Jump to content
pp1349

Смяна на масло в ръчна скоростна кутия CR-V gen.3 N22A2

Recommended Posts

Здравейте.

 

Първо да кажа, че търсих инфо във форума, но не намерих, за това отварям тема.
Колата е CR-V gen.3 Двигателя е N22A2, ск. кутия е РЪЧНА, номер не знам ;//
Смятам да сменя маслото в скоростната кутия и събирам информация за цялата процедура.
За разположението на отворите се ориентирах от това клипче. То е за 2-ра генерация дизел (при бензина не е така), но би трябвало и при трета генерация да е същото? Ако бъркам ме поправете.

 

Кое е правилното масло?
Какво количество е нужно?
Какъв е размера на "квадрата" с който се развиват пробките?

Налага ли се свалянето на кори или др.?

 

Поздрави!

масло 1.jpg

масло 2.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема бях започнал и ръководството в нея е с картинки, всичко обяснено.

Явно  модовете сметнаха че е маловажни и не помага на никой .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за насоките. Прегледах темата, но моите въпроси все още чакат отговор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След Поздрави    двете снимки .

Еднакви  масла опаковани за различни пазари.

Номер 1 е в кварти.

За въпросите желаеш сам да го смениш ли,ако не тогава.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сам ще го направя. За това са тези въпроси.

 

Маслото е ясно - 2,2 л.

Остава ключа за пробките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pp1349

Има и такова:

image.thumb.png.80a1451472fc28382ea48691293c5ae3.png

 

Освен ОЕМ Honda, може да ползваш всяко трансмисионно масло, с вискозитет 75W-80, което отговаря на една от следните Honda спецификации:

08798-9031

08267-99902

08261-99964

 

Capacities:

Capacity: 2,5 litre (Service fill) | Capacity: 3,1 litre (Dry fill)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Квадрата" не го пипай! Това не е пробка!

Пробките са по-надолу и са с нормални глави като болтове. Ако пипнеш "квадрата" ще ти тече цял живот от там.

Относно маслото мисля, че трябва да си вземеш от Бултрако. Никакви "хубави" масла от бидони, цистерни и варели на изтъкнати маслари. Много е специфично това масло и не случйно го водят MTF. Такова не бях виждал- като вода. За разлика от 5-6 лв. си спестяваш проблемите със скоростите и писането на теми:"Не влизат скоростите на топло....на студено и т.н." 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчал съм оригинално масло, но колко си сигурен за "Ако пипнеш "квадрата" ще ти тече цял живот от там."

Нали от там се източва маслото? Пък и от "квадрат" се налива???

Този квадрат имам в предвид:

 

3333.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина го дават долу квадрат,

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000001940.html

 

И го дават 2.2л при смяна а 2.5 при ремонт на кутията. 

Може за дизеловите да е друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що пишете глупости бе,точно квадрат са пробките и на скоростната кутия и на диференциала,аман от разбирачи.Колега за горната пробка е добре да свалиш поне акумулатора и стойката му и с удължено гедоре се достига,за долната разкачи кората поне на половина от шофьорската страна.Квадрата не помня точно,но ми се върти нещо 9мм. утре ще го измеря,че е в гаража.Маслото 2л. и малко,аз взех 2 л. и ми се наложи да долея стотина грама(долях от старото).Един съвет от мен, купи оригинално масло не заместител.Аз бързах и в началото сипах някакъв Равенол уж същите спецификации,нооо не става.Втора скорост започна трудно да излиза,не да влиза,а с голям зор да излиза.После при смяната видях,че оригиналното е доста по-гъсто,но повече проблеми нямам.Купих го от варненска фирма соларей мисля,че беше,от там купуваме консумативи за лодката,точни са.

Разбирача с квадратите и маслото,като вода моля да си ръси тъпотиите в тъпанарския форум за да не бърка хората тук.

Редактирано от zograffa
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вече звучи логично. Слага се нова мека дифтунга и няма причина да протече.

 

Квадрата най-вероятно ще е 3/8 "

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дихтунгите са доста дебели и спокойно може да не я сменяш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако  е  с квадрати болтовете и за скоростната, ето такъв е за отзад на диференциала.

441281276_..thumb.jpg.09cc0d5be9501b967639b04bd0e2ce37.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на маслото, се налива - 2,5 литра !

За по-удобно, махаш кутията на въздушния филтър и акумулатора със стойката му .

Така ще можеш лесно да видиш и отвиеш пробката от която се налива маслото и за да можеш да сложиш фуния там, за да наливаш спокойно. Има и друг начин за наливане (ако не ти се свалят горните неща), за целта, на фунията надяваш маркуч и този маркуч го вкараш в отвора за наливане.

Не търси пробка за нивото, а само източи старото от долната пробка, завиваш я и от горната наливаш - пак ти казвам 2,5 литра и приключваш.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Квадрата е 9,5 мм.Продават такива за гедоре 1/2.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, zograffa написа:

Квадрата е 9,5 мм.Продават такива за гедоре 1/2.

 

👍

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Screenshot_20201013-184801.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, pp1349 написа:

 

Преди 2 часа, pp1349 написа:

 

🥂

 

Screenshot_20201013-215859.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С това,ще е по-лесно за горната пробка според мен,с удължение естествено.

https://kris06.bg/product/6922/vlozhka-1-2-kvadrat-9-5mm.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбира се. Имам тресчотка 1/2" с удължения и днес купих преходник към 3/8", като този който е показал CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.10.2020 г. at 17:55, pp1349 написа:

Поръчал съм оригинално масло, но колко си сигурен за "Ако пипнеш "квадрата" ще ти тече цял живот от там."

Нали от там се източва маслото? Пък и от "квадрат" се налива???

Този квадрат имам в предвид:

 

3333.png

Аз съм в грешка! Извинявам се, защото на RD1  има една голяма винтова шайба или капачка с четириграм. Там като я "пипнеш" си тече цял живот. Често се бърка и страда. Не сам знаел, че тези пробки са четириграмни-гадно!
Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...