Jump to content
Hondainishtodrugo

Питане за съединител

Recommended Posts

 

Колата е Акорд 2.2дизел 2008 7 генерация

Здравейте колеги,днес установих ,че ми буксува съединителя като дадох повече газ на 4-та предавка и вдигна доста рязко обороти,а не тръгна да върви и така няколко пъти.Имам няколко питания по този въпрос:

-Знам че е относително и зависи от стила на каране,но ако се кара нормално при вас колко пробег е издържала колата преди да се срине тотално?

-Опасно ли е да се кара така при евентуално счупване в движение нещо някъде да стане на салата?

-Ако при смяна кажат(както на брат ми с един нисан кашкай) че само съединителя е за смяна,а маховика е наред добра идея ли е да се сменя само едното или и маховик задължително?

-И ако може да ми кажете на LUK дали са добри нещата ако нещо скоро стане да не пускам тема пак ,а да се ориентирам към частите.Благодаря предварително колеги.Пазете се на пътя!

Редактирано от Hondainishtodrugo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробега е относителен, но няма какво да стане толкова докато събереш пари, освен ако не смяташ да караш години така. Месец ще те изкара, че и два, стига да е в начален стадий както го описваш и избягваш мъчение, и шофиране на полусъединител.

 

Да, добра идея е да се смени съединителя, както и цената ще бъде доста по-добра, ако разбира се маховика е добре и не е пред разпадане. Които каквото ще да говори, сваля се и се установява. 

 

Добри са нещата на LUK, има разни конспирации, че всичко качествено е препакетиран LUK развивани из различни теми, не мога да коментирам достоверността, но ако е така, няма да се изненадам.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този тип съединители имат механизъм за самонагласяване на притискатения диск,демек когато феродото на феродовия диск се износва (намалява дебелината му) механизма за автонагласяване приближава с един зъб за да компенсира износването(нещо като тресчотка) та когато има такова прескачане на следващ зъб може да има боксуване на съединител́я ,понякога този механизъм на работи много добре(блокира запича.......) и създава проблеми.От ЛУК изкарват подобрен притскателен диск където уж проблема с този механизъм е решен.
Мой съвет е да припомпаш на съединителя да се раздвижи този механизъм и се самонагласи, може ако е износен да е излезнал докрай на последен зъб и тр́бва да се смени.Боксуването и най -големия тормоз на този съединител е когато си на висока предавка(4-5-6) и от ниски обороти (под 2000,обикновенно между 1500-2000) -при рязко подаване на газ .Извода е на висока предавка под 2000 оборота да не се смачква газта,и когато ти боксува не си прави експерименти да го провокираш защото ще доведе до загряване на съединителя.
Много сервизи не са кадърни да смен́яват тея съединители (требе си един специфичен инструмент) и от неправилен монтаж много често след 20-30 000 км почва да боксува отново  и се почват едни главоблъсканици дали е дефектен,дали е менте  у т.н.
На моята откакто пробуксува за първи път съм минал над 100 000 км,имам си едно наум пазя го ,като почне де боксува на 3-та ще го сеням .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.11.2020 г. at 23:48, sashua написа:

Да, добра идея е да се смени съединителя, както и цената ще бъде доста по-добра, ако разбира се маховика е добре и не е пред разпадане.

Не е добра идеята, дори и да е добре в момента маховика, няма да успее да изкара живота на новия съединител и ще се наложи второ отваряне. Най си е добре всичко ново, даже и болтовете на маховика .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда ама на практика не стоят така нещата, защото спокойно може да изкара и 2 съединителя, със същия късмет, с който може и да не изкара и още 1, много четене, малко практика.

Затва се проверява и преценява според пробег, луфтове и всичко, а не се сменя на сляпо, по тая логика, на всяка марка автомобили, щеше да се сменят комплекти, в момента в който феродото приключи.

Нито маховика на хондата е нещо специално, нито съединителя. 

Финансово споменах ли колко се олеква? И 80к да се изкарат с тая кола и тоя маховик, с нов съединител, в момента, в който се продаде, тоест след 5 години, например, една инвестиция на маховик преди тва ще е била безполезна, но предполагам, че човека ще си кара колата още 13 години, може да смени и маховика в крайна сметка.

Всеки си преценява, хвъряйте пари на вятъра за здрави неща.

Редактирано от sashua
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизеловата като коментирахме с майстора преди години смяната на съединител се бях подготвил за маховик. В крайна сметка се оказа, че моята не е въобще с демпфер а си е стандартно жеУезо ( евала на италианчето ). Та тогава точно коментирахме, че е добре да се замени маховика макар, че километрите се знаят колко са ( бяха 80 000км ) не заради друго, просто може да изкара и още 80 000 а може и след 5 000 да се предаде. Като цяло не е особен проблем маховика, не е проблем и отварянето на кутията 2 пъти НО при нас колата се ползва ежедневно т.е няма вариант да се пътува с градски транспорт а варианта с 1 кола е адски неудобен. Та много зависи в каква позиция е човек и какво точно предпочита - сигурност или да спести малко пари, защото отваряне и затваряне на кутия + смяната на маховик сигурно е 300лв вече и като се умножи x2 то цената се доближава на 1 нов маховик с отстъпка. Все пак ако в твоят има живот и колата не ти е чак толкова нужна, вариант е както казва и колегата @sashua, слагаш само комплект съединител и докато изкара.

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, sashua написа:

Мда ама на практика не стоят така нещата, защото спокойно може да изкара и 2 съединителя, със същия късмет, с който може и да не изкара и още 1, много четене, малко практика.

Затва се проверява и преценява според пробег, луфтове и всичко, а не се сменя на сляпо, по тая логика, на всяка марка автомобили, щеше да се сменят комплекти, в момента в който феродото приключи.

Нито маховика на хондата е нещо специално, нито съединителя. 

Финансово споменах ли колко се олеква? И 80к да се изкарат с тая кола и тоя маховик, с нов съединител, в момента, в който се продаде, тоест след 5 години, например, една инвестиция на маховик преди тва ще е била безполезна, но предполагам, че човека ще си кара колата още 13 години, може да смени и маховика в крайна сметка.

Всеки си преценява, хвъряйте пари на вятъра за здрави неща.

Мда,ама тоя човек дето го казва, е сменил доста хондови съединители,повече от пръстите на ръцете и краката ви така че има опит човека и споделя и е един от колегите с най-много  практика във форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добрият майстор е добър не защото сменя всичко с едно разглобяване,а защото правилно е преценил кое е за смяна. Може и безброй съединители да е сменил и пак да не е майстор. Производителите на маховици си имат методика за диагностика на употребявани такива и с какъвто успех можете да скапете старият маховик,с такъв успех ще скапете и чисто нов. Ако маховика позволява може да си изкара още няколко стотин хил. км.

Редактирано от KrIv
  • Харесвам 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Добрият майстор е добър не защото сменя всичко с едно разглобяване,а защото правилно е преценил кое е за смяна.

Ето това много ми хареса,тези майстори са единици в БГ.

Радвам се че познавам такъв,който каза този агренажен ремък ще изкара с ролката още 60 хил,след това караш на своя отговорност.

За 5 коли до сега не съм чувал такова нещо да казва майстор всеки сменя наред всичко.

От опит когато решиш да спестиш нещо по колата след това ти излиза ремонта 3 пъти повече ако беше го сменил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е тръгнало покрай съединителя да сменяш и ангренажа сменяй и гумите,че и те след 5000 км. ще свършат. Пък после отидаха и джантите,и гърнетата... И те се откачат като се сменя съединителя.

Редактирано от KrIv
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, KrIv написа:

Както е тръгнало покрай съединителя да сменяш и ангренажа сменяй и гумите,че и те след 5000 км. ще свършат. Пък после отидаха и джантите,и гърнетата... И те се откачат като се сменя съединителя.

Забрави най важното, коляновия вал .:lol:  Защото той най бързо се скапва от разбити маховици .

Ти колко човека познаваш, дето са изкарали "няколко стотин  хиляди" със стария маховик ?

За един прЕАтел питам, защото аз го имам уреда за измерване на страничния наклон и градусите на отклонение на маховика, ама всичките на които съм "спестил" пари за маховика са изкарвали най много по 60 хиляди километра .

Някои от тях направиха втора смяна на време, други решиха да покарат с разбит маховик и в крайна сметка си продадоха колите на части, със скъсан колянов вал .

Та в крайна сметка си има детайли от които не се пести и добрите майстори трябва да ги знаят .;)

Не напразно уважаващите себе си вносители на части, не предлагат само съединител за тези коли.

Иначе всеки е свободен да си троши колата по начин който той си избере, все пак  парите са си негови .:D

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този автомобил за смяна по Аутодата дават 7-8 часа работа,та има доста разкачване -носачи рейка,магарето общо взето целия мост долу.Не знам в България колко вземат на час ама в Испания в нормален(не официален) е около 40-50 евро +ДДС( 21%) та само работата е около 500 евр́а именно за това за да се избегне повторен демонтаж-монтаж със съответните разходи е хубаво да се смени и маховика с болтовете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...