Jump to content
stalmatin

Избор на Акорд - две крайности

Recommended Posts

Здравейте,

 

Първо искам да ви поздравя за общността която сте си създали тук! От доста време обикалям форума като гост и е изключително приятно да видя толкова топло отношение към Хонда новаци и ветерани.

 

Малко контекст: от край време събирам кураж да закупя кола от 21-ви век. Изчел съм сума ти неща за разновидни марки (модели от 2000-те 2010-те) и забелязвам, че най-често се връщам на Хонда като марка. Това което търся в един по-нов автомобил е (в ред на важност) - надеждност, опростеност/достъпност, ефективност (приличен разход), динамика и визия. 

 

Съответно, колебая се между два доста поляризиращи избора:

 

1) Акорд 7ма генерация i-CTDi 2.2. Това което ме влече тук е дизелът. Карам дизели от както се помня и малко или много съм им свикнал. Не ме притеснява характерното тракане, не ме дразни турбо лаг-ът и прочие. Сравнително семпъл двигател и до колкото знам няма ДПФ (поправете ме ако греша). Най-голямото притеснение тук е дали мога да намеря качествен екземпляр който да е под 200 000 км и да не е с малтретирана турбина и/или дюзи. Ако не се налага да сменям съединител и демпфер ще бъде бонус!

 

2) Акорд 8ма генерация 2.0 (бензин). Славят се, че са доста надеждни и разумно направени, тихи и приятни за каране. Бягам от (i-DTEC) двигателя защото там вече поддръжката и рисковете са прекалено много за мен. Тук ме притеснява, че разхода може да се окаже драстично повече от това на което съм свикнал (Голфът ме таксува 5.5л/100км и това ме е разглезило 😁 ). Съответно тук също говорим за една торба повече пари за покупка ако трябва да я съпоставя с Акорд 7.

 

Та така, обръщам се към вас с молба за всякакви съвети, наблюдения и мъдрост. Ще ви бъда крайно благодарен!

 

Поздрави.

 

П.С. - ако това не показва крещяща нужда от нещо по-ново, нз кое ще 😀

IMG_20180903_141439.jpg

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл в форума колега.

Избора бензин дизел ти ще си го направиш.

Бензина подлежи на добро газифициране,доста хора тук в форума са го направили и са много доволни.

Но колкото е по-близка датата на производство до 2020,има по голяма вероятност,да намериш екземпляр под 200 хил.

Успех в търсенето по автокъщи едва ли ще се намери това с километрите.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен.

 

Действително изборът дизел/бензин и съответно 7-ма или 8-ма ще си направиш сам, защото е много индивидуално и всеки харесва различно. Пък тук сме пристрастни и всеки си хвали своето.

Аз искам да се включа за разхода на 8-ма (2.0 бензин), понеже си засегнал темата. Пример от днес: Варна-Добрич-Силистра и обратно, с малко въртене градско и малко климатик работещ. 305 км, 17 литра точно. Това прави 5.6 л/100 км, не само по борд, но и пълно-пълно. Средно карах с около 90-100, но има и влизане в селата и съответно намаляне и средната скорост пада. Да не говорим, че може да се газифицира (нещо което аз лично няма да направя). Все има, които не вярват, че Акорда може да е толкова икономичен, все търся мераклии да сложат 1000 лв и да хванем баса и да го демонстрирам и все никой не се навива.

Традиционните "болежки" предполагам си ги чел - рейки, шумоизолация, спирачни апарати, но идеални коли няма. Тя каквато и да е, все ще има нещо.

Каквото и да избереш, не бързай. Най-важното е да си вземеш това, което най-много на теб ти допада. Както казва един приятел: "Твоята кола е най-хубавата в цялата история на автомобилостроенето." И да си я караш с любов и здраве.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за присъединяването и пак ще го повторя като се сдобиеш с желаната Хонда!

Каква ще е тя е труден избор, ако си дълбок прагматик и лесен, ако се влюбиш в някоя. Намери налични екземпляри от списъка ти и огледай + покарай.

Аз съм бил все на бензинки:  Сивик 3 - 1.5 МТ (6 - 6,5л/100) / Акорд 6 - 2.0л АТ (6,4 - 7л/100) / Акорд 7 - 2.4л АТ (7,5 - 8л/100) / Ледженд - 3,5 АТ (9 - 10л бензин / 11 - 13л газ на 100). Тази върви най-много и харчи най-малко (в левове на газ), все пак има семеен бюджет и не бива всичко да отива по тръбите. :)

Забелязваш ли тенденцията - колкото по-широка е усмивката на лицето ми, толкова по-малко ми дреме колко харчи. :)

"Кефа цена няма" е велика фраза. :)

И не живей в страх че нещо "ще излезе извън строя" - със сигурност ще имаш дребни грижи - важното е да те кефи, за да и ги прощаваш.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лично към колегите, но относно разхода, най-добре не слушай от постове тук, а погледни леснодостъпна информация в сайт за следене на разходите като carspending.com. Всеки кара с различен стил, в различни условия и т.н.

 

Относно километрите – наистина може би по-трудно ще намериш на под 200хил, но не се фиксирай върху числото. То пренебрегва поддръжката, а и градски и извънградски километри доста различно влияят на колата. По-скоро опитай да намериш добре поддържана кола. Сервизните книжки на нов внос коли понякога могат да се потвърдят със позвъняване в сервизите. А и не са толкова фалшиви, колкото хората го изкарват. Винаги имаш и опция да се свържеш и с човек, който вкарва коли от чужбина.

 

Но преди да избереш модел, покарай го малко. Да не се окаже че след дизела този 2.0 на осмицата ще те остави с незадоволено очакване.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че на акорд 7 дизел като им начислиш верига , съединител и още нещо - получаваш цената на запазен акорд 8 бензин. Така , че все е тая. Разходът ти няма как да е 5.5 средно и при двата варианта, колите са от друг клас спрямо голф и то от 90те години. Харчът на пари ще е значително повече по тая кола. Да, моторите на Хонда са по прости в сравнение с немските свръх инженерствани " чудеса" на технологията, но това не значи ,че са елементарни. Като дуракоустойчиви се славят повечето бензинови двигатели на Хонда, не толкова дизелите, и то не защото дизелът ще ти изкриви колянов вал примерно, а понеже има няколко скъпи консуматива, които като пръцнат почваш леко да се мръщиш и нервираш в сервиза. 

Има и още една истина - Хонда обича оригинални части(скъпо). Пазарът е пълен с афтърмаркет части, ама като нашиеш афтърмаркет на определени места , нещата не са добре като функция или се чупят за отрицателно( визирам карета и полуоска примерно). Слагаш хубаво масло и и хубави части и ще изкараш нови 400 . Аз лично имам на 320 хиляди бензин и подозирам ,че даже е връщана. Нямам съмнение че ще изкарат 400х моторът и кутията. Ама съединители, вериги, рейки,полуоски, хидравлики...и там са си суми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей  и добре дошъл.

Аз карам също бензини, само на газ. Не си казал нищо за газ, предполагам не те възбужда идеята :)

Та ясно аз какво бих препоръчал, но виж този Акорд (по-долу поствам линк), щом идеята за дизел ти е на сърце, според мен трудно можеш да намериш вече Акорд 7 с доказана история, а този е точно такъв и ако търсих дизел: 

 

 

 

8 hours ago, Cyreon said:

Пък тук сме пристрастни и всеки си хвали своето.

 

Говори само за себе си :)

 

8 hours ago, Cyreon said:

Все има, които не вярват, че Акорда може да е толкова икономичен, все търся мераклии да сложат 1000 лв и да хванем баса и да го демонстрирам и все никой не се навива.

 

Аз ти вярвам, но това, което казваш може да подведе някого, че 2.0 Акорд харчи, колкото дизел, което просто не е вярно. С твоето каране, акорд 8 дизел ще харчи под 4 извънградско, но това са единични частни случаи, които според мен могат да се постигнат с почти всяка кола от подобен клас, обем на двигателя и мощност, стига да си го поставиш за цел и да имаш нерви за това. 

Акордът не е нещо по-специално, дори бенз моторите са сравнително архаични, ценното им е, че са надеждни. Сигурен съм, че някой модерен бензинов Форд или Мазда (например) може да харчи осезаемо по-малко.

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, chavdu написа:

Здравей  и добре дошъл.

Аз карам също бензини, само на газ. Не си казал нищо за газ, предполагам не те възбужда идеята :)

Та ясно аз какво бих препоръчал, но виж този Акорд (по-долу поствам линк), щом идеята за дизел ти е на сърце, според мен трудно можеш да намериш вече Акорд 7 с доказана история, а този е точно такъв и ако търсих дизел: 

 

 

 

Говори само за себе си :)

 

Говоря общо, според наблюденията и впечатленията си от тук. Обобщавам и генерализирам без да цитирам конкретни хора :)Няма нищо лошо в пристрастеността, аз го казвам като нещо позитивно :)

 

Преди 2 часа, chavdu написа:

 

Аз ти вярвам, но това, което казваш може да подведе някого, че 2.0 Акорд харчи, колкото дизел, което просто не е вярно. С твоето каране, акорд 8 дизел ще харчи под 4 извънградско, но това са единични частни случаи, които според мен могат да се постигнат с почти всяка кола от подобен клас, обем на двигателя и мощност, стига да си го поставиш за цел и да имаш нерви за това. 

Акордът не е нещо по-специално, дори бенз моторите са сравнително архаични, ценното им е, че са надеждни. Сигурен съм, че някой модерен бензинов Форд или Мазда (например) може да харчи осезаемо по-малко.

 

 

Колегата това пита, сравняваше неговия голф и е писал, че го притеснява, че разхода може да е драстично повече. Не сравняваме дизел с бензин, изобщо. Нито пък заблуждаваме, че икономиченото каране на бензин е равно на такова с дизел. Много ясно, че дизел винаги е надолу. Но щом като икономията му е приоритет на човека (както и на мен) значи него го интересува икономичния стил каране и явно и той като мен има нерви за това :) Например на дълъг път редовно разходът ми е дори под 5.5 /100 км. А за архаичността на бензиновите мотори си прав. Но наистина са надеждни и това е голямото им предимство.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, stalmatin написа:

Ако не се налага да сменям съединител и демпфер ще бъде бонус!

Само да кажа, че това малко се изключва с другото изискване за пробега. От емпиричен (и личен) опит смятам, че ако всичко с колата е било наред, тези неща не се обаждат преди 200-те хиляди километра пробег. Иначе казано, ако са сменени по-рано - или колата е карана по-екстремно, или пробега на таблото е колкото да има хляб за народа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Cyreon написа:

 

Много ясно, че дизел винаги е надолу. Но щом като икономията му е приоритет на човека (както и на мен) значи него го интересува икономичния стил каране и явно и той като мен има нерви за това :) 

Съгласен съм, с това което си написал, освен с частта, че е много ясно.

Ти казваш 5.5 ми харчи бензина ... ако погледнеш разхода на повечето дизели в carspending.com (Където го пратихме колегата да провери разхода) е средно 6-6.5-7 има и нагоре, и излиза, че бензина харчи по-малко.

image.thumb.png.52b633933ee0db26ce70a1d40a057d91.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, chavdu написа:

Съгласен съм, с това което си написал, освен с частта, че е много ясно.

Ти казваш 5.5 ми харчи бензина ... ако погледнеш разхода на повечето дизели в carspending.com (Където го пратихме колегата да провери разхода) е средно 6-6.5-7 има и нагоре, и излиза, че бензина харчи по-малко.

image.thumb.png.52b633933ee0db26ce70a1d40a057d91.png

 

5.5 харчи при идеални други условия. Аз написах конкретния казус, дадох километрите, разстоянието и средно с колко съм карал. 5.5 се постига с икономичено каране.

Много ясното идва, че при еднакви други условия дизелът е по-икономичен. Това са средни стойности, които си показал. Те включват извънградско и градско. И варират доста в зависимост какво е съотношението градско/извънградско. Зависи и от стила на самия шофьор, някои дори извънградско постигат драстични разлики.

Колегата няма да остане заблуден, че 2.0 бензин гори винаги 5.5. Точно затова му написах подробно описание на случката.  Но при мен осреднените стойности са около 6/100 защото аз 90% карам извънградско и то по моя си начин. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите!
 

5 hours ago, chavdu said:

Не си казал нищо за газ, предполагам не те възбужда идеята

 

Да, трябваше да поясня - не възнамерявам газификация макар и да е напълно удачна опция. Просто върви срещу "мантрата" ми на пюрист. Обичам нещата да са ми възможно най-близки до заводските (не е нещо което мога да контролирам).

 

3 hours ago, Cyreon said:

Колегата това пита, сравняваше неговия голф и е писал, че го притеснява, че разхода може да е драстично повече.

 

Да, абсолютно. Не си правя илюзия, че щом досега съм се возил за стотинки, ще го правя това и с хондата. Съвсем наясно съм, че с R20 8ма генерация ще кихам повечко - това е напълно приемливо за мен. Въпроса е да не са някакви шокови стойности като разните Субарута които дрънкат по 12-13 литра на 100 в града (нищо лично към колегите фенове на марката - и те са страхотни пичове 🤘) . Благодаря и за ресурса за горивата - не го знаех този. Принципно за такива неща се ровя в:

 

https://www.spritmonitor.de

https://www.honestjohn.co.uk/

 

Консенсуса за R20 мотора е, че средния разход варира от към 7.5 до 9.0. Ако успя да държа разхода в града под 10л/100 км бих бил доволен (да, принципно в градски условия се старая да карам икономично). Извънградско пък обичам колата да не създава драма при високите скорости. В момента е изключително стресиращо да карам по магистрала с Голфа защото над 115 км/ч става шумно, игриво и просто некомфортно. А същевременно, с 115км/ч на магистрала се чувствам притискан от останалите. Постоянно фучат разни коли покрай мен (с много повече от 140), изпреварването е тегаво и прочие. Та за навън търся "способен крузер" е може би най-точното описание

 

6 hours ago, ivailopp said:

Предполагам, че на акорд 7 дизел като им начислиш верига , съединител и още нещо - получаваш цената на запазен акорд 8 бензин. Така , че все е тая

 

Така е, но предполагам дори и на бензиновата е просто добра идея да сменя верига веднага след покупка (просто за да ми е мир на главата). Като бюджет, за дизелов Акорд 7ма генерация не ми се дават повече от 9000 лева (като покупна цена). Докато R20-ките виждам че вървят от 13 000 до към 30 000+. Там честно казано не ми се дава повече от 16 000/17 000 (тази примерно изглежда интересна - даже твърде добре звучи). Колегата  Pavel_Pavlov мисля, че е прав: няма да е лошо да покарам един/два екземпляра за да не остана с грешни очаквания. Принципно се старая да имам занижени такива за да може после приятно да се изненадам 😃

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, stalmatin написа:

(тази примерно изглежда интересна - даже твърде добре звучи). 

Тази я продава един много коректен (според мен) човек, който внася само бензинови Хонди. Цената не е супер изгодна (защото е сравнително постно оборудвана), но ако на теб ти допада идеята за точно такава, на твое място бих ходил да я видя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бюджета позволява, динамиката не е топ приоритет, Акорд 8 2.0 бензин си е супер. По-съвременна кола е, по-безопасна, по-комфортна и по-обезшумена от 7 генерация. Веригата няма нужда да се сменя ако няма симптоми, според мен не си го смятай като задължителен разход. Отделно тази горе, която са ти споделили е и с история, която евентуално можеш да си провериш с дилъра в Швейцария.
Може да се окаже, че няма грам какво да й правиш. А то дори и без история да е, на един бензин освен свещите му да смениш, друго не знам. Аз на моята смених свещи, масло и филтри и малко по-късно всички течности - хидравлична, спирачна и антифриз. Ама то това си важи за всяка кола, за която не знаеш нищо без значение горивото.

 

Ако ситуацията е 10 бона за 7ца дизел срещу 14-15 за 8ца бензин, аз не бих дори обмислил по-старата генерация. Аз когато търсех, разликата от 4 бона беше между фейс и префейс 7 ген, което за мен не бе оправдано. Ама между 2 генерации, за мен избора е ясен.

 

ПП: с 120км/ч Акорд 7 също не е сред най-тихите коли, да не се окаже, че не е никакво надграждане над Голфа ти в тази насока. Возил съм се след Акорда директно в Голф 4 със скорост до 100км/ч, разлика с просто ухо не улових. И двете коли бензин. Аз на моята и добавих 15на килограма изолация и вече е доста по-добре, преди това на дълго ми надуваше главата. Акорд 8 не е еталон и той в това отношение, ама до 130км/ч е що годе ок да го караш без да дразни и без да е необходимо да го разглобяваш и шумоизолираш. Ако си педантичен на тази тема и него ще го разглобиш да го правиш :D 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните два пъти, когато си купувах кола, се наложи да я диря из Европа, защото на родния пазар не намирах за какво да си дам парите. Не търся марка и модел, а си набелязвам какво искам (в моя случай - японка с 4 врати, бензин, ръчка, с климатик и автопилот, по възможност и шибидах) и почвам да гледам състоянието на конкретните екземпляри. Докато не намеря кола, не тръгвам към България. Другата опция е да си набележиш марка и модел и почваш да дебнеш за читав екземпляр. Понякога дебненето може да се проточи, обаче........ :)

 

Сега по темата. Покарах за няколко дни един Акорд автомат с R20 на служебни начала. С моето каране разходът в София под 12.7/100 не падна. Не съм спортист, гледам да спазвам ограниченията, но и не обичам да се влача с цел икономия. За сравнение F18-ката с ръчна кутия под 10/100 градско не ми е падала.  Иначе колата не е лоша, но пък и конкретния екземпляр е набор 2015 т.е. от последните бройки и би трябвало да няма "детски" болести. Предимство, ако се спреш на този вариант е, че би трябвало да имаш по-богат избор при покупка - колите са на по-малко години, бензиновите по принцип са с по-малък пробег и би следвало да са в по-добро състояние.

Точно тук е основният проблем на дизеловата ти опция - да намериш 13+ годишен екземпляр на малък пробег в прилично състояние.

Едната кола ще я вземеш по-скъпо, по другата имаш по-скъпи консумативи, така че от финансова гледна точка мисля, че са на кантар.

 

Другите неща колегите преди мен са ги казали - да няма течове около рейката и луфтове във волана (на Акорда от 2015 рейката е сменявана по гаранция на 18к км, ти ще вземеш кола на поне 5 пъти по толкова), да са износени равномерно дисковете - тези неща се лекуват, но трябва да са съобразени в цената. Друг тънък момент е, че има R20-ки с доста базово оборудване, докато дизеловите седмици с кожа, навигация и доста други благинки не са рядкост.

 

Успех!

Редактирано от xatamoto
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, автомата градско харчи повечко от ръчката, а и автора не е писал нищо за кутия, та не смея да го споменавам. Но ако преходите му са предимно извънградски - не е лаком. При 100км/ч е на 2000 оборота, на колкото е и дизела. За дизела също е препоръчително предимно извънградско - просто бавно загрява при кратките градски преходи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.10.2020 г. at 23:39, stalmatin написа:

П.С. - ако това не показва крещяща нужда от нещо по-ново, нз кое ще 😀

В кръга на шегата ако смениш пловдивския с пернишки номер,та ти имаш най-бързата кола.Защо ти е друга?! :)

 

Дизел и бензин е безкрайна тема и всеки си има виждания. Аз винаги карам служебни коли на дизел, но купувам за лични- бензин. Ти ще си решиш.

Искам да ти дам моите наблюдения относно разхода. Колата ми не е Акорд ,а CR-V 4,но мотора е R20.Автомат.

Относно градското ,зависи какви разстояния и какви преходи правиш, т.е. много зависи колата топла или студена е ,а също и наклона на терена въпреки,че Пловдив е равнинен, за разлика от Стара Загора.

Няколко примера за градско:

1.Колата е студена. Паля и минавам 2 км по нагорнище. Разход 17-18. Ако съм карал преди това разхода ще падне на 12.

2.Колата е студена.Паля и прекосявам целия град около 11 км почти хоризонтален релеф.Разход 7,5-8.Ако е топла ще падне на 7.

Междуградско :

1.Стара Загора -Созопол .4 човека багаж,магистрала(почти хоризонтален релеф) скорост около 130-140 .Разход 8,8

2.Стара Загора -Банско -Стара Загора.4 човека багаж,магистрала,междуградски пътища.Доста изкачвания и спускания.Нормална скорост съгласно ограниченията.Разход 9,0.

3.Стара Загора -Сливен-Стара Загора.4 човека без багаж.Изцяло междуградски път,хоризонтален релеф.Скорост 80-90.Разход 6.

 

Акорда е по-лек и теоретично това би се отразило добре на разхода. Та относно разхода факторите за мен са:

1.На какви разстояния се кара колата?

2.Какъв е релефа?

3.Каква е скороста?

4.Колко са пасажерите и багажа

5.Стила на каране

6.Вида на скоростната кутия

7.други по-маловажни.

Желая ти успех!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...