Jump to content
Jazz2002

Свирене/виене при включени климатик или парно (сменен пистов ремък)

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Колата ми е 2002 Джаз 1339 кубика. Притежавам я от 4 години и съм минал с нея 86 000 км, от които първите 44 000км на бензин, а останалите 42 000км на газ. Обслужвам я стриктно и всичко по колата е ок. От известно време, обаче, започна странно свирене/виене отпред, в дясно, единствено когато е пуснат климатика. 

Реших, че е пистовият ремък и го смених, заедно с ролката и водната помпа, но свиренето/виенето, при включен климатик продължи. Реших, че проблемът е в компресора или нещо друго свързано с климатика, но колата ме изненада. Оказа се, че свиренето/виенето се появява и когато е включено само парното, без да е пуснат климатика.

И в двата случая, обаче, свиренето/виенето спира на секундата, щом изключа климатика или парното. Ако не са включени, не свири/вие.

Реших, че единствената връзка между климатика и парното е само вентилаторът който вкарва въздуха в системата.

Някой сблъсквал ли се е с подобен проблен и имате ли някаква идея къде може да бъде проблемът?

ПП: Свиренето започва, когато са пуснати климатикът или парното и се променят оборотите, например при смяна на скоростите. Ако поддържам постоянна скорост на магистралата и респективно постоянни обороти свиренето/виенето спира.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Има същата Хонда, но не съм имал подобен пробелм. При мен се беше прецакал компресора на климатика и го установих бързо. Понеже гледам, че си в Пловдив, аз поддържам автомобила си в Кей Джи ауто и съм много доволен от тях. Препоръчвам ги като специалисти и ако желаеш се обърни към тях.

 

Поздрави,

 

Димитър

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо чудно да е вентилатора. Преди години на майка ми колата имаше такова виене от вентилатора, но лесно се хваща, като променяш степените на вентилатора, ако има промяна в звука, то значи там е причината. Нейния го оправих като го свалих, почистих и смазах. 

Но може и да от магнитната на шайба на компресора, ако вие и при изключен климатик. 

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилатора го смажи няма да е излишно.

Злагам на- магнитната на шайба на компресора, ако вие и при изключен климатик. 

Писал си че си сменил ролка, коя точно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите и на трима ви.

Ролката, която смених мисля, че се нарича паразитна или водеща ролка.

А иначе виенето се чува при пуснат климатик или при пуснато парно. Щом изключа вентилатора на парното или спра климатика и виенето спира.

Сега, първо ще сваля вентилатора и ще опитам да го смажа, а ако не се оправи, ще отида в сервиз за климатици, за да я погледнат. 

Дано, ако се окаже, че е въпросната шайба на компресора, не е много скъпа.

Благодаря на отзовалите се, отново.

Щом реша проблема, ще пиша тук, за да знаят другите, които имат подобен проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то куцо, кюраво и сакато все майстор става! 

Как можеш да не хванеш виене от ремък, че и да твърдиш, че всичко е наред. 

То само като отвориш капака и ти пронизва ушите.

Аз съм имал виене от ремък при друга марка, но се проявяваше само като мина през локва или е дъждовно, но веднага се разбира, че е ремък, просто звукът е специфичен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам че виждам късно поста ти за да те насоча направо. 

Този проблем съм го имал и аз, но при мен Ремък беше и крив. Когато двигатела работеше Ремък мърда на ляво и на дясно и следователно ролката също се отклонява ше на ляво и дясно. При мене свирене имаше само на климатик, но при тебе явно Ремък е бил доста хлабав. 

 

P. S. I Как да разбереш колко да обтегнеш Ремък? 

Прост метод. Намираш най-дългият участък на Ремъка от ролка до ролка или от агрегат до агрегат (при Джаза аз лично го правя най-отдолу, между шайбата на коляновия вал и климатика). Хваща Ремъка по средата и се опитваш да го завъртиш във вертикално положение(на 60 градуса от нормалната му позиция). Ако си го обтегнал добре би трябвало да успееш, но трудно и да не можеш да го превъртиш. 

Ако го завъртиш с не малко усилие на 60 градуса и не можеш повече значи си шест 😉

Редактирано от kitty
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малка грешка от моя страна, написал съм Ремъка да се завърти на 60 градуса, но всъщност е на 90 (от хоризонтално във вертикално положение) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...