Jump to content
ddushev

Първоналчално и последващо обслужване

Recommended Posts

Здравейте, 

Обмислям покупката на акорд 8 генераця, и понеже до сега не съм имал личен автомобил, който да поддържам и обслужвам сам ще ми бъде доста полезно да знам разходите за първоначално обслужване плюс последващо такова, за да мога да си направя финансов план. Бюджета ми за автомобила е 10 000лв, в много краен случай мога да го увелича до 11, ако нещо наистина много си заслужава. По принцип бил искал да е бензин, но като гледам те държат доста по - висока цена и за тези пари няма да мога да намеря такава, за това най - вероятно ще бъде дизел. Нямам претенции за скоростната кутия, но моля да кажете какви биха били разходите при автоматична и ръчна. Моля за изчерпателна информация за това какво точно се сменя при първоначалното обслужване и  колко струва както и последващо такова на годишна база. Приемам и всякакви съвети и идеи, които биха ми помогнали в избора на по читав екземпляр. Благодаря предварително на всички, които ще се включат, а ако има подобна тема се извинявам, но не можах да я намеря. ☺️

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджетът ти е крайно недостатъчен за читав екземпляр от този модел. Можеш да вземеш някой дизел, но там говорим за кола на 12г. и минимум 200к в най-добрия случай, което си е предпоставка за сериозни ремонти, особено ако е внос. 

Първоначалното обслужване ти е филтри и масло, цената зависи от продуктите и сервиза. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Низнам къде си търсил  но има толкова много теми.

Темите не са сбор на всичко което искаш,няма такава.

Първоначално масло и филтри,зависи от къде ги вземеш и какво смениш от 100 до 150лв.Тази сума за бензин ,говоря впредвид по малката маслена система и по-евтините филтри.

 

Вече като я закарш в сервиз да и видят състоянието, там са други пари.

Първоначално и последващо обслужване  е като на всяка кола,водиш я читав сервиз и разбираш.

В твоя раздел чети  и тук

.

Но бюджета е малък .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както е представен, да разбираме ,че това е целитят бюджет , така ли? Нали знаеш ,че трябва да имаш поне още около 2-3 хиляди лева за обслужвания, гуми ,регистрации?Добро правило е да заделиш 20-25% от покупната цена отгоре за тия работи. Бюджетът ще стигне за седма генерация бензин на цена от 8 хиляди и след това още 2000 за обслужвания. Осма генерация дизел ще вземеш за тия пари , ама после смятай вериги, съединител, дпф-и и т.н. както е казал колегата @Rakeem Като нищо ще идат още 5-6 хиляди. Аз бих си потърсил бензинова седмица фейслифт 2006-2008 - по-реалистично е.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджета е крайно недостатъчен дори и за най-евтините 8-ци. Няма смисъл даже да говорим за обслужване. Минимум 11+ ще ти трябват дори и за абсолютно най-евтината 8ца на пазара.

 

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите макар, че се надявах на по - оптимистични. Бюджета ми само за покупката е 10-11 и за това съм отворил темата, за да разбера още колко ще отидат за обслужването на такъв акорд 8 генерация дизел тъй като смятах, че за тези пари ще мога да си позволя такъв модел. Ясно ми е че няма как да е супер запазен, но смятах че ще мога да си взема нещо прилично за тези пари и да не вися по сервизите редовно след това, но явно съм се заблуждавал. Все пак освен масло и филтри и ремъци (само това знам че се сменя ) какво друго се сменя при покупката и колко струва всяко от тези неща или е според зависи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ети тук в нашия форум да опресниш инфото за цените и какво можеш да вземеш с този бюджет 

https://forums.hondabg.com/forum/30-продава-honda/

Ето тук супер коректен  продавач  може дори са си поръчаш да ти търси навън кола.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приготви си 2000 лв за обслужване - каквото излезе. Има много неща. Всички течности се сменят задължително, тампони стаб щанга отпред  и отзад. Тампони носачи излизат. Шарнири излизат. Гарнитурки дето текат и създават проблеми излизат.  Дискове , накладки, нови гуми. Зареждане с фреон. Хидравличната помпа и маркуча могат да ти текнат и трябва да ги оправиш. Рейка може да текне( на осмицата има една втулка дето създава проблеми. Амортисьорчета, съединител, верига. Всичко са консумативи на вторичния пазар и обикновено им е дошло времето на всички или на повечето от тях. Ако можеш иди и се пазари с тия тупани по автокъщите . Според мене нито една от тия кошари не струва толкова колкото и искат, ама... търсенето определя предлагането. Може пък да се договориш с някого и да ти свали добри пари от цената... ако умееш тия неща, разбира се.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ddushev написа:

Благодаря за отговорите макар, че се надявах на по - оптимистични. Бюджета ми само за покупката е 10-11 и за това съм отворил темата, за да разбера още колко ще отидат за обслужването на такъв акорд 8 генерация дизел тъй като смятах, че за тези пари ще мога да си позволя такъв модел.

Явно искаш 8 ген. защото ще я ползваш само да ходиш до лидъла и близката автомивка. Може даже без обслужване да минеш. В този случай не е трудно да намериш твоята кола 

  • Благодаря 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

12 hours ago, vespa said:

Явно искаш 8 ген. защото ще я ползваш само да ходиш до лидъла и близката автомивка. Може даже без обслужване да минеш. В този случай не е трудно да намериш твоята кола 

Какво искаш да кажеш с това? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, ddushev написа:

изчерпателна информация за това какво точно се сменя при първоначалното обслужване 

Това никой не може да ти го каже. Всъщност, ще се изкажат много хора, но няма да е обективно.

Според мен, първоначалното обслужване (имам си теория относно тази дейност, но предвид камбанарията, от която гледам на живота няма да я разкрия) зависи от два фактора - факторът човек и факторът купчина ламарина.

 

Факторът човек:

Какво очакваш ти от тази купчина ламарина. Да си й роб до гроб (твоят), или тя да ти е роб до гроб (нейният), т.е. колкото издържи. От това зависи, какво си склонен да й дадеш във финансов план, всичко, или минималното за да те слуша през краткото ви съжителство. Аз определено не съм фараон и мисля ковчегът ми да е дървен а не от японска ламарина във формата на емнайсе-годишно CR-V. Е, може и да е, ама няма да е това, което карам в момента.

 

Факторът ламарина:

Строго зависи от предишният фактор.

 

Ако мислиш да я караш 100г - намираш изключително запазен екземпляр, на изключително малко км, за едни изключително големи пари и започваш изключително големи грижи на съответната цена.

 

Ако ти трябва превозно средство тип "колкото изкара", минаваш на варианта на @vespa - 

Преди 14 часа, vespa написа:

Може даже без обслужване да минеш

 

Намираш сравнително запазен екземпляр, на сравнително малка цена, палиш, караш и влагаш в него минималното, колкото да не умре на пътя.

 

Е, има и среден вариант - купуваш най-доброто като за доживот, но му даваш минималното, колкото да не умре.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички я знаем репликата: "кола и жена на късмет", в България е на 100% актуална. Аз взех най евтиния Акорд на времето, когато го купувах, по обявите в гробиле.бг. ми който каквото ще да говори, късмета е бил на моя страна.

 

Не се плаши, просто можеш да очакваш всичко в България. Както е тръгнало, ако слушаш специалистите, ще тряя си хвърлиш парите за по дърт 15 годишен модел кошница, с изключително неправилно надута цена, само и само да не е тва, което искаш, да ама не.

 

Просто си набележи един, два, визуално да ти харесват, автомобила, отиди на два сервиза, разбери какво има да им се прави, и вземи тоя, който ще ти е по изгоден от към финансовата гледна точка, и квото ти кажат там, тва ще ти е първоначалното обслужване, като те съветвам да избягаш от кожухарите, за да не се стреснеш, както и да игнорираш плашещите неща написани тук, просто щото никой не знае, на какво ще попаднеш, освен хората, които ще я прегледат и ще ти кажат: има да се прави тва, тва и тва, ще струва толко и тн.

 

Моделът е здрав, но си има нужди, наистина тия дизели ще те измъчват, ако нещо почнат да се обаждат, обаче всичко е до пари, ще събираш и ще правиш, но никога, не давай пари за нещо, което не трябва, тва е от мен. 

Редактирано от sashua
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, sashua написа:

... отиди на два сервиза, разбери какво има да им се прави, ... тва ще ти е първоначалното обслужване ...

 

Именно, та чак екзактли! (Не само цитираното, a целия пост) :)

 

Няма 2, няма 3, няма 5 хиляди лева!

Няма дискове, няма накладки, няма вериги, няма биалетки ...

Има каквото "излезе".

Включая "всички течности" - смяна на течности след проверка на състоянието им. Не че няма да ги смениш, ама нужно ли е да е точно сега? Според мен - НЕ. Когато им дойде времето.

 

edit:

Пропуснах - не е задължително (за мен лично) консумативите да са "оригинални". Ако са с доказано качество, к'во ти пука, че на пликчето, кутийката, или тубата не пише Хонда? Нали се сещаш, че една камара опаковки с надпис Хонда са запечатани на кораба от Китай за Европа.

 

edit 2:

Относно ръчка vs автомат.

Каквото ти хареса. Аз съм с две ръце за автомат.

Коментарите "Знаеш ли, колко струва поддръжката/ремонта на автоматика!" ги слагаш У лево!

Някой друг беше казал - автоматикът на Хонда е последното нещо, което ще умре в колата. Потвърждавам.

Трябва да си най-големия карък за дя попаднеш на счупен, или ти да счупиш АСК.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mir, @sashua Благодаря много и на 2мата за позитивните коментари(най -  после) , това имах нужда да чуя и мисля, че имате  право. Има ли нещо конкретно за което да съм на щрек при огледа и след това в сервиза, конкретно за модела, което би ми коствало главоболия по - късно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, има неща, които на пръв поглед плашат, примерно течове, но ако технически не си запознат, може един лек теч да те откаже от колата, а всъщност проблема да се оправя с малко силикон и половин час сваляне на разни неща, например. От тази гледна точка, не е добра идея ти да преценяваш за състоянието и технически. Просто се кара на сервиз, освен проверка на окачването, се прави диагностика, и всичко останало по колата се инспектира от разбиращи хора. 

 

Вече визуално можеш да направиш сметка, също така за екстрите, каквото и да си говорим, колкото повече, толкова по-добре, дори нещо да не работи, се оправя с времето.  Вътре ще ги пудрят така е, но все си личи една кола, дали е пракалявано с пудренето, или нещо хубаво има изпод всичко. Волан, седалки, основно. Отвън задължително гледаш за ръжди, ама някви неща по калници, и козметични ръждички под колата, в никакъв случай не бива да те отказват, говорим за по-големи мащаби. Гледаш също да не е удряна, крива, основните неща. 

И на последно място, стискаш палци да е твоята кола и да се окаже кадърна. 

Редактирано от sashua
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...