Jump to content
Sign in to follow this  
nikolay1443

Turbo R18

Recommended Posts

Здравейте. Зарибил съм се да засиля R18A2 двигателя с турбо. Някой тук правил ли е това на този двигател конкретно, и ако може да сподели дали има "уловки" около процеса по турбинирането?

Намислил съм да взема ибейски турбо кит за R18, който предполагам включва всичко необходимо.

Целта ми е да стане 180-200кс(около мощността на стоковия K20A тайп р). Също така не мисля да сменям заводската генерация, тъй като не искам да се увеличава звука от колата(да бръмчи много).

С две думи само с инсталацията на този кит и една настройка на мапа ще е възможно ли да доведе до 180-200кс (на сейф бууст, че се кара често колата).

Между другото някои хора ми казаха че нямало смисъл за турбо на този мотор, защото не ставал за това, заради високата компресия.

Edited by nikolay1443

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съмнявам се някой тук да е правил нещо такова. Защо си мислиш, че кола с турбо е шумна? Отделно имаш болт он вариант да сложиш генерация от фн2, която ще е с по-голям диаметър. Който ти е казал, че мотора не става за турбо явно техническите знания му липсват много. Има не малка разлика между компресия и степен на сгъстяване. Странно по чужбина как си карат спокойно по 250-300+ коня сток R18, дори и автоматите с лек мод на кутията издържат близо 300 коня. В ибей има "колекторчета" на много приятна цена, нещо около 70лв. по спомен. Останалото можеш да си набавиш сам и отделно, че няма да караш с китайска турбина ако реално искаш нещо повече от колата.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Генерация може и да взема от фн2, щом е с по-голямо фи и е болт он. За компресията се обърках, аз имах в предвид степен на сгъстяване...

Та какво му е лошото на китайското турбо, то няма да влиза във висок бууст?

Share this post


Link to post
Share on other sites

промених си мнението за кита като разбрах колко ще ми струва доставката от америка(половината от цената на кита). Ще се поръчва само колектора :D

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво ще рече да влиза във висок бууст? Аз бих си избрал турбо, което ще е рейтнато на таргет конете, които гоня. Тоест ако целта ми е 300 коня ще търся турбо, което е за точно толкова. Отделно, ще го търся да е лагерно или с титаниева перка или всичко в едно, предвид, че ще я карам всеки ден. Ако си ме разбрал ще търся турбо, което ще ми осигури диапазон. Тоест караш си с 90 и решаваш да изпревариш, но искаш да стане бързо и просто натискаш без да сваляш предавка а колата реагира. Имаш ограничение за турбото понеже ако си огледаш мястото не може да събереш какво да е турбо. Мястото не е много там. И както колата може да е 300 коня така и може да се кара нормално, не е задължително постоянно да се натиска а и съм далеч от мисълта, че би я натискал толкова. Разхода при нормално каране няма да бъде много различен, най-много ако е настроена адекватно да падне надолу. Хубавото е, че на този мотор има евтин вариант за стендалоун електроника, но могат и през обд да се ровят. Лошото на китайското турбо? Има клип в ютуба за сравнение ако си го пуснеш от ума ти ще изчезнат думите китайско турбо. Относно степента 10:1 не е нищо, едната ми кола е със същата степен с турбо и нулеви ядове, приятел кара на 11+:1 с турбо и при него ядове имат само гумите каквито и да са.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Окей, мисля че разбрах как стоят нещата, ще отнеме време събирането на частите... 

За колектора има 2 варианта, единия е с прикрепен порт за уейстгейт(в този вариант пружината на гейта ще оцелее ли като е толкова близо до изпускателя?)

https://www.ebay.com/itm/Turbo-Exhaust-Manifolds-Honda-Civic-8th-R18A-T25-T28-Wastegate-w-Gasket-38mm/392731998130?hash=item5b70a6b7b2:g:VzQAAOSwfxRer9As

другия няма:

https://www.ebay.com/itm/CAST-IRON-Turbo-Manifold-For-06-11-Honda-Civic-R18-For-TB25-TB28-FLANGE-06-11/254816412122?hash=item3b543de1da:g:irsAAOSwj8pf5CXE

Edited by nikolay1443

Share this post


Link to post
Share on other sites

някакви препоръки за турбина за около 500лв?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гейта ще оцелее стига да не е китайски а един читав тръгва от толкова колкото мислиш да дадеш за турбо. Ползвай турбо с вграден гейт, можеш да си изрежеш фланци на лазер и сам да си направиш изпускателя и да позиционираш турбото както искаш. До 500лв. втора ръка има шанс да намериш някой гарет, но трябва търсене, дебнене. Преди време продадоха гарет гт2871р за около 300лв. та няма нищо невъзможно. За целта ти трябва турбо с около 45мм inducer на студената част. Не е задължително да е гарет, може да огледаш от някое волво, което е над 200 коня. Примерно ако вземеш турбо от кола, която фабрично е 240 коня с малко повече налягане ще достигнеш 280. Но не трябва тези коне да са над 1.4-1.5 бара налягане, понеже стоковия ти мап сензор по спомен беше до 1.5.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъй като катализатора трябва да се махне(защото е точно на мястото на изпускателния колектор/турбото), някой знае ли дали ще ми трябва ламбда сондата след като го махна?

т.е. дали на даунпайпа трябва да се  заварява пробка за ламбда?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оказа се че трудно ще се намери човек да изработи изпускателя, намерих фланците - за главата и за т25 турбо.

Но от примера на full-race не мога да определя на колко фи са двете колена:

R18-manifold.thumb.jpg.3aa2fcbd3093c9d20ca7780c4e637484.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега ,в голям филм се хвърляш и краят не е известен.Но кефа цена няма.😀Имай предвид,че хванеш ли се за хорото ще налееш маса пари и ямата е бездънна...

Share this post


Link to post
Share on other sites

А не си ли се замислял,че по добрият вариант е да суапнеш к20а2/к20з4 :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

К20а струва 3800лв и с труда отиде над 4к.

Тук изглежда че ще се впиша под 3к(за моята цел от 200кс).

Няма да разреждам мотора, та като гръмне, гръмне, ще ходя пеш..

Турбина вече има Garrett t25-t28 с вътрешен гейт. Ще търся и генерация от FN2 type r.

Въпрос: може ли да се намали налягането на задвижващия механизъм на уейстгейта и как?

Share this post


Link to post
Share on other sites

от фн2 генерацията е на 55мм, ще свърши ли работа за таргета?

Edited by nikolay1443

Share this post


Link to post
Share on other sites

излезна и най-големия проблем:

стоковия компютър най вероятно няма да може да се ремапне, а се съмнявам че ще намеря някакъв друг стабилен до 300-400лв...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Грешиш, стоковия подлежи на ровене. Не съм се занимавал точно с такъв, имаш и вариант много бюджетен(около 200лв.) за стендалоун електроника, но за да е максимално евтино ще трябва сам да си я наредиш, като може да се използва корпус от фабричен компютър и няма да има рязане на кабели.

Може да замениш актуатора на турбото с регулируем такъв, но колата дори и при 300 коня не би "гръмнала" ако е настроена правилно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Без да ми се обиждаш,но действаш без да си прочел допълнително за такъв сетъп.

1во тази генерация на 55мм за къде по напред .... 

2ро ще ти трябва хондата флаш про,а тя не е 400 лв.... приготви си 900-1000 лв за втора ръка .... и на края ще пръснеш една камара пари за няма и 200 коня ..... 

Ти си знАеш най - добре....

Успех!

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре де, ако намеря в бг човек с hondata flashpro ще стане ли да ми ремапне компютъра само, или този модул трябва постоянно да стои закачен за моя компютър(или там за обд порта)?

 

На сайта на hondata проверих номера на компютъра и се оказа че нямат flashpro за този модел...

IMG_20210203_160142.jpg

 

писах имейл на HONDATA USA и отговориха, че поддържат само американските версии на R18, което означава че няма Hondata за английската версия на еку-то на този двигател :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега,продай този “леген” до дай някой лев и си вземи истински Тайп-р фн2.Повярвай ми, ще си спестиш хиляди главоболия и най-вече време, и пари🙂А от стоковото по-хубаво няма!Ще имаш истинска Р-ка,която е страхотен автомобил😉

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

policeman, прав си.. Дори и да има потенциал този двигател трябват доста повече пари от колкото в момента мога да си позволя - нови бутала за разреждане, биели и т.н. (иначе да се кара на 0.3 бара и дори да стане 180 коня просто няма смисъл).

еми отказах се..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Помисли върху идеята, която ти подхвърлих за FN2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Седни и чети ако искаш да следваш този вариант. На евото фабричната генерация е 2.25" а то фабрично си е 280 коня. В твоя случай ще стигне, вариант ти е и къстъм с нов катализатор на 65+ вътрешно и пак може да е тиха. Всичко зависи от много фактори. Електрониката ти поддържа флашване с KESS, но оригинален, след 2018 пускат поддръжка точно на тези компютри и още няколко хондови. Не съм сигурен колко човека в България го имат и втория фактор е дори и да го имат дали могат да ти свършат адекватна работа. Има афтърмаркет електроника, която е много по-добра от мега, която ползват масово хората и е на смешната цена от 80-90 паунда нова. Но съответно от там нататък си ти ако искаш да се вместиш в някакъв бюджет. Относно мотора или си чел грешна информация или си слушал грешните хора, има много двигатели, които са сгъстени+турбо(на бензин). При наличие на достатъчно турбо проекти с р18 по света, които спокойно си въртят 260-300 коня напълно фабрични, защо все се целиш в ниските 200 коня? Колкото ще вложиш да я подкараш просто с турбото толкова ще е и да си я караш в гореспоменатия диапазон с коне, тоест нищо, като ресурс/части. Фн2 е хубава база, мотора и кутията са едно добро начало, дали К20 с турбо или К24 блок, все е добра комбинация за ежедневка. С готовата кола ще си спестиш доста главоболия, време и няма да оставаш без кола понеже твоята е разглобена и чака нещо да се направи по нея.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr.SOHC мерси за изчерпателния отговор!

за електрониката вече бях убеден че единствения вариант е да взема компютър от R18 USA версия+HONDATA FlashPro.

ще потърся дали и как може да стане с тези бюджетни еку програматори които каза (KESS V2 или MMPS)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не може да стане с тях, чети внимателно, само оригинален кесс а той по спомен беше 4999$. Р18 USA версията може да се пипа с друг софтуер за който имам лиценз и разработчиците са пуснали библиотеки за него. А стендалоун електрониката, която споменах е съвсем друго.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...