ceco_accord 5783 #121 Posted August 4, 2023 УРАААААА! Фръгам го, не - ша си го сложа в рамка - все пак е от миналио век. Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1786 #122 Posted August 7, 2023 Off Topic Смятай ако беше златен,какво щеше да го правиш..! Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #123 Posted August 7, 2023 Off Topic Жената има голд, щото не шофира. Моят има "пробоини в дисциплината" 1 Share this post Link to post Share on other sites
kalintry 195 #124 Posted August 7, 2023 На 22.01.2021 г. at 21:33, kalintry написа: СИНЬОТО ТАЛОНЧЕ! То казва всичко... за всички... Станало е дума и на 22.01.21 съм го отчел! Прозрението е от мнооого по-рано Хубавото е че вече е история...май... Share this post Link to post Share on other sites
Drone 788 #125 Posted August 9, 2023 Нищо не се казва за златния талон, какво се случва с него ? Също така как може да се види колко точки има дадеш шофьор ? Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #126 Posted August 9, 2023 Проверка в кат, или ако има склонни патрули да чекнан. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #127 Posted August 9, 2023 НАааааай сетне - тея се взеха в ръце, "въоръжени" с новоприетия закон и вече конфискуват МПС-та при над 1.2 промила, или положителен нарко тест. Малко е странно ако заловеният не е собственик, юридическият да дължи пазарната цена на автомобила, но предполагам ще го "доизчистят". Поне качващите се да шофират в замаяно състояние, ще си "имат 1 на ум", стига да е безпрекословно съблюдаването на закона. Остава да приемат и причинената смърт при алкохол и дрога като умишлено деяние и нещата по пътищата ще влязат в цивилизационните норми. 1 Share this post Link to post Share on other sites
s7r3l0k 19 #128 Posted August 9, 2023 На някого случайно да са му искали ЕГН при проверка с дрегер и резултат 0.0, след което да е записвано в тефтер/кочан с листи въпросното ЕГН, заедно с други данни, не лични? Явно е някаква практика, защото днес ми се случи. Поисках да разбера защо, след като колегите на проверяващият ме ми имаха документите отпред, а данните ми по никакъв начин не са защитени - не ми беше отговорено. Имаше доста хора записани, явно има защо да го водят това и очевидно вървеше с дрегера, защото си беше на едно с него този кочан с листи. Направи ми впечатление, че голяма част от него вече беше попълнена с данните на други хора. Не се ли записават/попълват протоколи (въпреки че това не беше протокол а просто попълнени редове с данни) единствено при проблем - отказ за тест и наличие на алкохол над допустимите норми? А АПИ бяха решили да полагат маркировка на пътя и по средата насложили конуси, които хвърчаха около тежкотоварните машини. Човекът, който маркираше платната пък, без никакви предупредителни сигнали - нито светлинни, нито табели, като нищо някой можеше да го връхлети, както едва се движеше по средата на пътя. Страх нямат тези хора. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #129 Posted August 9, 2023 Това с ЕГН- то е за отчета колко хора са спрели за проверка - имат си "норма". Share this post Link to post Share on other sites
jt26 47 #130 Posted August 10, 2023 Преди 10 часа, ceco_accord написа: ... Малко е странно ако заловеният не е собственик, юридическият да дължи пазарната цена на автомобила, но предполагам ще го "доизчистят". Поне качващите се да шофират в замаяно състояние, ще си "имат 1 на ум", стига да е безпрекословно съблюдаването на закона. ... До колкото го разбрах това, виновника дължи левовата равностойност на управляваното от него превозно средство, когато не е собственик. А не реалния собственик на колата. Относно второто изречение - да видим как ще работи схемата при случаи с "батко" и "братко". Share this post Link to post Share on other sites
jt26 47 #131 Posted August 10, 2023 Извинявам се за двойни пост - не намирам бутона за редкация!? Остава да бъде решен и проблема с неточните тестове за наркотици. Същите, срещу които полицаите много яко възроптаха, когато се реши да ги ползват на тях. А кръвната проба отнемала доста време поради липса на акредитирани лаборатории и голям обем проби (3-4 лаборатории за цялата страна). И ако е вярно, това, че на място ти вземат колата и т.н., а кръвната проба се чака месеци ще е супер неадекватно всичко. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #132 Posted August 10, 2023 По старому. Вълкът козината си мени, но нрава не. А относно конфискацията: ко прайм като съм женен и половината кола е на жената, а синковеца е наследник. Сурова е още де юре работата, както и наказанието, но си требе балтия, иначе нЕма а са опрайме. Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1200 #133 Posted August 10, 2023 Ами ако карам с над 1.2 на комшията колата и ако откажа да платя стойността и ще му върнат ли колата или ще я държат до като си вземат парите което ще е на куково лято и комшията ще пие една студена вода и ще се надява на моята милост която няма да получи естествено? Share this post Link to post Share on other sites
jt26 47 #134 Posted August 11, 2023 Предполагам, че в такива случаи автомобила се връща на собственика, а ти ако не платиш в схемата влизат ЧСИ. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #135 Posted August 11, 2023 Не е изпипана работата. КАТ имат правомощия само върху регистрационните номера на колата, които могат да свалят. Тя си е твоя, както и грижата как ще я прибереш и къде ще стои до приключване на процедурата по втория кръвен тест и евентуалното им обжалване, но това е в друга юрисдикция и през това време автомобила не е кофискуван, а пари за КАТ платен паркинг са извънзаконово малоумие, защото няма съдебно решение. Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1200 #136 Posted August 12, 2023 Явно това ще претърпява промени, ще видим до къде ще стигнат. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 588 #137 Posted September 18, 2023 Едно много интересно интервю. 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #138 Posted September 18, 2023 Много истини има, но и "много баби (институции) - хилаво дЕте". А когато никой не мрънка, се прави това от което някой има интерес. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Drone 788 #139 Posted September 24, 2023 В крайна сметка проблема с този закон за наркотици и алкохола беше, че има 80% фалшиво позитивен резултат и някой на антибиотик ще остане без кола. Другия проблем са лабораториите. Би трябвало да става за 1-2 дена резултата, а не за 6 месеца. Видя се, че дори и да го има тоя закон пак има пияни шофьори, които убиват деца А и да не забравяме, че новите вейпчета с екстракт от марихуана теста не ги лови Така, че може да си нагърмян на животно и неадекватен, но пак теста си е негативен. 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #140 Posted September 24, 2023 Quote . Би трябвало да става за 1-2 дена резултата, а не за 6 месеца. Хубаво е ако е за 6 месеца,,мой приятел от миналия септември2022 е без книжка и кола,чака да излезе теста за наркотици от ВМА Варна. Въпреки 3 теста които доказват че е грешка в други лаболатории,но се са сертифицирани и това е от доста години този проблем. В момента съди институциите и ще спечели делото,ще вземе не малко пари,но къде останаха ядовете притеснението и това да водиш детето си на детска с тортинетка. Не знам кой има изгода от това,много пъти се спомена проблема и по телевизията,държавата мълчи. Безумие молете се да не правят тест за наркотици 50%на50% да е фалшив теста...........и започват проблемите. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 950 #141 Posted September 25, 2023 Трагично е с тия тестове. Не посмях да си взема хапчета за глава скоро различни от аналгин, че можели да покажат положителна пробва при тест Ходи обяснявай после, че не си взел наркОтици. Тегаво е това и трябва да измислят начин да го регулират малко. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #142 Posted September 26, 2023 На 24.09.2023 г. at 15:34, CARPERA написа: Не знам кой има изгода от това... И никой конкретно да няма (освен лабораториите с парите за теста), безхаберие си е. Така се развъжда корупцията. Ако можеш - опрАаш са по "втория начин". Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #143 Posted May 12 (edited) Днес с колелото минавам по трасе, по което нямам работа с колата - затънтен край северозападнал - не води към нищо, но няма големи баири и трафик. Преди около 2 години (а може и повече) го реновираха и асфалта още е ок. До тук - добре! Бее, нещо не му е в ред, ама докато схвана какво е ... Участъкът е 20-тина км и минава през 2 населени места, та почти стига до 3-тото. По цялата си продължителност е с жълта непрекъсната линия, вече поизсветляла - ОТ - ДО - 20 км - равно и с дълги прави участъци с ограничение за маневри и скорост. Първата снимка е от началото на една поне 4км права. с идеална видимост, а втората е до където може да зумне тел-а ми. По трасето има и знаци. Преди всеки завой се забранява изпреварването, а след него, съответният разрешителен знак е завъртян успоредно на платното - за да не се вижда. Естествено, никой не кара с 40 и си изпреварва. По трасето видях 3 патрулки, а на връщане бяха на други места - "шумкарите сменят драките". Пред очите ми 1 водач "изгоря". Първо си мислех че е "държавен рекет", но поразпитах и се оказа че и местната власт + други заинтересовани, безхаберно участват в това законно беззаконие. Защото ги устройва! Трябвало да се положи още 1 слой асфалт, но "пАри немАло" и докато стане, това е "временна организация на движението" - заради ремонтните работи, със съответната маркировка и други мерки. Вече 2 години Питам се - кого и дали има смисъл да питам? Какво да се стори и дали би променило нещата? Сигурно мнозина са се питали, но не са питали когото трябва. КОЙ е ТОЙ? Edited May 12 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1525 #144 Posted May 12 (edited) преди 50 минути, ceco_accord написа: ... временна организация на движението" - заради ремонтните работи ... ... вече повече от 2 години! Значи, следващите 10км максимална разрешена скорост 50 км/ч. Пътят изглежда завършен. Перфектна настилка, хоризонтална и вертикална маркиривки, мантинели ... ! На места е достатъчно широк за разминаване на 2 камиона и кола едновременно. Но ... не знам, по каква причина не е одобрен за експлоатация. Грубо казано, няма Акт 16. Мястото е Първокласен Път #8, след границата между София - Област и Област Пазарджик, посока Пазарджик. Добрата новина е липсата на контролни органи. Минавал съм многократно по участъка и не съм видял дори една "патрулка". Edited May 12 by Krasi-mir Share this post Link to post Share on other sites
jt26 47 #145 Posted May 13 Преди 10 часа, ceco_accord написа: ... Питам се - кого и дали има смисъл да питам? Какво да се стори и дали би променило нещата? Сигурно мнозина са се питали, но не са питали когото трябва. КОЙ е ТОЙ? Като се има предвид, че Хаимбоаз до преди 2-3 години нямаше Акт 16 има ли смисъл да коментираме ... Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #146 Posted May 13 Смисълът е сложно нещо в наща държава. Ако го няма - тя е такава каквато е. И в частност - пътищата ни. Share this post Link to post Share on other sites
s7r3l0k 19 #147 Posted May 13 Същите безумици със стари и неприбрани табели ги има по прохода на Републиката. А не е като да е път за никъде. По друга тема, преди няколко дни ни скъсаха нервите в КАТ при опит за регистрация на автомобил "нов внос". Мой приятел има близки, които живеят в Германия. Моли ги да му купят автомобил, който е харесал, евтин. Уговарят всичко, чуват се със собственика по телефона и правят оглед + видеовръзка. Договарят се за покупка. Моят приятел праща пари по техен познат или роднина и сделката минава, пише се немски договор за покупко-продажба. Връщат колата на платформа чрез частно лице и му се плаща пътя тук, като му я свалят утях. Дотук всичко добре. Момчето ме моли да му съдействам, да наглеждам колата, докато той отиде за превод и легализация на договора, защото в района на КАТ няма преводач. Връща се, влиза в КАТ и се започва едно безкрайно чакане, като накрая се връща посърнал и явно притеснен. Някаква кисела лелка в КАТ му обяснила, че не можело така. В декларацията за придобиване на МПС можело само да напише, че той е карал платформата, а той категория за това няма. Той можел само присъствено в Германия да сключи договор, от разстояние нямал право. Нямало да приеме и сключен договор от разстояние. Нямал право да сключи договор с неговите познати, защото трябвало да се сключи тук и по някаква причина да е нотариално заверен, въпреки, че автомобила е без номера, регистрации и каквото и да е. Доколкото знам, нотариус не се използва в такива случаи. Отказва му регистрация и му казва, че автомобила изобщо така както е, не може да се регистрира в България и най-добре да търси начин да бракува и на части. Иначе го сплашила, че ако подаде неверни данни, веднага ще го предаде на властите и наказанието било 3г лишаване от свобода или 1000лв глоба. Човека дойде пребледнял. Влязох да попитам лелката, как едни хвърчащи листи с набързо попълнени договори на коляно от мними автокъщи минават, а човека отишъл на място с преведен договор и пълен набор от документи не може да регистрира. Как е възможно да нямаш право да поръчаш автомобил от чужбина, след като автокъщи имат същата практика и директно купуват на твое име, без нотариално заверен документ да те представят? Отговорът кратък, но неясен - няма фактура, няма документ за докарване, той не е ходил там. Поспорихме малко за това, как е възможно частно лице да издаде фактура за продажба на мпс, за транспорт на мпс и трябва ли да се обадим на германеца да си отвори една фирма, за да я продаде отново колата - насреща мълчание. Момчето заряза колата на паркинг до КАТ, докато намери решение на проблема. Пълен батак са нашите закони и това е. Да не говорим колко хора ежедневно минават с договорите-менте от автокъщи, представящи се за частни лица или такива, знаещи какъв скрап продават. Извинявам се за дългият пост, обаче досега не бях виждал такова безумие. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #148 Posted May 13 Далеч сме от "белите" държави! Там системата служи на хората, а тук само на някои избрани. Щели сме да борим корупцията? Как, като тя е движеща сила в икономиката ни. Като в оня виц за ламята Спаска, дето живеела през 9 земи в десета. Събудила се 1 ден, па си казала: - Баси, колко далече живея! Дано се събудим! Share this post Link to post Share on other sites
xatamoto 155 #149 Posted May 13 Преди 5 часа, s7r3l0k написа: Някаква кисела лелка в КАТ му обяснила, че не можело така. В декларацията за придобиване на МПС можело само да напише, че той е карал платформата, а той категория за това няма. Той можел само присъствено в Германия да сключи договор, от разстояние нямал право. Нямало да приеме и сключен договор от разстояние. Нямал право да сключи договор с неговите познати, защото трябвало да се сключи тук и по някаква причина да е нотариално заверен, въпреки, че автомобила е без номера, регистрации и каквото и да е. Доколкото знам, нотариус не се използва в такива случаи. Отказва му регистрация и му казва, че автомобила изобщо така както е, не може да се регистрира в България и най-добре да търси начин да бракува и на части. Иначе го сплашила, че ако подаде неверни данни, веднага ще го предаде на властите и наказанието било 3г лишаване от свобода или 1000лв глоба. Човека дойде пребледнял. Джамбазите я знаят схемата. В немския договор полето за купувач се попълва, когато се намери такъв, а колата вече е тук. Трябвало е твоят човек да се консултира с някой джамбазин преди да иде при лелката. В софийския КАТ си има "съдействащи", с които такава драма няма как да се случи. Таксата за услугата им се избива дори само от това, че вместо в 6.00ч. отиваш в 14.30ч. и до един час си тръгваш с платена екотакса, ГО и номера. За тази процедура обикновен човек трябва да си вземе почивен ден, а и лелките се заяждат за каквото могат, но това едва ли е, защото са на % при "съдействащите" Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1467 #150 Posted May 13 Преди 6 часа, s7r3l0k написа: преди няколко дни ни скъсаха нервите в КАТ Това, ако е в Стара Загора - там стават чудеса. Преди половин година, когато регистрирахме колата на баща ми, бяха изискали нещо, където за толкова много коли, в София никога не бяха издребнявали до там. Но вече изключих какво беше - мина и замина. Иначе, от Германия съм взимал внос кола, докарана тук. Продавачът попълва един хвърчащ лист (Kaufvertrag) с данните на немския собственик като продавач и няма заверки, няма преводи, няма нищо. Само талона на колата трябва. Изтеглили сте късата клечка @s7r3l0k с всеизискваща лелка, според мен. В София служителите на гишетата са супер, само чичаците на каналите скапват пейзажа. И то не всички. Доволен съм и никога не съм използвал посредник, а в последните 10 години сигурно съм регистрирал едно 10 МПС-та. За мотора даже отидох 2 месеца след датата на договора, че нямах А категория, когато го купих и трябваше да изчакам. Бях се подготвил психически, че ще ми наложат глоба, както беше по закон. Нищо подобно - за моя изненада ме пуснаха. Та... очаквайте най-лошото и се надявайте на най-доброто. Share this post Link to post Share on other sites
s7r3l0k 19 #151 Posted June 3 Извинявам се за закъснението с "развитието" по въпроса, но човека е изчакал 2-те седмици за регистрация на МПС-то и дори е пропуснал срока, но вторият му опит се е оказал успешен. Тайната на успеха била, че попаднал на друго гише, не при въпросната лелка, а при по-млад служител, който просто се засмял и отвърнал нещо от рода на "На тези лудите не им обръщай внимание". Минал е със същите документи, превода на български не му е поискан, интересното е, че са задържали оригинал и копие на kaufvertrag, иначе немските документи както си е записано остават в КАТ. На канал никакви проблеми, автомобила си е бил със скорошен TUV, където са отбелязани забележките и в тях нямаше технически такива, само изтекла аптечка беше вписана. Имало някакви будки пред КАТ, където са му дали жокер, ако не успее да мине пак, просто да отиде при тях и те щели да решат проблема. Никога няма да се оправим... 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #152 Posted June 3 Никоя от институциите, както и държавната управа нямат интерес от оправянето. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #153 Posted June 4 Но пък си стана доходоносен бизнес. От днес - в столицата (после и в други градове) ПОС терминали в колите. Share this post Link to post Share on other sites
s7r3l0k 19 #154 Posted June 8 Не останаха здрави линейки, но поръчваме над 460 патрулни автомобила. В същото време, линейките се поръчват и доставят "капка по капка", като броят им е шокиращо по-малък. Явно да се изкарат пари от глоби е по-важно от живота на хората. Да - знам, че се каза, че автомобилите са закупени с пари от глоби. Не - това не го прави по-малко безумно, по мое мнение. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #155 Posted June 8 Парите са от фонд безопасност в който отиват глобите. За дръжАвниците е по-важен наказателният, а не инфраструктурният аспект на безопасността. Нищо лично - просто бизнес. А бизнесът инвестира само в доходоносното. Share this post Link to post Share on other sites
electric28 11 #156 Posted June 9 Вчера сутринта началник от полицията беше при Георги Любенов. Каза че полицаите при обходите си предават сигнали до стопаните на пътя за забелязани дупки и нередности. Ако и при тези сигнали апи не реагира, не се учудвам че не обръщат внимание на моите. Преди две седмици бяха ограничили движението на входа на тунел витиня, помислих че ще ремонтират рововете, но днес няма ограничения и нищо не е направено. Хемус е трагедия на много места, а за Тракия си представям какви дупки са се отворили след зимата. Ако пътя е в територията на дадена община, колкото и голяма да е дупката, отговора е да се обърнеш към апи. По Ботевградските села има по един метър от бордюрите тръни, бурен, пясък, камъни и няма кой да почисти Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #157 Posted June 9 Намаме "полезен ход". Де юре, всичко е в ръцете на институциите, а те нямат конкретни лица. Уповаваме се на добрата им воля, но дефАкто тя е обща безотговорност. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #158 Posted July 24 https://novini.bg/biznes/avtomobili/857416?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3TxVYphGg9ugcAhSza7M9Jb-sfb9UH_O-kfywSQtCjN_ufAnYXkeoJcds_aem_C_zmCeLaMIQH86p7J8fqdA 1 Share this post Link to post Share on other sites
ipetkow 4 #159 Posted July 24 Дано се измисли някакво решение, че иначе положението става страшно. Share this post Link to post Share on other sites