Jump to content
Костадинов

Зимни проблемчета с газовата уредба

Recommended Posts

На 22.12.2020 г. at 23:09, sashua написа:

Не е за термостат, въздушната струя заради кофти монтаж го охлажда допълнително, напълно нормално нещо при неправилен монтаж, дори при много по-скъпи редуктори, неслучайно се избягва монтажа отпред, а височината иначе е без значение, защото системата е затворена. 

На високо е моя,но не е отпред,а под чистачките.Вижда се на снимката.IMG-d83657229acbea567e5c20afa921e99a-V.thumb.jpg.b063bb9cfacfbabc1ff17dd005da9e0c.jpg

Тъй като не ми е правила такъв проблем до сега,къде да търся проблема?

А именно,преди седмица в минусовите температури,след палене студена и прехвърляне на газ,при подаване на газ прехвърля на бензин..?

Нивото на газта,беше на ниво две лампички на копчето.

Филтъра на изпарената газ,беше на няма и 4к.

Филтъра на течната газ е на 15к20211230_130115.thumb.jpg.c62d7f8b2cf37d9f4e02177aea065472.jpg,като днес го смених.

Това го правеше,само в студените дни и само при първоначалното палене на студен двигател.

На бензин,работи перфектно!

Дали проблема,може да е сходен,с описания тук горе в темата или да се търси във филтрите,темп.датчик или ниско налягане на газтта от студа?

А може и кофти газ...,сега го няма!

 

П.П.Системата е на 6г.и 6месеца и на 110к.пробег,ако е от значение.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ми намирисва на тръгнал да си заминава мап.

Имай го това в предвид.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно мембраната на редуктор-изпарителя е изгубила своята гъвкавост. Време е да се помисли за нещо ново.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.12.2021 г. at 10:10, CARPERA написа:

Проблема ми намирисва на тръгнал да си заминава мап.

Имай го това в предвид.

Неговата уредба няма такъв, така че пак се изказа неподготвен.

@JHM може и да е от ниските температури, но не са били толкова ниски. БРЦ-то по подразбиране при температура на рейката -10 градуса минава на бензин докато не се стопли малко. За толкова години може и мембранита да са се поодървила малко. Не са скъпи, ако искаш да ги смениш.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсих го в интерес на истината,но не намерих подобие на мап:no:.За сега,вече две пълнения на бутилката,няма такива аномалий.Ще чакам новите студове,дано само не са май месец😅:cold:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма и да намериш. Това с МАП сензора е новата вълна у фейсбук газаджийските групи. Той не виждал уредбата, не знае компонентите, или пък не е запознат с дадената марка газов инжекцион, но пък МАП сензора е прецакан, независимо какви са симптомите.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не разбрах може ли отново-

Като тръгне да прехвърля от бензин на газ, отново връща на бензин, или прехвърля на газ успешно, и сменя на бензин след натискане примерно до ламарината? 

 

При първия вариант клапан на изпарител или сонда има задръстен, при втория диференциалното налягане може да пада и да си действа защитно софтуера.

 

При всички положения за тия години и км си трябва някво обслужване, но бял кахър е всичко свързано с газста.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, sashua написа:

Понеже не разбрах може ли отново-

Като тръгне да прехвърля от бензин на газ, отново връща на бензин, или прехвърля на газ успешно, и сменя на бензин след натискане примерно до ламарината? 

Студено време,не е палена цял ден.Паля и тръгвам на бензин,достига време(или някаква температура) и прехвърля на газ.Карам на не високи обороти и при натискане на педала да ускоря,връща на бензин.След това натискам бутона и пак връщам на газ и така до два три пъти,след което си остава постоянно на газ и си карам с каквито обороти и предавки искам!

Това е...!

Сега е със сменени филтри ,които стари не бяха на кой знае колко км.

Газта е лук..л!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.01.2022 г. at 19:42, jijane написа:

Неговата уредба няма такъв, така че пак се изказа неподготвен.

SQ24 може и да има, може и да няма МАП.При настройката се ползва неин МАП или се взема сигнал от МАП-а на колата(ако има).Виждал съм SQ24 с неин си МАП който е на колата.Ако пък е ползван МАП-а на колата, то си има МАП.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето такова,като това20220104_200818.thumb.jpg.1dbc491558f262e9b84b456ea2e16b67.jpg

няма при мен

20220104_200301.thumb.jpg.9aa96ec897024733cf9c6197f19fd666.jpg20220104_203324.thumb.jpg.73e12751bc276786335d551d55bbfcce.jpg

или ако е някъде,където незнам...!

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

602411862_Screenshot_20220104-204420_SamsungInternet.thumb.jpg.7ea8a49bd08eac39d821f1c47a941c68.jpg

Този маркуч къде отива.

При мен минава през мапа и отива в всмукателния колектор.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Директно от редуктора до  дросела,без нищо по между им.20220104_212310.thumb.jpg.6e39ad88a618ffba48383e640a113425.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, ivan_pop написа:

SQ24 може и да има, може и да няма МАП.При настройката се ползва неин МАП или се взема сигнал от МАП-а на колата(ако има).Виждал съм SQ24 с неин си МАП който е на колата.Ако пък е ползван МАП-а на колата, то си има МАП.

Да, може и да има, ама колегата, който съм коментирал няма МАП инсталиран.Говоря за конкретния пример, а не как може да бъде в общия случай.В 99% от случаите при SQ24 се използва мап само при настройката и то първоначалната. МАП има задължително, когато е на метан колата. Старите разрухи FLY SF, SQ56 както и P&D не коментираме, там МАП си има в кита.И не е ползван МАП-а, който си го има колата. До скоро и SQ32 нямаше МАП, но новите китове си идват с МАП вече. Всякакви конфигурации на БРЦ-та съм виждал, но масовия случай съм го описал. И спрете с другия газаджия да търсите под вола теле. Конфигурацията на колегата е такава без МАП и така. Следователно няма как да е развален и система си работи достатъчно добре и така.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Изказвам само предположение!

На рейката с дюзите има ли датчик за температура и налягане ?

Възможно е температурата на превключване от бензин на газ да е твърде ниска. Тогава след преминаване на газ рейката се напълва с не добре изпарена (течна) газ и при голяма консумация (ускорение) се получава частично замръзване. В софтуера за настройка има зададена температура на газта под която се преминава обратно на бензин. Ако имате възможност може да погледнете настройката.

Поздрави!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма MAP.На снимката 1 е буксата за MAP-а, 2 е буксата за комуникация с програмата.

 

SQ24.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, zag80 написа:

На рейката с дюзите има ли датчик за температура и налягане ?

Ето:20220105_163238.thumb.jpg.c8f86c00bb17f16e4c7ad3d44cb3bcd8.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В стандартната конфигурация няма датчик(датчика на рейката е двоен за температура и налягане, но се ползва само за налягане)за температурата на изпратената газ. Температурата на газта се смята индиректно от температурата на антифриза. Може да се направи да следи температурата на изпратената газ само, тогава тази на антифриза се смята индиректно.

Редактирано от jijane
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jijane написа:

В стандартната конфигурация няма датчик(датчика на рейката е двоен за температура и налягане, но се ползва само за налягане)за температурата на изпратената газ.

Стандартна конфигурация няма.Конфигурацията е такава каквато я иска сервиза който монтира газовата.А датчика на рейката защо е с 4 пина, след като няма датчик за температура там?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, ivan_pop написа:

Стандартна конфигурация няма

Стандартно съдържанието в този кит SQ24,не е ли конфигурирано от БРЦ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, ivan_pop написа:

Стандартна конфигурация няма.Конфигурацията е такава каквато я иска сервиза който монтира газовата.А датчика на рейката защо е с 4 пина, след като няма датчик за температура там?

Той може и с 8 пина да е, ама като има само 3 жици дето излизат от него ти ми кажи кое се ползва. И както казах, датчика има възможност, ама нема жица. Плюс това SQ24 DE817010 имат само един вход за температура,  ама ти от къде да го знаеш това.

За разлика от сбирщайните дето ползвате вие, БРЦ китовете идват готови в определени конфигурации по каталожен номер.  Разбира се по твое желание, много често неоправдано финансово, БРЦ България може да ти сглобят каквото кажеш, ако много настояваш. Иначе от Италия си се поръчват по каталожен номер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.01.2022 г. at 20:52, jijane написа:

Той може и с 8 пина да е, ама като има само 3 жици дето излизат от него ти ми кажи кое се ползва. И както казах, датчика има възможност, ама нема жица. Плюс това SQ24 DE817010 имат само един вход за температура,  ама ти от къде да го знаеш това.

За разлика от сбирщайните дето ползвате вие, БРЦ китовете идват готови в определени конфигурации по каталожен номер.  Разбира се по твое желание, много често неоправдано финансово, БРЦ България може да ти сглобят каквото кажеш, ако много настояваш. Иначе от Италия си се поръчват по каталожен номер.

Няма от къде да го зная това.Ти като поръчваш китове директно от Италия си по-наясно.А дюзите Алба не са май по-различни от Раил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.01.2022 г. at 19:32, ivan_pop написа:

А дюзите Алба не са май по-различни от Раил?

Това каква връзка има с обсъждания проблем на колегата? Или просто си чешем клавиатурата. 

Както и по-горе написах - с колегата ти газаджия, би било полезно за всички мисля, ако се въздържате от коментари по системи, които не познавате. Най-малкото дискусията не е особено конструктивна и вашето е стрелба в тъмното, особено, ако търсим проблеми в компоненти, които липсват в дадената система.

Редактирано от jijane
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.01.2022 г. at 10:38, jijane написа:

Конфигурацията на колегата е такава без МАП и така. Следователно няма как да е развален и система си работи достатъчно добре и така.

Дойдоха пак студовете и днес,пак върна на бензин студена.Направи го И напълно загряла,на първа над 4500 об.Къде да се търси проблема?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хем загряла и хем студена на бензин. Кое последно😁? Без да съм видял и закачил колата залагам на редуктор. Едва ли е ниско налягане в бутилката в следствие на температурата, защото последната е монтирана в купето. Но пък така по интернет залагам на редуктор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е,като пиша от тел. и в колата.Пропуснал много важно "И":tooth: в изречението.

Та какво му е на редуктора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно мембранА на кокал, малко графит, или квото е там черното ла@но вътре. Иди да я погледнат все пак, защото по интернет си е стрелба в тъмното.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе и аз покрай студовете имах питанка.

Няколко студени сутрини при автоматичното обръщане от бензин на газ се появяваше някакво претрисане на мотора за 1 секунда, което си се усеща все пак. Обикновено момента познавам по това че звукът от мотора изчезва, защото на газ е по-тих, а и това се случва на един и същ светофар, на около 600 метра от вкъщи. Никой от описаните проблеми в темата не съм наблюдавал при моето BRC.

Както и да е, оплаках се на моя газаджия, закачи я, провери си всичко и каза - Зиме понякога има аномалии, заради маслата в газта, лепнат клапани и т.н. Ще ти пусна малко презастъпване подаването на газ преди да "гаси" бензина. Вече втора мразовита сутрин симптомчето го няма, а и колата си върви и харчи нормално за кубатурата си.

Аз от газови не разбирам (а и не искам да ми се налага) и едва ли мога да отговоря на специфични въпроси, но 1 отговор ми е достатъчен - Правилният и отзивчив майстор!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам и аз нещо по темата .... Колата харчи 15 на100 градско примерно , като стигна до 70-80ти км и се почва едно превключване все едно газта е свършила ,а по елементарни сметки трябва да им 3+- литра газ , обаче карам ли бавно и минавам още 20+-км , при всяко по така натискане на газта и прехвърля . Ходих преди няколко месеца при газаджията и вдигна налягане на изпарителя мисля, обаче същата работа. И преди си правеше така , ама нещо взе да ме напряга ,че не трябва да е така. При вас как е?! 

Редактирано от jungles

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога само да кажа, че при мен не е така. Но не мога да те насоча, ще трябва по-добър газаджия от твоя да я погледне май.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, jungles написа:

... и се почва едно превключване все едно газта е свършила ,а по елементарни сметки трябва да им 3+- литра газ , обаче карам ли бавно и минавам още 20+-км , при всяко по така натискане на газта и прехвърля.

Или неточно си го описал, или криво го разбирам, но при няколко оставащи литра в бутилката е нормално.

При мен това се случва чак когато последното от 4-те диодчета мига отдавна. От момента в който почне да мига мога да мина поне 100 км извънградско, а после е въпрос на "натискане" и започва да пищи и обръща на бензин, но аз го връщам и минавам още поне 30 км извънградско. Накрая вече става некомфортно да ми пищи като изпреварвам, но проблем с динамиката няма - обръща си на бензин адекватно. Това бе на 2 пъти - за експеримент - да се уверя че с 1 бутилка (60л.) мога да мина 500 шосейни км. Средно змея харчи около 11-12л/100 газ. Може и 10, ама е скучно.

Градско разход не засичам - там е литри на час, а не на 100 км. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам по друг начин да го напиша ,странното е ,че в  рамките на тези 20 км и хипотетично оставащи 3-+ литра газ , ако карам с 30-40 км и не превишатам 2000-2500 об и карам , обаче тръгна ли от световар и натискайки леко минавайки тези 2000 - 2500 об и превключва. Все едно над тези 2500 е нагалсено да пуска доста повече газ ,а то не му стига и превключва... поне аз така си го обяснявам. 

Градско разход не засичам - там е литри на час, а не на 100 км. - интерсно , но и сложно за мен....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и при мен си е така. Зиме, лете, има ли 3 до 5 л в бутилката, може да се кара само с галене на десния педал. При средно или силно натискане, пищи и минава на бензин - логично ми се струва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ,явно ще си карам така, и спирам да го мисля... По принцип при теб има доста повече логика да е така , имайки се в предвид обема да двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не е така колкото и да го галя педала,писка и обръща на бензин свърши ли веднъж газта.

Може би е настрокка, но не мога и 2 км да измина като свърши газта,колкото и да обръщам и искам на изпарения да мина километри.

Може би трябва да кажа че е тироидална бутилката 40литра.

Газовата Романо.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип и на мен ми се върти ,че трябва да е нещо от сорта , поне на старата хонда ми беше почти така ... След като свирне и карах макс 2-3 км на изпарения...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.01.2022 г. at 14:51, CARPERA написа:

При мен не е така колкото и да го галя педала,писка и обръща на бензин свърши ли веднъж газта.

Може би е настрокка, но не мога и 2 км да измина като свърши газта,колкото и да обръщам и искам на изпарения да мина километри.

Може би трябва да кажа че е тироидална бутилката 40литра.

Газовата Романо.

И при мен е така. Ама газовото ми е далеч, далеч от романото. Само за 830 лв...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.01.2022 г. at 10:32, jijane написа:

Най-вероятно мембранА на кокал, малко графит, или квото е там черното ла@но вътре. Иди да я погледнат все пак, защото по интернет си е стрелба в тъмното.

Погледнах го аз, като го разглобих до "кости"🛠️:D

Както каза по горе,мембрана на "кокал" и чернилка доволно,за 120к.км.

Подмених мембраната,с всички гумени уплътнения,като преди това старателно го измих отвътре.Показа му се алуминия🙂,беше си за чистене.

Благодаря ти още веднъж,за предоставения ремонтен кит BRC.

Ще те търся някой ден,да я закачим и прегледаме профилактично стойностите,че скоро не е гледана.Нямам светещи лампи и аномалии по работата,на инжекциона.

Ето и някоя снимка,на изпечените гуми в изпарителя,него пропуснах да снимам:

20220126_165300.thumb.jpg.0512fa2cb3d4355fe6676a19a20ca6cb.jpg20220126_110301.thumb.jpg.c2d07e4788a47989e18c8cf0abeaf569.jpg20220126_153809.thumb.jpg.92cf7bad50ea14b01ae413b4dbd158d7.jpg

П.П. Сега педала на газта,е доста по плавен,при натискане за ускоряване(абе друга кола😎).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем, ще я закачим някой ден. Ако не си пипал реглажния винт на изпарителя, то налягането не би трябвало да се е променило кой знае колко. Максимума на такъв изпарител, който съм виждал е 220 хиляди без ревизия. Иначе е изпитана конструкция и за това не е променян като дизайн повече от 15 години.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, jijane написа:

Ако не си пипал реглажния винт

А сега де,можеш ли да го покажеш илюстративно?

Днес я тествах на,за симптомите,които имах и всичко е ок.,няма вече връщане на бензин.Разбира се темп. вече е над нулата,та ще видим.

Ако знаех,че с подобна ревизия ще даде отличен резултат.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото жълто нещо в центъра на предната капачка на изпарителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...