без да подаваш газ шумът го няма. На хидротрансформатора му трябва налягане и турбината му точно това прави. При тръгване без газ налягането което турбината така и така прави на празен ход му е достатъчно и  не се налага турбината да си увеличава бързо оборотити, за това и не се чува. Гледай японеца колко чувствително ги е направил нещата, само да пипнеш газта и веднага се включва. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Rakeem написа:

На мен констатацията от Бултрако, че има проблем с трансимисията ме озадавачава. През тях са минали кой знае колко от тези автомата и те да не знаят как трябва да звучи, ами кой тогава. И ей така да ги хвърлят в пространството тези 'диагнози' и някакви космически суми за ремонт. Ами нормално е човек да се шашне, още повече, че този звук му се е появил след обслужването и то предполагам не веднага, тоест преди това или го е нямало или просто не е обърнал внимание, заради първоначалното вълнение. 

Тотално и категорично мнение, без капка съмнение. Предполагам се притесниха, че щях да ги обвиня, че не са си свършили работата и се качиха да карат трима човека. А аз нямах такива намерения. Честно казано щях да съм доволен да ми пуснат една диагностика за тяхна сметка, защото цената и е 150 лева, но, уви. Затова бяха лаконични и категорични. Минахме към цените за ремонт и после аз избягах с писъци от Бултрако.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Митко Йотов написа:

@AzSum  Точно така, лекият шум се чува само при подаване на газ в началото при потегляне. Ако потеглиш без да подаваш газ шумът го няма. На хидротрансформатора му трябва налягане и турбината му точно това прави. При тръгване без газ налягането което турбината така и така прави на празен ход му е достатъчно и  не се налага турбината да си увеличава бързо оборотити, за това и не се чува. Гледай японеца колко чувствително ги е направил нещата, само да пипнеш газта и веднага се включва. 

 

Ами, Митко, не мога да не отбележа, че при тръгване на втора скорост подавах повече газ и въпреки това нямаше свирене. Сега видях, че си от Плевен. Ако си там през уикенда, можем да се срещнем. И да чуеш. Аз ще съм на гости там.

Редактирано от evgeniymanev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внушаваш си. Звукът на мотора притъпява този от кутията.

Добре де нали ще направиш диагностика със специалист, сподели му това което обсъждаме и после ако обичаш сподели и тук с колегите как са минали нещата и какво е заключението в края на краищата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, Митко Йотов написа:

Внушаваш си. Звукът на мотора притъпява този от кутията.

Добре де нали ще направиш диагностика със специалист, сподели му това което обсъждаме и после ако обичаш сподели и тук с колегите как са минали нещата и какво е заключението в края на краищата.

Разбира се. Така или иначе ще направя всичко и ще опиша всичко в темата, так, че да има смисъл от нея. Явно не само аз имам подобен проблем и други ще са в това положение. Ако вече не се чудят, дали всичко при тях е наред.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен, като натисна копчето на багажника само се отключва без да се вдига сам. От дистанционното си се отваря и затваря автоматично, както и от бутона в купето. Мисля, че така си работи, но знае ли човек :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз често чувам някакво свистене при шофиране на ниски предавки из града, особено при изкачване. Не знам дали е същото, но винаги съм го намирал за естествено и съм го свързвал с работата на самия двигател - ремък, дросел или нещо друго.

А го чувам, щото по принцип и аз много и параноично слухтя. А звукорежисурата ми е хоби донякъде 😉

Както и да е, сега се замислям да не е наистина от кутията. Ако е така, значи е нормално и не е повод за притеснение.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от турбината. Тя работи на всички предавки. Някой е "орал" на първа и звукът е само при натоварване на нейните зъбни колела.

Гена, тръгни на първа "от спирачка" с 2500-3000 об/мин. и чуй дали звукът е по-силен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, ZiiRO написа:

И при мен, като натисна копчето на багажника само се отключва без да се вдига сам. От дистанционното си се отваря и затваря автоматично, както и от бутона в купето. Мисля, че така си работи, но знае ли човек :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Така си работи. И при Акорд 8 е така. щом пипаш с ръце трябва да си готов и да го вдигнеш до колкото ти прецениш, то си има своята логика това защото ако си спрял някъде в затворено пространство и не си сигурен във височината, за да не удари багажника в таван или греда ти си го вдигаш до нужната безопасна височина, копчетата няма как да преценят това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ceco_accord написа:

Не е от турбината. Тя работи на всички предавки. Някой е "орал" на първа и звукът е само при натоварване на нейните зъбни колела.

Гена, тръгни на първа "от спирачка" с 2500-3000 об/мин. и чуй дали звукът е по-силен.

Ok. След час излизам от работа, ще го пробвам и ще пиша. Иначе и аз съм по-склонен да повярвам, че някой е "орал". Да тръгна на директна или на S и само на първа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш си D, държиш спирачката и даваш газ. Мотора има блок и колкото и газ да даваш на D няма да качи над 3000 оборота. Държиш така няколко секунди и се ослушваш за тоя звук. Едва ли ще го чуеш преди колата да отлепи от място и да тръгне да ускорява.

Гледай под гумите да е сух асфалт, за да не ти души мотора тракшън контрола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, evgeniymanev написа:

или на S и само на първа

А защо използваш толкова често S? Това е спортния режим ,който движи между първа и четвърта и ако си караш нормално в града няма смисъл.

Освен това с перата можеш за кратко да местиш скоростите на D. За постоянна работа с перата може само при S.

преди 38 минути, Митко Йотов написа:

Така си работи. И при Акорд 8 е така.

Дано говорим за същото,но не, при CRV 4ген. не е така.Откъдето и да отворя багажника(дистанционно,бутон в купе или самото копче) той се отваря до край.Ако срещне препятствие се връща обратно.Затварянето също е с бутона от купето,дистанционното или бутона на багажника(в никакъв случаи ръчно).

 

Как точно се "оре" на първа когато караш на D?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За копчето от вън (под номера на колата) говоря аз, но може и да не съм разбрал нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не биваше да се пише за 2 проблема в 1 тема. Сега има писаници и за автомата и за 5-ата врата, а заглавието е "шум в ушите". :)

А се "оре" като изключиш тракшъна (иначе "души" мотора) и му фръгаш газ до дупка, за да излезеш от калта, но обикновенно се "окопаваш" в нея.

При такава скорост, автомата няма как да вкл. 2-ра и т.н.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз за същото копче, но при мен двигателче го вдига до горе и пак натискайки бутон двигателя го сваля.Среещне ли препятствие се връща.

Цецо е прав,нека не разводняваме темата.А тя е за шума.🙊

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! Днес направих това, което ме посъветва Цецо. Намерих асфалт без сняг и лед. Беше мокро, но чисто. Включих на Drive, настъпих спирачката с левия крак и подадох газ с десния. Хондата вдигна обороти до 2000 и прекъсвача се задейства. Пуснах спирачката и колата тръгна. Оборотите леко паднаха, но набра бързо. Шума е абсолютно същия, нито по-силен, нито по-тих. На 2000 оборота изчезна. Не разбрах ползата от това упражнение, но го направих. Може би, Цецо има нещо предвид и ще коментира резултата.

Още малко информация. Швейцарския собственик е първи. Жена, родена през 1941 година. Пише го в талона. Когато е купувала автомобила е била на 73. Не ми се вярва да е орала по нивите на тази достолепна възраст. Не, че дядото или внука не може да са бесни офроудаджии. Дай Боже и български пенсионер да може да си позволи чисто нов премиум джип на тази възраст. Обслужването е било при дилър на Хонда до последно през 2019 година. След това автомобила е свален от отчет и се обявява за продаване. Дойде с оригинални филтри на които има логото на Хонда. Накладки и дискове са чисто нови, също с логото на Хонда. Маслото от дифа излезе червено. Всичко е сменяно при дилър на 123000 км. В момента километража показва 126500 от които аз съм навъртял почти 1000. Явно са се грижили добре за автомобила до последно. Има си и документи за ремонтите. В тях никъде не е отбелязан проблем със скоростите.

Следобед закачихме колата на Делфи. Както и очаквах не показа никаква грешка. Утре ще я закачаме на по-сериозен диагностичен софтуер.

По въпроса за копчето на багажника, съжалявам, просто го споменах, заради намерението да закача колата на оригиналния софтуер в Хонда. Честно казано, в момента това въобще не ми е толкова важно. Благодаря все пак за отговорите и по тази тема и спираме да я коментираме.

Редактирано от evgeniymanev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще няма смисъл да набиваш пари в диагностики, този шум дори и да е проблем, диагностика няма как да го хване, това е все едно да ти се разбие каре или главина и да очакваш диагностиката да го покаже. Някой горе ти предложи да я качиш на стенд, по-добре това направи. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Rakeem написа:

Въобще няма смисъл да набиваш пари в диагностики, този шум дори и да е проблем, диагностика няма как да го хване, това е все едно да ти се разбие каре или главина и да очакваш диагностиката да го покаже. Някой горе ти предложи да я качиш на стенд, по-добре това направи. 

Утре ще я качим на стенд, въпреки, че все по-малко имам съмнения откъде е шума. За диагностиката принципно си прав. Проблема трябва да е свързан с електромеханичен проблем, за да хване грешка. Може пък и да излезе нещо, защото Делфи не е специализиран софтуер. Ако не излезе нищо и там, явно проблемът е чисто механичен и ако на стенд се локализира точно, че шума е от скоростната кутия, спираме с диагностики. От тук нататък влизането в конкретика по механичен проблем в скоростите може да се случи само след сваляне на кутията и последващото и разглобяване. Лошо няма, но проблема ще дойде от липсата на резервни части и трудното им набавяне от чужбина. Днес, примерно, гледахме за соленоиди. В България налични няма. В ибей и други по-специализирани сайтове, частите ги има, но ще дойдат в края на Март. Това значи колата да стои два месеца с разглобена кутия, докато дойдат части, ремонтира се и се монтира обратно. Другия вариант е да се свали, разглоби, диагностицира, сглоби и да се качи обратно. И като дойдат частите всичко да се повтори отново. А едно сваляне и качване ще стъпи на около 1000 лв. После още толкова за да се свали, разглоби и смени, каквото е за смяна и да се качи обратно. Явно затова повечето фирми, които се занимават със ремонт на автоматични кутии не искат да се наемат да я правят. Третия вариант е да се сложи добавка ревитализант. Примерно Xado maximum. Не мога да кажа, какъв би бил ефекта в моя случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...