Jump to content
alexalex

Ново ЦРВ

Recommended Posts

Здравейте, 

Преди месец закупих "ново" CRV 2.2D Executive от Швейцария. Колата е 2009-та на реални 119к км, обслужвана е редовно само в официален сервиз и като цяло е доста запазена.
Чак сега ми остана време да й отделя малко време и ми излизат следните въпроси: 
1) Къде в София има сервиз специализиран за Хонда и ще ми обърнат внимание за детайлна диагностика (електроника, ходова част, съединител(казаха ми, че е добре, но понамирисва при маневри на феродо) и тн).
2) Смених меню-то на навигацията на Английски ,но не успявам да вържа телефона ( дамата ми говори на Немски) :)

3) Фаровете светят много високо и трябва да се регулират. Има ли автоматично нивелиране на ксенона, което не работи и какво може да е?
4) Запалкатата отпред не работи? Бушон? 
5) Има ли откъде да сваля карта за България с гласови команди? 

Поздрави и весели празници!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти ! Весела Коледа!

Пот.1 "Бултрако" е специализиран сервиз за хонди! Препоръчват и Слави/Мотобокс, но аз лично не съм ползвал техните услуги, поради това че съм в провинцията.

Пот.2 Имах същия проблем, но гореших като ресетнах системата/има описана подробна процедурата в ръководството за употреба/http://nachkov.com/CRV/

Пот.3 Да, има саморегулиране на предно и задно дясно колело! тази тема . Най- вероятно имаш счупване на лостов механизъм!

Пот.4 Имаш в предвид запалка за пушачи предполагам? Ако да, започни от бушони/отпред в двг отсек и под волана/

Пот.5 Има карти но мисля бяха последно от2018г. този пич

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега!
Посетих Мотобокс - доволен съм!
Ще сменя шайба на колянов вал, шайба на алтернатор, предни дискове и накладки, ремък и интеркулер, че бил пукнат(което е леко странно). Пуснахме и една регенерация на ДПФ, че светна с удивителна, но там имам съмнение, че вината е моя. Ако отново го направи ще се замисля за премахване( може ако съединителя е здрав и чип).
Телефона го вързах с помощта на Гугъл Транслейт за да обърна от Немски на Английски. След това е лесно.
Регулирането на фаровете ми казаха, че е здраво и ръчно в сервиз ги свалиха. Аз очаквах, че е като на Ауди след запалване да си направи проверка (нагоре-надолу).
Имам и леко свистене отдолу, което ме дразни, но предполагам, че може да е някоя дупчица по изпусквателната система или свистене от интеркулера... 

Колата е много приятна за каране, но доста шумна в сравнение с по-старото ми Ауди.
Ще я обслужа и да видим дали ще се харесаме ли с Хонда :)
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе, тя вЕрно на 119 х.км. :) .......или пък въпросния "МотоБокс" :D, сигурно те работят нещо :lol:....

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме работят. Дори човека ми каза, че има съмнения, че е на тези километри. 
Колата съм я купил директно от Швейцария, един собственик, пълна сервизна история. До 28-ми Май тази година е обслужвана в представителството на Хонда. Дори им писах да кажат дали е имала проблеми -нищо, само дреболии и стандартно обслужване.
Гледаха я няколко човека и казаха, че е в натурален вид. Явно след гаранцията е покарана и преди обслужването продадена.
Никой не продава перфектен автомобил.. винаги има нещо за смяна при новия внос :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбирай погрешно - но:

Нова кола, на 100 х.км. , да трябва да се сменяват  шайба на коляновия вал (която обикновено изкарва 300 х. - безпроблемно), шайба на алтернатора  (която при нормална експлоатация, изкарва около 200х.), предни накладки добре ,но оригиналните дискове ( би трябвало да са такива) да свършат толкова бързо, ремъка не го коментирам, кулера ей така спукан, без да е имала удар е минимален (но може да си изтеглил късата клечка), а защо и мирише съединителя само може да предполагаме - но да не бъркаш миризмата от ДПФ- а, когато си е правел регенерация.

Пиша ти ги тези неща, защото при Хонда, тези изброените неща по-нагоре, не са като при Аудито или другите марки - тук си изкарват доволно, почти двойно от другите . Затова по-нагоре споменах нещо и за сервиза де - ама щом са ги видели, "казва ли ти някой".

Но пък може и да си късметлия де, те швейцарците по-принцип карат "най-малко" от цяла Европа ( по мах.10-на х.км. на година), та сигурно си е на оригиналните км. , факт е също , че и от седене също могат да се скапат тези неща, та и от сервиза сигурно са прави.

По-важно е да сме здрави, от колкото да се ядосваме за някакви ламарини - пожелавам ти качествено обслужване, а след това безпроблемни километри.

Успех.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е странно да се сменят шайбите на толкова малко километри. Моята е на 158К и не са сменяни. За предните дискове изглежда е нормално - моите са сменени на 110К. Да не би от агресивните препарати, с които обработват пътищата или колата да е карана на повече градско?

И не се опитвай да я сравняваш по обезшуменост и комфорт с Ауди. Ще се фрустрираш :(

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах пак на сервиза в Швейцария и ми отговориха мигновенно с фактура(1100 франка за дреболии!) за последното обслужване края на месец Май :) Колата е била на 117к км, без проблеми и все още е с валиден MfK.
Предните дискове са ок, спира доста добре, просто имат ръбче. Кулера не разбрах дали е ударен, пукнат или просто тече... ще го видим и него като разглобим предницата.Съединителя вече не мирише толкова след като нещо направиха с педала.
Купил съм оригинални шайбите и ще ги сменя наред с всичко нужно. 
Ако се сетя ще снимам в какво състояние са частите след смяна. Реално може да са "карай смело, имат още много живот" :).
И да, колата е карана градско, от жена...

Последна питанка- какъв среден разход ви дава? 7.5-8л/км? 

Това ми е 4-та кола от Швейцария и с ръка на сърце мога да кажа, че колите там са на по-малко километри, с повече екстри и добре обслужвани (стига да не попаднеш на горублянски нов внос).
Ще трябва да се примиря с шумотевицата(супер дразнещо е като дъжда чука по стъклата отзад и го чуваш силно зад себе си), шума на турбото и някакво друго свистене :) В крайна сметка не взех Q5 защото нямам втори гараж и колата ще е "уличница". 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качи някоя снимка да я видим. Не че не сме виждали, но рядко се срещат вече на 120 хил. км.

 

Разбирам, че искаш да си я обслужиш както трябва и всичко да и е наред.

 

Среден разход 8, да. 6-7 извънградско, 9-10 градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, alexalex написа:

............. Кулера не разбрах дали е ударен, пукнат или просто тече... ще го видим и него като разглобим предницата.......

............. Последна питанка- какъв среден разход ви дава? 7.5-8л/км? ............

 

Какво да тече от този Кулер - въздух ? 

Не че не може да тече и друго де, ама примерно турбината трябва да ти е тотален пътник.

 

Относно средния разход, зависи както от горивото, цикъла градско или извънградско, задръстванията, пътната обстановка и времето, така и от задкормилното устройство и тежестта на крачето му. Жената като кара някое от двете CR-V-та, винаги сваля разхода с 1 литър надолу , в сравнение с мен:). Градско ги докарва спокойно от 7,3 до 7,5, а извън града пада от 6.0 до 6,5  - а аз съм винаги отгоре с литър. Няма да се плашиш - за класа и сегмента в който попада CR-V-то, може би е най-икономичния СУВ и ако всичко ти е наред, горната граница на средния разход, трябва да ти е там някъде 7,5 до 8,0 .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах е имало масло на кората от кулера. От личен опит знам, че не е нужно да ти е отишла турбината за да имаш масло там :)
Питах за разхода защото карах Дискавъри 1 с фул-тайм 4х4 и почти нулева аеродинамика, където съм падал на 6.3 разход (капачка до капачка), а за ЦРВ-то ми казваха да очаквам около 10 разход :)
Ето малко снимки.

honda5 (1).jpg206289353_honda1(1).thumb.jpg.e02fe80e69d75155f08430bbaadabd2b.jpg

honda9 (1).jpghonda7 (1).jpg

При докарването намерих бонус греди и 18-ки с гуми. 

Редактирано от alexalex
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е, личи се че е на малко километри. Воланът е много запазен. Попринцип се протривт на повечко километри. А иначе в кулера може да има масло и от картерните газове. Моята например има омасляване по маркучите от тях точно. Те са включени преди турбото. Но нямам течове от кулера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито,бронята мисля,че е сменяна или боядисвана,но може и светлината да ме лъже.Леко е почнала да кляка отзад,но това лесно се оправя.Кожата на скоростния лост ако е оригиналната значи наистина е на малко километри.Кожените детайли не са им силната страна на японците.

Редактирано от zograffa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимките леко подвеждат. На живо бронята е ок.
Първото нещо като пристигна беше да й измеря височината и не е клекнала(по спомен 80см). На снимките изглежда така. 
Кожата е ок на подлакътниците, вратите и скоростния лост. Мислех, че е черна кожа, но като се загледаш нещо ми синее..

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.01.2021 г. at 21:59, alexalex написа:

Не ме работят. Дори човека ми каза, че има съмнения, че е на тези километри. 
Колата съм я купил директно от Швейцария, един собственик, пълна сервизна история. До 28-ми Май тази година е обслужвана в представителството на Хонда. Дори им писах да кажат дали е имала проблеми -нищо, само дреболии и стандартно обслужване.
Гледаха я няколко човека и казаха, че е в натурален вид. Явно след гаранцията е покарана и преди обслужването продадена.
Никой не продава перфектен автомобил.. винаги има нещо за смяна при новия внос :)

 

Вервай ми работят те два пъти ходих за смяна на жилото за ръчната и всеки път ми сменяха маслото на задния диференциал. И на мен ми сменяха щайби а искаха да ми сменят съединител след което, я чипосах и тоя тръгналия съединител още върти гуми като я настъпя.  Искаха да сменя дискове предни щото били криви не им дадох но им казах да ми сменят спирачната течност, имам съмнения дали са я сменили. След време смених дисковете и накладките отпред и отзад но сам, смених и спирачната течност която уж бяха сменили и за моя изненада се оказа пълна с чернилка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жилото също се наложи да си сменям сам. Доста трудно се сменя и се разглобява всичко от барабана до лоста за ръчната а и отвътре се разглобява доволно. Та разбрах защо се правеха на луди и не го смениха. Накратко аз не бих им се доверил каквото и да казват. За Мотобокса  говоря .

Редактирано от krasimir_01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, krasimir_01 said:

Вервай ми работят те два пъти ходих за смяна на жилото за ръчната и всеки път ми сменяха маслото на задния диференциал. И на мен ми сменяха щайби а искаха да ми сменят съединител след което, я чипосах и тоя тръгналия съединител още върти гуми като я настъпя.  Искаха да сменя дискове предни щото били криви не им дадох но им казах да ми сменят спирачната течност, имам съмнения дали са я сменили. След време смених дисковете и накладките отпред и отзад но сам, смених и спирачната течност която уж бяха сменили и за моя изненада се оказа пълна с чернилка.

Интересно.. Това в Мотобокс?
Човека ми каза, да не търся съединител преди да са видяли в какво състояние е (според него било възможно да е нов/сменян и да няма нужда).
Ще я обслужа сега на друго място понеже съм извън София и ще ви снимам в какво състояние са били.
Имайте предвид, че в добрите сервизи хората са много взискателни и препоръчват смяна превантивно. 
Давам пример при мой приятел с голям сервиз за Ауди-Фолксфаген: С предписанията му отидох при познат във Враца. Прегледа колата хубаво и ми каза "Баце, луд си да ги даваш тия пари сега. Ще кара още много..." :)
Аз предпочитам да се обслужи на време вместо да ме остави някъде на път и да ми създаде повече проблеми и разходи. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тези километри едва ли съединителя е за смяна,по вероятно е около 200 000 да го смениш направо с маховика.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Последния път уговаряме те да поръчат жилото и да го сменят а аз да им я закарам рано сутринта за моя изненада в 13ч. ми се обажда мацката че е готова отивам и те пак ми сменили маслото на задния диференция а чувам че момчето с аудито уговаря същите работи които и на мен искаше да сменя. Казах им че в рамките на 1 седмица втори път сменяме малсото платих си другите неща които уж бяха правили и не съм се върнал повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 minute ago, zograffa said:

На тези километри едва ли съединителя е за смяна,по вероятно е около 200 000 да го смениш направо с маховика.

 Това е по наша нагласа и очаквания. Но как е каран и от кого е друг въпрос. 
Преди година купувахме нов шкода и обсъждаме темата с продавача в шоурума, който твърдеше, че е съвсем нормално при някой шофьори да си отиде съединителя на 30 000км.... И не влиза в гаранцията :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оff topic :

Ей, почти са изчезнали коректните сервизи... 🙄🙊🤐

Да не споменавам и проблема на Субару феновете в България... 🙄😱🙄🙊🤐🤢😳

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези сериозно се опитват да те пуснат по пързалката! Как я измислиха тази шайба на коляновия вал, направо са висш пилотаж в приказката мижи да те лажем ;) 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо - ама ако може някой да ме светне, какво е това животно "кулера" и каква функция изпълнява?

Също какво тече през него и от къде?

А и за съединителя :

Цитат

Човека ми каза, да не търся съединител преди да са видяли в какво състояние е (според него било възможно да е нов/сменян и да няма нужда).

- как ще го видят (може би ще свалят скоростите за да те информират) ?

 

Започвам да си мисля ,че въпросния сервиз се е изпед*расил и си цака клиентите - преди го считах за сериозен, на база легендите тук.

 

п.п. Забравих - колата по снимки изглежда добре, честита да ти е и да те слуша.

п.п.п. Ако имаш съмнения за нещо, ей къде е Дупница - бегай при Ванката (fenabg) , поне да знаеш че нещата са както трябва (макар, че не си пада дизелджия :D).

Редактирано от Emicha
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим за Мотобокс/Слави, много се изненадвам да чуя, че умишлено "пускат някого по пързалката". Няколко пъти съм бил при тях - за щастие за тривиални неща - и не съм останал с такова впечатление. Винаги им казвам да прегледат колата и ако има нещо да сменяме профилактично - и  обикновено отговорът е, че няма нищо за пипане. Най-често комуникирам с Цецо. Последно бях септември.

P.S. Като добавим и това, че работят с части на клиента и цените са нормални, не ми се връзва да искат да цакат клиента.

Редактирано от note
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Emicha написа:

Не че нещо - ама ако може някой да ме светне, какво е това животно "кулера" и каква функция изпълнява?

 

Предполагам, че точно ти много добре знаеш какво е intercooler 😉 

 

Проблемът идва от там, че този двигател няма филтър за картерни газове. Но ако при колегата са толкова много, че да тече масло и то точно от "кулера" ако тече, а не от някоя връзка, не е хич добре.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно маслото в интеркулера, тъй като баща ми имаше същия 'проблем', имаше омасляване, само че при връзката, а турбото му беше в отлично състояние без доловими луфтове: та напълно нормално е да се събира по малко масло, тъй като турбото изхвърля по малко, все пак перката здраво смуче и е нормално да засмуква по малко масълце, но все пак трябва да се провери турбото за луфтове.

При него, заради проблемната връзка, имаше едно свирене/свистене, за което говори и колегата, та значи със сигурност има някъде пробив.

Иначе няма как тези ремонти като шайби на колянов вал и алтернатор да не пробуждат съмнения, що се касае до кола на 120к, при положения, че хора на по 300к не са сменяли подобни неща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! 
След навъртяни 5-6к км мога да кажа, че колата ми допадна- много практична, ускорява и спира много добре, висока, доста тиха (с летните гуми), с добра проходимост и разхода е приемлив. 
Шайбата се оказа найстина тръгнала и я смених с оригинална на друго място. Момчетата от Мотобокс не са ме подвели!
Кулера леко цъфнал- сменен с нов. Запалката си работи и няма проблеми с тоците(беше зарядното на камерата).Всичко е топ. 
Само не успяха да ми направят автоматично фаровете да светят при палене. Има ли такава възможност или трябва да слагам DRL? 
И последен въпрос- Швейцарците са направили смяна на маслото на 30 000км. На колко да го сменя тук и с какво? Добавка за прочистване на двигател и дюзи(честно казано не съм фен)?

Поздрави!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, alexalex написа:

..... Само не успяха да ми направят автоматично фаровете да светят при палене. Има ли такава възможност или трябва да слагам DRL?... 

Не съм сигурен, но мисля че няма такава заложена екстра, в тоя модел и година. 

Но ако имаш опция, да се палят сами - като се стръмни, може да ги излъжеш, да се палят сами след запалването. Просто между стъклото и датчика подпъхваш тънко непрозрачно парче материал (перфектно става фолиото/капачето от кутия цигари "Дънхил" :)), затъмняваш датчика и си ти.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 11 часа, alexalex написа:

След навъртяни 5-6к км мога да кажа, че колата ми допадна- много практична, ускорява и спира много добре, висока, доста тиха (с летните гуми), с добра проходимост и разхода е приемлив. 

Явно нещата са много субективни, защото и когато купих колата и сега 20К по-късно, нито ми изглежда да ускорява много добре, нито да спира, нито да е безшумна откъм гумите :lol:. А колата е в топ състояние. Много зависи какво си карал преди това и паралелно. За практичността, проходимостта и разхода съм съгласен. По другите точки:

Трябва да сложиш DRL модул, за да имаш дневни.

Смяна на маслото на 30К е предпоставка за убийство на двигателя. Препоръчвам интервал 10-15К и масло 0W30 или 5W30 по стандарт С3. Марки много, аз в момента съм с Mobil 1 ESP 5W30 и смятам, че е отлично.

Може да сложиш еднократно добавка за почистване на дюзи. Препоръчвам Bardahl или ProTec.

Успех!

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Emicha написа:

Но ако имаш опция, да се палят сами - като се стръмни, може да ги излъжеш, да се палят сами след запалването. Просто между стъклото и датчика подпъхваш тънко непрозрачно парче материал (перфектно става фолиото/капачето от кутия цигари "Дънхил" :)), затъмняваш датчика и си ти.

Става, ама така пали ксенона на късите, а ДРЛ модула е хитро да се сложи на дългите - примерно на 30-40%.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Щом си с DPF, ползвай 0W30 или 5W30 по АСЕА С2 или С3.

Ако го премахнеш - 0W30 (5W30) по АСЕА В5.

Направи първоначално една "къса" смяна на маслото от 5 - 7 хил. км., за да поизмиеш малко двигателя. Щото от предишните смени, на по 30 000км., не се знае какви отлагания са останали в двигателя.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/1/2021 at 8:39 AM, inspektora said:

Много зависи какво си карал преди това и паралелно.

Ауди S-line :) И както писах в първите постове няма място за сравнение. Но с Q5 щях да ближа рани след няколко риболова и щях да надничам вечер дали е пред блока. ЦРВ-то е уличница и работен кон, без да се притеснявам за нищо.
Двигателчето мърка и почти не се чува(чувам леко нещо като ламаринки отпред при натискане на газта и мисля да я вкарам а огледат генерацията), за дълъг път е супер приятна за шофиране.


Явно ще слагам DRL и ще ползвам дългите (за да не се хабял xenon-a :)) 

Благодаря на всички отговорили колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сигурен ли си, че си с ксенон, защото зад лупите, може да се спотайват Н1.... :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...