Jump to content
dragnev

подмяна на антифриз

Recommended Posts

Искам да попитам за антифриза на сивик 7ма ген какъв антифриз трябва да използвам като химичен състав и на колко време трябва да го сменям понеже когато повдигна темата някъде получавам отговори като ,, просто си купуваш същия цвят антифриз и доливаш ,, или  че трябва да се сменя изцяло на всеки няколко години и се стига до страшни спорове от които накрая нищо не ми става ясно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинален на хонда тип 2, сменя се на всеки 5 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега съм срещал две ОЕМ спецификации за Honda антифриз.

1. Едната е 08CLAG на ОЕМ антифризът от coxmotorparts.co.uk  - Genuine Honda Type 2 Coolant (Pre Mixed), който е без силикати.

- 1 литър туба - 08CLAG016S0

- 5 литра туба - 08CLAG026L0

На тази спецификация отговаря антифризът RAVENOL HJC Protect FL22 - ( 08CLAG010S0 Honda E Coolant ). Който е без амини и силикати.

https://www.ravenol.de/en/product-range/frost-protection-and-winter-chemistry-1/ravenol-hjc-premix-40c-protect-fl22/

https://www.ravenol.de/en/product-range/frost-protection-and-winter-chemistry-1/ravenol-hjc-concentrate-protect-fl22/

"Change 60 000 km/ 48 months"

 

2. Другата е OL999-9011 внос от USA на "Genue Honda Antifreeze / Coolant "Long Life Antifreeze" / Coolant TYPE 2" , от ato24.de. Който е със силикати.

На тази спецификация отговаря RAVENOL HTC Protect MB325.0 - ( Honda OL999-9011 ). Също и на японския стандарт SAE J1034. Без амини, нитрити и фосфати.

https://www.ravenol.de/en/product-range/frost-protection-and-winter-chemistry-1/ravenol-htc-premix-40c-protect-mb3250/

https://www.ravenol.de/en/product-range/frost-protection-and-winter-chemistry-1/ravenol-htc-concentrate-protect-mb3250/

"Change 100 000 km/ 60 months"

 

П.П. За моята "англичанка", Ойл-гидът на Равенол ми дава RAVENOL TTC Protect C11, който отговаря на JIS K 2234 (Japan) и SAE J1034. Но май се води "Coolant TYPE 1". Въпреки това е без амини, нитрити и фосфати.

"Change 80000 km/ 48 months"

 

Въпреки това, аз бих използвал RAVENOL HTC. Със смяна на 5 години, и/или 100 000км.

- Отговаря на Honda OL999-9011;

- Два пъти по-ниска цена от Genue Honda Coolant TYPE 2.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RAVENOL HTC  някъде мога ли да го намеря в БГ да си го купя или трябва да си го поръчвам от чужди сайтове

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, хайде де.... https://www.google.com/search?q=ravenol+htc&oq=ravenol&aqs=chrome.0.69i59j69i57j69i60l3.3031j0j4&client=ms-android-huawei&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Разбира се, може и от общите поръчки във форума в комбинация с масла и други... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може от общите поръчки и без комбинция. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да внимава че това е концентрат RAVENOL HTC,иска разреждане.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разреждане само с дестилирана (дейонизирана) вода! !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Разреждане само с дестилирана (дейонизирана) вода! !!!

Брей, това звучи доста купешки. Аз пък наливам вода от чешмата. Все пак, при мен водата не е варовита.

  • Нагоре 2
  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dimkaraganchev

Няма значение дали е варовита или не.

От чешмата, водата е за пиене и за миене. За двигателят трябва друга и има защо!

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е. Досега все щеше нещо да стане с двигателите на моите коли, ама на, нищо им няма...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеше да погледнеш стените на водната риза, в блока на двигателя, щеше да разбереш за какво говоря.

А и 90% от запушените радиатори също се дължат на това. :) :thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега. Аз съм завършил ДВГ и си имам представа какво става в двигателите и без да се налага да ги гледам. Мисълта ми беше, че прекалено се вманиачавате било за масла, било за антифризи. Но, всеки си има някакво хоби...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 4
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В учебниците които си учил пише че се налива вода от чешмата,така ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише да не се втелясвате толкова по ламарините си...

  • Благодаря 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, dimkaraganchev написа:

Виж сега. Аз съм завършил ДВГ и си имам представа какво става в двигателите и без да се налага да ги гледам. Мисълта ми беше, че прекалено се вманиачавате било за масла, било за антифризи. Но, всеки си има някакво хоби...

Колега, кои години си учил ДВГ? Защото от доста време май не се изучават масово в България. Ако си учил през 90-те на разни УАЗ-ови и ГАЗ-кови двигатели, си много далече от Хонда! Приликата межу тези двигатели е, че са бутални ДВГ, но от там впръскване газоразпределение... нищо общо!

Аз се чудя как ЗИЛ-130 е от порядъка на 150-160 к.с. с V8 двигател 5900 см3. Днешна Хонда, тоест не днешна а от преди 10-15 г. е 150-160 к.с. при обем на двигателят 2000 см3.

Та може би не се ти много актуални знанията. Виж ако си учил около 2000г пак най-вероятно си учил подобни двигатели или някой дизел. Не искам да се заяждам, но нещата са се променили много за 15-20 г. Реално вече няма нови автомобили, които ще карат 10 ,а даже и 20г. Като се блъснеш някъде не изчукваш и китосваш, сега ринеш с лопата пластмасите и ги носиш на застрахователят. Даже и ръждата не е проблем, защото на 5-тата година като свърши гаранцията, а ти си сменял маслото/защото така е по книжка!/ на 30 000 км. двигателят отвътре е една буца асфалт. Това да имаш "бомба" на капак или врата на кола 3-4 години не е проблем! Казвам го честно и то за Тойота. Не говорим за Дачии и разни други компромисни недоразумения.

Та така! И аз не съм за вманиачването и слугуването на колата, но щом трябва да е с дестилирана вода, значи трябва! Щом трябва масло 5W30 или 0W20, значи такова е необходимо. Не каквото имал Бай Х..й в мазният варел от който всички били много доволни.

Сполай ви!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Batkiro79

За D16Y3 двигател:

Capacities:

Capacity 3,8 litre (with manual transmission/transaxle) | Capacity 3,9 litre (with automatic transmission)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си е прав за себе си какво къде да налива ,нали така .Негова си е колата .Чешмяна вода не се ползва никъде в автомобилните течности -нито в антифриза ,нито в течността за чистачки нито в акумулатора нито никъде -резултата знаете какъв е .Пък то ,кой какво е учил ,никой от нас не е проектирал или произвел двигател -там инженерите са дали указания  с какво да работи творението им ,пък оттам нататък всеки сам решава как да загроби мотора си ,дали с олио вместо масло и т.н ,той пак ще върви известни километри докато се счупи .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, чешмяна вода ползвам лятото и за чистачките на моите коли. Леле, каква грешка...

  • Харесвам 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,грешка е ,запушват се дюзите на пръскалките след време .Но както писах по-горе ,всеки си е прав за себе си и сам си решава как да постъпи с колата си .

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 10/15/2020 at 12:50 AM, dimkaraganchev said:

Между другото, чешмяна вода ползвам лятото и за чистачките на моите коли. Леле, каква грешка...

Познавам един които като теб слага навсякъде чешмата вода ,не се качвам в колата  му лятото,две три буболечки на предния прозорец и става ла....но положение. 

Някъде другаде да слагаш от чешмата,виждам при теб е основна течност.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През целия си живот до сега, на всичките ми коли и зима и лято съм слагал течност за чистачки Sonax, разредена с чешмяна вода. Проблеми до сега никога не съм имал, никакви запушвания, никакви мазаници и так вече над 25 години. Да си призная честно до сега не знаех, че не се разрежда течност за чистачки с чешмяна, ама сега след като знам няма да изхвърлям конденза от климата, ами ще го наливам в казанчето за чистачки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

От последните мнения си изясних връзката подмяна антифриз-пръскалки за стъкло,а именно чЮшмянката.Сигурно темата  е била полезна не само на питащия.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, CARPERA написа:

Познавам един които като теб слага навсякъде чешмата вода ,не се качвам в колата  му лятото,две три буболечки на предния прозорец и става ла....но положение. 

Някъде другаде да слагаш от чешмата,виждам при теб е основна течност.

Не се познаваме, та не ме слагай редом до някакви си дружки. Освен чешмяна вода ползвам и други екстри за предния джам, та да не ми се налага въобще ползването на чистачки. Ама що се хабя...

  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.10.2020 г. at 16:51, nupi написа:

 

Аз се чудя как ЗИЛ-130 е от порядъка на 150-160 к.с. с V8 двигател 5900 см3. Днешна Хонда, тоест не днешна а от преди 10-15 г. е 150-160 к.с. при обем на двигателят 2000 см3.

 

По глупаво сравнение няма ли ? Явно и ти си чел ама между редовете .  Една загадка ще ти за дам къде е и кога е направен серийно двувалов двигател . 

Двигателя на зил и както на много американски боклуци от по 5-6000 кубика разполага с малко коне за сметка на въртящ момент . Малко коне е заради ниската степен на сгъстяване с която е конструиран ( мисля беше 7.5/1) , за да може да работи с ниско октанов бензин  и не до чак толко качествен , по време на война или затруднени доставки на такъв . виждал ли си и карал ли си зил с изправен такъв двигател та го даваш за пример. 
И при всички технологии тая кочина по долу на 5 години едвам 300 коня от 3700 кубика ..........

Технически характеристики на Ford Mustang VI 3.7 V6 (304 кс) 2015, 2016, 2017
Основна информация
Марка    Ford
Модел    Mustang
Генерация    Mustang VI
Модификация (Двигател)    3.7 V6 (304 кс)
Начало на производство    2015 г
Край на производство    2017 г
Архитектура на силовия агрегат    Двигател с вътрешно горене
Тип каросерия    Купе
Брой места    4
Брой врати    2
Експлоатационни показатели
Разход на гориво - градско    13.8 л/100 км
17.04 US mpg
20.47 UK mpg
Разход на гориво - извънградско    8.4 л/100 км
28 US mpg
33.63 UK mpg
Разход на гориво - комбиниран    11.2 л/100 км
21 US mpg
25.22 UK mpg
Тип гориво    Бензин
Съотношение тегло/мощност    5.3 кг/кс
Двигател
Мощност    304 кс @ 6500 об/мин
Мощност за литър работен обем    81.6 кс/л
Въртящ момент    366 Нм @ 4000 об/мин
269.95 lb.-ft. @ 4000 об/мин
Разположение на двигателя    Отпред, напречно
Обем на двигателя    3726 см3
227.37 cu. in.
Брой цилиндри    6
Разположение на цилиндрите    V-образен
Диаметър на цилиндрите    95.5 мм
3.76 in.
Ход на буталото    86.7 мм
3.41 in.
Степен на сгъстяване    10.5
Брой клапани на цилиндър    4
Горивна система    Многоточково индиректно впръскване (многоточков инжекцион)
Газоразпределителен механизъм    DOHC
Количество на маслото в двигателя    5.7 л
6.02 US qt | 5.02 UK qt
Охлаждащата течност    11.7 л
12.36 US qt | 10.29 UK qt

2015 Ford Mustang VI 3.7 V6 (304 кс) | Технически характеристики, Разход на гориво, Размери: https://www.auto-data.net/bg/ford-mustang-vi-3.7-v6-304hp-31624

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.10.2020 г. at 21:39, dimkaraganchev написа:

Пише да не се втелясвате толкова по ламарините си...

Требе да сме училe от един и същ учебник с теб. :P

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук няма да взема страна, но определено вода с високо съдържание на варовик не е за предпочитане. Колко ли струва една туба деминерализирана вода, при нас  се ползва за гладене също. 

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, vespa написа:

Тук няма да взема страна, но определено вода с високо съдържание на варовик не е за предпочитане. Колко ли струва една туба деминерализирана вода, при нас  се ползва за гладене също. 

 

 

 

Тука е разковничето, ама кой да чете. По-горе бях споменал, че в моите чешми водата е със ниско съдържание на варовик. Ама спецовете нека си пишат...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, vespa said:

Тук няма да взема страна, но определено вода с високо съдържание на варовик не е за предпочитане. Колко ли струва една туба деминерализирана вода, при нас  се ползва за гладене също. 

 

 

 

Стотинки за да предпочета ако ще и да е най-меката чешмянка.Но не купувам концентрат за да ми трябва.

Много хора не знаят че концентрата  антифриз има точка на замръзване близка до водата.

Само когато се разреди с дестилирана вода този концентрат, му се изменя точката на замръзване,в зависимост от пропорциите по схемата на тубата.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за концентрата не трябваше да го казваш. 

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за vespa, явно и ти има какво да научиш.

Извинявам се за  неправилното използване на думата много,трябва да се промени на повечето.

https://marshalinstrument.ru/bg/zaschitaugony/nuzhno-li-razbavlyat-antifriz-vodoi-mozhno-li-smeshivat-antifriz-s-vodoi-chem/

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dimkaraganchev

Чешмяна или изворна вода, каквато и да е, колкото и да не е варовита, съдържа най-различни минерали, йони и др. елементи.

Попаднали в антифриза, тези елементи влизат в съединения със съставките му! !!! От една страна, така му намаляват качеството и ресурса. от друга страна новополучените съединения се отлагат по металните повърхности, и в двигателя, и в радиатора!

Чакай за нормално топлоотдаване в такъв случай...

 

... А пък който не си е доучил, най-малкото да се замисли!

Може пък и да реши да си доучи... ;)

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе, и аз съм инженер, ама не го изтъквам...Освен това въобще не чакам за нормално топлоотдаване. То просто е налице.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги ползвам вода от чешмата, никога не съм имал проблеми, с каквото и да било. Обаче, идеята с вода от сушилнята ми стана интересна, ще почна и аз да я ползвам, хаха. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето пак ,някои хора се опитват да дадат съвет за течностите ,все се намира някой в опозиция-безмислена при това ,никъде из течностите по автомобила не трябва да се слага чешмяна вода -била тя мека или по-варовита ,както Дандилов ви описа ,тя съдържа освен варовик и други вредни за повърхностите по двигателя и въобще по колата примеси и елементи .Дейонизираната вода е стотинки -просто не си струва риска ,да се слага друга .И защо чакате да почнат проблемите с чешмяната вода  ,като просто можете да ги избегнете .

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те някои мотори са много издръжливи ,преди 20 тина години карам служебния 12 так москвич и на едно кръстовище пускам газта и угасна ,пробвам да паля -нищо ,слизам и гледам на щеката няма масло ,няма минимум максимум -нищо няма .Наблиза само хранителен магазин ,отидоха колегите за 3 кила олио -бухнахме го в мотора -бутнаха ме на скорост ,да превърти мотора -беше блокирал ,като се развъртя и запали дзвера ,обаждам се на техническия да искам кинти за масло -все пак служебен автомобил ,харчи масло и капе от всички възможни места ,ами не били предвидени като разходи този месец и да се оправяме ,гас към първото селскостопанско предпиятие ,там намерихме без пари отработено масло от комбайни ,точим без канал олиото и наляхме отработената гняс от комбайните ,че и туба ни напълниха за резерва да си имаме ,като се уплътни москвето направо литна ,помня тогава че купих на колегите по една голяма пура за майтап да запалим и карахме по булеварда съвсем бавно като баровци с димящи пури от прозорците .Кабелната даваше луди пари за простотии ,но за колата на екипа свързващи абонатите -няма.Всеки ден преди работа сме били на канала да стягаме москвето ,понеже се разпадаше горкия от работа ,стягаме болтове ,сменяме части сами ,да сме сигурни че ще ни вози през деня без проблеми ,щото кабелната няма пари .Като застудее с комбайнерското масло не превърташе мотора сутрин и колегите бутат като луди ,обачеее запали ли веднъж и сме патрони цял ден .Изобщо какво да ви разправям -кабелната ,истории колко си щеш -безброй ,пък с абонатите ,там пък още повече ,амааа цял ден беше шоу абселютно ,нямаше празно в кабелната ,шоу от до .

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...