Jump to content
Legend91

Прегрява без да включва вентилатор. Вентилаторите са ОК.

Recommended Posts

Колеги,  днес забелязах че стрелката на температурата на охладителната течност се покачва бързичко нагоре,  вентилаторите обаче не се включват.  Със страх я докретах до гаража,  където докато отворя вратите и т н вентилаторите се включиха. Температурата беше на 3/4 от скáлата. Явно си работят. Сензора за температурата открай време е омазнен,  дали това не го бърка нещо?

 

И ако действително е прегряла,  дали това означава че маслото е деградирало и сега трябва да се смени отново? Току що го сменях.... Бтв колата не е с оригинален антифриз "без фосфати и силикати"  а с такъв на Ситроен,  чийто състав не е описан никъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Много филми стова масло(деградирало) и антифриз (неоригинален ).Нищо му няма на двигателя.Като за начало виж нивото на антифриза, обезвъздишия ако трябва.Датчика за вкл. на перките може да го провериш като го загрееш и видиш кога включва,нищо му няма като е омазнен - провери кабелите в буксата му да ли контактуват .Кофти вариант е-запушен радиатор или не отворил термостат.Термоста може да го провериш като го затоплиш и видиш на колко градуса отваря

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак ти се наложи да я караш така някакво време, може да пробваш да караш на включен климатроник. Мисля, че перките работят постоянно, ако е включен, или поне на 7ма генерация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, vlado5 said:

иж нивото на антифриза

 

Антифриза беше на макс  дори се беше поразширил,  като е загрял,  и беше леко над максимума.  А възможно ли да е водната помпа?   Предпоследния път като я запалих,  нещо не ми хареса звука,  наподобяваше стържене за 1-2 сек, или както правят когато е много студено  зимно време,  отначало работят с повече шум.   Не я бях карал 10-на дни

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закарай я на читав майстор разбиращ от Хонди,мисля че проблема ти е не един.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза в разширителния съд ли беше на макс или в радиатора. Различни неща са. Защото моята като стана така се оказа че в радиатора няма антифриз, въпреки че имаше в разширителния. И затова датчика остава на сухо и не включва перките.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В разширителния съд.  Перките се включиха.  Но когато стрелката беше на 3/4 височина.

 

53 minutes ago, Dachev said:

въпреки че имаше в разширителния

Даже,  нали това казвам,  че на студен двигател антифриза е някъде около минимума,  а след като загрее се качва до макса. Т. Е.  Поне аз така ди го представям,  щом се качва  би трябвало и в радиатора да е на макс,  иначе не би се "изкатерил"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери радиатора дали е пълен с антифриз,виж капачката дали е изправна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, CARPERA said:

Провери радиатора дали е пълен с антифриз,виж капачката дали е изправна.

 

Утре ще го проверя и това.  Досега никакви такива проблеми не е правила....Днес : изведнъж

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, CARPERA said:

радиатора дали е пълен с антифриз,виж капачката дали е изправна.

 

Днес проверих,  в радиатора е до горе,  капачката ми се видя ОК.  Преди време беше счупила пластмасовата тръбичка до входящия колектор,  възможно ли е останали парченца да са причинили запушване някъде? Все пак оттогава е минала поне 5 хил км,  доста време мина.

Редактирано от Legend91
Допълнителна информация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С огромна благодарност към човека от Mazda Плевен споделям явното решение на проблема.  Излезе,  погледна колата,  после ме подкани да пипна два различни маркуча за антифриза. Бяхас доста различна температура. Оказва се че термостата не се отваря  (напълно) Без да си поръчам антифриз,  защото техния също е със силикати,  без нищо, излезе погледна и помогна.

 

А сега нека споделя и за отношението на онзи **** от Бултрако,  които ще гушнат 70 лв за антифриз.  Професионален отговор към клиент по телефона: "На СТАРИ БАНГИИ гаранция не даваме"............

 

П. С.  Искам да помоля за съвет относно избора на термостат.  Гледам че в autopower бг предлагат всевъзможни "марки" а не ми ср иска да чакам много за  общите поръчки. Направи ми впечатление че имат Magneti Marelli за 17 лв (?!)  Имаше и Facette madee in Italy, както и редовните немски части Wahler,  Herth&Buss и т н.  Кои са за предпочитане ?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам обяснение за невключването на вентилаторите. Дано все пак това е проблема, защото е най безболезния.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те се включват,  но когато температурата е  на 3/4 от скалата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста късно за да е нормално и не виждам връзка с термостата. По интересно е дали е бил мек, а не с различна температура горния маркуч. Защото липсата на антифриз също прави различни температури. Между другото защо е необходим антифриз? Нали няма липсващ?!

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 10/1/2020 at 8:43 PM, Dachev said:

Между другото защо е необходим антифриз? Нали няма липсващ?!

 

Сменям го за всеки случай,  и за да си отговаря на изискванията на Хонда. По капачката имаше нещо като коричка,  предполагам заради възможно съдържание на силикати в стария (на никой "оригинален" антифриз не му дават съдържанието)

 

Нов термостат оправи нещата. И вентилаторите сега също  се включват  навреме,  проблема е оправен.  Благодаря на всички отзовали се!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това е много добре ,че си отстранил проблема.Ако не си изхвърлил стария термостат сложи го в една тенджера и стопли водата и виж кога отваря ,ако имаш възможност сложи един термометър.Ще си отговориш на много въпроси . Връзката между него и датчика за вкл. на вентилаторите е линейна.,ако той не отвори или се отваря малко, дебита на охл.течност е малка през големия кръг и няма как да загрее чувствителния елемент на датчика за вкл.на вентилаторите.Същото се получава при полузапушен радиатор.Термостата е напълно отворен при 90 градуса,а датчика включва след 93 градуса.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...