Jump to content
martinhristov

Изводи (pinout) на три пинова диагностична букса.

Recommended Posts

Здравейте,

 

Предварително се извинявам ако въпросът ми не е правилно формулиран или е бил отговорен преди това!

 

Опитвам се да намеря достоверен източник отностно изводите (pinout) на три пинова диагностична букса за газов инжекцион Zavoli Bora S32 OBD.

Интерфейса ми прилича на TTL (5V) (може да греша), бих желал да разбера кой кабел е GND, кой TX и кой RX, преди да се опитам да се свържа с нея.

 

Изглежда повечето кабели за тази уредба са направени с FTDI чип.

 

Всичката информация, която успях да намеря е за четири пинова диагностична букса, но не и за три пинова. В официалното ръководство за газовата уредба се посочва просто три пинова букса за диагностика без означение на изводите й. 

 

Кабелите са както следва :

 

Пин 1 - Бял

Пин 2 - Черен

Пин 3 - Червен

 

Визуална представа може да придобиете от прикачените снимки !

 

Благодаря на всички включили се в темата !

 

Поздрави,

Мартин

 

 

IMG_20210110_212759.jpg

IMG_20210110_212811.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тази система няма да ти свършат работа стандартните кабели за диагностика на ГИ. За Заволи Бора S 32 ти трябва интерфейсен кабел за диагностика на ГИ БРЦ , защото е произведен  от БРЦ . По въпросите ,които задаваш ми изглежда, че тепърва навлизаш в тази област. Ако е така по- добре не се занимавай с тази система.Прекалено е сложна за начинаещи и вероятността да се оплеска нещо е много голяма. Но това е мое мнение ,всеки си решава сам.Хубава вечер.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, mi67 написа:

При тази система няма да ти свършат работа стандартните кабели за диагностика на ГИ. За Заволи Бора S 32 ти трябва интерфейсен кабел за диагностика на ГИ БРЦ , защото е произведен  от БРЦ . По въпросите ,които задаваш ми изглежда, че тепърва навлизаш в тази област. Ако е така по- добре не се занимавай с тази система.Прекалено е сложна за начинаещи и вероятността да се оплеска нещо е много голяма. Но това е мое мнение ,всеки си решава сам.Хубава вечер.

 

Здравейте, 

 

Благодаря за отговора !

 

Цитат

За Заволи Бора S 32 ти трябва интерфейсен кабел за диагностика на ГИ БРЦ , защото е произведен  от БРЦ

 

С какво е по различен кабела за BRC/Zavoli от останалите кабели ? Всичката информация която намирам в интернет сочи, че съдържа най-обикновен FTDI чип USB до TTL 5V.

 

Цитат

По въпросите ,които задаваш ми изглежда, че тепърва навлизаш в тази област.Ако е така по- добре не се занимавай с тази система.Прекалено е сложна за начинаещи и вероятността да се оплеска нещо е много голяма.

 

Да, напълно начинаещ съм. С какво е по-сложна от останлите газови инжекционни, може ли повече детайли, какво имате предвид ? 

 

Поздрави,

Мартин

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Zavoli Bora комуникацията е по К линия с ниво 12 волта като на BRC, както ти каза колегата по-горе.

На Zavoli Alisei комуникацията е по Tx и Rx.

И разпиновката на буксата е:

1. К линия

2. GND/маса

3. +12В.

Редактирано от ivan_pop
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки производител на ГИ,решава дали интерфейсния му кабел ще е по стандартна схема най-общо казано, в смисъл буксата му ще има 4 пина- +12V, Rx,Tx, -12V. При БРЦ схемотехниката на кабела е друга.Един кабел  се използва за двупосочна комуникация Rx-Tx. Затова буксата мо е с три пина.И това е направено хем за по висока цена на кабела, а и за да не може всеки който иска да пипа тези системи, освен специалисти в тази област. Пак ти казвам,ако си абсолютно начинаещ не е това системата на която да се учиш.Софтуера на тази система е като на БРЦ Секуент 32, който между другото е заключен и се дава само на оторизирани сервизи на БРЦ Направи си сметка защо са направили БРЦ така .Виждал съм тотално омазани системи от хора,които с това си вадят хляба.Ако можеш първо си намери някакви ръководства,които да ти дадат някаква представа с какво се захващаш. И изобщо сподели познаваш ли поне една система ГИ, или поне какъв ти е проблема, че да искаш да се свързваш с Заволи Секуент 32. Кабел ще си намериш, но за знанията и опита в тази област трябва доста време. Това ти го казвам с най добри чувства към теб.

Редактирано от mi67
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, ivan_pop написа:

На Zavoli Bora комуникацията е по К линия с ниво 12 волта като на BRC, както ти каза колегата по-горе.

На Zavoli Alisei комуникацията е по Tx и Rx.

И разпиновката на буксата е:

1. К линия

2. GND/маса

3. +12В.

 

Благодаря за отговора !

 

преди 13 минути, mi67 написа:

Всеки производител на ГИ,решава дали интерфейсния му кабел ще е по стандартна схема най-общо казано, в смисъл буксата му ще има 4 пина- +12V, Rx,Tx, -12V. При БРЦ схемотехниката на кабела е друга.Един кабел  се използва за двупосочна комуникация Rx-Tx. Затова буксата мо е с три пина.И това е направено хем за по висока цена на кабела, а и за да не може всеки който иска да пипа тези системи, освен специалисти в тази област. Пак ти казвам,ако си абсолютно начинаещ не е това системата на която да се учиш.Софтуера на тази система е като на БРЦ Секуент 32, който между другото е заключен и се дава само на оторизирани сервизи на БРЦ Направи си сметка защо са направили БРЦ така .Виждал съм тотално омазани системи от хора,които с това си вадят хляба.Ако можеш първо си намери някакви ръководства,които да ти дадат някаква представа с какво се захващаш. И изобщо сподели познаваш ли поне една система ГИ, или поне какъв ти е проблема, че да искаш да се свързваш с Заволи Секуент 32. Кабел ще си намериш, но за знанията и опита в тази област трябва доста време. Това ти го казвам с най добри чувства към теб.

 

Благодаря за отговора, приемам го с най-добри чуства от моя страна !

 

Цитат

И изобщо сподели познаваш ли поне една система ГИ, или поне какъв ти е проблема, че да искаш да се свързваш с Заволи Секуент 32.

 

Целта заради, която съм се хванал с това е, че искам да накарам ГИ да трие грешка P0420 от бензиновото ЕКУ и евентуално да намаля интензитета на светене на бутона за превкючване от бензин на газ.

 

Относно ръководството, прочетох това, надявам се да ми е от помощ, но както споделих и в началото, никога не съм се сбъсквал с ГИ, затова съм напълно начинаещ.

Щом кабела е с К линия, ще трябва да си купя друг кабел тогава, моят FTDI(FT232BL) чип няма да стане.

 

Поздрави,

Мартин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом това ръководство си прочел си на прав път. За да не стане някой фал, преди да пипаш каквото и да е в програмата си запази текущите настройки. Това поне ще ти даде сигурност, че дори и нещо да се обърка, можеш да ги заредиш и да започнеш всичко отначало. Хубава вечер. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Благодаря за съветите, помогнахте ми неимоверно много !

 

Спокойна вечер и на Вас.

 

Поздрави,

Мартин

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойна вечер и на теб Мартине.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Заволи Бора софтуерът не е заключен, а си е напълно безплатен и не е като на Секуент 32, много различни са. Кабел се прави като на рХ и тХ сложиш по едно съпротивление 120-180 ома последователно и след това ги обединиш. Червения кабел не се ползва на буксата. Стойността на съпротивлението се определя опитно и спокойно няма да изгориш нищо. С ФТДИ-ката ще стане, пробвал съм преди.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jijane написа:

На Заволи Бора софтуерът не е заключен, а си е напълно безплатен и не е като на Секуент 32, много различни са. Кабел се прави като на рХ и тХ сложиш по едно съпротивление 120-180 ома последователно и след това ги обединиш. Червения кабел не се ползва на буксата. Стойността на съпротивлението се определя опитно и спокойно няма да изгориш нищо. С ФТДИ-ката ще стане, пробвал съм преди.

 

Здравейте, благодаря за отговора !

 

Не съм сигурен, че ще стане с моят FTDI FT232BL.

Изглежда, че К line работи с +12 V за логическа "1" и земя за логическа "0", а моят FTDI работи с TTL стойности, демект +5V за логическа "1" и земя за логическа "0". 

Разгледах няколко схеми с моят FTDI, изглежда, че хората слагат L9637 след FTDI чипа, за преобразвуване на нивата. Може да греша за това !

 

Поздрави,

Мартин

Редактирано от martinhristov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че е така с нивата. Пробвайте метода, който ви казах. Схемата е работеща. Преди години и аз съм правил разни схеми с по 2-3 чипа, но простичката схема с двете съпротивления работи.

Оригинален кабел е 70-80 лв.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Благодаря за съвета и информацията, ще имам предвид това което казвате.

 

Успях да намеря кабел на цена от 40лв., та мисля, че не си заслужава мъките да си правя собствен кабел, както си мислех в началото, просто ще го поръчам.

 

Поздрави,

Мартин

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам, че тоя кабел е правен по метода със съпротивленията. Ако толкова ви сърбят ръцете да се ровите, имам оригинален кабел, само че е на КОМ порт, който не ползвам в момента. Мога да ви го изпратя да си начешете крастата дето се вика😁 и след това да ми го върнете.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предложението, оценявам го ! :)

 

Нямам компютър с COM в момента, ще поръчам този кабел който споделих, тъкмо ще отворя кутийката и ще разберем какво има вътре ! :)

 

Поздрави,

Мартин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз щях да изпратя кабела с ком-усб конвертор, ясно ми е, че през 2021 е трудно да се намери лаптоп с ком порт. Както и да е, важното, е че сте се оправили. Споделете какво има в кутийката, ако е лесна за отваряне, а не здраво залепена 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...