Jump to content
slavi_vd

Акорд Турер 7 с проблем в задния мост!

Recommended Posts

Здравейте и от мен 😀 от няколко години имам Акорд Турер 7 2.4и преди фейса,колата ме возеше без проблеми до преди 2 седмици когато забелязах странно износване в грайфера на задна лява гума. Та да се върнем 2 месеца по рано,когато сменях предни дискове забелязх,че задна лява гума е износена само от вътрешната страна около 2см грайфера го нямаше! Предстоеше ми пътуване и я размених с предна лява,но уви. 8000км по късно вдигам колата за смяна на масло и виждам,че гумата е износена по същия начин 🤨 Най интересното е че грайфера липсва само в около 20/30% от целия радиус на гумата! Проверих всички тампони,щанги,амотрисьор и всичко изглежда нормално. Съмняваше ме единствения шарнир който влиза в горната част на шенкела,но и той няма луфт! Все още не съм я качвал на стенд,но външно видимо се личи,че гумата седи с голям наклон.

Също така искам да поясня,че колата е на 320хил км вече и почти всичко по нея е оригинално!

Ще се радвам,ако някой от вас е имал подобен проблем да ми сподели от къде да започна,а не да сменям части на Тото 😁

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Да ти спестя малко време, прочети тази тема. Почти съм сигурен, че това е вече описван проблем. Успех.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,но я прочетох вече. От два дни се ровя и чета из форума за подобен проблем,но не намерих! И да знам,че колата си има проблем със задните наклони. При мен също когато съм минавал стенд са били доста наклонени,но до сега не съм имал проблем с износване на гумите и то по такъв странен начин! Ай в тази тема доколкото помня е описано за седана при който моста е различен от на комбито.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долните носачи се държат към купето с болтове. Те са ексцентрични и от там се регулира вертикалния ъгъл, ако е малко разминаващ се със заводските настройки. Щом колелото видимо стои накриво, този реглаж вероятно няма да е достатъчен.

Задния мост на комбито няма общо с този на седана, където помагат раздвижни щанги. Все пак иди на стенд, за да я огледат и преценят колко далеч е от допуските.

https://typeaccord.co.uk/board/threads/tourer-rear-camber-correction.13683/

 

IMG_5360.JPG

IMG_5364.JPG

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега намерих документите от последните два стенда,та там ясно се вижда че още 03.18та наклоните са били извън допустимата граница ляво -1.37 дясно -1.56. Следващия е от 9.19та и там ясно се вижда,че нещата от ляво са се променили! Ляво -2.09 и дясно -1.51 допускам леки отклонения от двата различни стенда,но все пак дори и при тези стойности колата Не е износвала гуми до това лято!

Утре ще я измеря отново и ще покажа какво се случва в момента. Аз залагам основно на горния носач с шарнира,ако някой друг има някаква друга идея нека я сподели 🙂

29.03.2018г.pdf 19.09.2019г.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, slavi_vd написа:

Благодаря колега,но я прочетох вече.

Моя грешка. Това Турер съм го проспал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не мога да кажа по въпроса, но друго нещо да питам, малко е офтопик:

Едно време (мноого отдавна) на някои дърти коли със заден двг. (Рено Дофин, Шкода Фелиция), задните гуми стояха подчертано силно събрани отдолу , (наклонени горня край навън). Вероятно окачването е било такова, че при пълен товар се изправят вертикално, но колата дълго може да се кара без товар. Как гумите не са се износват външно при този силен наклон, или пък са препоръчвали често въртене предни задни? (Товарни Татри, Щкоди бяха така, но там се предполага, че основно се карат пълно натоварени)

В днешно време на някои коли, не знам фабрично или от гъзария, задните гуми са с обратен наклон, видимо разкикерени като жаба. (някои BMW та). Какво става с износването?

На мен и в двата случая ми изглежда грозно..., та знае ли някой нещо по въпроса?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колелата на задният мост стандартно са затворени нагоре и напред (по посока на движението) с по градус и нещо.

Нагоре е за стабилност в завой, а напред - заради курсова устойчивост и леко недозавиване на задницата, което дава въпросното спокойствие при скоростни плавни виражи.

От тези 2 затворени ъгли няма как да "яде" вътрешната част от протектора на задна гума. Това е възможно само ако тя е "отворена" в посока напред. Вертикалният ъгъл няма нищо общо с "яденето" на протектора. Да се види сходимост.

Ако не е имало колизия (отзад вляво), може тампоните на носачите да имат луфт. Това стенда няма да го хване, защото колата се мери статично, но при луфтове там, колелото в движение се търкаля, но при спиране се измята леко назад и се отваря напред, заради сцеплението с асфалта на гумата и в противовес от тежестта на купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега оправи си наклоните..те затова са стендовете.  Друга насока е да ти задържа някой спирачен апарат или да не е равномерно спирачното усилие на колелата... причини много. Не е задължително да е от същата страна на износването на гумата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички! Качвам данните от стенда тази седмица,а именно те са: Ляво -1.56 и Дясно -1.33

Това са най-добрите стойности на този етап. Превъртях изцяло болтовете за реглаж и по-добре не може да стане!

Качвам и клип с износването на гумата,за да се види ясно за какво става въпрос.

Вчера отново прегледах цялата задница и не намерих нито скъсан тампон или разбит шарнир!

Мисля да почна с два нови амортисьора,защото те ми изглеждат най-съмнителни. След това може и нови пружини,защото лявата е видимо доста ръждясала и видимо се вижда,че задницата на колата е ниска когато е празна!

 

 

07.10.2020г.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,споделям резултатите след смяната на амотисьори и пружини,а те са: Ляво -1.25 и Дясно -1.01

Това са данни с половин резервоар и към 45л газ! Та наклоните влязоха в нормите,но все пак се питам,защо левия е пак повече!? Мисля да сменя и въпросните горни носачи с шарнири в които се съмнявам от самото начало най-много!

Все още нямам логично обяснение за така износената гума,но тъй като над 5 човека ме посъветваха да сменя амортисьори,защото.. Цитирам: "съм бил ненормален да карам кола с оригиналните амортисьори на 321 хил км и да се чудя от къде идва проблема" 😁

Като подновя и останалите части,ще пиша отново какъв е резултата 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумата наистина има странно изяден сектор от периферията си, а това обикновенно е от амортесъор, но би трябвало да я усещаш че се клатушка, особенно ако я караш пълна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, ceco_accord написа:

Гумата наистина има странно изяден сектор от периферията си, а това обикновенно е от амортесъор, но би трябвало да я усещаш че се клатушка, особенно ако я караш пълна?

Нищо не съм усетил,а когато свалих старите амортисьори те си бяха напълно здрави! Да с новите е фрапиращо по-стабилна,но и преди това си беше добре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа, четох, четох и да обобщим  се оказва, че за да се оправи наклона на задните гуми на комбито, трябва да се сменят амортисьори и пружини?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...