Jump to content
ceco_accord

Моята Легенда

Recommended Posts

Браво Цецо! На тази кола наистина може да се кефи човек. Класа!

Редактирано от inspektora
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско и ще извиняваш че в темата ти я злепоставих с някои екстри, дето за мнозина са - да ти имам проблемите.

Иначе оше я разучавам, ама полекичка, така че да имам за по-дълго време. :)

А кефове предлага от различни естества.

За някои вероятно е впечатляваща мощността, но тя се усеща повече на трицифрени скорости. Градско не е стремглава, понеже трябва да е комфортна, но пък вероятно за мнозина ще е изненада че окачването е твърдо на малки скорости и там карам гумите на 2 атмосфери. Ако са на 2,3 се усещат фугите по мостовете и прелезите, както и дребните дупки, но пък големите отработва стегнато и енергоемко. Много ме кефи да не намалявам на легналите полицаи (от онези широки и полегати), освен ако не са около пешеходни пътеки. Не че ги прелита, макар че, колелата се прибират в калниците, все едно са колесарите на самолет, а после пружините ги вадят плавно - странно усещане. На стандартните полегнали обаче намалявам - почти спирам, все едно че ще я пренасям. За тях трябва доста по-голяма скорост, а градско не е добре.

Мисълта ми е че въпреки наличието на мощност в излишък, е голям кеф да се кара бавничко в града. Окачването е твърдо, а седалките меки, точно каквито са постулатите за добра управляемост и в същото време чудесен комфорт. Не случаjно за новият Джаз 2020 са се върнали към същата концепция. До сега повечето марки гонеха малки и твърди седалки, а комфорта догаждаха с меко окачване.

Кво нещо е отлежалата концепция. :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо любопитно!

Въпреки че е автоматик, колата е с 3 педала. 3-тият е малък, високо в ляво и всъщност е "ръчната" спирачка. 😄

Свиква се,но има 1 странност! На таблото си има познатата пиктограмка, но ако забравя да освободя спирачката - колата тръгва нормално. Светва обаче на мониторчето 1 голямо предупреждение и дублирано с говор ме приканва да я освободя. Това само ако дам газ. Иначе под наклон и на равно държи "на мъртвец". Вероятно това е праобраз на модерния "brake hold".

Другото което за сега ми е казвала, е аз или пасажера до мен да си сложим колана. Интересното е че намаля музиката само в моя, или неговия говорител във съответната врата и от там моли за закопчаване. Много любезна тая бре. 😁

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно референтно пътуване до В. Търново и обратно.

Наложи се, та викам да засечем някои цифри.

  Напълних баката до горе с газ от ЕКО-то и отплавах в петък - 6:55 сутринта. Понеже строят пътя между Мездра и Ботевград и на отиване има 30-тина заобиколни км из селията, реших да мина през Плевен, после на юг (покрай Ловеч), и после пак на изток, покраъ Севлиево. В тоя маршрут също има населени места (както и самия Плевен), но улиците са по-широки и реших че ще стигна по-бързо. Така и сторих. 9;40 бях в Търново. Въпреки трафика гонех време - прошка никому - тая гад изпреварва като за световно. :)

252км за 165 минути. Средната скорост бе 91.7км/ч. Борда показваше 11,7л/100, но знам че лъже спрямо газта с около 20%, така че очаквах да получа 14л/100км газ, но нямах време да допълня и нулирам. През деня имах тъкане напред - назад по уличките, 2 пъти ходене до Горна (през Арбанаси) и заредих до горе чак вчера следобед - на тръгване за Монтана. Получи се 46 литра, за общо 307км / 39,20 лв - тоест 15 литра газ на 100 км / 13 лева на 100 км - ЛАМЯ. Пих 1 кафе и тръгнах от търновското ЕКО точно в 16:00 часа.

  На връщане избрах класическия маршрут - на запад - по Хемус и от Ботевград на север. В тази посока обикалянето из селията заради строежа е 10-тина км, а и не бързах вече. Нямаше голям трафик и карах на круиз - 95км/ч по федералните шосета и 145км/ч на аутобана. Давах десен мигач на всеки по-бърз и си слушах музика. Настроих звука и пренасочих 9-те говорителя така че да добия съраунд ефект и все едно бях на концерт, и ми прожектираха на кръгови екрани как някой си пътува за нейде. :) Даже минах през Враца (околовръстното и е много зле). Точно в 19:00 бях на ЕКО Монтана и допълних до горе, та да видим, ако се кара културно по този предпочитан от мен маршрут, колко пият тея 6 буркана.  Получи се 26,8 литра, за 255км / 23,30 лв - тоест 10,5 литра газ на 100 км / 9,17 лева на 100 км - все едно съм карал дизелова турбо малолитражка. Борда показваше 8,9л/100 (ако бе на бензин), а средната скорост бе 85км/ч. Пак не е бавно и си е в рамките на закона. С Акорда гравитираше около 80км/ч, но с тази просто по-малко намалявам в острите завои. :)

  Това са точните цифри по касови бележки, километри, време и метода пълно-пълно, но предполагам има толеранс. Аз си знам че е доста икономична (като за 1,8 тона шлеп), но ме респектира че може да е и голяма ламя. :)  Значи 6 км по-висока средна скорост и маршрут с повече населени места качват сметката с почти 40%. :) Ей това е данък удоволствие от шофирането и той си има цена, а не както казват някои че кефът нямал цена. :)

Просто 2 различни кефа - единият "за спорта - бързам, нема време", а другият от лежерното круизване.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блага работа е легендата, пробвахме малко такава преди да вземем Сивика. Голям шлеп е и не съм се задълбавал но май е най-голямата ламя на Хонда като разход на гориво. Ти си на газчица но все пак. Не е кола за градско каране определено а е за това което пишеш - да тръгнеш от Русе до София и обратно за 1 ден. И утре пак и после пак и тн.. :D Успех с готината кола отново и ще следя темата, че е един от интересните модели на Хонда!! 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.11.2020 г. at 10:04, ceco_accord написа:

Научих се извънградско да я карам съвсем без крака. Активирам АСС-то и само от волана

Това съм го правил с камион. Направо е "приказка".

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.11.2020 г. at 0:46, Mkilla написа:

... да тръгнеш от Русе до София и обратно за 1 ден. И утре пак и после пак и тн.. :D 

В моя случай, напоследък от Монтана през В. Търново до Бургас и вечерта прибиране на Търново.

Вчера сутринта по тъмно - 8:00 бях в Бургас - цял ден висене в болницата за операция на мама и вечерта в 21:20 старт към дома - 23:50 си бях на Търново. Сега не ми е кеф да пътувам - поради причините, но поне докато шофирам си почивам физически и психически.

Дъжд, сняг, вятър, тъмница, нерегулирани насрещни фарове, "водна стена" от тировете - в тая кола "слабото звено" е водача! Тя не "мръдна" никъде, "гък не каза".

Закуси благо с 480 км, а за вечеря "хапна" още 220 км. Менюто и за деня ми струваше 75 лева.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и да Ви е честита новата Леегенда и с здраве да и се радвате. Преди три седмици и аз купих Леджънт, но имам някои неясноти. Ако е удобно бихте ли дали някакъв телефонен номер или скайп, вайпър, уотсап за да Ви се обадя и да поговорим за легендарните Легенди.

Поздрави Делян

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.11.2020 г. at 0:46, Mkilla написа:

 Не е кола за градско каране определено а е за това което пишеш - да тръгнеш от Русе до София и обратно за 1 ден. И утре пак и после пак и тн.. :D

Не града, ами направо държавата и е малка. :)

Требе да си взема отпуска и понеделник вечер да заведа жената на романтична вечеря на "Канале гранде" у Венеция, сряда денем да покажа на синковеца творенията на Гауди в Барселона, в петък да разгледаме Амстердам и галериите му, а в неделя Ф1 у Унгария и понеделник сме си на работа. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко се прибрах в Монтана, та пак се повозих.

Тоя път по светло и си имаше трафик, ама ние му се кефим. След Севлиево (от поредната "резната" колона) се амбицира 1 пич с Ауди А6 Олроуд Куатро 3.0 ТДИ от Видин, та до Монтана все по мене одеше. Не е за изфръгане тва Алди! Е, изоставаше по тесните завои, но поне знаеше пътя и бе интересно.  Аз дръпна 2-3-ма, а той - хоп на моето място в колоната. Давам си му мигач, да знае че има място и време да ме следва и така в "игри и закачки" не усетих времето. Като сме сами - държи се на 100-тина метра зад мен, щото сигурно са му казали да стои далеч от "шашавите". :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимните джанти - 18-ки "куча марка" / ЕТ 45 - приемливо стоят в калниците, но са "олд фешън". За зимата стават - чакам март. :)

За лайсните - нищо ново - отлежават.

IMG_6047.JPG

IMG_6046.JPG

IMG_6039.JPG

IMG_6036.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера смених масло и филтър ДВГ. Бях си решил че ще е преди Коледа - да намаже и тя нещо от мен, че само газ и сипвам и издухвам. За 6 м. 10000км.

Снощи гледах филмче за новия Aston Martin DBS Superleggera. Имала алуминиеви - двойно окачване / подрамници / панели по купето + карбонов карданен вал - ми то и Legend модела ги има - от преди16 години. :) Е не е 12-так с 8 предавки, ама бива.

Колкото повече я ползвам, толкова повече ме изненадва с премислени решения.

Само къде са и монтирали масления филтър. Викам си - тук е претрупано, кой знае каква мъка ще е, а те японците го изкарали зад предно дясно колело. Завиваш волана и воаля - отвиваш филтъра. :)

IMG_6051.JPG

IMG_5913.JPG

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесно,лесно..,но защо си се олял:D?

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото не става от клавиатурата - требе а се омажеш лично. 😁

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш големи завихряния и загуби,добре е:thumbs1:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намирам в нета данни за ХС на въздушното съпротивление, но си личи че се лъзга кат сапунче. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.automobile-catalog.com/list-honda.html

 

Разрови се тук. Като намериш точния модел има много данни. Обикновено имат и за челната площ и коефициента на въздушно съпротивление. Някои данни са официални, други изчислени – обявено е кое какво е.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го срещнах в линка, нито в доста други материали, но ако някой намери достоверно инфо - получава лайк + . :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://acura.fandom.com/wiki/Honda_Legend

ctrl+f пишеш drag и цъкаш на второто

Посочено е 0,29. Не знам колко е достоверно. 

Off Topic

Борба за +ове :D 

 

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като обтекаемост това 0.29 бива, но челното сечение не е малко, а аеродинамиката е фактор и от 2-те стойности.

Но това има значение за разхода на гориво, както и за стабилността. Повечето коли имат разтоварване на предна и задна ос при високи скорости, което тушират с липове и спойлери. И Ледженда има, но са доста семпли. Примерно задният на капака ползва ефекта на Бернули, вместо да има антикрило с директха притискателна сила, а отдолу на окачването също има дефлектори, обаче има и доста неприкрити компоненти по дъното и не е оптимизирана. Все пак е стара разработка и не е отделено прецизно внимание отдолу, макар че сигурно има и други неизвестни фактори за това. Иначе е първият сериен автомобил с 4 врати, на който страничните стъкла са в една повърхност - няма стърчащи над него форми и уплътнения в зоната на Б колонката.

Факт е че става леко шумна едва над 160 км/ч и не я усещам да олеква след 220 (4500 об/мин на 5-а). :)

 

IMG_5354.JPG

IMG_5415 стъкла.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра е колицата, ама още не мога да се навия за такава. Някак си MDX-a Повече ми харесва :D 

 

Странно ама Легенд-а е по-дълъг хахах 

Редактирано от Drone
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, MDX-a (особено последните генерации) си е СУВ от категорията на X5 и Q7, едва ли е по-къс от Ледженда, но позата на седящите е по-изправена, особенно на предния ред.

Пробвай ги на живо - картинките са само за окото - тялото ги възприема различно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорех за MDX От същите години, 2008-9 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, ако ти трябват 7 места (5 нормални + 2 детски) и голям багажник - вземи си MDX - пожелавам ти го!

Мотора дори е 3.7, пак си има SH-AWD и даже електронни амортизатори (ако не са подменени с нормални поради ЕГН-то), а и си свикнал да гледаш по-отвисоко.

Да, по-къс е от Ледженда с 15 см, но е по-висок и тежък, по-шумен и др. такива СУВ недостатъци, но ако го ползваш целесъобразно - ще те радва.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2 пъти ми се случи Легендата да не иска да спира. Бре - ко стАа в таа дръжава???

Натискам аз, а тя ръмжи и неще. На втория опит разбрах где е проблема. Добре че аудиото не беше надуто и чух мотора.

Моя милост (големио разбирач) си купи нови зимни обувки. Подметките по-широки от на предишните и с крайчеца на дясната натискам и газта.

А "прасето "се "напиня" - супортите "стискат зъби", но зверо е голем, не дава се.

Добре че отпред нямаше никой. Иди обяснявай на "органите" че не е от "неспазване на дистанция", а си е чиста проба "пилотска грешка". :)

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като написа обувки помислих, че говориш за гуми на колата, и чак в последствие загрях :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Принципно си подбирам думите и всяка от тях има конкретно значение, а някои и скрит подтекст (или метафора), така че не съм лесен за четене. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Само си мислиш, че не си лесен. Даже е приятно и забавно с двусмислията! Колко по-трудни за четене има у форумЪТ.... Четеш, препрочиташ ... и накрая - НИЩО!!!:ranting: В добрия случай:devil:

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

За съжаление не се сещам какво да пиша за тая кола, а и е "рядка птица", така че едва ли вълнува някого.

Да се хваля с нея не върви - не съм такъв човек, а да хваля нея "нема сми" - всекиму е ясно че нищо не му е ясно преди да я "вземе в ръце".

Все едно да споделя че живея с една стилна и дашна мадама и някой да ме пита - "е, как е?" :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако продължа с женската аналогия - кво да добавя:

Когато ми е жега, ми духа и на дупето.

Като ми е студ, го грее + гърбето - приятно е реотаните в седалката да са и над кръста.

Като и кажа "дий скъпа" - дава всичко от себе си и малцина се пънат да и "скъсат шортите".

Храни се добре, но бюджетно - екологично си я гледам.

До сега не ми е искала "скъпи бижута", но съм и обещал 1 сензорче, че не ми аресва оранжевия му цвят сегиз/тогиз.

Чудя се кво да и подаря, но нали е от елитен произход - има си всичко.

Вече е на години и улегнала особа - доста път е видяла, но всеки път се радва на нов път - да излезе на воля.

Там е в стихията си - хем с добри обноски, хем със сърце голямо и уютно ни пренася на длъж и шир.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде бе, няма аз да ти сменям името:D....

 

2021-01-16_013855_forums.hondabg_com.thumb.png.13f392877465d735bc9a0dee70f6457b.png

 

Честито и безаварийно !

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имало и в тая кола изненади.

 

Понеделник сутрин - мерак да запаля, но нема ток. Събота следобед я прибрах в гаража и за 40 часа с отворен багажник, крушката е изпила всичко. Аз поради сутрешна несъобразителност затворих багажника и инструментите останаха в него. :)

Отпратих жената с такси, а аз в комшийското сервизче. Майсторчето с колата и 1 гаечно 10 - сваляме, возим, закачаме на зарядното - показва 6 волта - наиграхме се.

Шефа рече - ще пробаме да го събудим. Към обед каза че има шанс - "храни се добре". Вечерта пипам - не грее, не е подут, обнадежден го оставих да преспи "на жицата", та да има 1 питателно денонощие.

На другата сутрин слагаме, въртя, сичко 6 - събудихме V6. Странното е че само навигацията ми поиска език, а аудиото (след въвеждане на кода) си помнеше всички настройки на говорителите и станциите. Дори часовника беше верен. Тук нямам обяснение как се е запаметило за денонощие без акумулатор. Настроих и запаметих и 2-те позиции на седалката си. Имам градска (по-високи седалка и волан) и шосейна (двете долу и назад).

Тръгвам за Софето. По едно време ХОП - светва на таблото "отворен багажник", та чак ми го казва гласово! КОСТАНАБЕТАНАСЕЕЕ!!!

Спирам, затварям и продължавам. Така 4 пъти ,без значение от неравности, скорост и т. н.

Мислех си че аз съм забравил багажника отворен в събота, а то имало полтъргайст. На угасена кола (на 1 бензиностанция) чух как тихичко си "щрака" бутончето на вратата и активира задната ключалка. Тя отключва, а то продължава да щрака! През секунди, или минути - неритмично и своеволно. Накрая ми писна, та заключих багажника от бутончето в жабката и оная гад се кротна.

По обед свърших делата си и отивам при Миро - обяснявам, той разтапицира, мери, чете на компа и накрая - "Сори, не можах да ти помогна - всичко изглежда в ред". Ма така си е - като отидеш на майстор и колата спира с магариите. Без диагноза - няма лечение. :(

Аз овесил нос (чак до десен крак шпиц) обратно към дома, но на тръгване го разблокирах от жабката, та да видя дъл пак шасаебава.

Не посмя. :)

Още ме е страх да не изпие пак батерията и блокирам "хралупата" от жабката.

Френд с Легенд сподели че така било и при него (още на излизане от автокъщата) и така си я кара вече 4 години, ама мен ме човърка.

 

Та така с таз беля. Акумулатора е ОК, ама до кога ли ще пази ток?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори Стойчо - "бързам, нема време". :)

 

2 странични ефекта:

1. Знам че круиза при мръсна предница се деактивира и съобщава за това, но в процеса на зацапването също дава да се знае. При чиста емблема радара следи категорично своята си лента, дори и в завой - когато предходната кола е точно в права линия пред него (което не знам как постига).

Когато обаче емблемата е вече леко зацапана, явно дава разсейка и лови и колите в дясната лента на магистралата. Не е приятно да се кара така. :(

2. По Хемус карам в лявата лента, че е зле (дясната е ужасна) и се усещам че губя навик да гледам в огледалата. Аз и с Акорда се движех в лявата, но се налагаше да пускам бързаците. Ледженда не го "святкат" изотзадзе (в редките случаи когато някой го застигне) и съм се кротнал в лимитираната скорост. Трябва да внимавам повече, че тая гад много успокоява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, ceco_accord написа:

Трябва да внимавам повече, че тая гад много успокоява.

Мдаа, многото асистенти улесняват, но и успиват водача и притъпяват шофьорските инстинкти.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...