Jump to content
dragnev

подмяна на антифриз

Recommended Posts

dimkaraganchev ,тая история я споделих неслучайно ,ние тогава от нямане правехме такива щуротии ,нооо даже и руските агрегати си имат граници на тормоз -след една година мотора се скапа тотално на москвича -обичах звука му като успеем да го запалим сутрин ,като американския додж на Ал Бънди  ,отначало докато нареди цилиндрите прекъсва ,киха,ама после като загрее става огин .

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.10.2020 г. at 21:27, CARPERA написа:

Стотинки за да предпочета ако ще и да е най-меката чешмянка.Но не купувам концентрат за да ми трябва.

Много хора не знаят че концентрата  антифриз има точка на замръзване близка до водата.

Само когато се разреди с дестилирана вода този концентрат, му се изменя точката на замръзване,в зависимост от пропорциите по схемата на тубата.

 

 

На 17.10.2020 г. at 21:33, vespa написа:

Това за концентрата не трябваше да го казваш. 

Може би за етиленгликола, от който се прави антифриза, имаше в предвид за замръзването. На около -13 градуса замръзва чистия етиленгликол. С разреждане с вода се вдига прага на замръзването до към -75гр.

 

Една туба антифриз на Хонда би ти свършила работа за дълго време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно там бърка колегата. Концентрата който е в бутилка от 1 литър винаги е разреден на - 75гр.

След което имаш три възможности :

1/1 става - 37гр, 1/1.5 става - 24гр,1/2 става - 18гр..

В тази тема е важно да се отбележи европейскита класификация, G11, G12, G12+, G13. при избора на антифриза. По цвят се разминават европейските и японски стандарти. 

Аз използвам G12+ който е червен и отговаря на японскитя зелен стандарт. Ето с този карам колите си 

IMG_20201023_230004.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не мисля ,че чистия етиленгликол има близка до нулата замръзване -точно обратното ,той е съставката изместваща драстично надолу температурата на замръзване ,НО,само с етиленгликол не може да се пълни мотора -има колеги който бухат само концентрат за по-сигурно-пак грешка ,това вещество има много слаба топлопроводимост ,получават се локални прегрявания в мотора около цилиндрите ,топлопроводима е водата ,етиленгликола добавен към нея снижава температурата на замръзване -забележете ,той е само добавка към водата ,не може да се кара само с него или само с вода ,разрежда се в предписаните пропорции.Нещо като сярната киселина в акумулатора ,не може само с концентрирана или само с вода -има си точна пропорция за разтвор на киселината за да работят правилно химичните процеси на заряд и разряд в него .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм написал по горе, че винаги е разреден с вода на - 75гр. В друга тема бях обеснил, че водата е тази която охлажда, не антифриза затова е добре да се направи 2/1 на - 18гр.

Ако температурата падне на - 25 той не става бучка лед а нещо като скрежина и няма опасност за двигателя 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.10.2020 г. at 11:00, dimkaraganchev написа:

Може и така да е. Досега все щеше нещо да стане с двигателите на моите коли, ама на, нищо им няма...

Твоите коли са си твои. Прави ги каквото прецениш. Не е правилно обаче да даваш грешни насоки на хора, които искат от форумите да разберат/научат нещо полезно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...