Jump to content

Recommended Posts

Здравейте,

 

Надявам се, че това е правилното място за този въпрос.  Искам да си взема първа кола, и след много проучване съм се спрял на Сивика 8 генерация (1.8 бензин), защото моделът, до колкото разбирам, е доста надежден и качествен, а и се побира в бюджета ми от 7000лв + 2000лв за първоначално обслужване, регистрация, тн. (и си признавам, че повече ми допада визуално, от колкото конкорентите му).  За сега ще я карам главно уикендите, колкото да посвикна с карането (че не съм много опитен шофьор още, като стана по-добър ще я карам по по-големи маршрути) и имам намерение да я паза поне 4 години преди да почна да мисля за следваща кола.  

 

Разбира се, колкото и качествен един модел да е, кола на 150,000-200,000км все ще има някакви проблеми.  При Сивика, според проучванията ми, тези са:

 

- съединител и демпферен маховик (смяна с о.г. части 1800лв.)

- ангренажна верига (смяна с о.г. части 1300лв.)

- предните амортисьори (смяна 300лв.)     

- дефектно радио и ел. стъкла (което сам мога да си го поправя)

 

Тези поправки ми се струват доста солени, най-вече за автомобил, който струва 7000лв.   Исках да ви питам, до каква степен сте се сблъсквали с тях, и подръжката на този модел като цяло колко ви е скъпа и колко често се налага.   Ще се радвам, ако се сформира дискусия по темата Сивик 8 колко се е запазил до 2020г. 

 

Поздрави,

Исак

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Първо - съединител, демпферен маховик, вериги и амортисьори не са "проблеми", а консумативи.

Значи, тези неща не се ПОПРАВЯТ, защото са проблемни за модела, а се СМЕНЯВАТ, защото са амортизирани. Така се прави на всяка една марка кола. Кога точно, и дали ще ти се наложи да ги смениш, никой не може да ти каже.

 

Второ - не съм чул Сивик 8, 1.8 бензин да има демпферен маховик. Може и да греша.

 

Трето - цените на консумативите, които те интересуват са коментирани в безброй други теми.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази цена за съединителя е за дизела. За бензина си е обикновен. Както спомена колегата по-горе повечето неща, които си изброил са консумативи. Там има евтини и скъпи.

 

Радиото при мен си замина тотално на втората година. Сложих китайска навигация и няма драма. Гледай състоянието на колата, а не километрите. Не мисля, че има сигурен начин да провериш километрите

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички, 

 

Надявам се @ДаСиКупяЛиСивикИлиНе да не се сърди, но по някакъв див късмет темата 90% все едно съм я писал аз, та да не се повтарям

Накратко, на 23ти ще ставам официално шофьор и като цяло имам желание да си взема автомобил, като сивика засега се явява основен претендент (приличен багажник, не харчи твърде много, надежден двигател?), като към момента съм заделил към 8к и малко, с отделни около 2.5-3 за неизбежните разходи по ремонти, регистрации итн. Разликата е че съм се насочил към автоматик, въпреки това което прочетох за i-shift. Въпросите ми са сходни като цяло, но е факт че съм напълно бос и просто няма към кого да се обърна, освен да пиша по форуми. Та.. всякакви съвети са добре дошли, наистина. Така или иначе преди да взема каквото и да е кандидатът ще мине през сервиз (кой?), за да може да ми се каже какво ще трябва да се прави 

Благодаря на всички предварително

Поздрави

Ангел

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата е здрава. Има много теми и ако прочетете 50% от тях, най-вече тези с въпросите за проблеми по колите, ще си направите сами сметка дали искате да я имате. Като всяка една друга кола си има недостатъци но не може хем да е "по-евтино" а в същото време да е много комфортно, да не се чупи и частите да са по 5 лева. Този модел Сивик вози твърдо но пък окачването е адски здраво. Този мит с амортисьорите ми е най-странен..Къде пише, че трябва да се сменят и че е консуматив? Те повечето Сивици 8-ма са на по 200 000 и нагоре с ОЕМ амортисьорите. При 1.8 няма демпфер а за радиото, не малко се продават вече готови с мултимедия. Е, има и такива които нямат но винаги можеш да си сложиш каквото прецениш после. Веригата никой не може да ти каже кога ще се смени. Може и още 200 000 да изкара а може и след 2 000км да иска смяна.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Наистина има много изписано по въпроса за Сивик 8, поразровете се във форума и ще намерите много информация. Аз лично от година и половина съм със Сивик 8ма ген. 1,8 с i-shift, уж за жената го взехме, ама аз му се кефя много и май го карам повече от нея. За момента съм доволен, освен масло на двигателя и скорости, не сме сменяли нищо друго. Окачването е адски твърдо, друска здраво, но се свиква.

Успех с търсенето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ДаСиКупяЛиСивикИлиНе @Freyr90 колата, както са казали колегите по-горе е здрава. Не очаквайте дежурния списък с детски болести, защото такива като цяло няма, въпреки че не е японска Хонда.

 

Има по-скоро няколко неща, които се разбират само между редовете. Първо - 1.8-ците са кът на пазара. Заради дизел истерията. Познавам няколко човека, които също търсят такива. Що се отнася до дизела - не е никак лош, но почти всички са смлени от каране и от там хората го свързват с "проблемна кола".

 

Другото - тази кола е много трудна за правене откъм наместване на детайлите отпред. И най-малкия инцидент може да я докара до положение, от което наместване трудно ще има. Затова почти всички и позяпват. Това не означава, че колата е била смачкана до неузнаваемост. Не и непременно.

 

И последно - може би първия сивик, който се крадеше (и все още се краде) сравнително масово. Предвидете си каското като задължителен разход, нищо че "ама тя е кола на 14 години".

 

Успех с търсенето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@cucy С какви амортисьори си: заводските, оем-ски или афтърмаркет? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@cucy и @Zlatozator наистина гледам 1.8, поради прочетени отзиви че моделите с 1.4 били мудни (не разбирам, нито имам намерение да се правя на раЦер, но все пак)

Мерси за съветите за каското, определено смятах да пропусна този разход, но явно ще трябва да премисля нещата

Относно друсането.. е.. освен голф 4ката на който се учих нямам много база за сравнение, така че ще го преглътна някак

Отново,. благодаря за съветите

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Rakeem написа:

@cucy С какви амортисьори си: заводските, оем-ски или афтърмаркет? 

Мисля, че са си заводските. На външен вид изглеждат омазани, все едно са изпуснали, като е много студено, първите няколко километра даже тропат, после се успокояват. Видях във форума, че май има някаква процедура, която се прави, все едно ги смазват или допълват с някаква странна джаджа и мисля да отида до Хонда да ги питам и след това ще ги сменя ако няма ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно са изпуснали, ако ще ги сменяш, слагай или оем, или каяба, автърмаркета на Закс са пълно дърво и още повече ще се втвърди возията. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem, дай инфо за Закс афтърмаркет защо мислиш така? Аз имам други отзиви, интересно ще ми е да прочета. Последните Закс ги сложихме с приятел на S4-ката му преди около 3 години. Проблеми няма и е доволен много, като държеше да е Закс пред Билщайн. Има някакви лоши партиди за Хонда или? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaзвам го от опит. Колата осезаемо се втвърди.

Не знам дали е до партида или са си такива, но заводският влизаше доста по-меко, докато този изисква усилие, дори като ги компресирах преди да ги сложа, за да ги раздвижа, после три дена ме болеше дланта и имах синьо. Трябва да видя къде има Каяба, за да ги тествам, но няма как да са по-твърди от Закса.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от няколко дни чета във форума и виждам че хора търсят мнение за автомобил който са си харесали. Аз лично се спрях на този : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11598874753809600&slink=hkcnf6 . 
Бих бил благодарен за мнения. Давам си сметка че колата е с десен волан, но реших че 4к от частно лице и 7к от автосалон си е сериозна разлика за същия автомобил. 
Благодаря на всички предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Ще трябва да й смениш фаровете, че светят в обратна дирекция и ще заслепяват.

2. С десен волан, при предприемане на изпреварване, няма да имаш никаква видимост. По този начин си опасен както за себе си, така и за останалите участници в движението!

Не знам на какво основание ги регистрират все още, но има предпоставка да им забранят регистрациите за в бъдеще. Особено след Брекзит.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е някое "жипче" може да е десняк, стоиш високо и виждаш. Лека кола обаче е друга бира, както е написал и колегата @dandilov, при изпреварване е неудобно, трябва да се изнасяш повече и трябва да имаш допълнително огледала за задно виждане. Фаровете задължително с такива от лява дирекция ако не са сменини. Колата е регистрирана та може и да са сменяни, трябва да си провериш. Общо взето за да купиш кола с десен волан трябва да имаш сериозна причина. За мен даже са няколко :
1. Страхотен модел кола която няма принципно лява дирекция.
2. Як модел кола която има и лява/дясна дирекция но е скъпа за лява та затова избираш дясната.
3. Някое 4x4 което е високо не само то, а и позицията на шофьора та виждаш леко над колите в повечето случаи и за града е идеално.

4. Цената на десняците е по-ниска.

Ти ще ползваш колата в града най-вероятно, гледам си от Пловдив а там движение си има. Не знам дали ще ти е удобно да караш десният волан лека кола в градски условия. Поне да беше нещо по-специално като кола а то не е. Ясно е, че има разлика в цената но тя не е случайна. Прав си, че колата е една и съща но движението хич не е същото. Снимките на колата нищо не говорят за нея. Малко са като "ей тука просто минавам и да направя в движение 2-3 снимки". Нито е снимана с по-добра резолюция, нито вътре как е, нищо. Не знам какво очакваш да ти каже някой в момента относно обявата? :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колегите ми  в англия бяха много доволни от техните коли (3ма караха точно този модел) 1.8л бензинов двигател и аз пробвах да видя как е и много се изкефих на колата. Реших че ще си взимам този модел в България и се замислям сега че ако разликата в цените ще е двойна между ляв и десен волан бих избрал десния. Исках да видя дали хората имат някакви забележки относно сивиците с десен волан от към технически проблеми, но от това което чета ако колата се подържа добре не би трябвало. Пък в крайна сметка ако толкова не ме устройва да я карам в града че я сменя. 
Благодаря ви за отговорите. 

Редактирано от Zlatozator
Цитирането на цяло предходно мнение не е позволено!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ъпдейт попаднах на това и понеже съм родом от Ямбол, Бургас не ми е твърде далеч. Кофтито е че нямам никаква идея към кого да се обърна да я прегледа в града. Единственото което намирам е "Апостолов"? Понеже виждам че е с почти хилядарка по-евтина от останалите предложения в сайта съм меко казано подозрителен..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, които отговариха.  От скоро станах собственик на един Сивик 2.2 дизел, произведен 2007 и внесен от Германия с 174,000км.  Ще направя ъпдейт след време с впечатленията си.  За сега мога да кажа, че вози чудесно и е супер забавна за каране.  

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...