Jump to content
Bobkata

акумулатор стартов ток.

Recommended Posts

С какви акумулатори карате Hrv-тата си. Питам защото 45ан с 410а стартов ток не намирам никъде по нашите ширини. Този с който съм в момента е 330а стартов и когато паля всичко примигва и касетофона се рестартира. Касетофона ми е андроид и няколко пъти вече се срива операционната от внезапното спиране. А пък и мисля че заради тормоза при палене акуто издържа 2 години вече 4ти сменям различни марки. 

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,това уатройва ли те?

YUASA 50Ah YBX5057.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще влезе, защото 45ан са му точно за мястото без никакъв аванс. А и трябва да е другият плюс R+, но предполагам ще има и обърнат. 

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай има размерите.

http://akumulatori.bg/335/Product/YBX5000#prodAnshor

Винаги е хубаво стартовия ток да е над 350А особенно за зимата.

Ако вземеш едно зарядно минимум 4А и ги зареждаш от време на време ще изкарват доста по-дълго.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в момента го зареждам :) Винаги го правя преди зимата. Просто си спомням че оригиналният с който я купих беше 410а и не е примигвала по време на палене.  И вероятно се съсипват от това че се тормозят при палене. В русия е пълно с 45Аh с 400 и нагоре CCA а тук в България не намирам нито един.П. С. това което си дал е перфектно. Благодаря уж рових и в този сайт, но не съм ги видял.  YBX5053 това е моделът  направо поръчвам :)

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

винаги съм смятал, че търсенето в гугъл ми е една от силноте страни :D, но за акумулаторите направо се изложих :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега гледах снимки и си с десен + .А при мен  на сивика е с ляв +,затова и ти изтипосах такъв.Иначе 4-та година карам EXCELL с 330А и не съм имал проблеми,а и има 3г.гаранция.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да видях им цялата гама :) Аз съм карал с бош с4 с гигават и тудор всичките кретат по 2 години. като преди зимата ги зареждам с 4А зарядно. 

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А задавал ли си си въпроса дали всичко по колата е наред ?  Измервал ли си за пад на напрежение по силовите вериги,  както при заряд така и при стартиране? За наличие на утечка при покой правена ли е проверка? и понеже винаги има такава колко е? 

Смяната на акумулатора е най-лесното нещо, но това не е решение ако има проблем някъде по ел системата.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

замервали сме нали, за да ти важи гаранцията на акуто се мери. всичко е в норма. 

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радко мерят за утечка,при попълване на гаранцията .

На колко зарежда алтернатора без консуматори,и с консуматори,утечката колко е.Все важни неща.

Знаеш ли ги.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Bobkata написа:

замервали сме нали, за да ти важи гаранцията на акуто се мери. всичко е в норма. 

Колега опитвам се да помогна и преди да продължа искам да те уверя че има голяма разлика между ИЗМЕРВАНЕ и ЗАМЕРВАНЕ. Приемам че не разбираш разликата или просто си използвал жаргонната дума на набедените електротехници!

Понеже всяко измерване е съпроводено с някакви стойности в зависимост от това какво измерваме, а ти никакви такива не споделяш ще приема че измерванията не си ги правил ти, а може би не искаш да ги споделиш! 

Измерванията в твоя случай са няколко и явно ти не можеш да ги направиш но човека който ги прави или не му се занимава или не знае какво да прави. 

Първо - няма как да измериш чувствителен пад на напрежението по всяка връзка на силовите вериги ако акумулатора е нов, а ВИЕ сте измервали след като сте "закачили" новия акумулатор - грешка!

Второ - колегата ти каза, а и аз се съмнявам да СТЕ измерили утечка! все пак ако греша моля да бъда извинен! - но все пак би ли споделил колко е, ако не е тайна разбира се!  

И да ти споделя, качествения заряд на акумулатора в колата много зависи от това как се експлоатира автомобила, ако например градското кормуване е късо (до15 мин.) никога не можеш да "върнеш" в Аку-то това което си "взел" от него, особено зимата. В такъв режим иска поне 3-4 пъти дозареждане през годината със зарядно.

 

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, никога не съм измервал сам. Имам бегли познания а и  току що намерих подробно как се прави, но да не слагам линк от друг форум тук съм ти го изпратил на лично да си кажеш мнението. Сега като се замисля никога никой не е чакал два часа, за да заспи автомобила напълно както е описано.  Утре мога да сляза с мултицета. Благодаря за направеното предложение. 

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не вземеш първо да си почистиш клемите на акумулатора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с клемите съм го направил :)  все си мисля че стартовият ток му е слаб и просто го убива за 2 години.  Утре ще измеря за отечки както колегата CCord ме посъветва. Лошото е, че изкарват 2 години и един месец :D точно да избута гаранцията. Повече ме притеснява примигването на всичко когато паля и съответното рестартиране на касетофона, което е много дразнещо, но не е болка за умиране. Даже си бях направил една схема от два кондензатора които съумяваха да запазят касетофона жив по време на палене ама ги махнах щото съм виждал как гърмят и не ми се иска да гръмнат в таблото :D а и са излишни манипулации след като не трябва да става така попринцип :)

 

 

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега проблема не е в стартовия ток, в ръководството пише да не се държи повече от 5 сек. на стартер. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя пали почти веднага няма и секунда никога не съм я държал 5 сек. на стартер. Нямам проблеми със запалването.  Просто в момента на запалване  за част от секундата сякаш всичко освен запалването губи ток. Съответно касетофона се рестартира. Което ме навежда на мисълта че стартовият му е слаб и не му достига и спира всичко, за да има достатъчно за стартера. 

Редактирано от Bobkata
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема може да е в акумулатора но не в стартовият ток, няма нужда да търсиш такъв с по висок ст. ток

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартовият ток не е ли колко максимално може да отдаде акумулатора без да падне напрежението. ако на 330а акумулатора пада на 11 волта на 410а не би трябвало да пада до толкова. Аз така го разбирам. Скоро четох някъде за този модел препоръчват 410а стартов. При всички положения като умре този акумулатор ще взема някой от горните и ще разбера. Просто ми беше интересно на някой от вас дали се е случва подобно нещо (рестартиране на касетофон, примигване на фарове - табло ако са пуснати) по време на палене и  какви акумулатори ползвате. Схемата с кондензаторите за касетофона за която споменах по- горе  работи, но все пак по-голям кондензатор от акумулатора няма и не би трябвало да се случва. 

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го правеше на Сивика а сега ЦР-В-то го правеше когато ми се скапа акумулатора. Другаря Японец малко ги е изтънил нещата и в комбинация с качеството на техниката по наще ширини и се явяват проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си горния показан.

Японеца ги е измислил  работите и са ок акумулаторите за първоначално вграждане.

Просто европейския пазар не ги произвежда,и като ги подмени тук  с такива всичко отива по дяволите.

Хубаво е и да се провери освен до сега казаното, и масите дали са добре затегнати. 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси за предложението. Със сигурност ще е японският :) масите съм ги  проверил където са  видими и достъпни от мен. Днес ще си поиграя с мултицета, но от всичко казано до тук ми става ясно - акумулаторите които продават просто са боклуци и си карат по толкова. Явно теорията ми  със стартовият ток не е както си я мисля аз. 

Редактирано от Bobkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригенален е 200лв ,а този  от линка  е може да се каже  един добрите на нашия пазар.

Искай да ти разчитат топлия печат ако купуваш,колкото по нов е акумулатора  толкова по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си и "масата" между двигателя и купето.

Също така, ако направиш една профилактика на стратера (втулки, смазка, четки), ще намалиш малко и стартовия ток.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до стартера надали ще стигна :) като и свърши майчинството на жена ми и се видим с пари :D ще оставя това на професионалист. Човек неможе и не трябва да разбира от всичко :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.10.2020 г. at 11:28, Bobkata написа:

С какви акумулатори карате Hrv-тата си. Питам защото 45ан с 410а стартов ток не намирам никъде по нашите ширини. Този с който съм в момента е 330а стартов и когато паля всичко примигва и касетофона се рестартира. Касетофона ми е андроид и няколко пъти вече се срива операционната от внезапното спиране. А пък и мисля че заради тормоза при палене акуто издържа 2 години вече 4ти сменям различни марки. 

      Това е моя бюджетен 400 А. Не си спомням точно цената,но като върнах стария- към 90-95 лв платих.Единствено си спомням,че този ,с като моя плюс беше произведен предната година , затова взех с обратен прюс- в годината на закупуване.

 

20201017_191402.jpg

20201017_191307.jpg

20201017_190644.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, леко встрани от темата искам да попитам нещо, защото съм много на Вие с всякакъв вид тоци.

Какъв трябва да е нормалният волтаж на акумулатора, измерен с мултицет, при загасен двигател, след няколко часов престой на автомобила в покой?

Нормално ли е, показание от 12,5 волта (при горните условия), след като акумулаторът е бил на заряд около 13 часа?

Редактирано от seiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай

1297937454_.thumb.png.3797dd96b4c3b6bab65ed123e5107cc4.png

 

 

Хубава тема с доста данни.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, seiko написа:

Нормално ли е, показание от 12,5 волта (при горните условия), след като акумулаторът е бил на заряд около 13 часа?

Да!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви, за своевременните отговори!

Явно 13 часа не са достатъчни, да се дозареди напълно акумулаторът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от много неща като почнеш от най важното,състоянието на самия акумулатор,та стигнеш и до самото зарядно.

Оригиналния моя е този от темата горе,беше преди два дни на лидълско електронно зарядно 24ч.и показваше,че е напълно зареден с 12.5v индикация на зарядното,което беше минало в поддържаща степен.На малко повече от година е.Режима му на експлоатация е тежък с къси преходи,но колата е в гараж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За една година с този режим на експлоатация,клетките достатъчно са сулфатизирали да станат невъзпреимчиви на заряд.

Трябва ти хубаво зарядно с повече мощ,и да има десулфатизиращ режим.

В колата аумулатора винаги е на 75-85%,затова се сваля и зарежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам проблеми с  него,зареждам го на два месеца веднъж,профилактично!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. И аз зареждам моите акумулатори с лидълско зарядно, но стоят на 13,2V при поддържане.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това поснах таблицата  няма как след зареждане  с зарядно да е в графата полузареден.

Нещо пречи на акумулатора да се зареди на 100%,и това е сулфата по плочите. 

Най -достъпниа начин за премахване на сулфата е заряд разряд  но да не пада под 11V батерията.Трабва да се следи това .

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не е проблем да го закача пак и да видя на колко поддържа!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих моето харви с акумулатор 540 стартов ток. Джамбазите бяха успели да набутат голям акумулатор, като бяха разчекнали поставката и бяха приспособили захващането с дебели телове. Служи ми вярно 5 години и умря изведнъж посред лято. Купих Варта на 330 стартов ток за 105 лв. с размер като оригиналния. Вярно, че сега е топло и акумулаторът е нов, но няма разлика в паленето сега с 330 и преди с 540. Дано и през зимата да е така. Симптомите, които описваш при мен са се появявали на други коли, ако акумулаторът е мнооого изтощен, лоша маса или стартерът има проблем с лагеруването. При последния случай с износени втулки роторът не е в ос и при стартиране вместо да се върти нормално, се опитва да залепне в най-близката точка на статора и консумацията е огромна. Според мен трябва на почнеш от проверка на връзките на масата - както колеги са писали по-горе и след това профилактика на стартера. Може за масите да пробваш да подадеш маса директно на корпуса на стартера с подходящ дебел кабел и ако нормално стартира - значи лоша маса. Или да пробваш с друг по-голям акумулатор, дори и с кабели от друга кола, за да провериш дали проблемът е в акумулатора. Кофти проблем, който изисква различни проби.  И да пишеш като решиш проблема какъв е бил. Успех!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Вярно, че сега е топло и акумулаторът е нов, но няма разлика в паленето сега с 330 и преди с 540.

Ето тук е разковничето колкото повече падат температурите толкова повече е нужен стартов ток,тоест по-добре ще се справи този с по големия от 330 СС.

Това може да се намали като ефект ако го сваляш и дозареждаш,ако не караш само градско с къси преходи.

Като нищо не заменя зарядното.Новите импулсни зарядни имат точно режим на десулфатизация.

Ето една снимка на сулфатизирали клетки,като това се появява от системен недозаряд от късите преходи,тоест градско.

c501a3f4a9df113cba8013c0c145308e.thumb.jpg.099c78509a6353274bfc9e79960a7d22.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20201112_160638.thumb.jpg.3c7524d935e9e879440333a02b57ced9.jpg20201112_163822.thumb.jpg.387a91bb0190fe403f9e401f3cf01088.jpgПоказания от включване до 40 мин.20201112_160832.thumb.jpg.f0cff3b0623c048947bb5a0be2b13135.jpg

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...