Jump to content
balin

Предложете добри всесезонни гуми за модела ?

Recommended Posts

Здравейте колеги, трябва да сменям гумите и бих искал да чуя мнения и предложения за добри всесезонни гуми за CR-V ? Наясно съм, че всесезонните гуми са някакъв компромис и няма как да се държат зимата като зимни и лятото като летни, но не ми се занимава с постоянна смяна и затова искам такива да взема ! Има ли някой наблюдения за гуми Gripmax Suregrip,че ми ги похвалиха ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен вариантите за всесезонни са на Continental, Goodyear и Michelin. Погледни сайта и youtube канала на TyreReviews. Доста полезна информация можеш да намериш там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е важно марката, гумата трябва да има символа с трите върха което значи, че е "Термална" т. е. добра работа под 7 градуса. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този символ не е ли за зимните гуми ?!

Редактирано от balin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този символ означава, че каучуковата смес е мека и гумата загрява и при ниски температури. Съчетанието с М+S е прави зимна гума. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, vespa said:

Не е важно марката, гумата трябва да има символа с трите върха което значи, че е "Термална" т. е. добра работа под 7 градуса. 

Марката е важна дотолкова колкото това, че някои марки правят по-добри гуми от други. В тестовете си личи. Нексените, с които карам в момента за 30хил км им свърши живота и нямат добро сцепление. С горните три марки със сигурност няма да е така. И тестовете го показват

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И всесезонните гуми имат различно предназначение в зависимост от пазара за който са предназначени.

Аз карах на моето ЦРВ 4 три сезона с  Vector 4Seasons на GOODYEAR. Това е една от най-добрите всесезонни гуми за зимни условия. На тестовете я дават по-добра от повечето зимни гуми. Нямал съм проблеми и другите сезони, но за 3 години се появиха отлюпвания по грайфера. Въпреки, че и дават ниски децибели, на ЦРВ-то имаше характерен шум, който се засили от тия язви.

Мой колега ползва MICHELIN CROSSCLIMATE на ЦРВ 3 и е много доволен. Но това е лятна гума със зимни възможности и не е за тежка зима. Той обаче кара предимно в Пловдив и региона и няма проблеми зимата. Гумата е и много тиха, но е една от най-скъпите.

В момента добри тестове излизат за CONTINENTAL AllSeasonContact, аз почти се бях навил да взимам, но като купих Аутбека с нови летни гуми се отказах и си взех и зимни BRIDGESTONE BLIZZAK LM-005.

Всички всесезонни гуми са компромис, но евтините са голям компромис. Не бих рискувал зимата с други освен на GOODYEAR и CONTINENTAL ако пътувам много и по места с повече сняг. Преди няколко години за една от служебните коли взехме NAVIGATOR на DEBICA, която е със старата шарка на Vector 3 на GOODYEAR, но няма нищо общо. Зимата все едно си със летни гуми!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, vespa написа:

Този символ означава, че каучуковата смес е мека и гумата загрява и при ниски температури. Съчетанието с М+S е прави зимна гума. 

 

Тук не си прав.Точно обратното е,символа с трите върха и снежинка е означението за зимна гума.M+S или преведено "кал и сняг" се слага на много типове гуми и това въобще не означава,че гумата е зимна.Това е нещо,като рекламен трик за производителите,дори има чисто летни гуми с този символ и означава,че евентуално може да се движиш в кал или 1-2см. сняг.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, всесезонките са за хора, които минават под 10 000 км годишно. Тогава си заслужават. На Хондата от април съм с NEXEN NBlue 4 Season 215/65 R16 и засега съм супер доволен. Януари ще ги пробвам и на Боровец. Ако са добри и на сняг и изкарат поне 30 000 км, най-вероятно и нисаните ми ще кажат чао на сезонните гуми...

Редактирано от dimkaraganchev
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова и аз търся бюджетни всесезонни гуми ,защото нямам и 7000 км. годишно ! А иначе озачението с трите върха ето какво точно означава :

Символът три планински върха със снежинка означава, че гумата е тествана при употреба в тежки снежни условия в съответствие с тестовите процедури на ETRTO (The European Tyre and Rim Technical Organisation) и е одобрена и сертифицирана за използване през зимата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, balin написа:

Здравейте колеги, трябва да сменям гумите и бих искал да чуя мнения и предложения за добри всесезонни гуми за CR-V ?

Същата дилема я реших преди месец. Избрах VREDESTEIN QUATRAC PRO. Доста материал изчетох докато направя избора и съм много доволен от гумите. Тихи, с прекрасно пътно поведение.

https://alltyretests.com/vredestein-quatrac-pro-test-review/

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dimkaraganchev said:

По принцип, всесезонките са за хора, които минават под 10 000 км годишно. Тогава си заслужават. На Хондата от април съм с NEXEN NBlue 4 Season 215/65 R16 и засега съм супер доволен. Януари ще ги пробвам и на Боровец. Ако са добри и на сняг и изкарат поне 30 000 км, най-вероятно и нисаните ми ще кажат чао на сезонните гуми...

Точно със същите съм аз, но 205/55 R16. Досега имат малко над 30хил км за година и 3 месеца. Започнали са леко да се отчупват малки парченца на места, грайферът е на ~4мм и лятото вече сцеплението е лошо. Като падне сняг ще видя, но съм сигурен, че са за смяна. След първите 10-15 хил км станаха по-шумни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, zograffa написа:

 

Тук не си прав.Точно обратното е,символа с трите върха и снежинка е означението за зимна гума. 

Смятам, че аз съм прав, защото съм написал когато са съчетани двата символа е зимна гума. Снежинка с три върха е Термална гума която може да бъде и всесезонна, каквито търси колегата пуснал темата. Всесезонна гума без снежинка и три върха не става за зимата, написал го е много добре и колегата ivan_m. 

Няма нищо общо между двата символа: M+S обозначава само шарката  а другият сместа на каучука.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снежинката с три върха показва, че гумата става за зимата. Когато купувам всесезонки, задължително избирам такива със снежинка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, vespa написа:

 Съчетанието с М+S е прави зимна гума. 

 

 M+S - кал и сняг - това означение обикновено присъства при всесезонните гуми със самопочистващ се протектор и средно ниво на сцепление в кални или снежни условия. Това обаче не означава, че гума с такова означение е зимна. Всички зимни гуми са M+S, но обратното не е вярно! Означението M+S е резултат от автономното решение на производителя, НЕ се поставя от независима лаборатория след направени тестове. M+S могат също така да бъдат и летни офроуд или all terrain гуми.

 

 

Накратко,m+s не значи нищо,който иска зимна гума търси върховете със снежинка.Не ми се влиза в спорове,това са фактите.Всесезонните гуми не им разбирам,но не съм чул някой работещ в сферата да ги похвали,това обаче не пречи хората да ги ползват.За мен са винаги някакъв компромис,дали от липса на пари,липса на място или просто мързел,но си несигурен,както лятото така и зимата.Това си е чисто мое лично мнение с което не искам да ангажирам никого.

Редактирано от zograffa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Хайде да оставим темата чиста. Ако смяташ, че имаш познания може да спорим на лични. 

Думата СЪЧИТАНИЕТО явно не можеш да я схванеш 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, vespa написа:
  Скрий съдържанието

Хайде да оставим темата чиста. Ако смяташ, че имаш познания може да спорим на лични. 

Думата СЪЧИТАНИЕТО явно не можеш да я схванеш 

 

 

Не,няма да оставям темата"чиста".Няма защото утре някой може да набие една шапка пари в гуми (m+s) и после да е в канавката понеже си мисли,че си е купил зимни гуми,понеже е чел форума.СъчЕтанието не знам кой го е схванал,затова и прилагах цитати за да е всичко черно на бяло,точно и ясно.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съчетание означава съединение от няколко елемента. 

Преди 9 часа, vespa написа:

Този символ означава, че каучуковата смес е мека и гумата загрява и при ниски температури. Съчетанието с М+S е прави зимна гума. 

Имал съм в предвид когато присъстват и двата знака: снежинка с трите върха и M+S. Много сложно за разбиране. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата не беше ли за всесезонни гуми? Защо се намесват хора, дето не им разбират?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да си чешат клавиатурите разни теоритици от 20 поста само 7-ми и 9-ти са по темата другите самоо разтягат локуми и да не съм офф. Аз миналата година се парзалях НА ЛЕД с 13 годишни Йокохама геоландер иначе си се държат прилично на заснежено и мокро и лятото просвирват на завоите. Нема да ме храните за гумите след случая си купих истински зимни гуми . Между другото има тема за гуми. :afro:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналия век повечет карахме колите си с едни гуми целогодишно и те бяха а,ла всесезонни.

Така карах и първата си Хонда 5 години, но бяха 165мм широки, а Сивика е 805 кила и го държаха прилично лятоска и доста емоционално зиме. :)

Базирайки се на този опит и бидейки вече семеен, 2-та си Акорда карах със зимни и летни комплекти гуми/джанти.

Ледженда дойде от Холандия с всесезонни и не ми хареса как стои във виражите, а пипайки каучука не бях оптимист че ще омекне като застудее. Обух му летни гуми и поведението на колата е култово, както подобава на SH-AWD-то, та вероятно всесезонките ще заменя със зимни, но това си е мое мнение. На година няма да минавам повече от 15-тина хил. км. като 70% са летни и едва 30% зимни, но то па едни зими има напоследък. :) 

Колата е тежка, а средната ми скорост се покачи, не защото карам по-бързо, а защото по-малко намалявам в завоите и бих искал да запазя това усещане за хандлинг. Не съм оптимист че всесежонките ще ми го дадат, макар да е с размер 245х45х18.

Безопасността няма да зачеквам, понеже тя зависи от водача, а не от гумите.

Следя темата. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.10.2020 г. at 19:50, inspektora написа:

Избрах VREDESTEIN QUATRAC PRO

Колеги, в тоя ред на мисли от Vredestein вадят нова всесезонна гума, този път просто кръстена Quatrac.

https://reifenpresse.de/2020/09/08/versionssprung-der-anderen-art-bei-vredesteins-neuem-quatrac-ganzjahresreif

 

Някой да има впечатления или дори само предположения?

Интересна шарка, наподобяваща на тази на CrossClimate-a. Цената е съпоставима с Quatrac 5 за моя размер, от които съм много доволен, а Pro няма за моя размер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не се обърка никой това е  съвкупността от символи за зимна гума

1560224212_.thumb.png.8774f2b56ab6b4ecf11f5e1802bddf0c.png

 

Едно добро разяснение за M+S .

Quote

 

Страните от ЕС възприеха единно становище по въпроса „Кои гуми са сняг“. Според новите нормативи маркировката M+S вече не е достатъчно основание да се твърди, че тези гуми са подходящи за движение върху сняг...

 

M+S – декларация на производителя…
Надписът M+S/Mud and Snow (също M.S, M&S, M-S) информира, че гумата е проектирана да работи по-добре от нормалните гуми при кал и сняг. Но по-добре от коя нормална гуми, по-какви показатели и колко по-добре? Това не е нормирано, нито е измерено по методика, позволяваща да се сравняват резултатите на гумите от различни производители. Означението M+S е декларация на производителя на гуми - той решава да го постави или не. И всичко зависи от добрата му воля.
Маркировка M+S носят и гуми за използване извън пътищата (off-road), които не са подходящи за експлоатация при по-ниски температури. А още в интервала от +7° да +4°С летните гуми влошават едни от най-важните си показатели спрямо гумите, създадени специално за работа в зимни условия: при спиране на влажна настилка при температура +6 °С спирачният им път е с около 4 м по-дълъг и се увеличава до около 11 м, щом термометърът падне на +2 °С! При околна температура -5 °С и спиране на сняг разликата скача до около 37 м, а на лед – до 13 м.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dindin написа:

 ... Quatrac 5 ..., от които съм много доволен.

Гумите за които споделих са точно тези. С тях дойде колата. Мислех (по спомен и шарка на протектора) че са всесезонни, но сега видях че имат и планината със снежинката и са зимни. Обаче - производителят все пак ги води за всесезонни! https://shina.guide/reviews/vredestein-quatrac-5/

Тук има сравнение с новия модел: https://shina.guide/reviews/vredestein-quatrac-pro/

На мен обаче не ми вдъхват доверие за зимни, а го потвърждава и това ревю: https://www.thetirelab.com/vredestein-quatrac-5/

Ти карал ли си ги на сняг и лед?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord В дълбок сняг съм карал, а на лед съм се пързалял. :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Но всесезонната ще се държи много по зле от зимната.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумаджията пред нас смята че M+S значи всесезонна гума(по точно каучука не шарката) тоест ако има този знак сместа която ползват е всесезонна.

Редактирано от lelemale13

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M+S значи Mud + Snow (кал и сняг), както е писал по-горе и @CARPERA За да може да сложи производителя такъв символ на гумата, значи че трябва да е минала определен тест за сцепление в такива условия. Дали го е преминала заради каучука или заради шарката не е в изискванията на теста. Тоест, няма изискване гумите на този тест да имат определен каучук, но въпреки това често имат по-мека каучукова смес. Символът с трите връхчета и снежинката означава, че гумата е преминала доста по-тежък тест за зимни условия. Гумите с 3те връхчета и снежинката задължително покриват и M+S. Всесезонните гуми със снежинка се очаква да имат доста по-кратък живот в топло време.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и никой не даде съвет за бюджетна всесезонна гума , която да върши все пак някаква работа ?! Бях попитал и някой дали е ползвал китайските всесезонни GripMax SureGrip , но явно няма никой експериментирал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам решава  с какви гуми да кара.

Аз за моя сигурност и на моето семейство  карам с летни и зимни.

И най малкия компромис с всеезонната  гума не мога да си го позволя,нито ще си го простя след инцидент на пътя.

Лично за мен всесезонна гума няма,компромиси с спирачният път на колата не правя.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 3
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, да сложиш всесезонни гуми,е все едно да обуеш джапанки с подплата посред зима. Има много тестове, които са доказали, че всесезонните са бюджетен компромис!

  • Харесвам 1
  • Хаха 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

*редактирано от модератор*

А на колегата бих му казал да пробва NEXEN NBlue 4 Season. Достатъчно добри са и не са скъпи.

Редактирано от dindin
Грубо отношение, заяждане и спам.
  • Харесвам 3
  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако изходим от това, че човек има даден бюджет за гуми и допуснем, че висок клас всесезонни гуми струват в дългосрочен план приблизително колкото два чифта среден клас летни+зимни гуми (което е доста добро допускане като цяло), то въпросът става кое е по-добре като сцепление. А има не един тест, който показва, че някои висок клас всесезонни гуми се представят по-добре от немалко среден клас сезонни гуми. Бих предположил, че с времето всесезонните гуми ще губят повече от качествата си (предимно зимата) отколкото сезонните и там идва компромисът. Но така или иначе те ще се сменят по-често от сезонните просто защото правят повече километри годишно и този фактор ще е валиден само част от животът им.

 

Искам да кажа, че не е толкова „лошо“ решение да караш с всесезонни гуми, катко може да звучи от някои постове.

 

Ето два интересни теста:

2019 Summer and All Season Tyre Test

2018 ACE All Season and Winter Tyre Test

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, balin написа:

Така и никой не даде съвет за бюджетна всесезонна гума , която да върши все пак някаква работа ?! Бях попитал и някой дали е ползвал китайските всесезонни GripMax SureGrip , но явно няма никой експериментирал :)

 

Джазът на майка ми се кара с Nexen Nblue 4 Season. Далеч не са най-евтините, но не са скъпи и бяха на първо място в последния ADAC за всесезонки, биейки по-евтини летни и зимни гуми в съответните сезонни тестове:

https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-ADAC-All-Season-Tyre-Test.htm

 

Тези GripMax ги няма по тестовете. За мен "един ми ги похвали" не е никакво доказателство. 

 

Nexen-ите се представят чудесно, но @Pavel_Pavlov твърди, че същите за 30,000км се износват. Това е нормално - по-мекият каучук и напречната шарка ще се изтъркват много по-лесно на нагорещена магистрала. Така или иначе ако караш много, целогодишно, вероятно си струва да вземеш сезонни гуми - един читав сезонен комплект сменян навреме и съхраняван правилно може да изкара двойно на горния пробег. Майка ми кара бавно и сравнително малко, под 10к на година, в лошо време не излиза с колата - за нейния случай са идеални. Но само ти си знаеш твоят какъв е :) 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това имам в предвид и аз! Зависи кога и при какви условия караш! Аз миналата зима не сменях гуми и я изкарах с летните в София, но не карах през 4-те дни в които валя сняг! :). Всесезонките през лятото са си убиец, много е топло, трябва си хубава лятна гума!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, balin написа:

Така и никой не даде съвет за бюджетна всесезонна гума , която да върши все пак някаква работа ?!

Maxxis Premitra All Season AP3. Това ми беше вторият избор, но все пак избрах Вредещайн.

https://alltyretests.com/maxxis-premitra-all-season-ap3-test-review/

Да беше започнал така: Препоръчайте ми бюджетна всесезонна гума.

Нещата щяха да бъдат по-ясни.

Редактирано от inspektora
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че всесезонните гуми са хубаво нещо, но не и за нашите географски ширини. Така, че не очаквай някой да ти предложи добри, че и на всичкото отгоре бюджетни. Взимай по- добре евтини зимни и евтини летни. Т.е. китайски

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...