Jump to content
Deskata

CR-V, К24 - съвет за покупка

Recommended Posts

Здравейте, скоро (надявам се) ще се включа не само като читател във форума, но и като собственик на ЦРВ втора генерация. Оглеждам се за бензин, с ръчни скорости. Имам въпроси и чудене за К24 мотора. 
И така, К24 е доста рядък, доколкото разбрах, но търсейки по сайтове и наживо по автокъщи попаднах на такъв мотор с ръчни скорости. Въпросът е що за поддръжка ще изисква, колко скъпа ще е тази поддръжка (недай си боже нещо да се прецака - доставки, срокове, сигурно оригинални части). И другото, което на първо четене ме притеснява - разходът спрямо К20 колко по-висок е и съответно този мотор дали може да се газифицира. За това съм почти сигурна, щото нали е с многоточково впръскване и става за газ, но доколко е подходящо и не чупи ли това двигателя ☺️? Колата ще се кара основно в града , а уикенда и ваканциите към писти и полянки (около 8-10000км на година).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти търсиш CR-V 2 ген, 2.4 бензин K24A1 RD4-RD8  .

При бърз преглед на обявите не намирам с този двигател.

Наистина рядко се среща дано имаш късмет,бензиновите мотори с Евро 4 и нагоре рязко поскъпнаха и навън.

Съвета ми има фирми за внос на коли,направо ти търсят колата навън,намират я там виждаш  състоянието още там(снимки) и преценяваш,ако те устройва цената купуваш.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро въпросът е ако се сдобия с кола с този мотор (защото имам конкретна кола предвид), колко по-скъпа и трудна ще е поддръжката сравнено с К20 и мога ли да я газифицирам.

Редактирано от Deskata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Deskata написа:

разходът спрямо К20 колко по-висок е 

Карам 2-ра ген с К20, но не съм карал такава с К24, т.е. на практика не знам, каква е разликата в разхода.

Обаче, имам богат опит с други Хонда, на които разликата е само в двигателя. Последният е 2 броя Сивик 9. Едната беше с L13Z4, нема и 100 коня, другата с R18Z4, 142 коня. Разликата в разхода беше незабележимо малка. Преди това имах CR-V1 с В20В, 128 коня автомат, а съпругата ми Ровър 416sli с D16Y3, 113 коня автомат. Купетата са еднакви, CR-V е една идея по-тежко. Разхода на гориво беше еднакъв.

Изводът е - не е задължително по-големият двигател да дава по-голям разход от по-малкия при положение, че купетата са еднакви. По-големият е по-мощен, т.е. трябва му по-малко пауър, респективно по-малко гориво, за да мести едно и също на килограми купе.

 

Преди 1 час, Deskata написа:

щото нали е с многоточково впръскване

Какво означава "многоточково впръскване"?

Щото и "дайрект инжекцията" има 4 дюзи, ама впръскващи гориво директно в цилиндъра. И той става на газ, ама е по-сложно и за мен безсмислено, щото се предполага, че разхода му е по-нисък. Имал съм Mitsubishi Shogun Pining c 1.8 GDI 120 коня, на който разхода беше под 10/100 комбинирано. Караше се основно в България, но така и не помириса газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Deskata написа:

По-скоро въпросът е ако се сдобия с кола с този мотор (защото имам конкретна кола предвид), колко по-скъпа и трудна ще е поддръжката сравнено с К20 и мога ли да я газифицирам.

Мой приятел притежава Хонда Елемент (различава се от ЦРВ само по ламарините) с К24 двигател и автоматична скоростна кутия. Кара си я на газ и няма никакви ядове. 

Сравнявайки разхода на неговата и моята (К20А4) разликата е незначителна - около 2 литра на 100 км. което може да се дължи и на автоматика. Като разходи за подръжка няма разлика в цените на частите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомат с ръчка и различни двигатели няма смисъл да се сравняват според мен, а и 2 л на 100км не е незначителна разлика според мен. Относно разхода при K20 и K24, ако може да се съди по Акорд, разлика ще има малка в градски условия, но ще е незначителна извънградско. Принципно подкрепям Краси за по-големият двигател, дори и да трябва повече време за доставка на части (за което не съм сигурен защото има други Хонди с К24 двигател и може би немалка част от частите ще са взаимозаменяеми).

 

Ако не се лъжа, впръскването е същото като на Акордовите двигатели от тези години. Значи няма проблем с газифицирането. При качествен монтаж и газов инжекцион и редовен реглаж на клапаните, не би трябвало да имаш никакви проблеми с газта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К24 мотор на Хонда црв 2 се слага само в Америка и Канада. Това означава ,че колата е внесена от там. Двигателят в е същият като 2.0, но с по-дълъг ход на буталото, съответно проблемите и поддръжката са напълно еднакви. И този надира разпределителни валове . Мощността е 160 коня. Има с около 30Nm по висок въртящ момент от 2.0, който е 150 коня. Преди да ме поправят колегите,ще кажа,че моторът е втек само на входящия разпределителен вал( икономик) . Безсмислено е да се взима такова нещо , ако е само за градско и няма да се теглят разни неща с него. Разликата във вървежа градско няма да се усети, но ще се усети по-високият разход и по-високият данък. Другото е ,че обикновено има разлики при американските модели в стопове , фарове и брони спрямо европейските. Ако удариш някой стоп после трябва да търсиш такъв от американка пак , а те са редки. Предупреждавам,че за последното ми твърдение не съм сигурен. Може и да са еднакви , но отсъждам спрямо други модели на марката , за които съм сигурен, че имат разлики между американските и европейските модели.

П.п става на газ със същите съображения като 2.0 модела.

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!
Има и още нещо, доста странно, в холандския талон е записано, че е 104kW при обем 2.4. Как е възможно да е допусната такава грешка или и там шмекеруват с конете. Тя, ако е била внесена в Холандия от Щатите, доколкото знам, не се зачита евро стандарта.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа , би трябвало да е към 117киловата. Най вероятно е някаква измама с цел понижаване на данъците. Джамбазинът си е джамбазин навсякъде. Внасяйки я от САЩ или Канада ( разликата е в километража сащ е мили, Канада е километри) , тя няма сертификат от там за евро категория, защото не е предвидена за европейския пазар. Ако има някакъв вписан, примерно евро 3 или 4, той е всписван допълнително в Холандия. Същата история с местните БГ дилъри ,която приложиха срещу заплащане са ходиш при тях да ти издадат документ ,че колата ти отговаряна евро Х, после в кат да ти го впишат в талона ,и после в данъчното да ти намалят данъка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така: форумът си има НОВ ЩАСТЛИВ СОБСТВЕНИК на ЦРВ, американче!!! Днес я закарах за профилактика и по-обстоен преглед. Ноо, преди да получа доклада от майстора, бих искала да питам и тук за следните неща, които ми направиха впечатление - воланът седи леко накриво (проспала съм го на огледа....) и почти веднага след като я запаля (докъм 4-5 минути) стрелката за температурат вече е над средата... На какво може да се дължат тези неща? 

Също така леко дразнещо и много объркващо е и това че километрите не са това което са....амааа, да съм мислила, с това ще се свикне 😁

Редактирано от Deskata
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами - честито и безаварийни приключения!

Ако имаш предвид че км са в мили - свиква се.

Волана може да се регулира да сочи "нулата" - майсторите на стенда си знаят работата.

Ако стрелката на температурата стига за 4-5 мин. до там и после не мърда нагоре, и ако ти се струва че е бързо - нормално е - сигурно до сега си карала дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
37 minutes ago, Deskata said:

и почти веднага след като я запаля (докъм 4-5 минути) стрелката за температурат вече е над средата... На какво може да се дължат тези неща? 

 

Да разбирам че колата е бензин. 

Вече над средата, и не трябва да се качва,ако се качи по нагоре е проблем.

Можеш ли да снимаш точно къде.

Това едно от нещата които всяка зима благославям при Хонда,перфектното парно вече на 5тата минута.

Важно е стрелката да стои там .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
56 minutes ago, ceco_accord said:

Ами - честито и безаварийни приключения!

Ако имаш предвид че км са в мили - свиква се.

Волана може да се регулира да сочи "нулата" - майсторите на стенда си знаят работата.

Ако стрелката на температурата стига за 4-5 мин. до там и после не мърда нагоре, и ако ти се струва че е бързо - нормално е - сигурно до сега си карала дизел.

Благодаря! А досега бензиново нисанче карах - след 15-20 минути стигаше средата и заспиваше.

Редактирано от Deskata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
29 minutes ago, CARPERA said:

Да разбирам че колата е бензин. 

Вече над средата, и не трябва да се качва,ако се качи по нагоре е проблем.

Можеш ли да снимаш точно къде.

Това едно от нещата които всяка зима благославям при Хонда,перфектното парно вече на 5тата минута.

Важно е стрелката да стои там .

Другата седмица ще снимам, че е в сервиза, но на около 1/4 от горната половина се качва и не мърда. И да, парното затопля моментално!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма кола, която за 5 мин да стигне средата и то в това студено време, да не говорим за 2.4 мотор, на който дори при топло време и напълно загрял двигател не трябва да я достига, съдейки по моята.  

На колко км е колата? Принципно водната помпа е консуматив, който е хубаво да се сменя след определен пробег. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 minutes ago, Rakeem said:

На колко км е колата? Принципно водната помпа е консуматив, който е хубаво да се сменя след определен пробег. 

200 000, т.е, може би е за помпа. А относно веригата - прави ли се някаква профилактика/задължителна смяна на едиколко си километра?? Или само ако се разтропа...

Редактирано от Deskata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 000км или мили? Веригата няма какво да и правиш, като й дойде момента се сменя, може да се направи проверка, нищо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 minutes ago, Rakeem said:

Няма кола, която за 5 мин да стигне средата и то в това студено време, да не говорим за 2.4 мотор, на който дори при топло време и напълно загрял двигател не трябва да я достига, съдейки по моята.  

На колко км е колата? Принципно водната помпа е консуматив, който е хубаво да се сменя след определен пробег. 

Говориш за бензинов  мотор нали,като визираш твоята,дизела е съвсем различен.

В момента нямаме минуси температури ,а са 12 до 15градуса.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 minutes ago, Rakeem said:

200 000км или мили? 

125 000 мили / 200 000 км

Редактирано от Deskata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, CARPERA написа:

Говориш за бензинов  мотор нали,като визираш твоята,дизела е съвсем различен.

В момента нямаме минуси температури.

 

Кoлега аз карам бензин, който загрява за нула време и пак не вдигам повече от 35-40% по това време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е при загрял двигател от тук не трябва да мърда по-нагоре.

20201211_165452.thumb.jpg.aeb0a419b455f766c8dc81b0d2e3768e.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се погледне охладителната система, може да има проблем.  Не съм чул за модел на Хонда , който да държи стрелката на антифриза над средата на скалата, както е в случая ,ако съм разбрал правилно... Обикновено е под средата на напълно загрял двигател.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и добре дошла! 2.4 е по-добрият вариант на нашите ЦРВ-та. :)

Може ли снимка на стрелката когато е спряла да се качва вече нагоре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 minutes ago, dindin said:

Честито и добре дошла! 2.4 е по-добрият вариант на нашите ЦРВ-та. :)

Може ли снимка на стрелката когато е спряла да се качва вече нагоре?

Сетих се, че щраках, докато висях пред канала в КАТ ☺️. Около 20 Мин чаках да отворят портала и стрелката си се беше стабилно вдигнала. На снимката е само на контакт, но работеше, включвах/изключвах....Ей така беше и днес след 3-4 минутки като отивах към сервиза.

1DCD6AAE-FDCA-4335-9CE6-5FD74B18F50B.jpeg

Редактирано от Deskata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест твърдиш, че при първо палене, на студен мотор, след 5мин стрелката е скача до това положение? 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми височко ми е. 

Не вярвам при твоята нормалното положение да е по-различно от на останалите. 

Следи стрелката да не се вдигне и над това. Трябва да се види на диагностика колко градуса е при това положение. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 minutes ago, Rakeem said:

Тоест твърдиш, че при първо палене, на студен мотор, след 5мин стрелката е скача до това положение? 

ДА!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А духа ли топло/горещо тогава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това при всички положения не е нормално. Това което можеш да направиш е, в момента, в който стрелката скочи до там, отваряш капака и внимателно проверяваш двигателя и маркучите колко са топли, ако тези показания са реални, то трябва да са доста топли. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
43 minutes ago, dindin said:

Честито и добре дошла! 2.4 е по-добрият вариант на нашите ЦРВ-та. :)

Може ли снимка на стрелката когато е спряла да се качва вече нагоре?

 

3 hours ago, Deskata said:

[…]И да, парното затопля моментално!

Явно загрява наистина.

 

Хубаво ще е да се видят и градусите с диагностика, но не ѝ е нормална тази позиция. Хубаво е да се погледне охладителната система както беше предложено горе. Я термостат да е сменян с неподходящ, я другаде проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 minutes ago, dindin said:

А духа ли топло/горещо тогава?

Ами да, веднага започва да духа топло. В купето няма проблем - равномерно топли. Няма прекъсване. Не съм слушала дали/ кога се включва перката. Ако оттам е проблема... Очаквам да ми съобщят лоши вести от сервиза...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом стои стабилно, а не продължава да се увеличава, не вярвам да са чак толкова лоши вестите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако срелката не се вдига по нагоре не се притесняваи .Ако колата е за по северните части на станата може термостата да е за 88 градуса тогава стрелката стой там .На братми Сивика е с такъв термостат и там му стой стрелката вече 7 години, гледа си я през ОБД.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко тове причината, значи трябва да се смени термостата, поддържането на по-висока температура при умерен климат като нашия не е добре за двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина има такава настройка на термостата  според географската ширина, ще го коментирам с момчетата в сервиза. Звучи логично.

Редактирано от Deskata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е „настройка“. Термостатът не се настройва. Просто се избира правилният, който да „поддържа“ правилните градуси, образно казано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката ти наистина е високо,при това положение трябва да работят перките,на диагностика може да се види при колко отваря термостата.

Това са параметрите в които трябва да работи твоя термостат.

https://omanual.ru/Honda/CR-V/2/R00/HTML/00/S9A2E00A14400059301FERT00.HTML

Това е смяната на твоя антифриз хубаво е да го направиш с смяната на термостата.

https://omanual.ru/Honda/CR-V/2/R00/HTML/00/S9A2E00A14400017301KBRT00.HTML

това е твоя антифриз

post-3845-0-94791000-1477264370_thumb.jpg.6b18ccedb48366ee609f41c6dd7dfd3d.thumb.jpg.bb8cd467e292a77f9e92745dc62103a1.jpg

post-3845-0-47147400-1477264386_thumb.jpg.c46c00a48878790b159644b16940ff92.thumb.jpg.5bde5c6f48559e9d5b4b155fab75b5d7.jpg

Това е оригинален термостат започва да работи от 78 градуса,пише го върху него

894237574_TERMOCTAT78.thumb.jpg.953b742ee0ab7060032c6d1e4bb56f47.jpg

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнете и дали не губи антифриз. Джамбазите може да са допълнили...и затова да не е забелязано на първо четене. Има опасност при правилните условия двигателят да загрее. Лошото е ,че загряването може да е от много неща: от теч на антифриз до издухана гарнитура на глава....

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хей, хора, благодаря.  Надявам се скоро да разбера какво са открили в сервиза. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, nakata написа:

Ако срелката не се вдига по нагоре не се притесняваи .Ако колата е за по северните части на станата може термостата да е за 88 градуса тогава стрелката стой там .На братми Сивика е с такъв термостат и там му стой стрелката вече 7 години, гледа си я през ОБД.

 

Това има резон, помислих си го, тъй като е 2.4, вероятно канадка. 

Чудех се освен термостат, който отваря на по-висока температура дали и перките не са настроени да включват при други градуси, но сервизното не казва да има разлика.

Ако термостатът отваря по-късно има логика стрелката да се вдигне по-бързо, ама няма ли парното да страда? 

Няма да разтягам повече локуми, да видим какво ще кажат от сервиза. :)

На компютър ще се видят доста неща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...