Jump to content
Мечо71

Как се сменя антифриз Хонда Джаз 1.4

Recommended Posts

Искам да сменя антифриз на колата защото е със син цвят антифриз.Как става смяната и как се обезвъздушава системата.

Редактирано от Мечо71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както на почти всяка друга кола. Синия цвят е добър цвят.Лошото е ако е с ръждив цвят и мътен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Хонда оригиналния антифриз тип 2 е със син цвят.Той се сменя на 5 години. Ако си купил скоро колата и  нямаш сервизна история, от която да разбереш кога е сменен антифриза, ето ти един линк с тестове за антифриз, за да разбереш дали е за смяна: 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е мътен но нали пишеше във форума че антифриз да  G12.

 

Колата е от 2006 година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ти е антифриза 20191109_165442.thumb.jpg.bde0de7a3b42ccfe3217dff01b67964f.jpg

Този син цвят няма нищо общо с другите  сини по магазините.

Заповядай намери за твоя двигател процедурата 

https://omanual.ru/Honda/Jazz-Fit/1/017.HTML

Това ти е и ръководството  ще ти послужи за други процедури.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В инструкцията за смяна на антифриза, пише за източване и от дренажен болт при цилиндровия блок. И после да се монтира с нова шайба.

Каква е тая шайба, да не е нещо като гарнитура та да се чудя къде да я търся по магазините?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви блокове ! Дренираш, особождавайки съединението долу при радиатора. Пълниш през капачка, въртиш километър-два с отворено парно на макс, допълваш, пак въртиш и после следиш през разширителния съд. Така направих преди 2 години - всичко е ОК - никакви шумове, бълбукания и т.н. Старият антифриз беше бистър и мазен, но все пак не знаех дали някой го е сменял. Новият си е оригинален, купен от АТО

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка Хонда има на блока болт с шайба за източване на антифриза.

Моя за моята генерация го знам къде е ,но тази болт е завъртян преди 20 години и никога не е отвъртан.

След като купих колата го показах на майстора,и той ме предупреди че може да се скъса болта.

Да пробвахме не тръгна, с удължение една тръба да болта тръгна но да се къса,и толкова за смяната на антифриза от там.

Да ето го и вашия болт

989876516_.thumb.png.233f1d275cacc674f38342c845970076.png

 

Има пробка на моя радиатор най долу и от там го източвам ,да изтича наличното количество от там,остава в блока и в радиатора парно.

Ето я за вашата кола процедурата https://omanual.ru/Honda/Jazz-Fit/1/ru/html/000000000001882.html

 

После наливам и следвам тази процедура за обезвъздушаване.

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да помогна с практически съвет. Имам джаз и сменях антифриза.

Процедурата е следната:

1. Отваряш капачката на радиатора и на разширителния съд.

2. Отдолу на радиатора има кранче за източване на антифриза.

3. Трябва да изтече около 3 литра. Остава малко в блока, но не е болка.

4. Завърташ си кранчето като изтече всичко. Наливаш си антифриза в радиатора и палиш на отворена капачка.

Като тръгне да надига течността, затваряш и двете капачки -на радиатор и разширителен съд.

5. Колата работи на място, докато се включат перките за охлаждане 2 пъти. Ако искаш може и да покараш- ще стане по бързо.

6. Оставаш да изстине  и след това проверяваш, ако е необходимо доливаш.

Надявам се че е разбираемо от не толкова технически грамотни хора.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-сетне ми пристигна антифриза. 5 литра Хонда Про - син. Тези дни ще го сменя.

Виждам обаче, че в руското ръководтсво както и в книжката Haynes, която имам за колата, пише да се напълни разширителния съд до MAX и след това да се пълни радиатора.

В съветите написани тук, нокой не споменава за това. Аз така или иначе мисля да го извадя и да излея стария антифриз от там. който при изстинал двигател е около минимума.

Да го пълня ли до MAX или между MIN и МАX?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и между MIN и МАX.

След като направиш обезвъздушаването, на следващия ден, на студен двигател, го допълни до МАX.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свърших тая работа..., но не ми хареса какво се получи.

Стария антифриз, макар и да не съм го сменял от как съм я купил (8 години), беше с чист зелен цвят, никакви утайки.

Не можах да преценя колко се източи, със сигурност доста повече от това което влезе после в радиатора.

А там влезе около 2 литра, ако не и по-малко. 

Какво да правя, къде да доливам утре? А, ако пак събере малко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как точно го смени този антифриз? След като се източи, се слага уплътняваща фуния и се пълни докато спре да поема, след това се пълни фунията до половина и се пали колата, след като загрее и отвори термостата започва да поема от антифриза във фунията и да изкарва въздуха от системата, като постоянно се следи да има антифриз във фунията, като спре да излиза въздух и респективно нивото на антифриз във фунията престане да намалява, махаш фунията и си готов. Разширителния съд се пълни между мин и макс. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 фунии изрязах и не успях с нито една да уплътня.

Затова направих както пише тук:

https://omanual.ru/Honda/Jazz-Fit/1/ru/html/000000000003035.html

И респективно в ръководството на Haynes. (където пише същото).

 

Сега какво да правя, да го точа и пак да наливам? Трябва да намеря някаква по-специална фуния.

Или да доливам както са написали по-горе и пак да чакам да се включва перката?

Редактирано от MegatroniC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палиш на отворена капачка на радиатора и пуснато парно и доливаш.

Като вкл. перката за принудително охлаждане, пълниш радиатора до горе и затваряш капачката.

След няколко загряване-охлаждане тя се е обезвъздушила. На студен мотор пълниш радиатора до горе и разш. съд м/у мин. и макс. и караш.

Не ти трябват никакви фунии. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих го, обаче минута след като съм запалил, започва да прелива от гърловината. Сякаш системата е пълна.

Пробвах парното, дука хладно а перката се включва. Изчаках малко повече, на третото включване ми светна лампата за висока температура.

Не е добре...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това се прави с фуния. Оставия да изстине и след това напълни радиатора и така докато на студен двигател течността в радиатора е винаги догоре. 

Редактирано от Rakeem
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След всяко пълнене, да чакам ли включване на перката?

Липсата на парно, от това, че не се е обезвъздушила ли е, защото преди това имах?

 

Добре че съм в отпуск и имам време да правя циклите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено без подходяща фуния работата не става както трябва. 
Обиколих всички магазини наколо и се върнах с наръч различни фунии, една от които влезе и стегна без рязане. Направих и тапа с дръжка, като извадя фунията да не изтече антифриз. 
Напълних разширителния съд между MIN и MAX (горе-долу, защото не се вижда добре).

През фунията влезе малко и като запалих взе да вдига нивото във фунията. Чаках доста докато се включи първия път перката и долях докато спря да поема. През цялото време излизаха балончета въздух. Чаках докато спряха да излизат, а перката се включи за четвърти път.

Вече имам и парно.

Изгасих двигателя, извадих фунията. Гърловината на радиатора си беше пълна, затворих капачката и ще чакам да изтине. 
Какво да проверя, разширитенлния съд до къде трябва са е при студен двигател?

Предполагам ако има какво да дърпа още радиатора ще дръпне от там.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай я малко да загрее хубаво и като изстине пак провери нивото в радиатора, ако е догоре, значи всичко е точно. 

В разширителния на студено трябва да е между мин и макс. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега (Мегатроник), не се филмирай с тия фунии ! Смених го преди 2 години за нула време и всичко е наред. Без фунии и т.н. Звънни ако искаш !

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи филмиране, има си принципен метод за смяна на антифриз и ако колега беше почнал с него нямаше да се филмира толкова ;)

Не виждам какво сложно има в това да се омотае малко изолирбанд на някоя фуния да се напълни и за 5мин да си обезвъздушиш системата, вместо да завиваш, отвиваш, доливаш, заливаш и прочие. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз баш си се филмирах.

Направих всичко стъпка по стъпка както си пише в дебелата книжка Haynes (без източване от дрежажния болт на блока, поради причината описана по-горе).

-Колата е на равно.

-Отварям капачките на разширителния съд и радиатора.

-Развивам пластмасовата дренажна капачка под радиатора. Специално за целта купих правоъгълен прозрачен леген 5,7л.

-След като спря да тече, извадих капачката да изкапе каквото има още, почистих я и я завих.

-Напълних разширителния съд малко под MAX (в ръководството пише до MAX)

-Тръгнах да пълня радиатора, и той взе че се напълни с по-малко от 2 литра.

-После в ръководството пише "Поставяте капачката без да я затягате и палите. Чакате да включи перката най-малко двапъти и тогава затягате"

 Да ама при мен тръгна да изтича на вън по-малко от минута след като запалих, не знам какво щеше да стане ако чаках да загрее и да включи перката.

 Затворих капачката и тогава тръгна филма. :) Изчезна ми и парното.

 

Гледах хората в тубата ползват такива фунии:

 

81-IGFva-Am-OL-AC-SL1500.jpg

 

Явно има защо.

 

Днес като уцелих подходящата, наби се хубаво в гърловината като изолира отвора за разширителния съд. Направих си и капачка от коркова тапа с едно шило забучена в нея, за да мога да запуша след процедурата и като извадя фунията да не се разлее антифриз и да бърша после.

 

И:

- Напълних.

- Запалих, нивото във фунията започна да се вдига (определено си трябва и по-дълбока фуния).

- Започнаха да излизат балончета. Бая поработи докато се включи за първи път перката, след това започна да поема от фунията. Едва сварвах да доливам.

- Като се изключи перката, балончетата станаха балони, доста въздух излезе.

- Включи се втори път и долях още малко.

- Балончетата спряха да излизат едва след четвъртото включване.  Вече имах и топло от парното.

- Изгасих, извадих фунията. Антифриза си стоеше в гърловината, затворих.

- Долях между мин и макс в разширителния и я оставих.

 

Преди малко ходих да проверя разширителния съд (5 часа и половина след като я изгасих) беше на MIN, долях още малко. Утре, ще проверя радиатора, а може и да покарам пък вдругиден да проверявам.

 

Може да се е получило без фуния при други колеги, но при мен не стана. :)

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто не си улучил подходящата фуния да уплътнява добре.

Да и при мен стана с фуния много добре.

1.thumb.jpg.5931bb4eee460137d5c1b9e51d086e17.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.01.2021 г. at 15:17, Rakeem написа:

Покарай я малко да загрее хубаво и като изстине пак провери нивото в радиатора, ако е догоре, значи всичко е точно. 

В разширителния на студено трябва да е между мин и макс. 


Направих десетина километра днес.

Като изстине и радиатора не е догоре, какво да правя?

Да долея? А обезвъздушаване?

Редактирано от MegatroniC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е изтеглила от разширителния съд антифриза значи капачката на радиатора не е наред.

Ако там нямаш антифриз пак долей и на двете места,радиатор и разширителен съд.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера като изстина след обезвъздушаването, беше изтеглила от разширителния до малко под MIN. Значи не би трябвало да има проблем с капачката.

Утре като проверя, ще долея ако се наложи. По-скоро ме притеснява ако доливам в радиатора, дали ще иска обезвъздушаване, или при малко количество, системата ще се оправи сама при следващото заграване-изстиване?!?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изстине, напълни радиатора догоре, а разширителния съд - между средата и макс.

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...