Jump to content
Todorov1914

Масло за скоростната кутия

Recommended Posts

Обмислям да сменя маслото на скоростната кутия на сивик 1.8 140к.с бензин, но не знам какво трябва да е, какъв вискозитет и на кой бранд да гледам, около колко литра съдържа кутията и лесна ли е смяната, извинявам се, че питам доста въпроси, но ако питам майстор, ще ми каже да не го сменям. НЯКОЙ ако може да даде мнения кой с какво е сменял, ще съм му много благодарен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://ap1shop.com/bg/products/manual-synchromesh-transmission-fluid-5w-30-57/

Аз съм се насочил към това, тъй като и на мен ми предстои смяна след около 15к. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен мисля, че изтичаше към 1.3л., ще ти трябва 2, тъкмо после можеш да пак да го източиш, да налееш остатъка от новото и да допълниш от старото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение че оригиналното е 32лева за 1литър 

https://honda-solaray.bg/product/351/transmisionna-technost-honda-mtf-3-1l.html

Вие сами преценете дали е по- изгодно да се дава 35лв за 1кварта =0.946 ml което не е 1литър.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да сложиш по-качествено масло, разбира се, че е по-изгодно, поне за мен. 

https://www.ato24.de/en/amsoil-synthetic-synchromesh-transmission-fluid-0-946-l.html

 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е по-хубаво? Оригинала или на Амсоил, аз преди 2 дни сложих двигателно масло на Амсоил и засега добре ама за скоростите? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че Амсойла. Хонда не е произовдител на масла, само си слага стикерите, та кой знае какво е това масло, но 100% не е напълно синтетично. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А трудна ли е самата смяна или си трябва майстор? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дали е трудно или лесно е относително понятие, трябва сам да си прецениш. 

Имаш две пробки на трансмисията, отвива се първо горната, след това долната, откъдето изтича маслото, пробките се почистват и долната за завива, след това с маркуч и фуния се налива през горната, докато протече и си готов. Трябва само да си набавиш нови дифтунги за пробките. 

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук прочетете пос номер 10,колегата  който е сложил качествен заместител на RAVENOL, вместо оригиналното MTF на Хонда .

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега стига с този култ към Хонда течностите, далеч не са най-доброто на пазара, хванал си се за тях като панацея на всеки проблем. 

Знаеш ли пък в чуждестранните форуми колко хора споделят, че маслото на Амсойл е подобрило осезаемо работата на трансмисията. 

Щом производителя е написал, че замества оригиналното, значи много добре знае какво представлява то, еле пък марка като Амсойл, дето е култ в щатите. 

Фена, също е споделял, че слага Яко и никакви проблеми, така че не виждам къде е проблема да се ползват по-добри алтернативи. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак колегата пуснал темата е длъжен да знае всичко, и какво може да доведе използването на заместители.

RAVENOL е също много известен   с производството на  качествени масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До какво може да доведе използването на заместители в механична трансмисия? 

Споделяш някакво мнение на един човек, който кой знае какво е сложил и какво е правил и от тук нататък заклеймяваме всичко останало, освен Хонда МТФ. Ами освен да напълня темата с отзиви на хора за други масла, които споделят, че на база тях, маслото на Хонда е пълен боклук. 

Човека пита за масло и аз споделям какво съм решил за себе си. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от скандали колеги, просто исках да знам кое е наистина хубаво за механичната скоростна кутия като бранд, защото всеки си хвали неговия бранд който си му харесва, но все пак RAKEEM сподели като го смениш и да кажеш как е новото масло на АМСОИЛ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам смисъл да се налива друго масло освен оригиналното, при положение, че е на същите пари. На 20 годишна кошница ако не е поддържана и златно масло да й сипеш няма да стане нова. Всеки производител проектира двигателите и скоростите си съобразени с даден тип масло и е добре да се сипва същото, защото всички тестове са правени с него, пък ние може да си наливаме и течна грес, защото разбираме повече и от всичко.

Редактирано от cucy
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предна Хонда от около 7 години е Torco MTF в ръчната кутия. Проблеми не е имала но пък е набор 1997. Гледам, че се слага и Yacco и хората са доволни та според мен е чисто съвпадение това, че колегата с Ravenol е имал проблем. Аз лично на Type R-a съм сложил ОЕМ преди време. Не заради друго, просто не ми се чакаше доставка от Франкфурт на Майн :D В същото време преди години майстори на Хонда са ми казвали, че на хидравликата се налива само и единствено ОЕМ хидравлична течност. Та истината е някаде там... най-вече практиката.

Реколта 2013. Когато беше модерно това а не Amsoil и Redline.
5523165.thumb.jpg.84aba0b200e5c91b2d16e0d8b85c25a2.jpg


NOTE: Suitable for Honda standard transmissions or with Quaife LSD's
Product Description
MTF Manual Transmission Fluid is a special light viscosity, low friction
oil with superior load carrying and wear protection properties. It is
formulated using the highest quality petroleum base stocks and unique
additive systems that focus on thermal stability, shear stability and
shock load protection. MTF is treated with anti-oxidation,
anti-corrosion and anti-foam to reduce fluid degradation and increase
life of all drive components.
MTF is recommended by Mercury Marine for use in MC Six Dry Sump Outdrives. Also recommended for use in Lenco
Transmissions and Advanced Adapters Atlas Transfer cases.
Features & Benefits
- Superior load carrying and wear protection
- Improves power throughput
- Quicker shifts and smooth operation
- Superior shock load, EP and wear protection
Typical Uses
MTF is specifically recommended by Mercury Marine® for use in the MC Six
Dry Sump Outdrives. Improves power efficiency and rust protection for
outdrive units. Also recommended for use in Lenco Transmissions and
Advanced Adapters Atlas Transfer cases.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2020 г. at 14:33, Rakeem написа:

До какво може да доведе използването на заместители в механична трансмисия? 

Споделяш някакво мнение на един човек, който кой знае какво е сложил и какво е правил и от тук нататък заклеймяваме всичко останало, освен Хонда МТФ. Ами освен да напълня темата с отзиви на хора за други масла, които споделят, че на база тях, маслото на Хонда е пълен боклук. 

Човека пита за масло и аз споделям какво съм решил за себе си. 

Колега, смени ли маслото на скоростите с Амсоил сподели мнение, мисля да го сменям сега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, не съм все още, ще го сменям най-рано след 4000км с маслото на двигателя. 

Сега покрай ковида съм доста често хоум офис и почти не въртя километри. 

Прочети в нета, има доста отзиви на хора и си прецени. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще го сменяш сам, ето ти информация за смяната и за размера на дифтунгите и за нютоните на болтовете. 

Ползвай гугъл преводача.

https://civic.one.pl/odnosniki/eksploatacja/olej_skrzyni_biegow.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря ти много, но мисля на майстор, че не ми се занимава много много и сигурно ще му го покажа това, че нали ги знаеш наще майстори хахахаха

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей колега , извинявам се , че ползвам темата ти , виждам , че си и градски, от вчера съм собственик на 8- серия бензин 1.4-100 коня, също ще сменям масло на скоростите, имам 0.5 л. от МТФ3 на хонда ,останала от Джазката, дали е възможно да взема литър и да сменям или трябва нава 2 л. Знаеш ли колко литра събират скоростите.Благодаря , може да се видим някой ден ,ако нямаш нищо против, на лични ще ти пратя тел. за връзка.Поздрави!

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.03.2021 г. at 13:13, Rakeem написа:

Ако ще го сменяш сам, ето ти информация за смяната и за размера на дифтунгите и за нютоните на болтовете. 

Ползвай гугъл преводача.

https://civic.one.pl/odnosniki/eksploatacja/olej_skrzyni_biegow.htm

Колега много ще ми помогнеш ако кажеш тези дифтунги откъде мога да ги купя и също така болтове те сменят ли се с нови или не? Дали тия дифтунги ги има навсякъде в магазините за автлчасти, ще я карам хондата в събота на майстора и да знам дали да ги купя направо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са оригиналните изобщо не ги бутай,направени са от много мек алуминий и издържат много смени.

Иначе в всеки по зареден магазин за авточасти трябва има, имаш и размерите.

Болтовете не се сменят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря, ще  видим дали изобщо е бутано отдолу  но според мен не е сменяно маслото на скоростите, понеже много малко хора го правят, но дано греша.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, CARPERA написа:

Ако са оригиналните изобщо не ги бутай,направени са от много мек алуминий и издържат много смени.

Моите уважения, ама изобщо не съм съгласен с това.

Колко затягания на определени нютони може да издържи алуминии? Онзи, нееластичен алуминии, колкото и мек да е. Аз не бих рискувал с втори опит. Щом веднъж е ползвана тази алуминиева дифтунга, сменявам с нова. Старата вече се е свила, до колкото е преценил производителя след първото стягане. Колко повече да се свие? 

 

Хората, на които това им е работа - да сменяват масла, по принцип трябва да имат набор от различни дифтунги. Ако този, който ще ми сменява маслото няма, отивам при следващия.

 

п.п. К8лкото и непрофесионално да звучи - никога не съм затягал пробка с динамометричен ключ. Ама и нито една пробка не ми е протекла.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смяни си дифтунгите, на скоростите е от алуминий. 

Обиколи магазините за авточасти, все ще има някъде. 

Не рискувай със старите, да не ти изтече маслото, скоростите нямат пръчка за следене на нивото. 

Редактирано от Rakeem
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Rakeem написа:

 

Не рискувай със старите, да не ти изтече маслото, скоростите нямат пръчка за следене на нивото. 

Кажи само че си го написал сериозно ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти дифтунги сменяш ли и защо ги сменяш ако ги сменяш? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Никога не съм виждал такова нещо в живота  си .  Само обясни как ще изтече маслото .   И като ми стигнеш на практиката може тогава да ме питаш какво изобщо сменям !

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защо иначе в дебелите книги пише дифтунгите да се сменят на всяка манипулация. 

Иначе, хипотетично, капка по капка-вир става. 

1лв. струват, струва ли си да се рискува. 

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
Редактиран пост, изтрит послепис
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като визирам оригинални говоря за това,ясно се вижда разликата от тази на болта и тази от магазина.

До сега  не е капнала и капка като оставя такава оригинална на болта.

Ясно е че пише за смяна в ръководството,но не с тая орязана версия на дифтунга от нашите магазини.

 

ДИФТУНГА.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Винаги при нужда ги сменям , но една дихтунга да изпусне трябва да е станала с дебелината на вестник . И твърдение че :
Не рискувай със старите, да не ти изтече маслото, скоростите нямат пръчка за следене на нивото
Е нелепо и от не знание !  По скоро можеше да препоръчаш смяната им .

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 15 минути, CARPERA написа:

,но не с тая орязана версия на дифтунга от нашите магазини.

 

 

Има и хубави . има няма по около 20 до 30  ми вървят на седмица .
@CARPERA  ako нямаш кажи ще ти пратя 10 за тест  , да си имаш налични .

Редактирано от fenabg
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така колеги, да кажа днес ми смениха маслото и не са ми сменили дихтунгите понеже били добре и са оригинални, каквото са казали майсторите така ще е, няма да задълбочаваме, а относно това дали ще се усети някаква промяна или едва ли? По принцип ми бяха добре скоростите, но някой път на 1ва или задна имаше лек зор сутринта  но нищо особено, а вие усетихте ли промяна като сменихте вашето масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди месец сменях маслото на скоростите, но разлика не съм усетил. Преди си работеха добре, сега пак са си добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Todorov1914, кви са тия майстори дето и дихтунгите познават, че са оригинални? Че то там няма нищо написано а е един О-ринг. Баси спецовете станаха в тия сервизи. Да ми го каже @fenabg да му вярвам ама обикновенно от тия къде познават, че дихтунгата е оригинална идват проблемите. Стотинки са тия дихтунги и има различни размери. @CARPERA все си мисля, че твоят е точен. Просто този на пробката е супер сплескан. Ако сложиш новият и го притиснеш и ще стане същият.

P.S размера при повечето Хонди/Ровър ако не и всичките е (14х22х2) - за пробката на маслото на моторЯ.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

 @CARPERA все си мисля, че твоят е точен. Просто този на пробката е супер сплескан. Ако сложиш новият и го притиснеш и ще стане същият

Това си личи че не е така на този снимка.

Тази на болта въпреки че е сплескана пак е по-дебела от новата или поне колкото нея.

ДИФТУНГА 2.jpg

ДИФТУНГА.jpg

 

Подкрепям това мнение на Фена

Quote

Винаги при нужда ги сменям , но една дихтунга да изпусне трябва да е станала с дебелината на вестник

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсих някаква снимка поради липсата им в момента. Ей такива купувах и не съм имал проблеми никога:
dihtung.thumb.jpg.110ae8b5c89b25e97e72d8cb434e031a.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...