Jump to content
PetioHonda

Как се разбира че двигателят е за реглаж на клапани?

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Някой по-наясно ще може ли да ми обясни защо се налага т.нар реглаж на клапани и какви са симптомите ако примерно има хлабини и разминавания спрямо заводското им състояние? Накратко как да разбера дали трябва и кога трябва да се регулират, инфото в нета на 10к км ако се кара на газ съм ги чел, но ще се радвам да се подплати с някакви технически факти. Благодаря предварително.
Колата е бензин 6 генерация 1.4 ако е от значение и да кара се на газ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питаш защо нещо трябва да се прави на заводските му стойности за да работи оптимално.

Един от признаците  за нужда е неравномерната работа на двигателя, тогава са доста излезли от стойностите поне така казват майсторите регулирали моите.

Чувам че варненските корифей само по слух май определяли дали са за реглаж.

На 10 хил на газ ги проверяваш,ако не са излезли от стойностите може да си позволиш повече изминати км,ако ти каже истината този който ги проверява.

Регулирането на повече км  зависи от настройките които  е направил газаджията.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, значи да считам, че по звук може да се "познае" дали има разминавания в стойностите. Неравномерната работа в целия диапазон от обороти ли трябва да се усеща или само на свободен ход ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше на свободния ход,колата направо се опитва да угасне.

Но както казах това е вече при доста затегнали,няколко такива   и пораженията са поправими но с ремонт на глава.

Според мен не може да се познае по слух,че са затегнали.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По слух не съм чувал някой да диагностицира. Чувал съм, че могат по живи данни от компютъра да се хванат, но единственото сигурно е отваряне и проверка. В тази тема (Двигатели и скоростни кутии...) Фена е казал, че за твоя двигател, ако се кара на газ, се регулират на 25к.

 

Да чакаш да заиграят оборотите е лоша идея. На газ клапаните натягат, а излязат ли от норма започват да натягат още по-бързо. Така че не ги ли хванеш на време, най-малко губиш от ресурса за реглаж. Ако не знаеш кога са регулирани последно, направи една проверка. Ако натягат по-бързо, по всяка вероятност причината е настройката на газовата.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за включването! Тези дни ще се постарая да го направя, за да не чакам изненади. Ще се включа отново, за да споделя имало ли е и ако да, колко разминаване. 🍻

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ихаааа, на смяна на масло и реглаж на клапаните .... странни Хонди.

 

А не се ли проверяват и ако има нужда чак тогава се регулират?

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, PetioHonda написа:

Благодаря за отговора, значи да считам, че по звук може да се "познае" дали има разминавания в стойностите

Не разчитай много на слуховите качества, хората са измислили за целта луфтомерни пластини .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше един номер с лист хартия до ауспуха на добре загрял двигател, ако го засмуква, значи не е добре работата. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не беше ли 20 хил. за тези с газ, и на 40хил. за бензиновите? Имам един такъв спомен от разговори с Дидо Хондата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си ги регулирах. Имах едно шляпане, вече го няма, бяха доста разхлабени. Сега вървежа ми се подобри, както и работата на мотора. Разход не съм засичал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулирани вчера,след 18к на газ,с довпръскване на бензин,без "с-ма за мазане"!!!.

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново. Днес направихме въпросната процедура, колата значително подобри работата на мотора, сякаш е много по-равномерна в целия диапазон от обороти, както и по-тиха. 
Знам, че инфото го има навсякъде, но все пак ако някой попадне на темата - д14з2 двигател (изпускателни клапани 0.25мм, всмукателни 0.20мм). 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди реглажa имаше ли едно свистене като подадеш газ, като от турбина/турбо само че малко по тихо?

Стария собственик като я взимах не е правил и е карал сигурно 60-70к километра така. При мене го имаше тоя звук мислех си че е от витeка, след реглажa не се чуваше а ми казаха, че се чувало от нещо друго като след реглажa изчезна, бяха си натегнати иначе не много. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...