Jump to content
martinhristov

Неравномерно спирачно усилие при натискане на спирачният педал

Recommended Posts

Здравейте на всички,

 

Предварително бих желал да се извиня, ако въпросът ми е бил отговорен вече или не го задавам по коректен начин !

 

Проблемът за който става въпрос е в графата трудни за описание с текст, затова съм направил следната картинка :

 

unnamed.gif

 

При натискане на педала на спирачките започват да действат при "5 % натиск" както е посочено на картинката. Колата спира нормално !

 

Понякога ( много приблизително, на 20 пъти веднъж ), спирачките не се задействат при натиск от 5%, а трябва да натисна педала до приблизително 30 % и с малко повече усилия за да се задействат спирачките. Колата пак спира, педала НЕ потъва до пода, но е видимо по-надолу, приблизително около 50 % от хода на педала за да спра нормално.

При следващото натискане на спирачките, натиск от 5 % е достатъчен за да задейства спирачките.

 

Закономерност при която се случва това нещо не можах да открия, но почти при всяко пътуване от 5 км се случва поне веднъж.

 

Неща които проверихме с моят майстор :

 

- Вакуум, огледахме маркучите, нищо видимо, според него, ако е от вакуума това ще се случва всеки път, а НЕ на всеки 20-ти път.

- Дисковете имат около 1мм ръб, което е напълно в рамките на допустимото.

- Накладките са почти нови TRW, видимо имат около 80 % живот.

- Спирачната течност е бистра и на вид нова.

- Уплътнението на капачката на резервоара със спирачната течност е скъсано, не уплътнява напълно, според майтора, това не би трябвало да влияе до такава степен. Капачката е напълно затворена, НЕ е уплатнена.

 

Според майстора, проблема може да се крие в главният спирачен цилиндър или в модула на ABS.

Това, което той ми обясни е, че при проблем с главният спирачен цилиндър, спирачната течност не е така бистра, а е доста мътна от разлагането на гумичките в цилиндъра.

 

Та, ето е същинският ми въпрос, на какво е възможно да се дължи това поведение на спирачният педал ? 

 

Автомобилила е : 

 

- Хонда Акорд 2003г.

- Рама: CM2

- Двигател: K24A3

 

Съжалявам, ако обяснението ми има пропуски, всички компетентни мнения и съвети са добре дошли !

 

Поздрави,

Мартин

 

 

 

Редактирано от martinhristov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Спирачната течност е бистра и на вид нова.

Това се установява с уред който мери влагата в нея.

Ако не знаеш кога е сменяна,сега е момента.

На око е бистра в казанчето но долу в самите апарати не знаете какво е, обикновено зле.

Сменете я като се източи през всеки спирачен апарат,така промивате системата,преди да пристъпите към по сериозни смени.

Някоя от помпите си заминава ,може би горната .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене нямам обяснение...Все пак подозренията са предимно в/у  спирачната помпа, но защо изпуска и задейства по-късно понякога, не е ясно. Все пак за да създаде налягане по-късно от нормално при хода на буталото, трябва течността пред него да отиде някъде или да мине зад него, за да се получи удължаване хода на педала...

Все пак направи някакъв тест:

- Без запален двг (не работи вакумния усилвател), натискай много пъти да видиш дали го прави.

- Направи същото при запален двигател.

И при двете проби опитай с резки, после с много бавни многократни натискания. Теоретично може да се очаква, че ще се случва по-често при бавните..., ама кой знае.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В течноста е проблема.Понеже съм имал такъв случай с една Омега 1:1. Влагата е надвишила процентното съдържание което е допустимо. Сигурен съм, че когато колегата припомпи педала и колата си кове, в един момент и това ще се загуби.Ще спира на лотария.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

В течноста е проблема.Понеже съм имал такъв случай с една Омега 1:1. Влагата е надвишила процентното съдържание което е допустимо. Сигурен съм, че когато колегата припомпи педала и колата си кове, в един момент и това ще се загуби.Ще спира на лотария.

Добре де, хайде някакво физическо обяснение на процеса- 10 пъти спира, един хлътва?

Всички течности, чисти, мръсни, стари, нови, даже и водата са несвиваеми, а когато има въздух, педала е мек и то при всяко натискане, не избирателно. 

Допускам, че ако има влага, при дълго, екстремно каране, ако спир. апарати прегреят, може влагата да се изпари в спир. цилиндърчета, да направи мехурчета, които са вече газ и ще влоши спирането, но колегата не описва такова екстремно каране. Дори и това да се случва, то след като се случи, всяко следващо спиране ще е проблемно, а според описанието е произволно, не последователно.

Не казвам, че не трябва да си смени течността (каквито ще се 80% от съветите, щото и да не се оправи, поне ще си сигурен, че не е от нея), но търся някакво обяснение...

Добре е колегата накрая да сподели какво е станало...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Митко Йотов написа:

В течноста е проблема.Понеже съм имал такъв случай с една Омега 1:1. Влагата е надвишила процентното съдържание което е допустимо. Сигурен съм, че когато колегата припомпи педала и колата си кове, в един момент и това ще се загуби.Ще спира на лотария.

Напълно възможно е да е от това, тъй като колегата казва, че уплътнението на капачката е скъсано, тоест течността е в постоянен контакт с въздуха и абсорбира влагата. 

Смяна на спирачна течност, което се прави на всеки 2-3г. и нова капачка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което ще споделя не е критерий, понеже Ледженда е явно с различна спирачна система, но имах такъв случай.

В първия сняг я пробвах как спира и при надвишаване на спирачното усилие АBS-а се държи различно от на Акорда по педала на спирачката - педала се втвърдява на камък и в него не се усеща вибрация от накъсване на импулса от системата. След няколко теста педала леко "омекна и стана с по-голям ход, но колата си спираше ОК. При отпускане и повторно натискане на педала, той си беше с нормален ход и твърдост. Така беше щелия ден и при мокра, а не хлъзгава повърхност. На другия ден си работеше нормално. не разбрах защо бе така, но повече не се повтори, обаче ако пак има сняг, ще тествам отново.

Предполагам става когато колата изземе от мен контрола на спирачките, а после се адаптира в нормално състояние.

  Друг случай когато ми "взе спирачките" беше при проверка дали АСС-то ще намали достатъчно бързо вместо мен след движеща се кола. Направи го и отново педала се втвърди "на камък" и намали по-бързо отколкото аз бих, но бях готов да се местя в лявата свободна лента. След този тест обаче педала не стана по-мек.

Това са си мои проби - все пак трябва да и знам граничните режими, а го пиша по 2 причини:

  И мен ме интересува защо функционално педала временно омеква, с уточнението че знам кога го прави?

  Поне при мен това не е от стара спирачна течност - сменена е цялостно преди няколко месеца!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, JapCar написа:

Добре де, хайде някакво физическо обяснение на процеса- 10 пъти спира, един хлътва?

Всички течности, чисти, мръсни, стари, нови, даже и водата са несвиваеми, 

 

Тук грешиш JapCar. Спирачната течност и водата са с такава огромна разлика на плътност, че е немислимо да има вода в спирачната система. Само три процента вода във спирачната течност са достатъчни да кипне и стане на пяна, а тя си кипва и вече за нищо не става.

 

Суха" точка на кипене / "Мокра" точка на кипене

DOT 3     -   205º C           /    140º C

DOT 4     -   230º C           /    155º C

DOT 5     -   260º C           /     180º C

DOT 5.1  -   270º C           /      190º C 

AutoBOX

Както и да е.

Иначе не мога да дам обяснение защо един път спира а друг път не но явно влагата или пяната вече не е равномерно разпределена в спирачната система а се групира някак си и когато е в повече в спирачният цилиндър на педала при натискането му не може да направи такова налягане каквото е нужно за да спре автомобила. При колегата може и да не се оправи проблема само със смяната и, но това е първото заподозряно, а и в моят случай точно това беше.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Благодаря на всички включили се в темата до момента !

 

Прочетох мненията и мисля, че има резон в тях. Уплътнението на капачката е скъсано, даже не стои в нея, мисля, че трябва да са едно цяло, може и да греша.

Имайки предвид казаното до тук и добавяйки факта, че двигателя е измит с пароструйка най-вероятно, то е възможно да е влезнала вода в казанчето със спирачната течност. Съжалявам, че не го споменах в самото началото, не предполагах, че може нещата да са свързани.

 

Днес се опитах да намеря уред за проверка на спирачната течност, но уви, утре ще опитам на още няколко места да намеря такъв уред. Дори и да покаже, че всичко е наред с течността, не знам дали да му се доверя.

 

Да потвърдя, поведението на спирачният педал което описах в първият си пост е напълно произволно, зависимост не мога да открия колкото и да опитвам.

 

Поздрави,

Мартин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, martinhristov написа:

двигателя е измит с пароструйка най-вероятно, то е възможно да е влезнала вода в казанчето със спирачната течност


Не това е причината според мен. Спирачната течност е силно хидроскопична и абсорбира влага от въздуха. Щом капачката не уплътнява, е почти сигурно, че това се е случило. Спирачната течност е хубаво да се сменява през 2-3 години именно заради това, няма да сгрешиш ако я смениш сега.

 

За вакуум може да си направиш експеримент с пуснати и спрени консуматори (климатик, подгрев на стъклата, фарове, т.н). При пуснати консуматори вакуума е по-силен и е нормално педала да поомеква, но не и да има разлика в спирането. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

 

Тук грешиш JapCar. Спирачната течност и водата са с такава огромна разлика на плътност, че е немислимо да има вода в спирачната система. Само три процента вода във спирачната течност са достатъчни да кипне и стане на пяна, а тя си кипва и вече за нищо не става.

 

Суха" точка на кипене / "Мокра" точка на кипене

DOT 3     -   205º C           /    140º C

DOT 4     -   230º C           /    155º C

DOT 5     -   260º C           /     180º C

DOT 5.1  -   270º C           /      190º C 

AutoBOX

Както и да е.

Иначе не мога да дам обяснение защо един път спира а друг път не но явно влагата или пяната вече не е равномерно разпределена в спирачната система а се групира някак си и когато е в повече в спирачният цилиндър на педала при натискането му не може да направи такова налягане каквото е нужно за да спре автомобила. При колегата може и да не се оправи проблема само със смяната и, но това е първото заподозряно, а и в моят случай точно това беше.

Плътност е тегло в единица обем и тя няма никакво отношение в случая. И три течности с различна плътност да сложиш, ако няма балончета, ще си спира на твърдо, защото течностите са несвиваеми независимо от плътността им.

Температурите на кипене, които си дал имат отношение до каква температура си запазват качествата при екстремни условия и също нямат отношение към проблема- и с най-дъртите течности колите си спираха без да хлътва педала понякога. Да не говорим, че сега температурите са под 10гр и за прегряване/балончета при нормално каране, не може да става дума.

Споменах, че 80% от съветите ще са да смени течността, без обяснение на ефекта...нека го направи, но дори и да има подобрение, няма да изчезне напълно ефекта.

Ако се разглоби/провери гл. спир. цилиндър и вакумния усилвател ще се разбере причината...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Благодаря на всички включили се дотук !

 

За момента няма развитие по проблема, на никой не му се работи по празниците :)  Развръзката ще е явно догодина.

 

Весели празници !

 

Поздрави,

Мартин

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Има развитие по проблема. Оказа се, че той се появява по-често при продължително използване на спирачките, например при спускане по наклон.

 

Купих два спирачни цилиндъра от мегапартс, капачката която при мен е проблемна и на двата изглежда да е в добро състояние, но идея си нямам в какво състояние са им гумичките.

Затова поръчах ремонтен комплект с гумички на Френкит (Frenkit), номера му е 120092, все още НЕ съм потвърдил, че ще стане.

 

Та, чакам да дойде ремонтният комплект и от трите спирачни цилиндъра да направим един, да сменим спирачната течност и се надявам да изчезне проблема.

 

За това дали ремонтният комплект пасва и дали проблема е решен, ще се включа пак :)

 

Поздрави,

Мартин

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Има развитие по проблема !

 

Оказа се, че спирачните цилиндри които купих от Мегапартс са от десни волани и двата броя, което беше първата спънка която ударихме. Разликата е в това, че тръбите се намират от дясно на цилиндъра, а при мен са отляво, но на външен вид изглеждат еднакво с моят, има обозначение 13/16 или 16/13 не си спомням точно.

 

Та, решихме да разглобим един от двата (тези от Мегапартс) и да проверим дали поне гумичките на Frenkit 120092 стават, но уви, дори не си приличат.

 

След това, решихме да продължим нататък, намерихме от ръководството реда на обезвъздушаване, който е следният :

 

1 - Предно ляво колело (водач)

2 - Предно дясно колело (пасажер)

3 - Задно дясно колело (пасажер)

4 - Задно ляво колело (водач)

 

Измихме добре казанчето и наляхме новата течност, обезвъздушихме и педала се чуства много по стегнат от преди, покарах 20 км, проблема не се е появявал, ако се появи пак, ще споделя.

 

Интересно се оказа, че само една от пробките за обезвъздушаване имаше предпазна капачка (отпред отляво), останалите три липсваха. Та, това ни наведе на мисълта, че ако някой забрави да сложи тези капачки, може и да не е обезвъздушил спирачната система както трябва, но това са само предположения...

 

Ако някой попадне на тази тема или има същият проблем :

 

- За помпа Bosch 13/16 или 16/13, ремонтен комплект на Frenkit с номер 120092 НЕ става ! Въпреки, че го пише в техният сайт.

- Главният спирачен цилиндър ИМА значение дали е от кола с десен или ляв волан !

 

Поздрави,

Мартин

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, martinhristov написа:

След това, решихме да продължим нататък, намерихме от ръководството реда на обезвъздушаване, който е следният :

 

1 - Предно ляво колело (водач)

2 - Предно дясно колело (пасажер)

3 - Задно дясно колело (пасажер)

4 - Задно ляво колело (водач)

 

Ей това е интересно. Тъй като и аз търсих реда на обезвъздушаване на моя сивик и попаднах на същата информация в техническото ръководоство, което твърди, че се почва от най-близкото колело, докато всеобщото схващане е, че се почва от най-далечното. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Мислех си, че съм решил проблема, но уви, прибързано.

 

Както описах вече, сменихме спирачната течност с нова (Textar) и обезвъздушихме системата, както е описано в ръководството, но проблема си остана.

 

Ето няколко неща които успях да събера като наблюдения и факти :

 

- Проблема никога НЕ се появява ако колата е студена, появява се при по-често използване на спирачките. 

- Капачката на казанчето за спирачна течност вече е сменена с друга на която уплътнението е в перфектно здраве.

- Имам наблюдения, че проблема се появява при по-плавно натискане на спирачките, при по-рязко натискане не съм го забелязал. Това е доста субективно !

- След като се появи проблема и отпусна педала, при следващото натискане всичко е нормално, НЕ става въпрос за помпане, просто за последващо натискане !

- При запален двигател, натискане и задържане на педала, той НЕ потъва.

 

Та, проблема не е в спирачната течност.

Следвайки логиката, че за да се придвижи педала в по-долна позиция, спирачната течност трябва да отиде някъде, ме навежда на мисълта, че може да става въпрос за вътрешен "теч" в главният спирачен цилиндър. 

Другата опция която ми идва на ум е свързана с блока на ABS, но това ми се струва доста малко вероятно, но може и да греша.

 

Поздрави,

Мартин

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушаваш пак, машинно и ако пак усещаш проблем: нова помпа.Търси в Мегапартс.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен имаше подобен проблем,да не кажа същия след смяна на течност и всички накладки и дискове."Изтървах" течноста при смяната и нивото падна много,почти остана на сухо помпата.Наредих всичко,налях обезвъдуших,уж всичко бе наред докато не започна да ми потъва педала повече отколкото трябва(въздух в системата).Обезвъздушах няколко месеца буквално,по всякакви начини.Беше останал въздух в блока на абс и от време на време го усещах в педала без да блокират колелата(мисля си че тогава е изхвърлял въздуха към апаратите).След 2-3 допълнителни обезвъдушавания-едно по стария начин,едно "машинно" и последното бе със скачен съд нещата се оправиха.Та подкрепям с две ръце колегата @Митко Йотов най-вероятно проблема ти е въздух,който не знам от къде е дошъл при теб.Може някой преди теб да е "ремонтирал" като мен :D 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и аз едно питане по въпроса с обезвъздушаването . Преди година ми изби от единият апарат , причина беше дихтунга на маркуча и отидох в сервиз и доляхме и сменихме дихтунга , обезвъздушихме само задните колела , а доста от течността изтече докато се придвижва до сервиза. И аз като колегата имам усещането ,че педала потъва повече от нормалното на моменти. Питах защо само задните колела обузвъздушаваме и човека ми каза ,че били на два кръга и нямало нищо общо ,че казанчето било празно , не за засяга предния кръг ?!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Благодаря на всички включили се до тук в темата !

 

Има развитие по проблема, установих кога се появява !

 

Педала потъва на около 30 % (започва да спира от 30%) от хода си само когато се натиска много плавно, например карате зад друг автомобил и искате да намалите скоростта си, докосвам педала и плавно го натискам надолу, само така потъва.

При натискане на педала за спиране до 0 км/ч, педала НЕ потъва, НЕ говоря за т.н. "скачане" върху педала, а за директно натискане без предварително докосване.

 

Да обобщя :

 

- Докосване на педала и плавно натискане - проблема СЕ появява.

- Директно натискане без предварително докосване - проблема НЕ се проявява. 

 

Още едно наблюдение което направих днес (човека който се возеше с мен го потвърди), когато педала НЕ потъва, колата "дръпва" съвсем леко на ДЯСНО (страна пасажер), когато педала ПОТЪНЕ и го натисна до долу (80%) за да спра до 0 км/ч колата дърпа на ЛЯВО (страна водач). Това също ми се стори странно, нямам обяснение за него.

 

Прикачам снимки на дисковете и накладките си отпред. Както се вижда от снимките накладките имат скосена част отгоре, първо си помислих, че не би трябвало да е така, но след като видях чисто нови накладки разбрах, че е правилно. Спирачките са ATE, ако има някакво значение.

 

Проблема и установеното до тук са трудни за обяснение с текст, затова моля да бъда извинен ако нещо от написаното не става ясно на първо четене !

 

 

На 21.01.2021 г. at 15:54, Draiman90 написа:

И при мен имаше подобен проблем,да не кажа същия след смяна на течност и всички накладки и дискове."Изтървах" течноста при смяната и нивото падна много,почти остана на сухо помпата.Наредих всичко,налях обезвъдуших,уж всичко бе наред докато не започна да ми потъва педала повече отколкото трябва(въздух в системата).Обезвъздушах няколко месеца буквално,по всякакви начини.Беше останал въздух в блока на абс и от време на време го усещах в педала без да блокират колелата(мисля си че тогава е изхвърлял въздуха към апаратите).След 2-3 допълнителни обезвъдушавания-едно по стария начин,едно "машинно" и последното бе със скачен съд нещата се оправиха.Та подкрепям с две ръце колегата @Митко Йотов най-вероятно проблема ти е въздух,който не знам от къде е дошъл при теб.Може някой преди теб да е "ремонтирал" като мен :D 

 

Разбирам, но спирачките са обезвъдушени вече поне два пъти, човека който ги обезвъздуши е много добър професионалист. При обезвъздушаването бях там, направи го и с вакуум и по обикновенният начин с напомпване на педала.

Тази теория с въздуха ми се струва малко вероятна, може да греша, имам пречуствие, че при наличие на въздух в системата ще се случва всеки път, а и в ръководстово на модела не обясняват, че може да остане въздух в ABS модула.

При Вас имаше ли разлика, дали натискате плавно педала или не, ако си спомняте ?

 

Поздрави,

Мартин

 

 

 

 

IMG_20210122_182357 (1).jpg

IMG_20210122_182420.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@martinhristov Почти съм сигурен че нямаше разлика дали натискам яко или плавно.Но имаше разлика при второто натискане 100%.При първо натискане педала слизаше повече,не потъваше до долу но слизаше повече отколкото трябва да слиза с нови накладки.Ако натисна веднъж, и после вотри път при спиране вече педала е където трябва да бъде и това ме навеждаше на мисълта че има въздух в системата.А задействането на абс-а без причина се случваше не винаги,но последния път след като го усетих че се задейства без причина отдидох да пусна малко течност и от задно дясно колело изелезе...та от тогава всичко е както трябва.И майстора който обезвъдушава каза,че е хубаво да изтече по 200-300мл. течност на колело да не кажа и повече че да е що годе сигурна работата.Но това е при мен,при теб може да е нещо друго...въздух в абс-а трудно влиза и още по-трудно излиза :D Наистина карах така месеци наред,колко точно не знам 5-6...и след всяко обезвъдушаване педала идваше където трябва и след няколко натискания абс-а се включва от никъде за секунда и пак същатата работа.А това с дърпането е странно,апаратите и водачите изправни ли са(много е важно,предполагам знаеш) и накладките "паснати" ли са към дисковете,че ми се струват новички.Колко км си минал с тях горе долу?

Редактирано от Draiman90
грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/20/2021 at 9:46 PM, Митко Йотов said:

Обезвъздушаваш пак, машинно и ако пак усещаш проблем: нова помпа.Търси в Мегапартс.

Най-вероятно заминава горна помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Мисля, че повечето мнения са свързани с проблем в главният спирачен цилиндър, затова го поръчах нов.

Когато дойде ще го монтираме и ще дам обратна връзка дали проблемът е решен !

 

Благодаря ! 

 

Поздрави,

Мартин

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.01.2021 г. at 20:03, martinhristov написа:

Здравейте отново,

 

Благодаря на всички включили се до тук в темата !

 

Има развитие по проблема, установих кога се появява !

 

Педала потъва на около 30 % (започва да спира от 30%) от хода си само когато се натиска много плавно, например карате зад друг автомобил и искате да намалите скоростта си, докосвам педала и плавно го натискам надолу, само така потъва.

При натискане на педала за спиране до 0 км/ч, педала НЕ потъва, НЕ говоря за т.н. "скачане" върху педала, а за директно натискане без предварително докосване.

 

Да обобщя :

 

- Докосване на педала и плавно натискане - проблема СЕ появява.

- Директно натискане без предварително докосване - проблема НЕ се проявява. 

 

Още едно наблюдение което направих днес (човека който се возеше с мен го потвърди), когато педала НЕ потъва, колата "дръпва" съвсем леко на ДЯСНО (страна пасажер), когато педала ПОТЪНЕ и го натисна до долу (80%) за да спра до 0 км/ч колата дърпа на ЛЯВО (страна водач). Това също ми се стори странно, нямам обяснение за него.

 

Прикачам снимки на дисковете и накладките си отпред. Както се вижда от снимките накладките имат скосена част отгоре, първо си помислих, че не би трябвало да е така, но след като видях чисто нови накладки разбрах, че е правилно. Спирачките са ATE, ако има някакво значение.

 

Проблема и установеното до тук са трудни за обяснение с текст, затова моля да бъда извинен ако нещо от написаното не става ясно на първо четене !

 

Здравей колега при мен проблема беше същия с големия ход при плавно докосване . Спирачната ми течност беше под всякаква критика . Източих всичко от казанчето и го свалих със спирачната помпа измиване до блясък и обратно в колата нова течност и помпане с обезвъздушаване  докато не излезе чиста течност от всяко колело . Спирачките вече бяха станали съвсем различни но като падна малко сняг при първото задействане на ABS-са просто усетих как педала пропадна малко и проблема се върна умишлено обикалях около 2 часа и почти всяко спиране нарочно да се задейства ABS-са . И отново вдигнах да  обезвъздушавам въздух излезе само от задните колела и спирачките вече станаха брутални дори се съмнявам че при задеистване на ABS-са отново пак ще трябва обезвъздушаване.  Така че при теб проблема сигурно ще е със въздух в системата от ABS-са. Kолега ми беше предложил да я  обезвъздуша със диагностика с опция за отваряне на клапаните на ABS-са и тогава шанса за оставане на въздух е нулев не съм го пробвал не знам дали нашите коли го имат заложено като опция принципно много други го имат но не е лошо да се провери имали го като опция.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при смяна на течноста на машина, дали остава въздух в АБС и дали въобще течностра в него се сменя. В събота ми предстои тази процедура и ще питам, но се съмнявам дали ще знаят.

Редактирано от goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

След доста търсене на главен спирачен цилиндър се оказа, че или трябва да си поръчам от чужбина и ли да търся втора употреба. 

Този цилиндър който поръчах нов, се оказа, че не става, единствената разлика с моят е в размера на отворите на щуцерите... моите са 14мм, а на този който поръчах бяха 10мм, явно беше за фейслифт-а, всичко останало е еднакво, маркировката 13/16, дори и размера.

До сега не бях срещал такива минимални разлики при Хонда, но явно за всичко си има първи път.

 

Та, впуснах се да търся спирачен цилиндър който да ми свърши работа, но се оказа трудна задача, в България могат да ми доставят само този с 10мм отвори, който вече бях купил и не ми върши работа.

 

След известно разсъждаване върху проблема се сетих за това :

 

На 28.12.2020 г. at 22:25, martinhristov написа:

- Уплътнението на капачката на резервоара със спирачната течност е скъсано, не уплътнява напълно, според майтора, това не би трябвало да влияе до такава степен. Капачката е напълно затворена, НЕ е уплатнена.

 

 

Какво би накарало уплътнението на тази капачка да се скъса и разшири ?  За пръв път виждам това, там няма триене, няма износване, да кажем, че средно тази капачка се отваря 500 пъти в живота на един автомобил, пак не би я износило до такава степен.

 

След малко търсене в гоогле попаднах на това :

 

https://www.cartruckinfo.com/mechanic/brake-fluid-contamination/

 

https://www.brakebleeder.com/brake-fluid-contamination/

 

Оказа се, че други хора са срещали този проблем, както е описано в статията и той е свързан с наливане на минерално масло или други петролни продукти, например хидравлична течност в казанчето за спирачките, което може да доведе до разширяване и скъсване на гумените елементи използвани за уплътнения в спирачната система.

 

Може разсъжденията ми да са напълно погрешни, но ще продължавам да търся спирачен цилиндър, след като го сменя, ще разбера дали гумичките в този са "набъбнали", като бъде отворен.

 

Поздрави,

Мартин

 

 

Редактирано от martinhristov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.02.2021 г. at 9:09, Zlatev06 написа:

 

Здравей колега при мен проблема беше същия с големия ход при плавно докосване . Спирачната ми течност беше под всякаква критика . Източих всичко от казанчето и го свалих със спирачната помпа измиване до блясък и обратно в колата нова течност и помпане с обезвъздушаване  докато не излезе чиста течност от всяко колело . Спирачките вече бяха станали съвсем различни но като падна малко сняг при първото задействане на ABS-са просто усетих как педала пропадна малко и проблема се върна умишлено обикалях около 2 часа и почти всяко спиране нарочно да се задейства ABS-са . И отново вдигнах да  обезвъздушавам въздух излезе само от задните колела и спирачките вече станаха брутални дори се съмнявам че при задеистване на ABS-са отново пак ще трябва обезвъздушаване.  Така че при теб проблема сигурно ще е със въздух в системата от ABS-са. Kолега ми беше предложил да я  обезвъздуша със диагностика с опция за отваряне на клапаните на ABS-са и тогава шанса за оставане на въздух е нулев не съм го пробвал не знам дали нашите коли го имат заложено като опция принципно много други го имат но не е лошо да се провери имали го като опция.

 

Благодаря за отговора !

 

Относно обезвъздушаването с използване на диагностика...ще го пробвам, имам HDS, идеята е добра !

 

А при теб имаше ли разградено уплътнение на капачката на резервоара за спирачна течност ?

 

Поздрави,

Мартин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.02.2021 г. at 22:42, martinhristov написа:

А при теб имаше ли разградено уплътнение на капачката на резервоара за спирачна течност ?

 

Ами не е в добро състояние малка част от уплътнението липсва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, какъв е проблема с главния спирачен цилиндър ?

https://www.autopower.bg/авточасти-honda-accord-7-clcm.html

Ето тук, си избери модификацията. За всичките гледам излиза помпа на TRW, която е на добра цена. Купуваш и сменяш. Аз съм сменял на CR-V-то, става много лесно.

 

Моят съвет е , да си провериш всичките клапанчета за вакуума, както и ако имаш едно малко резервоарче за вакуум. Ако трябва, промий ги всичките със спрей за спирачки. При мен на 2.2 дизел има такова бяло пластмасово, и беше запушено. Наложи се да го промивам и имам чувството, че нещата от тогава се подобриха. То играе роля на "резервоарче за вакуум", но е през байпас клапан. Тоест от него се ползва, само ако има нужда. Твърде е възможно при теб да се получава точно това, ако го имаш.

Ето го https://honda-europe.epc-data.com/cr-v_i-ctdi/2005_6mt/18877/engine/E__0200/

Става дума за номер 13

Редактирано от yovko82
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Благодаря на всички които се включиха в темата !

 

Със затоплянето на времето проблема заглъхна и близо месец не се беше появявал,но все пак успях да намеря главен спирачен цилиндър (после ще обясня защо е трудно намирането) и вчера го подменихме. 

 

Както се вижда от прикачената снимка, размера на уплътненията които стоят между казанчето за спирачна течност и цилиндъра е увеличен. Това се беше случило и с уплътнението на капачката на резервоара за спирачна течност, най-вероятно и размера на уплътненията на буталата също е увеличен.

Увеличеният размер на уплътнениятa най-вероятно идва от факта, че някой е налял хидравлично масло или трансмисионно масло в казанчето за спирачна течност, това е само теория, може да греша, но нямам друго логично обяснение.

Ако някой има друго конкретно обяснение е добре дошъл/а да го сподели.

 

Ако някой попадне на тази тема, има подобен проблем или му се налага смяна на главният спирачен цилиндър т.н. спирачна помпа, бих желал да споделя няколко нещата :

- Спирачните помпи от К24 и К20 НЕ са взаимно заменяеми, разликата е в размера на резбите на щуцерите, на К24 са 14мм, а на К20 са 10мм. 
- Спирачните помпи от коли с ляв и коли с десен волан НЕ са взаимно заменяеми !
- Относно ABS модулите, въпреки, че много си приличат външно, пак се различават по размера на резбите на тръбичките които ги свързват със спирачната помпа. И двата ABS модула са обозначени с маркировка "NK11" въпреки, че са различни (вижте прикачената снимка).

 

Поздрави,
Мартин
 

abs_comparison.png

master_brake.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...